Intro och musik under matcherna

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
shuya
Kontakt:

Inläggav shuya » 090818 kl 08:08

hade mycket väl kunnat tänka mej
Volbeat- Another Day, Another Way

http://www.youtube.com/watch?v=nBrYRBLowxo

bygger upp lite lagom snyggt tycker jag
Loket65

Inläggav Loket65 » 090926 kl 11:44

En bit av refrängen på Europe´s gamla slagdänga Open your heart skulle passa riktigt bra när Ledin blir utvisad...

- Open your heart and tell me what ´s wrong. Why can´t you talk like you used to do before?
I don´t know if I´m week, I don´t know if I´m strong, Hey girl I can´t cope anymore…

När det blir Djurgården på besök skulle Björn o Bennys - Hej gamle man passa åt Ragnarsson...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 090928 kl 09:52

Väck mig när introt är över. Snygg produktion men zzzzzzzz. Den bygger inte upp ett skit hos mig i alla fall. Snarare motsatsen. Hade varit bättre att skippa det helt och låta klacken styra hela inledningen.

Och så Bert backstage på det. Känns skönt att vi har tagit ett steg även på den biten...
Användarvisningsbild
ctamer

Inläggav ctamer » 090928 kl 10:04

Första halvan av introt var snygg. Andra halvan när man filmar inne i omklädningsrummet var däremot helt intetsägande. Såg ut som en amatörfilm från Youtube.

Vad gäller de små korta "filmerna" på spelarna under lineup så tycket jag det var ett kul initiativ. Det enda jag reagerade på var att spelarens namn först presenterades av speakern och sedan kom den korta filmsnutten av spelaren. Detta borde kunna syncas bättre så att snutten rullar samtidigt som spelaren presenteras. På så sätt så kanske vi dessutom slipper det brus som var i högtalarna när filmen rullade.

Efter filmen så tycket jag att musiken var ovanligt låg när spelarna åtke in på isen. Det byggdes aldirg upp någon riktig stämning.

Hoppas alla pusselbitar är på plats till på torsdag.
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 090928 kl 10:16

Filmen är helt ok tycker jag. Det är bra att visa på sin historia genom att använda sig av gamla spelare.

Dock tycker jag att filmen inte funkar alls som intro. Den är inte det minsta taggande och det är oklart när spelarna ska komma in.

Jag skulle önska att Rögle tänkte om och istället för att göra det så snyggt få till ett mer ösigt tändande intro. Meningen är väl att det ska byggas upp en stämning som kulminerar i ett vrååååål när spelarna kommer in? Så är det inte nu.
Balubas

Inläggav Balubas » 090928 kl 11:24

Jäkligt irriterande brus/skrapljud som spelas upp i samband med att bilden för varje spelare "vrids rätt" vid presentationen av laguppställningen på skärmen.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 090930 kl 19:46

En gnagare som bor i Ängelholm tycker att vi ska glida in till Blow me away med Breaking Benjamin. Lägger man in klockorna från hells bells så kanske det skulle ha funkat.

http://www.youtube.com/watch?v=pTjnhS96Nyo
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 091001 kl 13:37

Homer Jay skrev:En gnagare som bor i Ängelholm tycker att vi ska glida in till Blow me away med Breaking Benjamin. Lägger man in klockorna från hells bells så kanske det skulle ha funkat.

http://www.youtube.com/watch?v=pTjnhS96Nyo

Det hade varit nice :)
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 091001 kl 13:52

Gillar den!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091005 kl 22:20

Allvarligt. Detta intro alltså. Och så en jävla båttuta på det. Sämsta introt på många många år. Herregud, noll jävla ös. Noll klimax. Snälla byt.
Balubas

Inläggav Balubas » 091005 kl 22:25

ogilthorpe skrev:Allvarligt. Detta intro alltså. Och så en jävla båttuta på det. Sämsta introt på många många år. Herregud, noll jävla ös. Noll klimax. Snälla byt.

