Nya bortastället

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Re: Nya bortastället

Inläggav Sjöberg » 120810 kl 13:50

@Mygel - Det håller jag med om. Dessutom, så känner jag att Olof Erikzon har en förkärlek för att ge matcherna en inramning likt NHL. Typ, med klockan som räknar "baklänges" etc.

Inget kritik mot Olof, tvärtom - han ska ha cred för otroligt mycket. Möjligt att man vänjer sig, men det kommer att kännas konstigt att se Rögle i det svarta stället under hemmamatcherna.
Användarvisningsbild
FredrikLarsson

Inläggav FredrikLarsson » 120814 kl 14:09

Jag tycker det känns mycket som de två senaste inläggen. Olof vill ha det som NHL.
Men vi supportrar måste komma igång med typ en namnlista som vi får folk att skriva på hemma mot malmö nu på fredag, på den ska man med sin signatur rösta för vita stället på hemma is!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 120814 kl 16:20

Fast det är Hockeyligan och inte Olof som vill ha det som NHL i detta fall. Då får ni skicka er namnlista till den förstnämnda eftersom Olof och Rögle kan göra lite i detta fall.
Användarvisningsbild
RogleAlex

Inläggav RogleAlex » 120814 kl 22:17

Och sen är det ju faktiskt så att tröjorna redan är beställda och hur mycket vi än vill bli av med den svarta färgen kan vi inte göra något åt det.. Tycker att det är tragiskt men det är bara att gilla läget!
Användarvisningsbild
FredrikLarsson

Inläggav FredrikLarsson » 120815 kl 07:41

Tror inte en sekund på att man är tvungen att ha mörka hemma.
Rögle har under de senaste åren fyllt shoppen med vita och svarta tröjor etc...
Nu hånar även madhawk oss, "de grönsvarta"
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120815 kl 08:14

Frågan är vad som händer till nästa säsong? Personligen tror jag att ett grönt ställ dvs i kulören "Kelly Green" är tillräckligt mörk för att kunna fungera som hemmaställ (ur en ren "färgteknisk" synvinkel). Dock vet jag inte om det är så jäkla snyggt? Misstänker att det blir lite väl ljusgrönt, men svårt att bedöma innan man sett det. Ska man tro på vad Olof skriver, så finns inte byxorna i "Kelly Green" så det hade blivit i kombo med svarta byxor. Fast, något säger mig att en "Kelly Green" hemmatröja inte ligger så bra till hos Olof.
Bild
Nä, det är svårt att förlika sig med tanken på att Rögle ska spela sina hemmamatcher i ett svart/grönt ställ.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 120815 kl 09:57

Det gick att spela i gröna tröjor, vita tröjor samt svarta tröjor för något år sedan.

Dom vita och svarta tröjorna må vara beställda tidigt men lösningen med grönt verkar ju inte varit intressant. Det är ett beslut som någon har tagit.
Överlag tycker jag att om vi kan ha svarta hemmatröjor så hade vi lika gärna haft en grön tröja i mörkare nyans. För det finns verkligen ingen riktig tradition att spela i svarta tröjor.

Det sänder ut fel signaler att leta efter en original nyans från 30-talet och samtidigt spela i svart hemma. Det tror jag retar folk.

Citat:
Svart är en färg som kan definieras som frånvaron av alla andra färger eller som närvaron av pigment av alla andra färger. Orsaken till att något för ögat verkar svart är att inga synliga färger reflekteras.

Vem vet, till slutspelet kanske vi ha en grön tröja även hemma! :)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120815 kl 10:10

Det är sant, Captain. Tröjan på bilden användes bl a i en match mot LIF den 17/3 2006. Rögle spelade i helgrönt dvs denna tröja i kombo med gröna byxor & damasker. LIF spelade med vita tröjor och blå byxor. Funkade förträffligt, inga som helst problem att se skillnad på lagen. Men, det är som du säger - grönt var nog inte ett alternativ för den/de som tog beslutet.

Ja, du...vi har nog inte sett det sista i denna historia.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 120815 kl 13:26

FredrikLarsson skrev:Tror inte en sekund på att man är tvungen att ha mörka hemma.
Rögle har under de senaste åren fyllt shoppen med vita och svarta tröjor etc...
Nu hånar även madhawk oss, "de grönsvarta"

Om du tror att Rögle ljuger om att det finns regler för detta i ES så tycker jag att du kontaktar Hockeyligan och ber dem bekräftar att reglerna för seriespel verkligen säger detta.

För mig pekar allt på det Rögle säger stämmer. Övriga lag i serien spelar med mörka uniformer hemma. I NHL säger regelverket att hemmalaget spelar i mörka dräkter och bortalaget i vita. Vi vet ju sedan tidigare hur mycket Hockeyligan vurmar för att efterlikna hockeyns hemland.

