Ängelholms ishall (Lindab Arena)

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Hansen

Barn billjett!

Inläggav Hansen » 091019 kl 21:29

Tja boys,

Jag tänkte ta med min lilla kusin på lördags matchen mot skansen grabben är sex år min fråga lyder så här Kostar det något i sånna fall hur mycket kostar en barn billjett? jag hittar ingen information om barn billjetter på hemmsidan därav vänder jag mig till er.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 091020 kl 06:46

Hittar du inte det på www.roglebk.se ?
Klicka på biljett sedan biljettinfo.

Här finns länken hur som helst.
http://roglebk.se/page/html/matchbiljetter.htm

Barn/ungdom ståplats 60kr. Finns barnläktare.

MEN jag förmodar att du söker SITTPLATS.
Ring till kansliet. Om det finns kvar några bredvid varandra etc ..
Vet att en del har haft sina barn i knäet vid vissa tillfällen men ...
Ring till kansliet.
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 091020 kl 07:37

AIAstellan skrev:Finns barnläktare.

Tänk på att barnläktaren är just det, en läktare för barn, inte en familjeläktare. Du får alltså inte stå där själv. En lösning kan vara att komma så tidigt att ni kan stå på vars en sida räcket. Kusinen på barnläktaren där han har möjlighet att se och inte blir klämd och du alldeles intill men på stora läktaren. En 6-åring kan få svårt att se även på barnläktaren så du får välja plats med omsorg. Annars återstår bara allra längst ner på stora läktaren om kusinen ska kunna se något.

Detta om du trots allt vill ha ståplats alltså.
Användarvisningsbild
Hansen

Man tackar

Inläggav Hansen » 091020 kl 12:21

japp klart att vi ska ha ståplats hur ska man annars kunna avnjuta en hockeymatch, Det blir nog att vi står längst ner på den stora läktaren, sen under matchen så smyger jag mig upp till er och låter morsan ta över kusinen min, om han nu tillåter det.

Åter igen tack för informationen..
Senast redigerad av Hansen 091020 kl 12:30, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Hansen

Inläggav Hansen » 091020 kl 12:28

Yr skrev:
AIAstellan skrev:Finns barnläktare.

Hittar du inte det på www.roglebk.se ?
Klicka på biljett sedan biljettinfo.

Här finns länken hur som helst.
http://roglebk.se/page/html/matchbiljetter.htm

Nja jag tyckter att det är lite otydligt då det bara står ståplats ungdom och man föds ju inte till ungdom.
Men jag tar ditt råd och ringer till kansliet det blir nog bäst så slipper man dimmorna.
Användarvisningsbild
spirre

Inläggav spirre » 091020 kl 18:40

Barn under 11 går väl in gratis ? (kan slå på ngt år)

Har iaf jag för mig..
Användarvisningsbild
PatrikJ

Re: Ängelholms ishall (Lindab Arena)

Inläggav PatrikJ » 111002 kl 13:40

Såg att de hade hängt upp lite gamla matchtröjor och skridskor i taket i "ståplatsbaren". Är det inte dags att ta bort Norrlands Guld-pyntet som också "pryder" baren?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120604 kl 10:02

Så då har hallen landat, som Pollenkungen hade uttryckt det. Vad tycker ni?

Jag skulle vilja styra upp barernas utskänkning lite.
Främst är det baren bakom ståplats som släpar efter.
Varför inte göra den lite längre samt sätta upp räcke framför. Då får baren ett "naturligt" flow. In i ena änden, beställ och betala, hämta ut i slutet och drick vid borden.

Allt annat tycker jag är okej.
Har hört att dom försöker pressa in fler sittplatser och det är ju trevligt.

Vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120808 kl 07:11

På det stora hela, så tycker jag att Lindab Arena är ett lyckat bygge. Jag har inte något direkt att invända emot. Nu när Rögle spelar i ES, så skulle man möjligen kunnat önska sig en större arena, men samtidigt tror jag att allt fler (tyvärr) väljer att se matcherna via TV eller annan media.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120808 kl 13:08

En sak, möjligheten att få en kolgrillad korv i snålblåst. Det saknar jag så mycket att jag planerar att hänga en grill på min bil. Då kan man få en högkvalitativ korv innan nedsläpp. :-)

Jag hade gärna sett en hörna med lite möjlighet för att skjuta puckar. Skjuta hårt och prickskytte. Gratis eller 10 skott för 5 kr. Mest som ett mycket enkelt jippo innan match för barn och vuxna. Där ska finnas klubbor/handskar från 50-talet och framåt.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 120820 kl 11:36