Instämmer till fullo, även jag saknar de röda saftablandarna. Kan inte någon vänlig själ leta bland hyllorna och sätta upp dem igen? Då snackar vi stämning!!!
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 091005 kl 22:56

Klaga inte här i forumet. Framför det konstruktivt och trevligt till de ansvariga...
De lyssnar säkert =)
Säkert ngt proffs som gjort det=)

Allvarligt talat. Har hört samma åsikter från folk som varit där i alla år och kan sin sak.
JAG personligen skiter totalt i vilket.
Lägg ner introt o vråla istället;)

KRAMMH ALLA
Balubas

Inläggav Balubas » 091005 kl 23:00

Men saftablandarna måste du väl sakna, kära Stellan!? De röda som satt ovanför varje "hörn" på rinken.
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 091006 kl 00:17

Det enda som jag är totalt jätteemot när det gäller introt är tutan. Jag skäms varje gång man hör den.
Men ja, det är beklagligt att det inte går att få upp bättre stämningen efter introfilmen. Det var helt enkelt bättre förr. Åtminstone på den fronten.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 091006 kl 02:28

Har lagt upp ett tidsinställt inlägg om det. FÅr se om jag ändrar mig när jag vaknar. Kontentan är fula ord med hur dåligt det är.

Hur är tanken att det ska bygga upp ett tryck när spelarna åker in? (som förövrigt inte åker in när de ska enligt introt)

De har haft 3 matcher och allt id därimellan att styra upp detta men misslyckats kapitalt.
MYCKET bättre förr. Då fanns det ett INTRO.

Håller med Stellan. Bättre att klacken bara vrålar i slutet av en ramsa eller två.
Användarvisningsbild
Klippan

Inläggav Klippan » 091006 kl 03:11

Vi har ju sämre intro än Frölunda hade i Scandinavium förra året just nu..

Nä, ett intro som toppas med ett klimax som i det gamla Welcome to the Jungle hade varit varmt välkommet.
Balubas

Inläggav Balubas » 091006 kl 07:26

Verkar bara vara jag som saknar saftablandarna....
Loket65

Inläggav Loket65 » 091006 kl 16:30

Håller med dig Balubas,

saftblandare och det lilla "ärevarvet" i mitten, det var tider det.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 091007 kl 09:43

Welcome to the jungle..det funkade riktigt bra..sen fattar jag inte varför måste man byta intro varje säsong..videosekvenser var också bättre ifjol..(kan bero på att jag tycker inte att Daniel ska vara lagkapten)..låtarna blir bara mesigare..och tutan måste bort för faan..
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091007 kl 13:32

Förstår inte heller varför man ska byta för bytandets skull. Blir ju ingen kontinuitet eller igenkännelse alls i förlängningen. Nä, tacka vet jag Clintan-introt.

Samma gäller mål-musiken. What the hell? Varför krångla? Blur funkar skitbra - likaså Röglelåten (ja va fan hände med den egentligen? Är det förstastrofen med Kenny som gör den svår att använda eller vad? Riktigt konstiga val just nu. Snälla, go back to the rötter och kör på det som funkar.
Palle73
*AIA-styrelsen*

Håller fullständigt med!!!

Inläggav Palle73 » 091010 kl 11:25

Bort med den nya snabbt som katten!! Och in med den gamla från förra säsongen. Kenny kommer alltid att vara med oss....möjligtvis inte på isen men som en stöttande person. Och som sagt in med någon gammal inledning på musiken´. Och spela vår Rögle låt i pauserna. Jag har inte hört den 1 gång i år.
Palle73
*AIA-styrelsen*

Lyssnat på Clintan introt och det bygger verkligen upp..

Inläggav Palle73 » 091010 kl 11:40

Energi!!! Men hur ska vi ta tag i detta. Namninsamlingen mot Frölunda?
Användarvisningsbild
En_Svensk_Tiger

Inläggav En_Svensk_Tiger » 091010 kl 11:51

Nu ska ni inte hänga ut några namn MEN vem är det som tagit fram introt? Jag menar den personen kan inte ha utbildning mer än i videoredigering för entertainment-mässigt är det kass.

Som alla skriver, ska vi och spelarna på isen tagga till ge oss då något att göra det till, nu senast mot Skellefteå har jag inte sett maken till tröttare spelare komma in på isen, den enda med lite go var Kempe men det hade han sen hela matchen med.

