Klackens sånger

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Bohman

Ny ramsa

Inläggav Bohman » 091111 kl 18:40

Under min promenad hemåt till studentlyan i den mörka fimbulvintern dök följande tanke på en ramsa upp.

Melodi "Dunken" av Krymplings och det är refrängen jag syftar på. För er som ej känner till den http://www.youtube.com/watch?v=PR2QOnSpDok

Text:

Vi är Rögle
Stora stolta Rögle
Vi ska vinna, och vi ska vinna stort

Vi är Rögle
Stora stolta Rögle
Vi ska vinna här idaaaag

Jag ser detta som en energisk ramsa som har mycket feststämning kring sig och antagligen kan ge en bra känsla hos både klack och lag.
Palle73
*AIA-styrelsen*

Lite om ramsor!

Inläggav Palle73 » 091211 kl 18:31

Kom på när jag satt och tittade på Rögle-Modo från 93 att "Demens rasa" faktiskt är en gammal Wallin ramsa. Så jag fattar inte att varför vi inte använder de gamla hederliga mer och gör om de till dagens spelare. Vi har ju inget att tända enskilda spelare med i dagsläget förutom ett fåtal. Alla kan ju de här gamla, det är fördelen och de är lätta.

Sen tycker inte jag att man kör "Nanananananana RBK" förrän RBK är överlägsna och leder relativt stort. Det är bara min åsikt.
Balubas

Inläggav Balubas » 100102 kl 21:30

Det är mycket hugg på laget, enskilda spelare/tränare osv nu.
Kära kamrater, betänk scenariot att det skrala hemmaspelet beror på det obefintliga publikstödet, iaf jämfört med RSI (Rögle Standard Index), i Ängelholm.
Ingen kan, med värdigheten i behåll, påstå att läktarinsatsen hållit Rögleklass denna säsong. Det har tangerat nivån "bra" vid vissa tillfällen men inte mer.
Varför inte knyta näven i fickan och mangrannt sluta upp bakom lage!?
FS

Inläggav FS » 100202 kl 16:04

Hej! Har alltid undrat varför ni sjunger vissa ramsor på engelska? Är det för att ni har många engelsktalande personer i er supporterskara så dem också kan sjunga med och förstå vad som sjungs, eller för att de utländska spelarna som inte har svenska som modersmål också ska förstå? Tacksam för snabbt svar.
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 100202 kl 18:18

såg att någon hade skrivit fel på den nya ramsan som kördes rätt mkt sist.

Här kommer den rätta..Hoppas ja

Så FRAMÅT
kämpa påååååå
Gamla stolta RBKKKK

Vi e RÖGLE
VI GER ALDRIG UPP...

Så ska de vara om ja inte har fel för mig.
Eller är det fel Matte??

Nu kör vi på torsdag boys and Girls
Balubas

Inläggav Balubas » 100202 kl 18:31

Nemo skrev:såg att någon hade skrivit fel på den nya ramsan som kördes rätt mkt sist.

Så FRAMÅT
kämpa påååååå
Gamla stolta RBKKKK

Vi e RÖGLE
VI GER ALDRIG UPP...

Eller är det fel Matte??

Den hade nog mått bra av att ställas åt sidan ett tag. Funkar nog bra kring lägerelden till sommaren.
En, i mitt tycke, mer dämpande och sövande ramsa som inte lyfter lag eller får med sig publik.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 100202 kl 18:33

All sång är bra men om man får rikta lite kritik mot klacken så tycker jag att den borde köras lite mindre än under dom senaste matcherna.

Det må vara så att man måste öva in den men varva den gärna med något annat som brukar sjungas vid tuffa tider. Tex "vända och vinna" som troligen är den bästa ramsan i det senaste "sånghäftet".

Swiss, Swiss, Swiss, Swiss är också bra. ;-)
Användarvisningsbild
Jeff

Inläggav Jeff » 100202 kl 18:39

en fråga...

Någon som har ''statistik'' på ramsan Vi e ståplats, vi e ståplats, vi e ståplats RBK, Vi e högra, osv?

Känns som om Rögle aldrig har vunnit när den sjungts, men kan ha fel...

Jag har faktiskt slutat sjunga med i den, då jag har fått för mig att dom aldrig vunnit när den ramsan har varit på tapeten...
Balubas

Inläggav Balubas » 100202 kl 18:47

Jeff skrev:en fråga...

Någon som har ''statistik'' på ramsan Vi e ståplats, vi e ståplats, vi e ståplats RBK, Vi e högra, osv?

Jag har faktiskt slutat sjunga med i den, då jag har fått för mig att dom aldrig vunnit när den ramsan har varit på tapeten...