Kan inte de i sportbaren hälla upp 30-40 öl nån minut innan perioden är slut, så man slipper stå i kö så länge eller lösa det på nåt annat sätt..den enda anledningen att jag ofta skippar sportbaren är att det tar 5-10 minuter innan man får sin öl och sen ska man nästan halsa den, för att hinna med till nästa period..
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120820 kl 12:45

Jag vet inte om dom har intresse i att sälja lite. Ibland verkar det så. Jag vet att det finns öltappar som är i princip helautomatiska. Tror dom har sådana i mif.
Man bara sätter fyra "glas" lite på sniskan och trycker på fill up! 4 kalla klara på ca 5 sekunder. Totalt könlöst men jävligt effektivt. Personligen letar jag inte efter den stora ölupplevelsen i hockeybaren. :)
qp

Inläggav qp » 120821 kl 12:42

Det låter typisk bekant det där "helautomatiskt, lite på sniskan o fill up" när det gäller MalmöRH!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120822 kl 09:27

Glöm inte ordet "könlöst". :)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 120909 kl 10:03

Läste precis artikeln i sportbladet och deras klacken-rankning ser ut så hä(det kanske stämmer?!):
SPORTBLADET RANKAR: BÄSTA FANSEN

1. BRYNÄS

■ Här talar vi om en raket på listan. Tidigare hade Brynäs 55 bortamatcher under säsongen. Nu har de grymt stöd på hemmaplan. Slutspelet var helt galet där biljetterna såldes slut direkt. Kul att Sveriges mest bortskämda publik vaknat till liv.

2. FRÖLUNDA

■ Kålleseum är en bra arena och fansen är av NHL-snitt – så nära man kan komma den benämningen i Sverige. När det är 12 044 på en lördagsmatch

i Göteborg så rockar fansen. Mer sånt.

3. FÄRJESTAD

■ Vargflocken kommer mer och mer på våren i Löfbergs Lila. Och det är just klacken, ståplatspubliken, som skapar stämningen i Karlstad. Det Färjestad tappar på är de usla publiksiffrorna under hösten.

4. AIK

■ AAAAIIIIIKKKK. När fotbollsfansen kommer till Hovet får man gåshud. Och i slutspelet i våras var det galen stämning på Hovet. AIK hade kunnat toppa den här listan, men faller på det låga snittet sett över hela säsongen.

5. HV71

■ Kinnarps har högsta beläggningsgraden i elitserien. Det är alltid fullt och sittplatspubliken är het och de som sitter vid spelarbåsen är på gränsen till aggressiv. Behöver få fart på klacken. Går inte att skylla på generationsväxling år efter år.

6. SKELLEFTEÅ

■ 5 000 på första isträningen och 5 000 på SM-finalerna. Skellefteås publik är ett mysterium och intressant. Men fansen ska ha kredd för hängivenhet och att ståplatsen alltid levererar. Introt med ”Det finns en stad, ett hockeylag, Skellefteå AIK” ger mig goosebumps.

7. VÄXJÖ

■ Härligt hockeyintresse i Småland. Och det är alltid fullt i Vida. Klacken håller en okej ­nivå. Kanske lite för tam och inte så högljudd. Liten hall grundar för rejält tryck.

8. MODO

■ Nej, Modo har lite att jobba med. Behövs bättre klack och mer folk på matcherna. Kanske kommer det om Modo blir ett topplag i vinter.

9. RÖGLE

■ AIA rockade på 90-talet. Men det var då. Nu finns en aura runt Rögles ­publik som är direkt felaktig. Det är roligt att gå på hockey i Ängelholm. Men det galna trycket finns inte längre. Skärpning!

10. LINKÖPING

■ Precis som i Ängelholm var det bättre förr i Linköping. Gamla högljudda ståplatsgenerationen sitter på sittplats och det är lite glest för att bli sjuk stämning i Cloetta. 1–2–3 LHC – funkar inte 2012.

11. LULEÅ

■ Jag gillar råheten i Coopen. Finns ingen klack som inte har några gränser vad gäller ordval som Luleås fans. Men det var inte fullt på kvartsfinalerna mot AIK i våras och det är under all kritik. Luleås fans – stöd ert lag.

12. TIMRÅ

■ Lilla kusinen från landet. Och EON kan vara riktigt roligt när det är fullt på ståplatsen. Jag har dock förra säsongen i åtanke och den var inte rolig i Timrå. Ingen stämning. Inga ramsor. Det var stendött.
Användarvisningsbild
RogleAlex

Inläggav RogleAlex » 120909 kl 11:59

Enligt mig bevisar detta än en gång hur dålig aftonbladet är! Det va ett tag sedan jag såg de flesta av lagen men hur kan t.ex. växjö vara före AIA? Senast jag såg dom höll dom inte ens div. 1 klass!

