Rögle/AIA i media

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 100213 kl 10:43

perry2 skrev:Kvp-Affe fortsätter att sprida skit om Rögle.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... rietranare

Snart ringer han väl Bobbo S.

Intressant är vad Kjell skriver om makten i Rögle. Vilka styr, vad vill de med Rögle? De högsta tjänstemännen VD och sportchef verkar sakna karta och styrning.

På vilket menar du att han sprider skit om Rögle i den artiklen?
Det är en bra artikel med namngiven person som varit ordförande i Rögle och som uttalar sig om vad han ville när han var verksam.

Frågan som vi borde ställa oss är hur det egentligen funkar uppe på andra våningen i Lindab. Inga egna åsikter och ideér verkar vara en bra policy där. Gör som du blir tillsagd och rätta in dig i ledet.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100213 kl 11:07

[quote="Mindreader]

På vilket menar du att han sprider skit om Rögle i den artiklen?
.[/quote]

Det är lätt att hacka på bottenlaget i nyhetstorketider.
Informationen är intressant men varför kommer Affe med ett avslöjande för andra dagen i rad?
Han har säkert fått i uppgift av redaktionschefen i Malmö att köra ett par dagar om dåligheter om Rögle.
Kolla hur gulligt de skriver om Mif (igår om LillJeppe Mattsson).
Om Rögle letar tränare just nu så är en uppspelad inre splittring i ledningen ej så timad maintenant.
I morgon tippar jag att artikeln är rubriksatt
"Ingen vill träna Rögle"
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100213 kl 12:47

Jag som trodde att det var Kjell som fick bort Micke med dom klassiska orden. Man representerar RBK 24-7.

Vad lite man vet. Om man inte vet något på riktigt gör man alltså bäst i att hålla truten!
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 100213 kl 13:09

Med dagens "ständigt-uppkopplade" samhälle, diverse bloggar och forum så sprids rykte, sanningar & osanningar med en rasande hastighet. Varje uttalande vänds & vrids på de mest besynnerliga sätt.

Vem kan man lita på? Snart ingen, skulle jag vilja påstå.

Det här "Boork-ryktet" - jag undrar vem som drog igång den historien? Knappast Boork själv eller någon från Rögle. Det känns som att någon ville "gjuta olja i elden"...
Användarvisningsbild
tolchock

Inläggav tolchock » 100213 kl 13:25

Det enda jag vet är att detta sätter Rögle i riktigt dålig dager.
Om det som skrivs stämmer tror jag att folk kommer att få en väldigt dålig bild av föreningen som skadar oss på sikt.
Stämmer det är det ytterliggare ett bevis på den svågerpolitik som verkar genomsyra Rögle.
Antingen blir vi av med den stämpeln som är typiskt småklubbsaktig och sköter detta som det företag som det är eller så spelar vi i AS.
Jag mår i alla fall dåligt av vad som är på väg upp till ytan.
Ingen rök utan eld.
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100213 kl 13:26

Angående Boork, så läckte ryktet att Leksand erbjudit honom tränarjobb ut för ca ett år sedan.
Vissa vill vara i ett mediafokus.
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 100213 kl 14:23

Att Boorken säger: att han inte har några kommentarer, är detsamma som: Ja dom ha haft kontakt med mig !

Annars skulle det vara jättelätt att säga: Nej det har dom inte haft.

Men hur som helst, nu finns det ingen återvändo. Väck med duon !
qp

Inläggav qp » 100213 kl 15:07

Inför kvalserien vill Affe göra allt för att Rögle BK skall bli så oharmoniska som möjligt. Genom att sprida rykten, snoka och sprida allmän olust bland både klubbens organisation och fans
så skall han försöka bana väg för sin lilla bebis... M*f, på sitt eget vis.
Faktiskt lite osmakligt måste jag säga, jag tycker att Rögle BK skall
reservera speciella mackor till Affe när han kommer på besök nästa gång. Dessa mackor kan ju bestå av gammalt hårt bröd som stått över natten i nåt svettigt omklädningsrum och som pålägg riktigt gammal getost och är bara till Affe.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100213 kl 15:11

Även om artikeln på visa punkter är konstigt skriven (hur en journalist kan tolka ett omval som en sparkning av en sittande ordförande är en fråga för Svenska Akademin) så belyser den inte något nytt under granen i klubben. Folk som följer föreningen när och vet vad som händer i Lindab Arena vet att det fortfarande är väldigt mycket "föreningskänsla" i klubben och mindre "business". Dock så försöker man ta tag i det. Så långt ser det dock inte alltför häftigt ut med den nya ordföranden, som iallafall jag trodde skulle ta med sig lite mer affärs- och professionellt tänkande.

Ganska säker på att både spelare och ledare i Sverige är fullt medvetna hur Rögle fungerar. Nya spelare nämner det ibland när de skriver på.

Att Alf nu skriver om det handlar helt enkelt om hans yrke. Hans jobb är att skriva artiklar som ni vill läsa så han får lön. Rögle är i kris och vilken vinkling läser folk mest då? Vad som har gått fel (Kjell artikeln) och vad som görs åt det (Boork artiklen). Tänk om det vore som här nere i Afrika där ingen undersökande journalistik existerar. Då skulle Hansson, Hedlund och co göra som de flesta idrottsklubbar här nere, köra allt i skiten utan att någon märker det förrän det är försent. Kanske vi svenskar är för bortskämda med vår pressfrihet?
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 100213 kl 15:15

De senaste 10 åren under januari-februari månad så har Leif Boork dykt upp i media som möjlig tränarkandidat i olika krisklubbar. Att något annat skulle vara fallet denna säsong var rätt otippat.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100213 kl 15:15

qp skrev:Genom att sprida rykten, snoka och sprida allmän olust bland både klubbens organisation och fans
så skall han försöka bana väg för sin lilla bebis... M*f, på sitt eget vis.