Tror du hittar den statistiken på hockeyligan.se. Annars är OE en fena på det där med statistik. Skulle bli mycket förvånad om han inte har koll på detta.
För egen del så har vi aldrig vunnit de gånger jag käkat två tjocka och en smal korv på en och samma match. Vi är däremot 100%-iga de gånger vi gjort flest mål under de tre inledande perioderna.
Användarvisningsbild
Jeff

Inläggav Jeff » 100202 kl 19:12

Balubas skrev:
Jeff skrev:en fråga...

Tror du hittar den statistiken på hockeyligan.se. Annars är OE en fena på det där med statistik. Skulle bli mycket förvånad om han inte har koll på detta.
För egen del så har vi aldrig vunnit de gånger jag käkat två tjocka och en smal korv på en och samma match. Vi är däremot 100%-iga de gånger vi gjort flest mål under de tre inledande perioderna.

Säker Balubas?
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 100202 kl 19:37

FS skrev:Hej! Har alltid undrat varför ni sjunger vissa ramsor på engelska? Är det för att ni har många engelsktalande personer i er supporterskara så dem också kan sjunga med och förstå vad som sjungs, eller för att de utländska spelarna som inte har svenska som modersmål också ska förstå? Tacksam för snabbt svar.

Mest för att vi har många engelsktalande spelare i laget..dom ska ju ha något att förstå....

Tror bara vi har en sång på engelska som körs på läktaren "Come and be one...." och resten är på halvsvenska
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 100202 kl 19:41

Reading1 skrev:
FS skrev:Hej! Har alltid undrat varför ni sjunger vissa ramsor på engelska? Är det för att ni har många engelsktalande personer i er supporterskara så dem också kan sjunga med och förstå vad som sjungs, eller för att de utländska spelarna som inte har svenska som modersmål också ska förstå? Tacksam för snabbt svar.

Mest för att vi har många engelsktalande spelare i laget..dom ska ju ha något att förstå....

Tror bara vi har en sång på engelska som körs på läktaren "Come and be one...." och resten är på halvsvenska. Dessutom så har vi lika många sånger på franska, då en sång riktar sig till Baptiste Amar, vår fransman i laget. Förra säsongen hade vi även en sång till vår tjeck Pavel Rosa, men då vi är dåliga på tjeckiska så fick även det bli en sång på engelska.
Ljunggren

Inläggav Ljunggren » 100202 kl 19:42

Reading1 skrev:

Tror bara vi har en sång på engelska som körs på läktaren "Come and be one...." och resten är på halvsvenska

"Greens are here..."
"We are the Greens..."
"The referee is a..."
"Who´s the bastard..."
Användarvisningsbild
Reading1

Inläggav Reading1 » 100202 kl 19:46

Jo, en del av de sångerna du nämner hör jag mest utanför mitt hus på lördagsnätterna, sällan i rätt tonläge men ändå....på läktaren var det år sedan jag hörde en del av de sångerna. Okej, för Referee...historiken bakom den sången är ju faktiskt att det fanns potentater inom Rögle som inte tyckte man skulle sjunga domarjävel...och sedan den dagen så har jag knappt hört den sången, så det har väl blivit en form av parodi på det önskemål man hade...hehe
Ljunggren

Inläggav Ljunggren » 100202 kl 19:48

Tror det är dags för en öronsköljning i Reading!
Användarvisningsbild
AIAnr10

Inläggav AIAnr10 » 100202 kl 20:26

"You fat bastard" Live at Leeds and Engelholm.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 100203 kl 08:42

Balubas skrev:
Nemo skrev:såg att någon hade skrivit fel på den nya ramsan som kördes rätt mkt sist.

Så FRAMÅT
kämpa påååååå
Gamla stolta RBKKKK

Vi e RÖGLE
VI GER ALDRIG UPP...

Eller är det fel Matte??

Den hade nog mått bra av att ställas åt sidan ett tag. Funkar nog bra kring lägerelden till sommaren.
En, i mitt tycke, mer dämpande och sövande ramsa som inte lyfter lag eller får med sig publik.

Håller med dig Balubas..bra beskrivning..dämpande och sövande..
Användarvisningsbild
matte_spurs

Inläggav matte_spurs » 100203 kl 08:54

Nemo: texten är iaf rätt ;-)
Användarvisningsbild
Nemo
Kontakt:

Inläggav Nemo » 100204 kl 00:51

matte_spurs skrev:Nemo: texten är iaf rätt ;-)

tack..
De va de ja ville få fram.
Men en del fattade nog inte de.

men men.

Annars så menade ja åxå att nu jävlar sjunger vi på torsda..inte bara den då alltså...

