Ängelholms ishall (Lindab Arena)

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 090324 kl 10:53

jo visst Belix. de hade varit skönt och stå samlade. dem som sjunger då alltså..men har man ett jobb o kommer typ 5 minuter innan så e de inte mkt och göra. :p
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090324 kl 10:56

Alla jobbar väl inte till fem i match????????
Vi har denna säsong spelat på alla veckans dager inklusive lördag och söndag.!!!!
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 090324 kl 11:03

Kan bara tala för mig själv. jobbar till 19 alla dagar. utom lördag och söndag..men då är ja på plats tidigare åxå..
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090324 kl 11:11

Men inte nere på läktaren och talar om för folk att det är klackens plats.

Man måste ibland vara lite aktiv för att få som man vill. Att önska och beklaga sig i ett forum har aldrig hjälpt det är det jag försöker förklara. Tycker att denna totalt i mina ögon meningslösa upprepning av samma sak efter varje match är både tröttsam och fullständigt ointressant att läsa. Så Agera för att uppnå vad man vill är mitt råd.
Dorza

Inläggav Dorza » 090324 kl 11:47

Demon-Willaume: Nu var det nog inte så att han menade hela ståplatsläktaren. Ställer man sig på "klackens plats" (hur man än vrider och vänder så finns det trots allt en sådan plats) så bör man också deltaga i att skapa en härlig atmosfär. Vill man stå på vänstra och sjunga så ska man få göra det, vill man stå på vänstra och ta det lugnare så ska man naturligtvis få göra det också.

Jag vill inte tro att det är dom som inte sjunger som skapar problemet. Det är väl snarare så att bristen på folk som sjunger gör det sämre.

Sen det ständiga "här kommer vi, gör plats" 2 minuter före nedsläpp gör knappast att det blir bättre tryck. Dessutom är det direkt livsfarligt, jag har svårt att första att Rögle som arrangör tillåter detta match efter match. Det kommer en dag då det kommer sluta illa. Jag är förvånad att det inte redan gått åt helvete.

Det är så jävla lite som behövs för att släcka ett liv under olyckliga omständigheter. Det kanske aldrig händer men om det gör det så fråga er själva om det var värt det!

Kommer man 2 minuter innan nedsläpp så är det inte säkert att det finns plats där man vill stå. Ni som trycker er ner i slutet kan ju försöka inbilla mig att de individerna som är lite tystare kommer sjunga och skrika mer efter ett obehagligt ras på läktarna.

Se för "malmö" till att vara på plats i tid!
hbgmange

Inläggav hbgmange » 090324 kl 12:51

Till Demon.
Citat: Var nog det dummaste jag hört, såvida du inte glömt att ironismajlismarkera. slut citat.

Detta skrev du som svar till mig när jag menade att folk som ställer sig på klackplats står och håller käften en hel match.

Vem är det som skriver dumma saker egentligen?

Du som har ställt dig på vänstra stå får göra precis som du vill. Sjunga eller inte. Men om man trots publikvärdarnas anvisningar och målade golv ställer sig på klackens plats så SKA man sjunga med i de flesta ramsorna. Annars står man fel och bör flytta sig.

Ok, om man nu är rädd för att hamna i skärselden eller liknande p.g.a innehållet i vissa ramsor så är det ok att skippa dom.
Det händer att jag inte sjunger med i alla ramsor heller. Ibland är det rena personangrepp. Ibland är det bara trams. Ibland behöver jag vila rösten.

Sen när vi ändå har en representant från Vänstra stå ibland oss..
Varför ska vi inte kunna synka ramsorna bättre. Ni behöver ju inte börja en halvtakt efter oss. Det låter bara tråkigt. Om vi och ni sjunger ihop så blir det ett makalöst tryck i hallen. Det är det vi vill åt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 090324 kl 14:16

Till hbgmange:
Vad jag tyckte var dumt var att det skulle bli gängstryk på dom som stod på klackplatsen och inte sjöng med. Sen att det dök upp andra emellan, jaja!?!

