Rögle/AIA i media

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Rögle/AIA i media

Inläggav ogilthorpe » 080108 kl 11:04

Kommentar till dagens ENORMA uppslag i HD ang inväntan av kontraktskrivning med tränartrion:

Snacka om att måla fan på väggen. Lägga ord i mun? Ha vinkeln klar för sig? Storm i ett vattenglas? Men det är klart, den bästa nyheten måste ju vara byggd av negationer och årets tillsynes harmoniska lag med till synes obefintliga turbulens (för ovanlighetens skull) går det ju inte att skriva något på...Herre min skapare - finns det verkligen inget annat att skriva om - typ en riktigt nyhet...
Senast redigerad av ogilthorpe 080108 kl 13:50, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 080108 kl 11:35

Ja, det var ju ingen trevlig läsning...men, som Daniel Rooth skriver; "här ligger det en hund begraven".
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 080108 kl 12:49

Kan inte säga att jag är särskilt förvånad över denna lilla "storm". Men med tanke på att vi ligger bra till i tabellen vill jag heller inte säga för mycket (eller mer än det jag redan tidigare sagt).
Användarvisningsbild
yokobay
Kontakt:

Inläggav yokobay » 080108 kl 16:59

Frågan är ju egentligen hur vi "oinvigda" i den innersta cirkeln ska ta denna så kallade "nyhet"? Ska vi låta det bero eller ska vi i morgon kväll visa vårt stöd för tränarna som enligt mig gjort ett bra jobb?

Känns som att denna artikel var ganska onödig från HD´s sida, snacka om att skaka runt i grumligt vatten bara för att ställa till det.

Stå upp för Rögle!
Användarvisningsbild
RuneKipura

here we go again

Inläggav RuneKipura » 080108 kl 18:31

Läste artikeln i morse och blev lack som fan.
Nu har Rögle chansen att skapa lite kontinuerligtet för en gångs skull.

Alla tre tränare har Rögle-hjärta,vilket är grymt viktigt.
De släpper fram unga spelare som är på väg mot sitt genombrott.

Tycker de är så skrämmande av rögles ledning att inte ens börja en diskution om framtiden!
Samma sak gång på gång.
Jag har ingen aning om de kan va nåt intern mellan tränarna o ledningen men citatet:det ligger en hund begraven" stämmer klockrent.
Där är nånting i Rögles ledning som inte står rätt till.
Nämner ingan namn men en person börja ja undra vad denne sysslar med.

Nej,se för fasen till att behålla tränar-trion för Rögles framtid skull.
Där ligger mycket i vad rooth skrev i sin krönika.
Som tex att:Nu har Rögle chansen att satsa och med en handfull bra spelare kanske sikta rejält mot ES.

Skrämmande..Får va slut med de 100 tränarbyten som sista åren inneburit.
Användarvisningsbild
Belix
Kontakt:

Inläggav Belix » 080108 kl 19:16

Jag förstår varför man tvekar lite just nu.
Visst har trion gjort ett bra jobb halvägs in i säsongen, men är man män nog för att slutföra det eller ska det gå sämre nu när det börjar bli slutspelsstatus på varje match?
En hel del arbetsinsatser vid dom senaste hemmamatcherna säger att man ska avvakta innan man låser upp sig. Trion har knappast motiverat laget bra i vissa av dom senaste hemmamatcherna.

Man kan vända på det hela, tror inte tränarna längre på laget? Efter som dom tvunget vill skriva framtidsplaner nu i januari är det för man tror det ska gå sämre i vår och därmed få ett sämre utgångsläge i förhandlingen?

F-n vad jag tycker illa om när man gråter i pressen så fort man inte får som man vill.
Det är en förhandling där två partner ska mötas, båda har ett utgångsläge med vilken rätt kan NST säga att den ena har rätt och den andra har fel när man redan direkt tar ställning för den ene parten. Och detta enbart för att sälja lösnummer som mål.
Kritiken hade direkt varit riktad mot trion om det varit RH som gråtit ut mot Roths axel eller?
Användarvisningsbild
Peewee

Har ni inte fattat vad det gäller?

Inläggav Peewee » 080108 kl 19:27

Att Roger inte vill förlänga med tränarna är ju för mig nästan självklart med tanke på läget med kungen.