Alf är en MoDo supporter in i benmärgen (Norrlänning som han är) och hans MÖFF sympatier är i klass med hans Rögle sympatier.
qp

Inläggav qp » 100213 kl 17:35

Han har nog tagit en benmärgstransplantation nyligen då, för ska man jämföra hans skriverier om de två lagen (Rbk contra M*f) så behandlas Rbk avgjort styvmoderligt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100213 kl 18:18

Å andra sidan är det positiva vindar som drar genom MÖFF jämfört med Rögle för tillfället. Rubrikerna var inte nådiga mot MÖFF när de var på väg neråt i både seriesystemet och ekonomin.
Användarvisningsbild
Patrik

Inläggav Patrik » 100213 kl 20:00

Äh, det är mycket enklare än så.
Affe gillar förplägnaden i Percydomen bättre än i Ängelholm.
Snittar med löjrom och skumpa är väl lyxigare än skinkmackor och kaffebröd
qp

Inläggav qp » 100213 kl 20:30

Huvudet på spiken, Patrik. Alla sympatier kan köpas för löjrom och skumpa. :-)
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 100213 kl 23:58

Patrik skrev:Äh, det är mycket enklare än så.
Affe gillar förplägnaden i Percydomen bättre än i Ängelholm.
Snittar med löjrom och skumpa är väl lyxigare än skinkmackor och kaffebröd

Lik förbannat är det tomt på faten varthän Affe drar fram. Spelar nog ingen roll vad som serveras. Hade Jonstorps IF serverat gratis kalla grisfötter och lungmos så hade nog Affe slickat i sig det också. Alltihop. Paprikan hade han dock lämnat. Affe gillar inte grönsaker...
Användarvisningsbild
ctg
Kontakt:

Inläggav ctg » 100219 kl 18:19

bakomfumlare skrev:Paprikan hade han dock lämnat. Affe gillar inte grönsaker...

*CHOCKAVSLÖJANDE*
AFFE ÄTER
INTE
GRÖNSAKER
Användarvisningsbild
bakomfumlare

Inläggav bakomfumlare » 100219 kl 23:45

*ASG*
Användarvisningsbild
perry2

Inläggav perry2 » 100303 kl 07:05

Jag har ett par veckor funderat över HDs bevakning av Rögle och Hif.
Den här veckan står det något om Hif varje dag. Klubben får stor plats osv trots att säsongen ej har startat.
Rögles bortamatch under säsongs avslutningen, mot SSK bevakades av en fan av motståndarklubben för HDs räkning. Det verkar som om en man skall bevaka Rögle på halvtid och tre man Hif på heltid.
Klubbarna har samma storlek på publiken och samma omsättning.
Är det bara jag som reagerat?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 100303 kl 15:42

Nja, jag tycker nog att HD normalt sett har mer Rögle än HIF. Men sett över hela året så jämnar det säkert ut sig.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 100303 kl 17:44

Jag kan förstå att HD bitvis skriver mycket om HIF, det intresserar många och de ligger i Allsvenskan. Det jag däremot inte förstår är när de öser in sida efter sida om Landskrona BOIS och inte nämner Rögle. Det händer.

Då tycker jag de lika gärna kan skriva en massa om Vejbyslätts IF.
Användarvisningsbild
Jeff

Inläggav Jeff » 100303 kl 18:14

eleganten skrev:Jag kan förstå att HD bitvis skriver mycket om HIF, det intresserar många och de ligger i Allsvenskan. Det jag däremot inte förstår är när de öser in sida efter sida om Landskrona BOIS och inte nämner Rögle. Det händer.

Då tycker jag de lika gärna kan skriva en massa om Vejbyslätts IF.

...
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 100304 kl 09:22

Läser i dagens HD att Brendhedens kontrakt går ut, och förhandlingarna lagts på is....

Har vi hört den förut ?
Jag fattar inte varför den gode Rooth skriver om detta överhuvudtaget ?

Nu är det ju fritt att vara med i budgivningen för andra klubbar och våra konkurenter som jagar spelare.

För jag tror inte alla klubbar har stenkoll på övriga klubbars spelare..
Junior

Inläggav Junior » 100304 kl 10:46

Sen är väl en annan fråga om han är "värd" att satsa vidare på?
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 100304 kl 10:51

Med tanke på att han varit skadad, så hade jag nog sattsat på honom, om jag varit sportchef......

Han fick ett stort avbräck i sin utvecklings kurva....

Men det är min högst personliga uppfattning
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 100304 kl 13:51

Abdul skrev:För jag tror inte alla klubbar har stenkoll på övriga klubbars spelare..

Självklart vet varenda sportchef i hockeyvärlden att Brendhedens kontrakt är på utgående, det är ju inte direkt någon hemlighet. Sen har ju Andrée en agent också som gärna berättar för så många som möjligt att hans spelare är fri
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100305 kl 14:50

Känns inte som en av de viktigaste pusselbitarna.
Mindreader

Inläggav Mindreader » 100305 kl 16:46

En liten Rättelse Abdul. Alla klubbar utom Rögle har koll på övriga klubbars spelare. ;-)
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 100328 kl 18:13

Wennerholm fortsätter "hylla" Rögle

”Skicka ner Rögle i allsvenskan nu”

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/k ... 6858386.ab
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 100328 kl 19:35

Om jag bortser ett tag från att jag är grön och vit. Så kan jag inte annat att småle åt denna "proffstyckare" som bevisligen gör allt han kan i sin febrila jakt på klick. En klickhora modell stor, större störst.

Återgå till "Röglesnack"