Intro och musik under matcherna

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Andreas

Re: Intro och musik under matcherna

Inläggav Andreas » 110116 kl 02:21

Någon som vet vad nya introlåten heter?
Menar rocklåten.

Edit: Hittade låten nu. Det är Mötley Crue med Kickstart my heart.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 110119 kl 09:57

Se nu till så att man kan se repriser under matchen OE! På många hemmamatcher så visas det inte en enda repris..man vill ju se mål en gång till..eller en tveksam utvisning, hård tackling osv..
Ekwall

Inläggav Ekwall » 110119 kl 12:46

sinner skrev:eller en tveksam utvisning, hård tackling osv..

Kanske därför de gjort det lätt för sig och inte visa tveksamma utvisningar igen :( Men publiktryck och burop hör ju till sporten.
Användarvisningsbild
Viggan

Inläggav Viggan » 110119 kl 18:22

Se nu till så att man kan se repriser under matchen OE! På många hemmamatcher så visas det inte en enda repris..

Har också stört mig på det, men om jag uppfattat det rätt så är det på de matcher som inte varit sända på TV eller s24 som det inte visats några repriser. Helt enkelt eftersom där inte finns någon kamera.
Användarvisningsbild
tbg

Inläggav tbg » 110131 kl 20:35

Viggan skrev:
Se nu till så att man kan se repriser under matchen OE! På många hemmamatcher så visas det inte en enda repris..

Har också stört mig på det, men om jag uppfattat det rätt så är det på de matcher som inte varit sända på TV eller s24 som det inte visats några repriser. Helt enkelt eftersom där inte finns någon kamera.

1. Det finns kamera alltid.
2. Det finns däremot ingen reprismaskin när inte Mediatec är på plats och producerar matchen åt Viasat eller S24.
Euth

Inläggav Euth » 110201 kl 06:13

Är det bara jag som tycker att introt är långt och segt?
Sen kan man, tycker jag, skippa smällen. Den är mest bara jobbig.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 110201 kl 09:15

Ja, man blir mest rädd. ;-)
Euth

Inläggav Euth » 110201 kl 16:58

captain skrev:Ja, man blir mest rädd. ;-)

Haha ja :P
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 110202 kl 09:53

Det ska smälla..då vaknar alla till.. :-)
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 110203 kl 08:45

Tycker smällen känns meningslös. *vi har inget annat att komma med, vi gör en jävla bomb som gör folk lomhörda!!* Sen är introt konstigt uppbyggt... nån slags dunka dunka som får publiken att hänga med o börja klappa. Sen dör det ut och folk slutar klappa, stämningen avtar... sen börjar introt om igen på nåt sätt och så Mötley-låten. Tycker 80 tals(?) hårdrock känns lite sisådär (kommer väl få skit för detta). Dock har jag börjat vänja mig nu när serien snart är färdigspelad. Men personligen känns det lite förlegat o bonnigt.
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 110401 kl 22:38

vad tycker ni om denna till introt nästa år??
http://www.youtube.com/watch?v=bZG7ky7N ... ded#at=183
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 110401 kl 23:11

Början på denna e grym. Tänk er ett taggat STÅ o HÖGRASITT..
http://www.youtube.com/watch?v=MNpYHi-iQdc&feature=fvst
Koala

Inläggav Koala » 150326 kl 22:38

Riktigt pinsamt av herr musikläggare ikväll, RBK-VIK. Vad är det frågan om???!?? Försöker han desperat branda RBK som bonnklubb? 511 Hasse Andrsson-låtar och J##### med Siv på det. Hemskt. Jag skäms.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150326 kl 23:39

Fast det är ju dessa låtar som får publiken att gå igång. Varför spela musik som folk inte gillar?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150327 kl 09:11

Är Hasse "bonnig"? Han vann ju mångas gillande runt om i landet vid melodifestivalen. Ängelholm och Bjäre må vara litet, men är inte "bonnigare" än Solsidan i huvudstaden. Enligt min mening.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 150327 kl 12:27

Jag skulle nog säga att Hasse faller inom ramen för "det bondiga".
Därmed inte sagt att han är dålig, tvärt om
Koala

Inläggav Koala » 150327 kl 12:37

Hasses musik framstår verkligen som bonnig, åtminstone i övriga Sverige. Om han sen är bra eller dålig, det har jag ingen åsikt om. Men tyvärr får övriga hockey-Sverige vatten på sin kvarn. Det finnas en fördom om RBK som en bonnig klubb, och vi ska f-n inte själva hjälpa till att förstärka det! Sånt här gör det inte inte lättare att skaffa nya supportrar. Det är svårt nog som det är.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150327 kl 22:40

Jag tror också att det blir svårt att behålla supportrar om man pumpar ut musik som folk inte gillar. Vi är landsortslaget, vi har alltid varit det och kommer med största sannolikhet att vara det under lång tid framöver (till man flyttar närmare Helsingborg).
Koala