Alltså: Kenny har ont i ryggen och funderar så smått på att lägga av som aktiv och då vill ju absolut inte Roger stänga dörren för honom. Kenny säger till Roger att han vill se hur det känns i kroppen framåt våren och att han inte vill bestämma sig än för kanske så tar han en säs till som aktiv, bara det inte strular med ryggen. Då sitter Roger i en go sits......han kan inte förlänga med tränarna för då är där ingen plats till Jönsson och han lär inte ha några problem med jobb framöver,alltså riskerar vi att loosa Kenny! Han kan inte gå ut o säga vad han o Kenny har snackat om för då får kenny häcken full med förfrågningar och kan inte koncentrera sig på hockeyn som börjar gå in i ett viktigt läge nu.
För att inte tala om hysterin som blir Om och när Kenny blir klar som ny tränare för Rögle...Varenda spelare och då i synnerhet back kommer att försöka komma till Ängelholm för att bli coachad av kingen så det lär inte vara några problem att få tag i spelare direkt.
Slutligen så tror jag att om Kenny ska ta tränarjobbet så vill han ha sin gamle mentor Eloranta vid sin sida och då får våran "trojka"
kanske inte samma utformning som den har nu.

Där finns flera andra aspekter som man kan titta på men för mig så är detta helt klart ett huvudspår att följa och i ärlighetens namn så ska jag Erkänna att i morse när jag läste tidningen så var det min sambo som direkt sade när hon fick se rubrikerna att "Roger vill nog inte stänga dörren för Kenny". och sen började mina grå att surra ,därav detta inlägg.

Kanske stämmer det här kanske inte men jag kan inte se några andra skäl till att det är som det är just nu. :-) :-)
KennyKung

Inläggav KennyKung » 080108 kl 19:57

Peewee skrev:Slutligen så tror jag att om Kenny ska ta tränarjobbet så vill han ha sin gamle mentor Eloranta vid sin sida och då får våran "trojka" kanske inte samma utformning som den har nu.

Hoppas och tror att Kenny spelar minst en sasong till, men att Eloranta bara har kontrakt sasongen ut med Mora kan kanske ha nagot att gora med att RH vill vanta med att skriva kontrakt.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080108 kl 20:55

Daniel Rooth skriver inget negativt bara för sakens skull och absolut inget som kan skada Rögle.
Klart att detta startar spekulationer och dessa spekulationer hade redan tagit fart i byn innan denna artikel. Folk har väl egna munnar att sprida snack med...
Han tänker mer än 2ggr innan han skriver om sitt kära RBK.
All rätt i världen att ifrågasätta detta. 1000ggr mer jordnära/verklighetsförankrad än de flesta andra journalister.

Mäktigt besvikna tränare.
Själv anser jag att det är ett slag i ansiktet på tränarna som även nu i fortsättningen ska ha all fokus o glöd. Hm
MEN en anl. till detta finns och snacket om varför sabbar mer än vad vi kanske kan tro.

I ett Röglehjärta kan mycket bli jobbigt... Snälla låt nu detta lösas så snabbt som möjligt.
En bomb precis innan den ev. kvalserien börjar, som alltid. NÄ BEVARE MEJ VÄL
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080108 kl 21:17

Efter lite eftertanke...

Jag ställde mej själv sedan denna fråga:
Om Kenny slutar efter säsongen utav olika anl. Denna Kenny som är klippt och skuren som en utav ledarna i båset. Ett ansikte som ÄR Rögle.
Låt oss säga att Rögle skriver kontrakt med bara ex. PIVA för att Rögle har i tanken att ev. Kenny ska assistera.

Det hade ju blivit assnett och förstört gruppen ännu mer. Inte lätt.
Förhoppningsvis vänder trion detta till "jävlar anamma" vi ska visa !
Användarvisningsbild
Abdul
Kontakt:

Inläggav Abdul » 080108 kl 21:36

Om nu eventuellt ny tränare är på RH:s näthinna tex, som någon skrev Kenny tillsammans med Elo.
Jag bara frågar mig: Vad har den eller vilken annan tränarduo som helst, för garantier att uppnå bättre resultat än dagens trio??

