Ängelholms ishall (Lindab Arena)

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Professorn

Re: Ängelholms ishall (Lindab Arena)

Inläggav Professorn » 160906 kl 10:48

Inte rätt person här va? nä ta och krymp ner hela jävla hallen till Tyringe nivå: så är Rögle säker på att det blir fullsat.
Stockholmaren

Inläggav Stockholmaren » 160906 kl 11:04

Professorn skrev:Men Snälla lilla 08 jag har ju skrivit innan att inga stora ombyggnader skall göras bara höja taket lite: förstår du inte eller? sen skrev jag också att det blir dom 1000 översta raderna som alla kommer sesångsboka: då kommer ju dom andra bra platserna bli lediga kloge som alla vill ha. AAHHHH vad tradigt att inte folk förstår.

Snittet kommer öka garanterat med det jag har skrivit .

Sen räcker det ju med 2 fulla hus så är det enorma mer pengar: förstår du inte?
Istället för 5000 mot MIF så kommer det 88000 st mot alla andra lag blir det 5500 åskådare istället för 4200 åskådare är du med nu Stockholmare?

Jag vill inte utvekla detta mer: för sånt här måste man ju bara fatta och förstå själv ju.

Som jag sa innan inte ombyggnad i större format bara höja taket lite är vad som behövs.

Snark: trötta mig.

Bara att höja taket lite, och vad tror du att det kommer att gå på? Hur påverkas INTE driftkostnaden av att man bara höjer taket lite?

Vet du ens om det är tekniskt möjligt med dagens arena att höja taket utan större ingrepp? Delar av arenan är ju sparade delar från Ängelholms ishall.
Om det vore så enkelt skulle ju alla lag bygga ut arenorna så de vara stora som Scandinavium, men av någon anledning gör man inte det är du med nu Professorn?

Ditt resonemang är ju som att bara jag utökar min restaurang med fler platser, kommer verksamheten att gå bättre. Omkostnader för mer personal, drift osv kommer direkt att ätas upp av alla människor som kommer strömma in bara för att jag nu har fler platser....
Stockholmaren

Inläggav Stockholmaren » 160906 kl 11:06

Demon-Willaume skrev:
Professorn skrev:Men Snälla lilla 08 jag har ju skrivit innan att inga stora ombyggnader skall göras bara höja taket lite: förstår du inte eller? sen skrev jag också att det blir dom 1000 översta raderna som alla kommer sesångsboka: då kommer ju dom andra bra platserna bli lediga kloge som alla vill ha. AAHHHH vad tradigt att inte folk förstår.

Snittet kommer öka garanterat med det jag har skrivit .

Sen räcker det ju med 2 fulla hus så är det enorma mer pengar: förstår du inte?
Istället för 5000 mot MIF så kommer det 88000 st mot alla andra lag blir det 5500 åskådare istället för 4200 åskådare är du med nu Stockholmare?

Jag vill inte utvekla detta mer: för sånt här måste man ju bara fatta och förstå själv ju.

Som jag sa innan inte ombyggnad i större format bara höja taket lite är vad som behövs.

Snark: trötta mig.

Ja självklart, om man kan säsongsboka de 1000 översta raderna så blir det nog lätt och ledigt 88 tusen. känns nog som att det skulle kunna bli det dubbla... :)

Skönt att det bara är att bygga ut arenan med 1000 plats, så kommer dessa direkt bli säsongsbokade.... Och förstår du inte varför, tänker jag inte förklara det för dig. Det måste du själv begripa! ;-)
Professorn

Inläggav Professorn » 160906 kl 11:25

Snark
Professorn

Inläggav Professorn » 160906 kl 11:53

En sista gång vill jag försöka få dig förstå Stockholmarn: du / ni som är så kloga vad hände när det blev mindre ståplats och mer sittplats? jo mindre publik.

Rögle fans är inga fjollor vi vill stå på ståplats och där e såväl 3-4 5000 tusen som vill det fortfarande för att vi är inga fjollor.
Sen om det då blir 1000 st sittplattser högst upp på båda långsidorna till alla fjollorna så lär ju dom gå åt ju.

Så ser man genom histoiren så fler ståplats ger inte mindre publik: men medans sämre placerade sittplattser ger mindre publik i Ängelholms Ishall.
Har du förstått nu vad jag nenar?
Stockholmaren

Inläggav Stockholmaren » 160906 kl 12:01

Professorn skrev:En sista gång vill jag försöka få dig förstå Stockholmarn: du / ni som är så kloga vad hände när det blev mindre ståplats och mer sittplats? jo mindre publik.

Rögle fans är inga fjollor vi vill stå på ståplats och där e såväl 3-4 5000 tusen som vill det fortfarande för att vi är inga fjollor.
Sen om det då blir 1000 st sittplattser högst upp på båda långsidorna till alla fjollorna så lär ju dom gå åt ju.

Så ser man genom histoiren så fler ståplats ger inte mindre publik: men medans sämre placerade sittplattser ger mindre publik i Ängelholms Ishall.
Har du förstått nu vad jag nenar?

Du har helt rätt, det är alltid problem att sälja sittplatserna, medan ståplatsbiljetterna alltid är så gott som slutsålda ;-)

Vilken historia pratar du om? Snittet för föregående säsong var ca 500 pers bättre än gången innan vi låg i Shl (Elitserien då). Visst att vi kom sist då, men föregående säsong var vi länge med i den absoluta botten och slogs för att undvika kval ner.

Vore även kul att få reda på din kalkyl kring att höja taket ett par meter och då få in plats till 1000 fjollor som ska sitta där.

