Rögle/AIA i media

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Re: Rögle i media

Inläggav Elfberg » 131101 kl 15:37

Användarvisningsbild
Polle

Inläggav Polle » 131215 kl 13:56

http://sv.justin.tv/ingen_oss#/w/7154905008/3

Rögle-Stream, personen streamar dem flesta utav Rögles matcher, istället för att betala kan ni kika in där,

#Motdenmodernahockeyn
HbgPeter

Inläggav HbgPeter » 140406 kl 20:27

Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 140909 kl 14:23

Malmöbloggaren Johan Svensson alias MrMadhawk har kollat av biljettläget bland samtliga klubbar i HA.
Måste säga att jag skrattade lite när jag läste Arne Nilssons svar på "hetaste match" :)

"Bloggen har tagit pulsen på samtliga 14 lag i HockeyAllsvenskan, för att reda ut hur det ser ut med biljettförsäljning och säsongskort.
Alla klubbarna har fått samma tre frågor. Så här blev svaren:"

"RÖGLE

Arne Nilsson, Kanslichef.

Hur ligger ni till i säsongskortsförsäljningen? Är det bättre eller sämre jämfört med föregående säsong?
- Vi har sålt 1825 stycken och det är en ökning jämfört med förra säsongen för vår del.

Hur ser intresset ut inför er hemmapremiär? Är det sålt många biljetter?
- Till seriepremiären är det sålt 2610 biljetter just nu.

Vilka ser ni i er klubb som den på förhand hetaste matchen eller matcherna under säsongen?
- Matchen mot AIK hemma."
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 140909 kl 15:35

Jag reagerade också på det svaret. Man kan ju undra om han ville vara rolig eller om det handlade om tillfällig sinnesförvirring ;)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 140909 kl 15:45

Jag tror att det handlade om att han, dvs Arne, ville ge bilden av att för oss i Rögle betyder MIF inte så mycket.
En subtil diss, om man så vill :)
andersson

Inläggav andersson » 141117 kl 14:54

För er som vill bidra till ett forskningsprojekt om vårt kära Rögle:

http://www.hockeysverige.se/2014/11/14/ ... gle-sokes/
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150208 kl 18:44

AIK är som bekant i ekonomiskt trassel. Så här skrev Johan "Madhawk" Svensson:

"Igår kunde bloggen avslöja en rad intressanta saker i AIK.
Att det var en kapitalstark ledning på gång in och att Roger Melin i så fall gör en återkomst i klubben och kommer skriva på ett långtidsavtal på fyra eller fem år.

Idag avslöjar Aftonbladet vad det är för människor som är beredda att gå in med 60 miljoner. Det är olje-miljardären Torbjörn Törnqvist som är beredd att skjuta till de enorma summorna."

Jaha, vad har det med Rögle att göra? Jo, på Twitter skrev Tomas Ros att även Gunnar Persson ingick i en eventuell deal:

https://twitter.com/Rosenrasande/status ... 8831798273
qp

Inläggav qp » 150208 kl 22:13

Bra lösning................för RBK!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150209 kl 17:00

Underbar avstängning... Sånt händer bara AIK. Perfekt att bli avstängd under ett landslagsuppehåll...

"Avstängningen bedöms motsvara 3 matchers avstängning", men är definitivt inte det.

http://www.hd.se/sport/rogle/2015/02/06 ... -lindgren/

Jämför den med mycket annat. T.e.x Gerbers vändning som råkar stöta till linjedomaren...
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150210 kl 07:44

Någon som läst domen och som kan förklara att det kan bli så?
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 150306 kl 15:01

Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Re: Rögle/AIA i media

Inläggav Elfberg » 150306 kl 15:07

andersson

Inläggav andersson » 150401 kl 10:24

Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 150814 kl 20:04

Rögle BK uppmärksammar AIAs stöd i medlemskampanjen: http://roglebk.se/artikel/68026/
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 150814 kl 20:05

Angel Island Armys ordförande i AFTONBLADET - Sportbladet:

Tre frågor till Linus Elfberg, ordförande i supporterföreningen Angel Island Army
Vad kräver du av laget säsongen 2015/16?

– Fartfylld hockey, ett stort hjärta för laget och att grabbarna ska kriga stenhårt varje match. Ser vi detta kommer det inte bli lätt att möta Rögle i Lindab Arena. Då tänder SHL:s i särklass bästa supportrar från AIA till ytterligare ett snäpp.

Vilka spelare ska bära ditt lag kommande säsong?

– Alla spelare kommer bära laget tillsammans. Till skillnad från många andra klubbar satsar vi på ett lag och inte på ett gäng överbetalda divor. Jag tycker namnet på bröstet är viktigare. Däremot tror jag stenhårt på att våra egna produkter som Christopher Liljewall och Daniel Sylwander kommer att ta ett stort ansvar och visa vägen för resten av laget.

Är du orolig över något inför SHL-säsongen?