Med all respkt för Elo, Kenny mfl som varit fantastiskt duktigt spelare.

Jag tycker man bör ge nuvarande trio en ärlig chans att växa in i den roll som dom har påbörjat. Detta är första året som dessa herrar får chansen och jag vågar sätta min ena testikel på att ingen annan hade gjort deras arbete bättre.

Måhända det har varit för lite timeouter samt toppningar och byte av hitlånade målvakter som inte presterat på dagsbästa nivå. Men för böveln det är första sässongen. Återigen låt dom växa med uppgiften. Jag tycker RH har gjort ett bättre jobb i år och sakta vuxit med sin uppgift, betydligt bättre än första året han var sportchef.

Det jag vill säga är att jag tycker absolut vi skall ge den nuvarande tränartrion fullaste förtronde så att dom växer med uppgiften. Då är jag dessutom övertygad om att vi kan bygga något väldigt, väldigt bra, som är långsiktigt för vårt kära RBK.

Over and out: Abdul
grower

Inläggav grower » 080108 kl 21:39

info till ovetande!!!!

Jag måste säga att de gamla journalisterna informerade allmänheten om vad som hade hänt, nu verkar det många gånger som journalisterna skriver vad som kommer att hända.
Användarvisningsbild
c.h.h.

Inläggav c.h.h. » 080108 kl 21:56

Man kan ju bara spekulera, men det är kanske ngt riktigt stort på gång.....vem vet? När säsongen är över så ska hallen rustas för framtida Elitseriespel. Kanske kommer det att satsas för att nå Elitserien redan nästa säsong, och då vill kanske RH ha en riktigt rutinerad och erfaren tränare till detta? Men som sagt......man kan ju bara spekulera.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080108 kl 22:06

Om vi går upp i år då !!??

Melin, Boork, Bäckman mfl mfl mfl. Rutinerade tränare som fått kicken. Nä, det är inte anl. och verkligen inga garantier. Tvärtom, krav och förväntningar.
Titta på Allsvenskan och Elfsborgs guldtränare Magnus Haglund, ingen rutin och erfarenhet där inte.
Passé sånt erfarenhetssnack och verkligen inte i ropet numera.
Unga hungriga med dagens tänk. Ja tack.
Användarvisningsbild
c.h.h.

Inläggav c.h.h. » 080108 kl 22:11

Håller med. Tycker det är bra som det är nu. Och visst, fantastiskt om vi går upp i år. Men då krävs det nog skärpning och inte blanda toppmatcher med totalt ointresserade prestationer på isen.
andre

Inläggav andre » 080108 kl 23:13

AIAstellan skrev:Om vi går upp i år då !!??

Melin, Boork, Bäckman mfl mfl mfl. Rutinerade tränare som fått kicken. Nä, det är inte anl. och verkligen inga garantier. Tvärtom, krav och förväntningar.
Titta på Allsvenskan och Elfsborgs guldtränare Magnus Haglund, ingen rutin och erfarenhet där inte.
Passé sånt erfarenhetssnack och verkligen inte i ropet numera.
Unga hungriga med dagens tänk. Ja tack.

Håller med. Det Nordling gjorde med AIK i Allsvenskan var ju verkligen bra gjort, även om jag inte direkt gillar AIK som fotboll eller hockeyklubb. Jag tror att det är så att Hansson inte vill stänga några dörrar för Kenny lägger av. Eloranta var på besök i Ängelholm, vad pratades det då om? Svårt o säga, Rögle har ju överträffat allas förväntingar i år, till och med Roger Hansson. Sitter på en del frågetecken som säkert är bagateller när vi väl får svar på tal.
Användarvisningsbild
maed
Kontakt:

Ok artikel..

Inläggav maed » 080109 kl 07:09

Jag tycker att det är ok att skriva att Rögle inte vill förlänga med tränar trion. Varför skall det hållas hemligt ???
Användarvisningsbild
roglefan
Kontakt:

Inläggav roglefan » 080109 kl 09:58

Tycker peewees inlägg är logiskt och vid närmare eftertanke mycket troligt.

När Kenny varit med på isen eller i båset, har det i allmännhet gått bra för laget.