Inläggav Koala » 150328 kl 10:02

"Pumpa ut musik folk inte gillar"? Vad? Det enda jag har vänt mig mot är H. Andersson och Joddla med Siv och liknande. Skulle det då vara det enda "folk" gillar??? Det finns en massa annan musik att spela i avbrott. Tror du på allvar att "folk" kommer att stanna hemma om dessa artister inte spelas?
De supportrar från Västerås som var på matchen lär ju ha hånskrattat åt spektaklet i torsdags. Tyvärr får Rögle (som vill framstå som en proffsig klubb) som varumärke lida för detta. Ingen stor grej tycker kanske en del, men myter om olika klubbar har en förmåga att bita sig fast. Varför ska man sätta clownstämpel på egna klubben?
Ja, vi är så klart ett landsortslag, vilket inte är en anledning till att göra oss själva löjliga. Hur tänker en 18-åring som var på sin första match i torsdags när 2000 personer klappar i takt för typ sjunde gången till H.A.?? Tror inte han/hon är så taggad på att bli supporter. Eller personer som är intresserade av att bli sponsorer. Vill de verkligen att deras företag ska förknippas med detta?
Om nu Rögle skulle flytta närmre Hbg (vilket är en hypotes), tror du att det skulle innebära en helt ny typ av publik?? Jag har bott både i Äholm och Hbg och besökt HIF och RBK-matcher i massor och jag kan ju lätt säga att det inte finns någon större skillnad på personerna i publiken.
Vill också tillägga att jag är långt ifrån ensam om dessa reflektioner av torsdagsmatchen. Pratade med flera RBK-bekanta och de uttryckte sig med hårdare ordalag än vad jag gjorde angående musikvalet.
Tur att man inte hade bjudit med någon RBK-novis till denna match.
Senast redigerad av Koala 150328 kl 11:47, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 150328 kl 11:19

Jag hör dig.

I och med att Hasse varit med i melodifestivalen och är aktuell känns det rimligt att köra honom en gång typ. Om de körde hans låtar på repeat kan det nog ha den effekten du skriver. Överdrift är ju aldrig bra när man väljer musik. Joddla med Sivs texter står sig lite dåligt ur ett inkluderande perspektiv. Fast å andra sidan är det kanske lite dubbelt att moralisera kring det med tanke på vad som skriks på hockeyläktare.
någon

Inläggav någon » 150328 kl 19:07

Blev lite väl mycket Hasse nu senast och hans musik är absolut inte min kopp te. Men han bidrar med något viktigt, han anknyter till regionen, han är från skåne, verksam i kommunen, på bjäre och sjunger på skånska. Lokalt och bra. Särskilt när man samtidigt visar "Välkommen till södern" och en skånsk flagga. Musiken må vara kass, men just detta lockar nog en hel del 18 åringar (HIF har ju kört hårt på skånedelen länge).

Rögle kör ju rätt hårt på vi och dem just nu och Hasse är, oavsett vad man tycker VI på alla plan.

Sen kanske man ska blanda upp det lite mer, jag är rätt trött på hans melodifestivallåt redan och då hörde jag den för första gången i torsdags...
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150329 kl 00:39

Koala skrev:"Pumpa ut musik folk inte gillar"? Vad? Det enda jag har vänt mig mot är H. Andersson och Joddla med Siv och liknande. Skulle det då vara det enda "folk" gillar??? Det finns en massa annan musik att spela i avbrott. Tror du på allvar att "folk" kommer att stanna hemma om dessa artister inte spelas?
De supportrar från Västerås som var på matchen lär ju ha hånskrattat åt spektaklet i torsdags. Tyvärr får Rögle (som vill framstå som en proffsig klubb) som varumärke lida för detta. Ingen stor grej tycker kanske en del, men myter om olika klubbar har en förmåga att bita sig fast. Varför ska man sätta clownstämpel på egna klubben?
Ja, vi är så klart ett landsortslag, vilket inte är en anledning till att göra oss själva löjliga. Hur tänker en 18-åring som var på sin första match i torsdags när 2000 personer klappar i takt för typ sjunde gången till H.A.?? Tror inte han/hon är så taggad på att bli supporter. Eller personer som är intresserade av att bli sponsorer. Vill de verkligen att deras företag ska förknippas med detta?
Om nu Rögle skulle flytta närmre Hbg (vilket är en hypotes), tror du att det skulle innebära en helt ny typ av publik?? Jag har bott både i Äholm och Hbg och besökt HIF och RBK-matcher i massor och jag kan ju lätt säga att det inte finns någon större skillnad på personerna i publiken.
Vill också tillägga att jag är långt ifrån ensam om dessa reflektioner av torsdagsmatchen. Pratade med flera RBK-bekanta och de uttryckte sig med hårdare ordalag än vad jag gjorde angående musikvalet.
Tur att man inte hade bjudit med någon RBK-novis till denna match.