– Jag är inte direkt orolig för något, jag längtar bara tills det är igång igen. Nu när vi har byggt om arenan lite så skulle det i så fall vara att takbjälkarna i Lindab Arena inte kommer hålla när Angel Island Army, Sveriges bästa klack är tillbaka i hallen och sjunger.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150908 kl 16:19

Bläddrade lite i Expressen/Kvp´s "Hockey MegaMagasin". Så här står det om "Läktarupplevelse":

"Resorna till halvsunkiga Lindab Arena kommer oavsett inte vara en favorit för motståndarna"

Ursäkta, men "halvsunkiga Lindab Arena"? Mycket kan man säga om Lindab Arena, men att den är "halvsunkig" tycker jag inte känns speciellt rättvisande. Jämför t ex med Hovet eller Globen så är det superfräscht. Visst är jag färgad, men jag tycker att LA alltid är välstädad, ordning & reda. Toaletterna är fräscha och städade. Verkligen inte halvsunkig.

Nej, jag köpte inte ett exemplar...
qp

Inläggav qp » 150908 kl 20:17

Typiskt 08-sunkigt uttalande, han har troligtvis inte satt sin fot i arenan ännu. Faktiskt lite Roos-stuk(aftonslasken) med faktafel och fördomsfulla uttalande. Väntar med spänning på deras bilaga som kommer den 10/9, tippar att de 4:a sista nyförvärven inte ens finns med i rögletruppen. Stockholmsmurvlarna jobbar alltid enligt devisen" Stockholmare är smartare än lantisar" och bemödar sig inte med att ta reda på fakta ens en gång.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150910 kl 12:55

@qp - Sant. Hur seriöst ska man ta ett "Hockeymagasin" som gör en så uppenbar och direkt pinsam miss. Har de överhuvudtaget sett Rögle spela? Har de ens varit i Ängelholm?

Som enda Arena fick Lindab Arena beskrivningen "halvsunkig". "Läktarupplevelsen" gav 2 getingar för LA, medan Hovet fick 5 getingar. Malmö Arena 4 getingar.
"Rögle har en patriotisk hockeypublik med lång historia, som dock är i minsta laget". Vilken är i "minsta laget"? Publiken eller historian?

Nej, en skitblaska.
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 150911 kl 00:18

Sparas i denna tråd bara för mitt ego:

Klubbens supporterklubb Angel Island Army var inte sena att hoppa på tåget. Med nytryckta halsdukar och chans att teckna medlemskap var ruljansen stor vid deras bord.

– Vi vill dra vårt strå till stacken till detta fantastiska initiativ. Det märks att staden börjar känna pulsen inför premiären, säger ordförande Linus Elfberg.

Trycket är stort. Tre bussar är redan fulla till torsdagens bortamatch mot Frölunda. Det innebär en välfylld bortaläktare.

– Det kommer bli fantastiskt kul. Förhoppningsvis kan vi bli tilldelade ännu fler platser.

http://www.hd.se/sport/rogle/2015/09/10 ... -nedslapp/
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 151018 kl 21:19

För mitt ego:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/hel ... -premiaren

På torsdagskvällen är det SHL-premiär för Rögle borta mot Frölunda i Scanidnavium i Göteborg. Tre fullastade bussar med Röglesupportrar avgick från centrala Helsingborg vid fyra tiden på torsdagseftermiddagen och stämningen var förväntansfull.

– Jag har varit så nervös hela veckan. Det kommer bli så himla roligt, säger Rebecka Glimsjö, Röglesupporter.

Runt 150 Röglefans åker med de tre bussarna upp till Göteborg. Men enligt supporterklubben Angel Island Armys ordförande kommer dom att bli upp emot 500 personer på plats i Scandinavium.

– Det är många som åker bil upp, och jag vet även att en buss som inte vi i supporterklubben arrangerat är på väg, så det kommer bli riktigt bra tryck, säger Linus Elfberg som är ordförande i supporterklubben Angel Island Army.

Ska man tro på hockeyexpertisen kommer laget ha svårt att klara sig kvar i SHL men det är något Linus Elfberg inte håller med om.

– Jag tror vi tar oss till slutspel, och sen till final mot Skellefteå där vi vinner i fyra raka matcher, säger han och ler.
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 151217 kl 18:39

EGO-POST:

Nu hjälper Rögles fans till med att samla in pengar till Almens böter. Angel Island Army (AIA) har startat en insamling.

– Helt fantastiskt. De stöttar verkligen sitt lag och det är jättestort. Jag är tacksam för deras initiativ, säger Almen.

"AIA:s ordförande Linus Elfberg.

