Intro och musik under matcherna

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
En_Svensk_Tiger

Inläggav En_Svensk_Tiger » 080924 kl 19:38

Nu blir det detta en upprepning men jag tycker som ovanstående skribenter. Skulle med detta sagt vilja uppmana någon som har kunskapen för det har inte jag att kanske eventuellt starta en tråd med omröstning om introt ska vara kvar som det är nu eller något annat alternativ ska läggas fram. För detta med ett "mjukt" intro som avslutas med något "mäktigt" varpå spelarna kommer in på isen är viktigare än vad många kanske tror dels för spelarna men även för oss skrikande själar i publiken. Se bara mot Modo jag tror att det hade funnits en möjlighet till att tagga spelarna, och vi i publiken, mer om man hade haft ett intro som det är mer ös i helt enkelt.

Jag vill dock inte kasta dynga på dessa personer som gjort denna video den ska man fortfarande spelas upp innan match, men efter den kanske köra något likvärdigt tidigare års intron. För filmen e för j_vla härlig :-)
Gréen

Inläggav Gréen » 080924 kl 21:29

Det är tyvärr inget riktigt intro.
Ingen fattar det och spelarna släpps ut i en ganska tyst hall med spridda applåder. Inte bra alls!
Det gamla introt var f-n så mycket bättre fast man höll på att få tinnitus på köpet.

Tycker om idén med en omröstning.
Nån måste ta fram ett seriöst förslag på intro!

Håller med om att videon är snygg men den måste kompletteras med ett intro som bygger upp stämningen och ett jä-la tryck a´la AIA!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080924 kl 22:22

Det är inget intro. Det är en jävligt snygg video på alla sätt som går att tänka sig - framför allt till premiärmatchen. Men det är fanimej inget intro som får mig att krypa ur skinnet - inget intro som taggar mig så till den milda grad att benen studsar med 190 knyck i minuten. Inget intro ala Billy Idol, Ramones eller Hives. Man vet ju fan inte när spelarna entrar scenen!

Nä, jag vädjar om ändring. Det ska kännas som en explosion när grabbarna skrinnar in! Hårt och taggande! Både för publik och spelare!
Användarvisningsbild
Lincoln
Kontakt:

Inläggav Lincoln » 080924 kl 22:50

Håller med föregående skribenter.
Filmen är underbar och ska vara kvar men jag trodde det skulle komma något "riktigt" intro efter det - som sprängde upp hallen..Istället började spelarna åka in.
Hoppas och tror på ändring av detta så vi kan bli ännu mer taggade för att peppa fram spelarna till det som behövs!
Användarvisningsbild
Ivanov

Inläggav Ivanov » 080924 kl 23:21

Jag håller också med. Det är definitivt viktigt för oss i publiken, och säkerligen minst lika viktigt för spelarna att det är drag när dom skrinnar in. Det SKA det vara!
Som tidigare sagt, lite tic tic boom-ös hade varit önskvärt, även om man riskerar hörseln, men det gör man ju ändå när man står i klacken :)

Och filmen är helrätt att visa, rätt med kultfilm, men inte i samband med spelarentrance..
vision

Inläggav vision » 080926 kl 10:30

Några feta RGB-laser hade räckt långt! Jag vet inte om detta är på ingång eller hur det är tänkt? Filmen är verkligen bra dock...
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 080926 kl 11:20

Introt var bättre föregående säsonger.
Gréen

Inläggav Gréen » 080926 kl 12:52

Vem kan göra något åt saken då??

Jag är ny på detta, jag känner inget folk och teknik är inte min starkaste sida.

Någon/några behöver prata med den/dom som har ansvar för bild och ljud i hallen och framför våra åsikter.
Fint och diplomatiskt så ingen blir sur för då skiter det sig garanterat.
Gréen

Inläggav Gréen » 081001 kl 19:16

Våra åsikter har tydligen nått fram :-)
Det är ju inte helt perfekt men förbättringen var stoor till Brynäs matchen!
Cameron

Inläggav Cameron » 081002 kl 10:14

Undrar om det finns nån regel på att motståndarlaget inte får komma ut först på isen? Som det var förr i tiden, när det återstod 5 min. till nedsläpp kom motståndarna ut först i en nedsläckt och kokande hall. Detta tillsammans med ett häftigt och mäktigt intro. De möttes då av ett buande och visslande som ekade, de fick en förvarning om vad som väntade.
Som det är nu bara kommer de ut hux flux. Nä, tillbaka till som det var förr... Om det nu är tillåtet vill säga. Har för mig att det handlade om kränkning och mobbning och att det är därför de har ändrat.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 081002 kl 10:48

Om jag inte har helt fel för mig, så är det en regel att hemmalaget kommer ut först.
Helt riktigt Cameron, så var det tidigare i Ängelholms Ishall. Tror att det var en av få (kanske den sista?) föreningen som hade organiserat sitt intro på det viset.

Detta ändrades för ett par år se´n och det var säkert efter påtryckningar från "högre ort" så att säja. Lite synd, för det var en bra uppstart på ett intro - tycker åtminstone jag. Men, regler är regler...
Användarvisningsbild
stoffe

Inläggav stoffe » 081003 kl 17:43

Någon vänlig själ som kan säga vad låten heter, som spelas under introfilmen?. Eller är den kanske specialgjord för ändamålet?
OE

Inläggav OE » 081003 kl 21:46

stoffe skrev:Någon vänlig själ som kan säga vad låten heter, som spelas under introfilmen?. Eller är den kanske specialgjord för ändamålet?