Jag tror eller nä jag VET att denna fråga är bra mycket viktigare än många inom vår kära Rögleorganisation tror. SNÄLLA lyssna på oss supportrar det är vi som betalar det är vi som sjunger det är vi som är en del av hjärtat i klubben, det gör inte automatiskt att vi vet bäst men ni kan börja med att lyssna iaf inte kanske på det negativa men på alla goda idéer vi har. LÅT moderatorerna starta omröstningar åt er här på forumen på olika förslag så att vi kan komma fram till något produktivt och bättre plus att ni kommer ifrån allt gnäll från oss :-)

Kort & gott SNÄLLA LYSSNA VI KAN INTE BARA GÖRA INTROT I SIG BÄTTRE UTAN MED ETT BÄTTRE INTRO FÖLJER DET UPP MED ATT RÖGLE DESSUTOM BLIR ETT BÄTTRE LAG PÅ ISEN!!!
Balubas

Inläggav Balubas » 091010 kl 11:59

Precis, missar vi slutspelet i år så beror det definitivt på att vi haft fel intro!!!!
Saftablandare=SM-final!!!!
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 091010 kl 12:03

Balubas: haha! Japp. Jag har i och för sig bara sett introt live en gång i år (HV-matchen), men nog känns det som om detta är ett intro som leder rakt ner i Allsvenskan. Om OE skippar introt helt, kanske vi kan undvika Kvalserien?
Användarvisningsbild
Citizen

intro?

Inläggav Citizen » 091010 kl 12:13

Introlåten är bra som låt men den passar inte att ha i ett intro! Finns ingen som helst spännningsuppbyggnad och inget klart klimax då det enligt mig är dags för spelarna att åka in. Just nu är det bara ett enda långt skrän där spelarna åker in helt osynkat från match till match. Meningen med ett intro är väl att både spelarna o publiken ska få sig en kickstart inför en hemmamatch??

Håller också med om att båt-tutan inte är helt lyckad...kan bero på att den också likt allt det andra är helt osynkad till vad som händer runtomkring.

så här ska det va: hallen släcks ner och det blir helt tyst. Musik börjar som sakta byggs upp till ett exploderande klimax med saftblandare(?), grön rök, publikens vrål och spelare som åker ut med full fart! Svårare är det inte:-)
Användarvisningsbild
eleganten

Re: intro?

Inläggav eleganten » 091010 kl 12:18

Citizen skrev:så här ska det va: hallen släcks ner och det blir helt tyst. Musik börjar som sakta byggs upp till ett exploderande klimax med saftblandare(?), grön rök, publikens vrål och spelare som åker ut med full fart! Svårare är det inte:-)

Så tyckte jag det kändes kring säsongerna 2004-2007.
Det låter på er som att nuvarande intro håller Allsvensk klass, vilket känns mycket oroande.
Balubas

Re: intro?

Inläggav Balubas » 091010 kl 23:59

Citizen skrev:Håller också med om att båt-tutan inte är helt lyckad...kan bero på att den också likt allt det andra är helt osynkad till vad som händer runtomkring.

Men visst vore det gött med en ordentlig "båttuta" à la NHL som målsignal.
Vad sägs om Phillies variant, http://www.youtube.com/watch?v=n__TmA3YHh4?
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 091015 kl 23:31

Överraska nu på lördag RÖGLE! Fimpa det jävla introt och kör lite hardcore retro! Det är väl retro-lördag, så varför inte köra fullt ut även med intro and shit - clintan, billy idol saftablandare, kan bara bli bättre.

Det är väl bara att krypa till korset och inse det som "alla" inser. Och överlåt nationalskönsången till de som gör det bäst!
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 091025 kl 00:04

Intro och timing än mer skit i DIF matchen. Det blir bara bättre och bättre.... :-(

Jag ställer mig frågan igen:

För vem är introt gjort?
Spelarna?
Publiken?
De som skrev manus?

Som det är nu är det definitivt inte de 2 första, man kna nog fråga vem som helst. Frågar man dock direkt efter det spelats så får man nog inga svar då man snoozar bra....

Återgå till "Röglesnack"