– Vi tycker att domen är förkastlig. Almen får straffet för sitt namn. Vi startade insamlingen i går kväll och har redan fått in 5000 kronor. Profilen Leif Strömberg har bland annat lagt in några hundralappar."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 1955230.ab
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 160504 kl 07:51

Jag tycker att "Höken i Söder", Mr Madhawk, haft ovanligt lite att skriva om Rögle den senaste tiden. Ja, senaste säsongen t om. Förklaringen är att Rögle inte vill "samarbeta" med honom, vilket jag personligen tycker är bra. Hur nyfiken man än är, så föredrar jag att slippa den typ av "nyheter & avslöjande" som det trots allt handlar om.
Annat var det på Olofs tid, vilket får mig att fundera på om det möjligen var uppe till diskussion?

https://twitter.com/MrMadhawk/status/727479273792086016
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 160504 kl 11:33

Sjöberg skrev:Jag tycker att "Höken i Söder", Mr Madhawk, haft ovanligt lite att skriva om Rögle den senaste tiden. Ja, senaste säsongen t om. Förklaringen är att Rögle inte vill "samarbeta" med honom, vilket jag personligen tycker är bra. Hur nyfiken man än är, så föredrar jag att slippa den typ av "nyheter & avslöjande" som det trots allt handlar om.
Annat var det på Olofs tid, vilket får mig att fundera på om det möjligen var uppe till diskussion?

https://twitter.com/MrMadhawk/status/727479273792086016

Kan ju vara en tillfällighet men alla rykten från Söderbloggen om Rögle tystades i samband med att OE lämnade och Lasse Mauritzson tog över. Om det berodde på att det var OE som skvallrade konstant eller om det beror på att Mauritzson har arbetat 30 år på NST och HD innan han kom till Rögle och därför endast arbetar med sin gamla arbetsgivare. Både och känns troligt, vilken av orsakerna som är störst känns lite som hönan och ägget.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 160504 kl 14:36

Vad jag menar är att det kanske inte föll alla på läppen att OE hade en (som jag tror) tät kontakt med Höken. OE jobbar ju för MIF numera, så ingen rök utan eld säger jag.
Jag har svårt att tro att Lasse Mauritzson på egen hand fattar beslut om vilka media/kanaler Rögle ska kommunicera med.
Hur som helst, intressant att Höken är märkbart störd över situationen.
Användarvisningsbild
Morkullan

Inläggav Morkullan » 160504 kl 15:02

Som kommunikations- och mediaansvarig i Rögle tror jag Mauritzson är ansvarig för att hålla kontakt med diverse medier. Att han har bättre kontakt med HD än andra tidningar kommer nog inte som någon förvåning för någon. Att skvallerbloggen skulle föredra att Rögle kör med öppna kort kontra Expressen är inte heller en förvåning då de betalar hans lön. Huruvida det skulle vara bra eller dåligt för Rögle att ha ryktesspridningar i diverse mediakanaler låter jag vara osagt. Gratis publicitet är ju bra, samtidigt så ger uteblivna rykten Masken en större arbetsro. Att ha en massa journalister som ringer konstant och vill få en massa rykten bekräftade tar tid, och själv hade man säkert tyckt det hade varit lite irriterande. Att OE läckte till söder, är nog alla införstådda i, och fullt möjligt att Rögle har tagit ett internt beslut att inga rykten ska sippra ut på förhand. Anser Rögle att det bästa för klubben är att inte ha en massa rykten som florerar i skvallertidningarna så förstår jag dem till 100 procent. Jag ser hellre en fantastisk bomb som slår ner från klar himmel med en fantastisk spelare som inget hade kunnat gissa, än att få reda på att en spelare är klar för Rögle via kafferepsbloggen i söder i början av februari. Men om det är bra eller dåligt på lång sikt låter jag vara osagt, men jag förstår Rögles beslut om de nu har tagit de internt.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 160504 kl 23:01

Jag är övertygad om att såväl Thuresson som "Masken" har ett finger med i hur & vad som kommuniceras ut till media. Jag tycker att det är bra att man låter HD (Med Linus Ahlin i spetsen) ha "första-tjing" på info kring laget, det är trots allt HD som drar till sig flest Röglesupporters/följare. Dessutom är det ju inte så att övriga media INTE får ta del av nyheter kring Rögle, de är bara "tvåa" på pucken så att säga.
Bloggares "avslöjande" och diverse info som kan vara sant, eller inte, var kanske rolig läsning för några år sedan - idag känns det mer som ett brus av sökande efter bekräftelse/uppmärksamhet.
Jag är inte övertygad om att all publicitet är bra, det kan ju även ge en bild av "oro". Att det "alltid" snackas och händer en massa konstigheter i klubben. Att tillåtas smyga under radarn är nog inte helt fel, tycker jag.

"Som bloggen kunde avslöja redan den 17:e januari, så lämnar spelare XX lag A för spel i lag B".

Jaha. Ska man ställa sig upp och applådera? Nej, verkligen inte. Vi vet alla att det är så det ser ut i dagens hockeyvärld, spelare skriver på för andra lag mitt i säsongen. Hur trist den utvecklingen än är, så vet jag inte om det är så jäkla mycket att "avslöja".
Användarvisningsbild
RögleArmy

Inläggav RögleArmy » 160911 kl 16:59

Tänkte göra en till "röglevideo" på min youtubekanal, några förslag på vad man kan göra?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160911 kl 18:40

Bra grejer. Du får gärna göra en med Almens tacklingar ;-) Gärna till Pantera`s låt "Walk" eller "Domination"

Återgå till "Röglesnack"