Specialgjord av Sticky Bombs nya rockband Bonafide. Låten heter Hit the puck and go. Tillägnad The Green-white Army!
Användarvisningsbild
Lampan
Kontakt:

Inläggav Lampan » 081003 kl 22:34

OE skrev:
stoffe skrev:Någon vänlig själ som kan säga vad låten heter, som spelas under introfilmen?. Eller är den kanske specialgjord för ändamålet?

Specialgjord av Sticky Bombs nya rockband Bonafide. Låten heter Hit the puck and go. Tillägnad The Green-white Army!

Trodde fan att Snibb kunde bättre än så, det har han visat innan iaf!

Näe, dra igång Slaughter of the soul med At The Gates istället, explodera hallen på "GO!", sen jääävlar.
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 081003 kl 23:11

Visst är det bättre men fortfarande känns det som att spelarna kommer ut på isen helt på måfå.

Jag tycker fortfarande inte att det är ett bra taggande intro.
Användarvisningsbild
Clubliefde
Kontakt:

Inläggav Clubliefde » 081003 kl 23:32

.. Även om det är regel på att motståndarna kommer in först kan man väl timea det lite bättre så man vet när krigarna kommer in..
Av den och/eller andra orsaker hajade inte jag riktigt när lirarna kom in på premiären..
Användarvisningsbild
stoffe

Inläggav stoffe » 081004 kl 00:00

OE skrev:

Tack för snabbt svar
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 081004 kl 13:11

Intro är ganska dålig..Varför inte Judas Priest - "Night Crawler" eller "one shot at glory" tillsammans med introt "Battle Hymn"
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 081004 kl 15:56

OE skrev:

Här har du gruppen och nästan samma låt
http://www.youtube.com/watch?v=ubB_0y1z9xc
Lubbis

PRO INTRO + KLAPPA HÄNDERNA NÄR DU ÄR RIKTIGT GLAD = BLÄ

Inläggav Lubbis » 081005 kl 12:28

SNÄLLA ÄNDRA INTROT!!! eller vad man nu ska kalla det.
Spela först upp den sjukt goa filmen och spela ett riktigt intro efter det!!

Tycker också att DU GAMLA DU FRIA versionen är helt KASS. Varför spelas bara 1 vers och varför sjunger inte klacken i slutet precis som alltid???

Sluta skrika! / Admin
Gréen

Inläggav Gréen » 081005 kl 21:23

Det sjungs väl dåligt eftersom man inte hinner med i början, det är bara en vers och då skiter folk i det istället.
Grejen med sista versen är ju att sjunga: jag vill dö i Skåne.
Nu spelar dom ju bara första.

Varför inte plocka in en tjej från bygden som kan sjunga live?
Det hade varit mycket bättre.
andre

Inläggav andre » 081006 kl 00:24

Om det behövs förnyelse hade även Paul Oakenfold - Ready Steady go passat som låt som spelas under filmens gång =) Bara en tanke som slog mig under senaste matchen

http://www.youtube.com/watch?v=aaVtjGfpmlo
Användarvisningsbild
stoffe

Inläggav stoffe » 081007 kl 18:27

perry2 skrev:
OE skrev:

Här har du gruppen och nästan samma låt
http://www.youtube.com/watch?v=ubB_0y1z9xc

Låten heter Fill your head with rock i orginal.

http://www.youtube.com/watch?v=fvOUX4HJ ... re=related
Användarvisningsbild
DoZendo

Inläggav DoZendo » 081007 kl 18:51

Varför inte Cadence to arms med Dropkick Murphys som intro (till nästa säsong), välkänd melodi och ett jävla ös ;)

http://www.youtube.com/watch?v=3QIuxg1hjuQ (ignorera Videon)
Gott om spelarna kommit in cirka 01.05 in i låten när den drar igång :-)

Fast alla kanske inte gillar säckpipa lika mycket som jag gör :-)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 081007 kl 19:34

Visste inte att vi valde intromusik på bortaplan också.

Se titel på inlägget.

http://www.youtube.com/watch?v=JhRYK9ij ... re=related

:-)
Senast redigerad av captain 081011 kl 11:54, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 081010 kl 01:09

Hoppas verkligen att vi slipper höra trummor (!) i spelavbrotten fler gånger. :arg:

Den som kommit på det måste ha haft en osedvanligt dålig dag.

Bättre och bättre intro för varje gång nu. :-)
Användarvisningsbild
mixon
Kontakt:

Inläggav mixon » 081010 kl 08:40

Yr skrev:Hoppas verkligen att vi slipper höra trummor (!) i spelavbrotten fler gånger. :arg:

Den som kommit på det måste ha haft en osedvanligt dålig dag.

Bättre och bättre intro för varje gång nu. :-)

Precis min tanke också. Det är en NHL-grej vi inte behöver imitera.

OT: Är det något strul med reprismaskinen som visar målen på mediakuben? När det ska visas ett mål där så visas alltid förarbetet, sen klipps det till livebild på målskytten som satt sig i båset, sen kommer måljubelbilderna på kuben igen. Själva målet visas nästan aldrig upp. Igår var det så igen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 081010 kl 09:11

Ja det jävla trumljudet kan dom slopa direkt - fy fan vad sopig idé. Och få till introt så att det blir mer explosion/adrenalin när spelarna kommer in - det här låter som ett sömning avsnitt från Baywatch.

Mer rock tack. Mer Ramones.
Hank

Inläggav Hank » 081010 kl 10:24

ogilthorpe skrev:Ja det jävla trumljudet kan dom slopa direkt - fy fan vad sopig idé.

x2
Användarvisningsbild
Polka

Inläggav Polka » 081010 kl 11:30

ogilthorpe skrev:Ja det jävla trumljudet kan dom slopa direkt - fy fan vad sopig idé.

x3

Ska det behövas en namninsamling för att få dom att fatta.

Återgå till "Röglesnack"