Sen passade jag på att gå vidare i ämnet eftersom jag har stått längst till vänster och hört en känd forumit, (som bor i Norge), säga att ni som inte sjunger har inte här att göra. Han menade säkert inte mig för jag gör vad jag kan. Men, var i *malmö* ska folk vara om dom inte kan köpa sittplatser, (slut), och inte får vara på ståplats för dom inte sjunger?

Att stå i erat markerade område utan att sjunga, är rätt så onödigt. Det kan jag verkligen hålla med om, men gängstryk???

Men som sagt jag tar ut strupen var gång jag är närvarande, var jag än står.

Det du skriver om att synka hade ju varit fint. Tycker att hela hallen har taktproblem. Jag tror att det är sittplatspubliken som driver upp tempot varenda gång. Och det är inte lätt på vänstra stå att hålla ihop mellan klacken och sitt. ;-)
hbgmange

Inläggav hbgmange » 090328 kl 10:51

Bra att vi är i sak överens.. men Gängstryk ska dom ha. hahaha.

Igår höll det på att gå illa när AIA rasade ner över en fullpackad ståplats.
Någon måste se till att folk kan gå upp på läktaren och inte bara ner på läktaren. Det behövs ett alternativ.
Det måste till innan det sker en rejäl olycka.

Ja, AIA behöver inte rasa ner över folk 3min innan matchstart.
Men det är svårt att stoppa när det trycker på med 30-40 gubbar som bara ska NER.... Det rasar sällan uppåt.
Användarvisningsbild
Jeff

Inläggav Jeff » 090328 kl 11:15

Det var riktigt gott om plats igår på ståplats ;-) :-)
I första så var det lite trångt men sen i andra så var det oceaner med plats, undrar var alla tog vägen efter första perren!?
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 090328 kl 13:16

Jeff skrev:undrar var alla tog vägen efter första perren!?

Förmodligen gick en del hem.

Det blir så när det bara är insläpp ovanifrån. Folk ställer sig på vad de tror är en bra plats. Det fylls på, blir rejält trångt. De ovana tycker att det är för trångt, klarar inte ut det och lämnar sin plats. Det är då fullt överallt upptill och eftersom de inte är av den typen som kan tränga sig förbi proppfulla rader så blir de kvar där uppe. Där hamnar de i led 3-4 bakom ståplats och ser följdaktligen ingenting förutom det de kan se på jumbotronen. De går då hem.

Mycket hade varit löst om det hade funnits insläpp nertill också. Nu är det få nersläpp och 2 av dem är vid klacken vilket innebär proppfullt.

När jag ändå håller på så måste jag ifrågasätta (igen) vilken funktion värdarna i gula västar egentligen har. Igår stod det två pojkar i 10-årsåldern precis där folk ramlar ner. Livsfarligt läge alltså. Jag sa till dem men de stod givetivs kvar. Värdarna borde definitivt se till att det inte står barn där det kan vara farligt för dem. De borde dessutom informera tydligare rent allmänt så att så många slipper lämna sin plats för att de inte klarar trängseln. Jag tycker ofta att det är rätt tydligt vilka som inte kommer att klara av det redan innan. Det borde även värdarna kunna se.
Användarvisningsbild
Timbox

Bästa Publik

Inläggav Timbox » 090328 kl 13:17

http://blogg.expressen.se/hockey/entry. ... sid=487740

Nyström har oss på andra plats.
Saik är bra oxå.
Hv är ett skämt.

Tänkte på det här för några år sedan när spelarna födda 87 var U16lag och spelade SM-bronsmatch i Jönköping. Var inte där en buss Aia:are där då??

Kan ha varit 2003 eller nåt.
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090328 kl 13:37

Vi var där med en buss men det var i Linköping
Användarvisningsbild
Timbox

Inläggav Timbox » 090328 kl 13:44

Belix skrev:Vi var där med en buss men det var i Linköping

Just det, det stämmer, Linköping var det.