Frågan är då om man ska spela i svart eller mörkt grönt, de två mörkare färgerna som historiskt sett använts i klubben. Då föredrar jag personligen att man spelar mer i svart än grönt. Men smaken är som baken!
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 120818 kl 12:28

Efter att ha sett årets hemmaställ live igår, så måste jag säga att jag är posititv. Visst, jag tycker fortfarande att det hade varit snyggare med en vit tröja vid hemmamatcherna, men den svarta kändes betydligt mindre "obekväm" än vad jag trott. Det är ju en snygg dress, i mina ögon, och jag kommer absolut att vänja mig.
Så, trots allt blir det ett godkänt betyg på den svarta dressen i Lindab Arena.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 120819 kl 00:02

Även om jag inte hade något emot från början så tyckte jag att den var vitare än jag hade förställt mig. Mer grönt och vitt än t.ex. den svarta vi hade förra säsongen.
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 150623 kl 14:32

Snygga cleana tröjor i bara grönt och vitt. Det svarta är borta, vilket jag ser som ett jätteplus. Saknar dock lite röda detaljer, men som sagt, väldigt stilrent i bara grönt och vitt. Förhoppningsvis lurar de in reklamen lite snyggt så det inte tar över helt.

Tyvärr blir det mörka tröjor hemma och vita borta, vill ju så klart alltid att vi ska spela i de vita. Men positivt som sagt att det blir gröna och inte svarta. :)

STILIGT! Stort plus med vita hjälmar också! OE slutar med flaggan i topp!

http://www.roglebk.se/natmagasinet/visa ... resenteras
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150623 kl 17:51

Jag hade då hellre haft kvar det svarta. Mycket snyggare än bara vitt o grönt som blir lite väl blekt.
qp

Inläggav qp » 150623 kl 20:19

Håller med dig Mygel.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150623 kl 21:26

Äntligen är det svarta borta. Assnyggt både borta och hemma. Najs med gröna brallor.
GIT

Inläggav GIT » 150624 kl 02:45

Vilken nyans av grönt blir det på de nya? Hoppas man behåller förra säsongens. "Lite" Dallas Stars-stuk över dem ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150624 kl 07:10

Kelly green blir den gröna, precis som tidigare. Däremot försvinner Stars liknelserna i och med att det svarta försvinner.
Julgran

Inläggav Julgran » 150624 kl 08:53

Såg riktigt snyggt ut. Jag är glad att de tog bort de svarta färgerna. Har alltid haft svårt att förlika mig med dem. Stod i dagens HD att det var sista gången OE formgav Rögles matchställ, eftersom han skulle lämna organisationen nu. Han verkade inte helt nöjd med det. Lite märkligt att han inte fick plats i Rögles organisation framöver. Tycker han har gjort ett bra jobb under sina år och att han verkligen levt för Rögle. Kan det vara så att de inte hade plats för honom nu när Sandeborg nu kom in?
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 150626 kl 10:37

Olof troligen "petad" av Sandeborg och när RBK skulle ta nästa steg så fick det väl bli såhär. Olof har ju gjort ett hästjobb för RBK och nu försvann kanske lite av hans drivkraft.
Att ha mer eller mindre fria händer med tröjorna och hemsidan tex. Det som erbjudits (om något erbjudits) var väl inte lika skoj.

Men Halmstad Hammers borde ju kunna ha nytta av Olof eller AIK. ;)
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150629 kl 13:44

Ser att även Rögles hemsida är ändrad och då till ett "standard-SHL-format". Kanske även det en anledning till att Olof valt en annan väg?. Personligen känns det sisådär att även hemsidan ändrats till något med mer anonymitet.
Vad blir nästa steg?
GIT

Inläggav GIT » 160302 kl 13:23

Är det nån mer än mig som inte är helt tillfredsställd med färgerna på matchtröjan? Tänker framförallt på den ljusgröna färgen, som jag tycker är för ljus och gillar den inte alls. Ger ett lite oseriöst intryck kan jag tycka. Hade hellre sett en mörkare grön. http://www.svenskafans.com/image/7/4333 ... -Rogle.jpg
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161121 kl 21:44

Orkar inte leta efter en tråd (om det finns).
Är jag ensam om att tycka att J18s tröjor är snyggare än A-lagets? https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 3461_o.jpg
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 161122 kl 00:51

Troligen, då A-lagets nuvarande matchställ är det snyggaste dom haft på ca 30 år.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 161122 kl 07:48

captain skrev:Troligen, då A-lagets nuvarande matchställ är det snyggaste dom haft på ca 30 år.
Smaken är som baken. Jag tycker att de svarta för några år sedan var snyggast.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 161122 kl 12:49

Sant. Man tycker olika.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 161122 kl 18:37

:-)