Jag håller dock med om en del han skriver om AIA. Allt för ofta är det sämre tryck nu för tiden. Tycker vi ändrar på det i år och går in för att bli sveriges bästa igen!!!
Mats

Inläggav Mats » 120909 kl 12:27

Det enda man kan ta till sig av detta är väl att vi är inte bäst längre.
Det är längesedan det var "magisk" stämning på matcherna. Visst, ibland glimtar det till fortfarande men på det stora hela har det blivit tystare de sista åren.
Det riktiga trycket kommer inte förrän hela hallen dras med och hjälper till, och då gäller det att få med sig alla.
Kanske dags att överge en del gamla sånger som passerat bäst före datum. T.ex. "Vi skall vinna, vinna hela matchen..." lyfter sällan längre utan känns sömnig.
Om det bara är 200 i klacken som sjunger så lyfter det inte.
Växelsångerna funkar bäst för att få igång alla i publiken...

Jag kommer ihåg första gången jag gick in i hallen (någon gång i mitten av 80-talet) och möttes av synen av en helt grön/vit fladdrande bortre kort-sida och ett d-a liv där inne. Det var mäktigt. Det såg fantastiskt häftigt ut också, inte bara hördes.
Varför är tifo så "fult" i Ängelholm? Låt säga i litet format genom att alla har något grönt/vitt/svart att hålla upp ibland.

Det är sämre nu. AIA är inte bäst sverige längre, så är det bara. Vi förtjänar inte någon topp-plats i sådana här rankingar...
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 120909 kl 12:58

RogleAlex skrev:Allt för ofta är det sämre tryck nu för tiden.

Säger han som inte varit på en match på år o dar o bara glor när det gäller något ;)

Det AB skriver ska man inte ta med en nypa salt utan med ett helt kar, tifotöntar och annat slödder kommer högt på listan bara för att de sprider den senaste veckans tidningar i 2x2cms bitar runt sig, däremot är "vi" inte i närheten av att vara på topp längre. Var är alla som kan sjunga, och som vågar sticka ut med lite jävlaranama o hets? Det räcker inte att vi är tio man som kör på för fullt och att sen resten står o småmumlar runt omkring.

Nu har vi en ny jävligt tuff säsong framför oss och det kommer behövas mycket hjärta för att kämpa vidare trots alla motgångar (som jag räknar med som nykomlingar), och därför krävs det att alla är med och satsar fullt ut för att börja bygga upp AIAs glans igen!

OH-flaggan har alltid varit ett "undantag" vad gällande tramserier ("tifo") och jag tycker denna brukar hjälpa till att få igång ståplats lite... Kanske är det dags att damma av denna till premiären?

(Sen hade det ju inte vart fel med en del nya alster med nån fet melodi som hjälper till att bygga upp atmosfären..)

ALLA SKA GE ALLT!
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120909 kl 13:08

Ytterligare ett bevis för hur dålig koll många "experter" har. Såg att Ros även gjort en lista över "Finaste Elitseriestaden". Var & en får ju tycka som man vill och jag vet ju inte vilka kriterier Ros har, men det blir lite fånigt. Är Skellefteå finare än Ängelholm? Är Jönköping finaste Elitseriestad? För vissa är det säkert så, men i ärlighetens namn så tror jag inte att Ros har utforskat särskilt mycket av Ängelholm med omnejd. Ja, jag skriver omnejd eftersom han har Sundsvall på plats 7 (Timrå ligger i samma riktnummer).
Absolut kan jag också tycka att det var "Bättre förr", men publiken i Lindab Arena håller fortfarande bra klass - i jämförelse med många andra. Frölunda på 2:a plats..? Säger en hel del. Visst - bra publiksnitt, men klack & publik i toppklass?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 120909 kl 22:53

Jag tycker att tifo är helt ok, dock inte trummor för h*lvete..Bra idè det där med OH flagga..Ett bra tecken på att det behövs skärpning bland oss supportrar är att den här forumet är halvdöd just nu..
Användarvisningsbild
Nicke

Inläggav Nicke » 120910 kl 16:02

För att bygga på vårt ego lite så kommer här ett citat från Gustaf Wesslau i HV-kassen:

"Andreas :
Vilken arena i elitserien tycker du är finast?

måndag 10 september, 2012 13:38

Gustaf Wesslau: I Ängelholm är det ett jävla tryck, där hör man inte vad man tänker."