Come and be...
Användarvisningsbild
dicepool
Kontakt:

Re: Klackens sånger

Inläggav dicepool » 101016 kl 23:41

http://www.youtube.com/watch?v=RG7aS07dAN0

hörde denna låten tidigare under kvällen och började fundera på hur den skulle funka som en rögleramsa.
dok e jag alldeles för seg i pannkakan för att komma på ngn bra text... kanske ngn här har ngt kul förslag.

You can run on for a long time
Run on for a long time
Run on for a long time
Sooner or later God'll cut you down
Sooner or later God'll cut you down - Här tänkte jag ngt i stil med "förr eller senare gör rögle mål" alt "förr eller senare kommer rögles mål"
Berguv

Inläggav Berguv » 101029 kl 18:59

Den här sången var en av de mäktigare under den aktuella säsongen:

http://www.youtube.com/watch?v=nPsPKiqR ... re=related

Är den helt bortglömd?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 101029 kl 20:29

Eller så kan man bara sjunga något. Typ "assa brassa mandelmassa" den kan ju alla.

Fan, jag är fortfarande förbannad på klackens agerande under Lökersmatchen. :-( Popcorn!
Användarvisningsbild
spirre

Inläggav spirre » 101101 kl 10:10

Berguv skrev:Den här sången var en av de mäktigare under den aktuella säsongen:
Är den helt bortglömd?

Njae helt är den ju inte.. Den ramsan kördes i sin helhet mot Bofors t.ex.
Men refrängen, det på klippet, borde köras oftare, helt klart!
wsx

Inläggav wsx » 101206 kl 02:40

Kom o tänka på en nu dock så e de kasst att de är melodin hand i hand :(
Rbk , vårt grön och vita Rbk , vi gör allt för er , För vi e aia - o de e Rögle vi älskar . "repeat"
Användarvisningsbild
Herr Oberst

Inläggav Herr Oberst » 101206 kl 18:08

wsx skrev:Kom o tänka på en nu dock så e de kasst att de är melodin hand i hand :(
Rbk , vårt grön och vita Rbk , vi gör allt för er , För vi e aia - o de e Rögle vi älskar . "repeat"

En ramsa bajen startade, som gnaget apade efter...Följdes sen av Edsbyn bandy, Diö, Hedemora, Pantern typ Strängnäs fiolklubb
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 101208 kl 21:30

Hoppas att Stellan kommer med nåt nytt snart.."Sjunga utan trumma" är numera en julklassiker här hemma..
Hackett

Inläggav Hackett » 101209 kl 21:35

Your Love (Versen) Outfield. http://www.youtube.com/watch?v=4N1iwQxiHrs

Rögle Bk, Sverige, Europa,
Vi är Röglefans allihopa.
Stolta led vi aldri-ig lämna-ar,
Elitserien igen om ni bara kämpar.

Vi vill bara visa våra hjärtan.
Paus
Vi vill bara visa våra hjärtan.
MSandell

Inläggav MSandell » 110124 kl 17:33

http://www.youtube.com/watch?v=1TSWfba9X-A

det e bara folk som har länken som kan kolla på filmen.
fick en liten idé här hemma.

tror ni man kan genomföra den :)

/Sandell
puma000

Inläggav puma000 » 110219 kl 12:51

http://www.youtube.com/watch?v=lNrUVXL1h2k

Lyssnade på den här tagen av FCK fotboll och insåg nog att det inte är så lätt o få med alla 4 läktare i Lindab Arena men man kan ju köra den mellan klacken och högra sitt.
Satt till och med och funderade fram en text som skulle kunna vara passande till derbyt:

Vi är Rögle Bk (Vi är Rögle Bk)
Grön och vita bröder (Grön och vita bröder)
Och vi hatar (Och vi hatar)
malmö ifrån söder (malmö ifrån söder)
Vi är skånes stolthet (Vi är skånes stolthet)
Kultur och traditioner (Kultur och traditioner
Grön och vita hjärtan (Grön och vita hjärtan)
är mer värt än miljoner (är mer värt än miljoner)

Kan ju då avslutas med RBK RBK RBK... om man vill som FCK gör
Hackett

Inläggav Hackett » 110226 kl 11:14

I med och motgång vi följer er,
Det spelar ingen roll vad som sker
Stolta ståplats är här för er.
Vi är Rögle från Ängelholm,
tjalalalalalala
tjalalalalalala
tjalalalalalalala

Vi är Rögle från Ängelholm
Kan vara svårt att hitta rätt i låten. Om du kollar länken och spolar till 2,55 så får ni kanske ihop den. Kan även tänkas att man håller den i ett högre tempo.

http://www.youtube.com/watch?v=v4e0WrBsXbE

Återgå till "Röglesnack"