Om du ska trolla borde du kunna göra detta bättre!
Professorn

Inläggav Professorn » 160906 kl 12:15

Herregud vad är där för fel? Kalkyl? Jag har ett gammalt block från Gamla allsvenskan och dåvarande div . då tog Rögle in 4200 ,hade 1200 sittplatser mot malmö var där i div 1. 4450 mot frölunda 4670. boro vetlanda 4500 tyringe 4300 vita hästen 4440. sämsta publiksiffran det året var 3990 st mot uppsala.

Tror du dom satt på varandra på sittplats eller? nej alla som var förmycket stod på ståplats såklart.
Professorn

Inläggav Professorn » 160906 kl 17:12

Där har det
Senast redigerad av Professorn 160906 kl 20:39, redigerad totalt 1 gång.
Professorn

Inläggav Professorn » 160906 kl 17:12

Där lurade jag dig Stockholmaren: jag har inte kvar det blocket mer är flera år sedan det försvann: men jag har blädrat så många gånger i det blocket så det har blivit fotografiskt minne eller så har jag det om det är något som intresserar mig. kan även säga att till och med Väsby if hade 4330 st hemma i ängenholm. möndal det året var det 4121 åskådare i div 1. Nybro if hade 3998 i premiären i div 1. bara lite utav min dåliga repututuar..

En sak e klar iallafall jag e glad för att Anders Masken Karlsson är i Rögle . Brynäs är det laget efter Rögle jag alltid har tyckt om för att dom spelar Rögle hockey eller Rögle spelar som Brynäs.

Vi skall inte klaga mer på den som nog har gjort ishockeyns största bedrift någonsin i Sveriges Historia: ni vet vad 3-4 -4-4 mot Finland bara på några sekunder.
Helt enormt enligt mig.

Jag hoppas Anders och Anders Världsbacken Eldebrink som då var nummer 2 i Världen efter Vladimir Fetisov alltså klaga inte mer på dessa.
Snälla Eldebrink Och Karlsson skriv på och stanna i Rögle i 4 år till för det vill vi alla.

sen och då kan jag lova att ni tillsammans har tagit minst ett sm guld tillsammans igen. och byggt upp en stark förening som kommer vara en stor klubb i Svens ishockey i många år framöver tack vare er. Snälla lämna inte.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160907 kl 22:16

Trodde det skulle vara lite smarta inlägg i debatten men så var det bara ett "fyllekalas" som hade tittat in. :) Kör hårt!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160907 kl 23:51

:)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170415 kl 14:31

Jag gillar Professorns idé nedan. Är det praktiskt möjligt att höja taket i arenan och utöka sittplatserna på långsidan? 5000 känns för mesigt för SHL. I det långa loppet behöver vi garanterat mer av både sportsliga och ekonomiska intressen. Om nu målsättningen är etablering och slutspel de kommande åren så lär det inte räcka med 5000. Personligen tycker jag att man gott kan öka kapaciteten till 6000-6500. Driftkostnaderna kommer att öka men vi kommer garanterat att tjäna på det med ett högre publiksnitt och fullsatta läktare under derbyna. Om vi blir ett slutspelslag vilket verkar vara målet inom några år så kommer 5000 inte att räcka långt.

Professorn skrev:Höj taket istället och bygg bakåt. Bygg alla jävla VIP och företagsloger bakom läktarna: inte som idag på läktaren: det förstör och ser för jävla illa ut. VIP-platserna har tagit 2-3 rader av de bästa sittplatserna på långsidorna som hade varit mest populära och gått åt, kanske vi snackar om 600-800 sittplatser.

Professorn skrev:De 600-800 bästa platserna på långsidorna lågt räknat kanske hade kunnat få in 1200 st sittplatser och 4 st rader.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170415 kl 19:39

GrönvitaMike skrev:Jag gillar Professorns idé nedan. Är det praktiskt möjligt att höja taket i arenan och utöka sittplatserna på långsidan? 5000 känns för mesigt för SHL. I det långa loppet behöver vi garanterat mer av både sportsliga och ekonomiska intressen. Om nu målsättningen är etablering och slutspel de kommande åren så lär det inte räcka med 5000. Personligen tycker jag att man gott kan öka kapaciteten till 6000-6500. Driftkostnaderna kommer att öka men vi kommer garanterat att tjäna på det med ett högre publiksnitt och fullsatta läktare under derbyna. Om vi blir ett slutspelslag vilket verkar vara målet inom några år så kommer 5000 inte att räcka långt.

Professorn skrev:Höj taket istället och bygg bakåt. Bygg alla jävla VIP och företagsloger bakom läktarna: inte som idag på läktaren: det förstör och ser för jävla illa ut. VIP-platserna har tagit 2-3 rader av de bästa sittplatserna på långsidorna som hade varit mest populära och gått åt, kanske vi snackar om 600-800 sittplatser.

Professorn skrev:De 600-800 bästa platserna på långsidorna lågt räknat kanske hade kunnat få in 1200 st sittplatser och 4 st rader.

Har vi 5000 varje match så ska man givetvis bygga ut om det går. Vi får väl se vart publiksnittet hamnar nästa säsong. Örebro fyller typ sin arena varje match, den tar in 5500.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170415 kl 19:49

GrönvitaMike skrev:Är det praktiskt möjligt att höja taket i arenan och utöka sittplatserna på långsidan

Som tidigare nämnts när detta ämne diskuterats så är det inte möjligt att bygga ut Lindab mer. När ishallen byggdes om så ska man har valt en billigare lösning där man behöll den gamla hallens stomme. Den är nu maxad vad gäller hur mycket den kan hålla. Vad jag fick till mig när man byggde om var att skulle man bygga ut så kommer man att behöva riva och bygga nytt.

Återgå till "Röglesnack"