Var det helt spontant eller var det på väg till annan match för A-laget?
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090328 kl 13:50

Vi var på väg till Hovet. hade planerat matstopp i Linköping när alla stod i kön kom några på att J spelade i ishallen så vi packade in alla i bussen och körde dit.
Alla i bussen samlades sen i foajen och gick gemensamt in i hallen under sång ca i mitten på andra perioden. I princip avstannade spelet och både Rögles och Timrås junisar stod och såg upp när vi kom in.
Röglespelarna såg vilka vi var och fick en otrolig energi och lyckades vända matchen. Vi stannade kvar tills matchen var slut och fick sen sträckköra till hovet för att hinna i tid till den matchen. Junisarna fick verkligen spela ut efter matchen med diverse sälhopp och danser som dom bjöd oss på. Helt klart ett minne för både spelarna och oss som var där. Normalt var det enbart föräldrar på matchen så när en samsjungd klack gjorde entre så ekade bra i Stångebro ishall. (Osäker på namnet)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 090328 kl 14:11

Belix skrev:Vi var på väg till Hovet. hade planerat matstopp i Linköping när alla stod i kön kom några på att J spelade i ishallen så vi packade in alla i bussen och körde dit.
Alla i bussen samlades sen i foajen och gick gemensamt in i hallen under sång ca i mitten på andra perioden. I princip avstannade spelet och både Rögles och Timrås junisar stod och såg upp när vi kom in.
Röglespelarna såg vilka vi var och fick en otrolig energi och lyckades vända matchen. Vi stannade kvar tills matchen var slut och fick sen sträckköra till hovet för att hinna i tid till den matchen. Junisarna fick verkligen spela ut efter matchen med diverse sälhopp och danser som dom bjöd oss på. Helt klart ett minne för både spelarna och oss som var där. Normalt var det enbart föräldrar på matchen så när en samsjungd klack gjorde entre så ekade bra i Stångebro ishall. (Osäker på namnet)

Jag har aldrig sett svenska juniorer tackla så frenetiskt som våra grabbar under denna match. Resultatet var även bra på Hovet senare om jag inte missminner mig.

Dessa grabbar borde vara runt A-lags ålder nu. Några som spelar i J-20?
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090328 kl 14:14

Man kan inte annat än le när man tänker tillbaka. Som du säger Mygel dom proppade på allt som var rött.

Till sist stod även mammor och mormödrar upp i stolsraderna och sjöng med. Här snackar vi om att lyfta ett lag till seger på absolut bästa sätt.
Användarvisningsbild
Gasolin

Ström

Inläggav Gasolin » 090328 kl 14:34

Dessa grabbar borde vara runt A-lags ålder nu. Några som spelar i J-20?[/quote]

Vet inte om där finns några i j-20 men vi har Sebbe i a-laget som spela då , Sebbe har ju även varit en talang inom fotbollen han lira i den stolta klubben RÅÅ IF, som har haft många legender så som Icke, Rosqvist, Peter Elander o otto o många til!!
När vi var på väg till stockholm så snacka jag med Sebbes Pappa Bosse Ström (Även han en gammal fotbollslegend), då berätta han att dom var i Linköping, samtidigt var vi på väg in på mc donalds typ i linköping, men smart som jag var övertalla jag vår fantastiska Belix till att styra bussen mot lilla ynkligas hall. Den nya chokladhallen höll på att byggas då.

Kommer mer info om spelare senare.

Huvud matchen AIK-Rögle BK vann AIK men Rögles numera nummer 17 gav klacken en sång.