Konstigt svar på frågan men trevlig läsning ;-)

Taget från expressens livechat..
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 121108 kl 22:53

Är det bara jag som tycker att 50/50 lotteriet är urkass nuförtiden? Nu ska det skrapas hit å dit, vill man skrapa så köper man väl trisslott? Köper inte den längre..
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 121109 kl 10:08

@sinner - Håller med, köper inte heller 50/50 lotter längre. Vet inte om jag har rätt, men chansen att vinna känns avsevärt lägre än tidigare. Jag stödjer mer än gärna ungdomsverksamheten, men ser helst ett annat format än de nya 50/50 lotterna.
Koala

Matchtröjans dag=Trams

Inläggav Koala » 130219 kl 20:43

Matchtröjans dag... Suck. Varför uppmuntrar Rögle sådant? Är det bara jag som avskyr hela den "kulturen"? Varför ska RBK-supportrar vara precis som alla andra hockeyfans?
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 130220 kl 00:42

Du är inte ensam. Det är klart Rögle vill rulla in pengar på tröjförsäljning osv, men då ska de ju först och främst inte vara SVARTA tröjor! Hade de varit vita o fina hade jag köpt det lite i alla fall ;)

Sen finns det väl lite drivande krafter i Rögle som är lite(mycket) för NHL-kåta...

Det är unikt att inte stå med trumma o flagga o tramsa sig på läktarna och så ska det förbli!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 130228 kl 11:57

Jag fattar inte varför vi ska vara så konservativa..Det är väl inget fel på nån flagga hit och dit, jag gillar t o m det där med cheerleaders hos vissa, med det hade väl Arne förbjudit direkt, för att de skulle blockera nödutgångar:)
Det är inte så konstigt på att de yngre inte dras till hockey i samma utsträckning som förr..Spelar vi så dålig hockey som denna säsongen får vi väl ha nåt roligt..
Dock håller jag med om trummor-det ska förbli heligt för vår hemmaborg, sjunga utan trumma!
Måste tillägga att ölen i sportbaren smakar konstigt och vattnigt..för att inte snacka om att man fortfarande inte har löst logistiken där..jag kan köpa att det var lite vilda västern när den precis öppnades´, men att folk fortfarande ska köa i 10 minuter i pausen är uselt..
Sen har Arne mage att klaga på att folk drycker innan matchen och kastar omkring burkarna..Man får känsla av att han skulle må bäst om det inte fanns någon sportbar alls..
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 150427 kl 19:45

Halva ståplats försvinner inför SHL-premiären. Min spontana reaktion var ilska och förvåning, men nu när jag fått en stund på mig att smälta beskedet så måste jag få säga att jag är aningen mer positiv. Visst, jag tycker även fortsättningsvis att det är tråkigt då vi länge har varit en klubb känd för sin ståplatspublik, men det kan vi även vara i framtiden. Skillnaden mellan nu och då är att all publik som står kommer närmare klacken. Tidigare har ju som bekant många som placerat sig längst ner alternativt ute vid kanterna distanserats en aning från klacken och således hängt med i ramsorna sämre än vad de möjligtvis hade velat, men nu kommer alla närmare den sjungande kärnan och förhoppningsvis eldar det igång än fler än tidigare.

Det blir en betydligt mer intim ståplats som vi röjer på till hösten, helt enkelt.

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... ndab_arena
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150427 kl 20:44

Inte riktigt halva - från 1.800 till 1.000 pers på ståplats. Skulle nog vilja påstå att det varit svårt att fylla ståplats, rent generellt. Visst, jag gillar ståplats och all kultur som följer med denna, men förstår samtidigt att det måste ske en anpassning till nya krav etc. En kompromiss som jag, förhoppningsvis, kan leva med. Positivt att man väljer att renovera & investera i Arenan. Ny, bättre is är inte fel.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 150427 kl 22:44

Vad ska man tro om samspelet med högra nu när klacken flyttas? Lär det dö ut nästan helt eller lär somliga sjungande flytta i samma riktning som klacken?
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150428 kl 07:43

Bra fråga. Rent spontant så hade det för mig känts bättre om ståplats hade blivit mer centralt placerad. Får hoppas att det blir bra ändå. Att skapa tryck & stämning handlar inte enbart om ståplats, se på Järnkaminerna t ex.
Vi på HögraSitt får jobba hårdare, helt enkelt.

Men med det sagt så är jag lite oroad över förändringen, det ska medges.

Återgå till "Röglesnack"