Poängen var att en flytt till Hbg skulle göra Rögle mindre av ett landsortslag. Precis som vi alltid har varit så är vi ett bonnalag. Kolla runt på läktarna vilket folk som kommer! Den vanlige Rögle-supportern är i stort vad övriga Sverige skulle beskriva som bonnig. Inget jag själv bryr mig så mycket om. Lite svårt att få bort den stämpeln som det är nu när man spelar i gamla Ängelhåla. Att sen lagets paradlåt är en rejäl bonnavisa gjord av Hasse Kvinnaböske på 80-talet hjälper inte heller imagen. Så att spela Hasse eller Joddla med Siv idag gör nog knappt till eller från när det gäller den bild som folk i landet har av Rögle.

Jag tror definitivt att publiksammansättningen skulle ändra sig ganska rejält om Rögle placerades i Helsingborg jämfört med i utkanten av Ängelholm. Lägg laget på Väla och matcherna kommer att locka en hel del andra marginalåskådare än de som kommer idag.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150329 kl 10:27

Nu har det, av naturliga skäl, spelats en hel del Hasse i Lindab Arena men sett över en längre tid så anser jag inte att Hasse varit förstavalet när det gäller musik. Skulle vi kunna få en spellista från 2008 och framåt, så är jag övertygad om att Hasse är rätt långt ner. T om väldigt långt ner.
Genom åren har jag sett en hel del matcher i Kinnarps Arena och jag måste nog säga att det går att finna en hel del "bonnighet" även där.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 150329 kl 18:38

HAHAHAHAHA sändningen från omklädningsrummet vad hör man om inte Dans på vejby ängar!
underbart mot bakgrund av den här diskussionen
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 150330 kl 03:08

Om något så vore väl mindre musik och mer sång från ståplatsen rendera i en bättre rekrytering av nya supportrar? Oavsett om det spelas house-musik ala Swedish House Mafia eller en gammal Hasse Andersson-låt på matcherna så lär stämningen vinna klubben fler nya fans än musiken som dunkar ut i högtalarna.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 150330 kl 12:54

Tja, man får ha viss förståelse för det där med Hasse. Man valde ju att ha hans låt vid Rögles mål och det blev 6 mål, så visst blev det tjatigt. Sen tror jag att man spelade Hasse så mycket för att psyka VIK. Så visst det blev lite "redneck" varning, men det är inte fel ibland med lite "Tony tuggar tuggummi". ;-)
Annars för min del så funkar hårdrock och dunka dunka bäst. Tycker att den där Samba de Janeiro är klockren vid mål. Jag tror och hoppas att det inte blir Hasse till höst
Koala

Inläggav Koala » 150330 kl 20:51

Som jag tidigare skrev så hävdar jag som helsingborgare med bestämdhet att en flytt mot Hbg inte skulle ändra publiksammansättningen nämnvärt, däremot skulle det finnas möjligheter till mycket bättre publiksiffror. I sammanhanget ska sägas att jag fått intrycket av att RBK är mer en NV-skånsk klubb än en Ängelholmsdito. Men det där med en flytt för klubben är något som inte är förankrat i verkligheten eftersom Krösus Sork och Joakim von Anka inte håller på Rögle. Men hur det ser ut om 20 år är en annan femma.
Mygel skriver att Rögles "paradlåt" är den av Hasse Andersson. Ja, den har väl blivit det eftersom den har spelats i snitt typ en gång per match de senaste 25 åren av musikläggarna. Min poäng är att det hjälper till att förstärka en mycket onödig och negativ image. Paradlåten borde väl ändå vara "Grön & vita bröder", hur ofta hör man den på matcherna? Typ aldrig. Eller har jag knäck i lurarna? Tror visst att det gör från eller till för imagen om man hårdmanglar HA som i VIK-matchen.
Supportrar vill känna sig stolta över sin klubb, många kommer att få svårt för det om de inte känner att kulturen/imagen/känslan är den rätta.

P.S. Nej, jag hyser inget personligt agg till Hasse Andersson om nu någon trodde det.
Möjligtvis till Joddla med Siv... D.s.
Senast redigerad av Koala 150331 kl 06:23, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150330 kl 23:56

Grön & vita bröder har spelats en hel del de senaste åren faktiskt. Jag vet det eftersom jag tycker att den synnerligen dålig och att den därför inte behöver spelas så mycket som den numera gör i Lindab.

Min smak kan kanske förklaras med att min romans med detta grönvita lag började i slutet av 80-talet och jag därför tycker att just Hasses låt är mer Rögles "theme song" än både Grön & vita bröder och Rögle-rap-låten. Men smaken är som baken! Återstår att se om den gode Hasse dyker upp på firandet på tisdag med tanke på att hans låtar tycks varit de som spelats i omklädningsrummet detta år.
denharkillen

Inläggav denharkillen » 151231 kl 00:17

Någon som vet vad låten som spelas vid dom första målen heter innan man byter till "Jodel Jump"?

Återgå till "Röglesnack"