Det var samma resa som Fansson fick nytt hår!!! Ja köns hår på huet!!
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 090328 kl 14:39

Påminn inte Fransson om detta det lockar inte honom längre han drömmer mardrömmar om detta

Samma resa sjöngs det väldigt mycket om någon travtränares stallflicka. Tror inte vi haft en roligare hemresa sen dess.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 090328 kl 23:29

I sommar får dom väl sätta upp staket som utgör 2 st gångar för att kunna ta sig upp och ner, och då blir det väl 3 sektioner. Vänstra och högra stå igen men i mindre format. Totalförbud att stå i gångarna. Synd bara för det kommer att se skumt ut då. Hur ser det ut från högra sitthållet? Skulle det gå att offra lite platers för att göra en gång därifrån?

Helt klart är att motståndargången skuller varit till för insläpp nerifrån. Det är nog den enda missen, förutom den gryniga mediakuben och att fjällan som vickat som speaker inte fått fast tjänst. Jag har bott i skåne tillräckligt länge för att "haja tugget" men att höra vad snubben, (Bert?) säger är fan stört omöjligt. Är det pissig ljudanläggning eller hans grötiga röst?
Loket65

Inläggav Loket65 » 090329 kl 08:18

Ljudanläggningen är bra, det som jag tror är problemet är att det är för få (läs inga, typ) högtalare riktade mot kortsidan vid ståplats.
Jag har stått på ståplats två ggr denna säsong och suttit ca. 10-talet ggr på olika platser i hallen.
Det är stor skillnad på ljudet. Satt senast på sektion H och där var det inga som helst problem att höra vad speakern säger.
Boomer

hur sent kan man.........

Inläggav Boomer » 090331 kl 12:32

hur sent kan man komma på match dagen för att bli insläppt?
kan man komma efter halva matchen

tacksam för svar
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Re: hur sent kan man.........

Inläggav ctg » 090331 kl 17:39

Boomer skrev:hur sent kan man komma på match dagen för att bli insläppt?

tacksam för svar

Bånka på dörren och visa biljetten så funkar det nog =)
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 090331 kl 20:55

tacksam för svar

har för mig att du kan komma in fram till andra perioden börjar..sen tror ja inte de går..fråga OE..han vet nog. men tror ja fick detta svar av Olof...
Balubas

Inläggav Balubas » 090401 kl 07:49

tacksam för svar

Jag har blivit insläppt efter matchens slut vid ett tillfälle. En annan gång blev jag tom insläppt dagen efter match, det var festligt.
Användarvisningsbild
solid

Inläggav solid » 090401 kl 17:42

Lite fler sittplatser hade inte skadat - kanske 1000 till, det hade gjort sig!
Användarvisningsbild
Producenten

Inläggav Producenten » 090402 kl 08:23

solid skrev:Lite fler sittplatser hade inte skadat - kanske 1000 till, det hade gjort sig!

Då hade du raderat ut hela ståplats.. hur tänkte du nu?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 090402 kl 08:48

Producenten skrev:
solid skrev:Lite fler sittplatser hade inte skadat - kanske 1000 till, det hade gjort sig!

Då hade du raderat ut hela ståplats.. hur tänkte du nu?

Han menar kanske att man kunde gjort hallen lite större när man ändå var igång?
Användarvisningsbild
The Punisher

Inläggav The Punisher » 090402 kl 15:28

Man hade inte kunnat bygga Lindab Arena en cm högre än vad den är nu, utan att behöva byta ut ännu mera av den befintliga delen.
Användarvisningsbild
moddo

Inläggav moddo » 090402 kl 15:47

Ska vi vara ärliga så är ju 5100 ganska mesigt för en ny arena. Visst, den är fin och allt men att endast utöka med 500 platser var ju ganska ogenomtänkt.
Hofnar

Inläggav Hofnar » 090402 kl 16:11

moddo skrev:Ska vi vara ärliga så är ju 5100 ganska mesigt för en ny arena. Visst, den är fin och allt men att endast utöka med 500 platser var ju ganska ogenomtänkt.

Var inte det ett ganska ogenomtänkt inlägg i debatten om Lindab Arenas storlek?

Återgå till "Röglesnack"