När Kenny pga sjukdom inte alls deltagit har många av dom
"onödiga" förlusterna kommit.

Jag har länge misstänkt att det redan nu är Kenny som coatchar laget under match, och om han skulle lägga av (nästan otänkbart)
har han en kunskap och tränarkapacitet som det vore brottsligt att
inte utnyttja.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 080109 kl 15:32

Jag uppfattade artikeln som direkt sensationsjournalistisk. Ovanligt för att komma från Roth som i normala fall alltid håller en bra, jordnära nivå.

Det är absolut ingenting som bör hållas hemligt, för det finns inget att hålla hemligt. Det enda som framkom var att tränarna ÄNNU INTE fått något erbjudande. Det betyder inte att dom inte är aktuella - som artikeln påvisar. Precis samma sak gäller säkerligen för många av spelarna. Vad är det så konstigt med det? Klubben kan förlänga likaväl som avsluta - det är bara det att dom inte har blivit redo att gå ut med något.

Sedan kan jag inte se vad det är som gör Kenny till ett givet tränarval om han nu ens skulle vara intresserad av att träna över huvudtaget? Bara för att man varit briljant som hockeyspelare behöver man inte bli en stjärna på att träna. Han kan vara frälsaren även i båset - men det är långt ifrån givet. Har hellre honom på isen under en kommande satsning.

Jag har också spekulerat i Eloranta och Melin tex, men det är bevisligen kört för den här gången.

Slutligen är det läge att ge Hansson cred och tillit. Han har lärt sig en del på vägen och visat sig duktig på sitt jobb. Men det är fler som ska tycka till och skulle det komma en förändring så finns det säkert en fullkomligt rimlig förklaring till detta. Att gråta ut i pressen och sätta en kil i bygget bara för att man inte fått kontrakt, känns igen och är ta mig fan inte att önska ännu en KS! Håll truten stängd utåt till säsongen är över och börja inte rulla en massa snöbollar som kan växa under slutspurten. Görs ett bra jobb så kommer även kontrakt - belöning efter prestation.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 080109 kl 16:06

Håller med Oggie här. Det luktar lite kvällspressen över hela artikeln. Femmans växel är i trots att vi inte kommit förbi 30-skylten ännu.

Däremot tror jag inte att trion själva medvetet valt taktiken "gråta ut i media". Snarare tror jag bara de svarat på frågor och berättat om läget. Hur Rooth sen har vinklat det hela är inte något som vi, eller iallafall jag känner till.
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080109 kl 18:01

Ställ frågan till de inblandade, ett tips.
Användarvisningsbild
maed
Kontakt:

Inläggav maed » 080109 kl 18:18

AIAstellan skrev:Ställ frågan till de inblandade, ett tips.

Stellan du är en klok man ;-)
Användarvisningsbild
Polka

Underbart Anja

Inläggav Polka » 080111 kl 23:00

eliasson

Omröstning

Inläggav eliasson » 080119 kl 11:07

De har en omröstning på www.svenskafans.com/hockeyzon
"Vilket allsvenskt lag ser du helst i Elitserien?"

IN OCH RÖSTA! (om ni inte redan gjort det.)[/url]
AIAstellan

Inläggav AIAstellan » 080119 kl 12:42

De é gjort. Gör detsamma boys, Mif ligger före ;-)
Att gulliga Leksand leder överlägset var väntat.
eliasson

Inläggav eliasson » 080119 kl 14:46

Vi är snart ifatt löven och aik. Kom igen nu.
eliasson

Inläggav eliasson » 080120 kl 14:54

Nu är vi om löven och aik. Ligger lika med rövhålen.
eliasson

Inläggav eliasson » 080120 kl 22:54

Kom igen och rösta nu (se ovan) på svenska fans.

Ursäkta om jag är tjatig, men det hade varit gott att slå rövhålen på fingrarna i omröstningen också.
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 080120 kl 22:59

En omröstning kommer inte ta oss till eliten.
Användarvisningsbild
Agent Bulldogg

Inläggav Agent Bulldogg » 080120 kl 23:09

Tänkte precis skriva detsamma, dessutom tycker jag personligen det är roligare om ingen vill ha oss i Elitserien om vi nu går upp. ;-)

Återgå till "Röglesnack"