Läktarkultur

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
EHS

Läktarkultur

Inläggav EHS » 110812 kl 13:09

Hockeysäsongen börja äntligen närma sig.
Kolla in vackra läktarbilder på
ehsforum för att stilla hungern lite.

Välkommna!
www.ehsforum.org

Forum om läktarkulturen kring ishockeyn i Europa
Användarvisningsbild
FredrikLarsson

Re: Läktarkultur

Inläggav FredrikLarsson » 120920 kl 22:28

Det är Helt dött i 55 min men sen när vi vinner då kvicknar 500 till nere till höger om klacken och det blir hyggligt. Så tråkigt att det ska vara på det viset. Under 55 min står dem och kollar på oss som att vi är dumma i huvet sen passar det när vi kämpat i 55 min då kommer dem och älskar Rögle tillsammans med oss.
Vad ska krävas för att dem 500 par händerna ska vara uppe hela matchen? Eller att de ska boka resa till Växjö? Synd att man inte kan göra så mycket just nu :/
Användarvisningsbild
Yr

Inläggav Yr » 120920 kl 23:52

Vägrar gå med på att det var dött i 55 min. Vi är en hel del som sjunger varje match, så också idag. Sen är det givetvis så att det behövs mer för att skapa ett riktigt tryck men från där vi var idag till stendött är det långt.

Hur vi ska lyckas att engagera fler vet jag inte. Det har skapats någonslags gnällkultur bland en del som kallar sig Röglesupporters men som jag snarare skulle se som underhållningskonsumenter.

Det är lätt att bara skjuta dem åt sidan och inte bry sig men jag tror de förstör rätt mycket. Rätten att gnälla och hata på sitt eget lag börjar bli självklar för många och om man 'vet' att Rögle är dåliga och inte köper tillräckligt stora namn så är det mycket lättare att stanna hemma och pilla naveln i soffan.

Folk visslar ju tom nu! Det finns ju inte ens. Håna aldrig egna spelare från läktarplats. Så självklart men inte för gnällarna. En fet smäll skulle de ha.

Har ingen aning hur det ska vändas men jag vet att gnällarna får inte ta över. De vill ha underhållning och har inte fattat någonting om läktarkultur och klubbkänsla. De hade lika gärna kunnat betala för att se en landskamp, en konsert eller Disney on ice.

Det är inte farligt att ställa sig upp, sjunga och hjälpa laget. Är du inte van så ställ dig på högra men nära klacken. Funkar bra det med. Det är skitkul!

Vi är ju bra om än lite gamla ;) . Finns yngre också såklart men känns som de/ni är mindre uthålliga. Blir ett jäkla liv en stund men det gäller att sjunga längre än 30s per sång. Annars blir det inte tryck.

Uppåt uppåt :)))
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

Inläggav Elfberg » 120920 kl 23:55

Mycket klockt inlägg Yr, håller med dig till fullo (förutom att jag såg matchen på "tv" och det var inget vidare förrens vi hade ledningen).. Frågan är bara, hur får vi dessa underhållningsgäster att bli en av oss och sjunga så det står härliga till?!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 120921 kl 00:48

Som jag skrev i Färjestadstråden - Ros var på plats och han fick väl lite upprättelse för sin rankning idag.
Användarvisningsbild
RogleAlex

Inläggav RogleAlex » 120921 kl 01:53

Mycket klokt inlagg fran Yr!!!
Palle73
*AIA-styrelsen*

Inläggav Palle73 » 120921 kl 09:36

Som jag skrev i ett annat inlägg så kan det ju vara rätt så smart att lära ut sånger/ramsor genom att dela ut ett A5 blad med ett antal rätt så vanliga så de kan börja träna hemma innan match eller följa med lättare på match (Detta kan ju Rögle sponsra).

Sen måste vi börja prata med folk som kanske står på vänstra stå. Få upp ett intresse för klacken också måste det bli mer disciplin på klackläktaren. Det ska inte vara tillåtet och stå och glo och viska där. Här vill jag se mer engagemang från kanske ett antal utvalda som eldar på. Det ska helt enkelt vara jävligt otrevligt och stå på klackplats om man INTE sjunger och bidrar. Samtidigt måste vi ge nya som är intresserade men vi måste hjälpa dem att lära sig och många har inte möjlighet att följa med på bortamatcher och gå på pub.
Användarvisningsbild
FredrikLarsson

Inläggav FredrikLarsson » 120921 kl 09:46

Nej sten dött är det kanske inte.
Men jag tycker inte att det är hyggligt tryck förutom emellan åt.
Att alla inte kan åka med fattar jag också. Jag fick se till att sluta tidigare på torsdag. Men jag bara känner att när vi gick upp mot Örebro var vi typ 400-500 på plats i Örebro. 40 mil bort? Eller hur lång det nu är dit.
Detta var på en tisdag.
Nu är det växjö på en torsdag 17 mil eller något sånt va?
Tråkigt med många medgångare bara...

Kanske kan sänka medlemsavgiften för de som är osäkra eller något liknande. Säga att om dem betalar 50 kr i början av säsongen kan de senare i slutet betala resten. Om de tycker att det är kul att åka på resor eller dylikt?
Bara spontana tankar har inte suttit och funderar en massa över detta
PÄR

Inläggav PÄR » 120921 kl 14:39

Bra skrivit Yr!

Klar det inte va stendött! Det var stundtals helt ok!
Som jag sagt innan , även om vi har en ok dag så är vi MYCKET bättre än de flesta.

Men klart vi vill tillbaka till en GALEN stämning!

Du kan ju inte jämföra när vi har chansen o gå upp , då ville ALLA vara med....Men håller med , fler borde vilja ut o åka o stötta vårt kära lag!
Medlemspriset är ju inte högt , slå ut det på ett helt år..
Men där är ju en del göra , folk är så bekväma i dagens läge. Tror på o boka pub/restaurang innan ibland , det blir lite mer av det o man känner sig mer inne i gänget...Som tex i Göteborg när vi var på Valand o sen vandra tillsammans till hallen...MAGISKT! mer sådant!

Är ju bra med specialpriser som nu , försöka få med nytt folk på bortamatcherna.
Är där man lär sig ramsorna bäst ( om man ej redan kan de) samt lär känna folket bättre...

SEE YOU
Koala

Inläggav Koala » 120924 kl 23:08

Yr slår verkligen huvudet på spiken. Precis min åsikt. Vi måste få bort gnäll och bekvämlighetskulturen.
Koala

Inläggav Koala » 121207 kl 12:37

Hade varit kul med lite tryck på ståplats när Klapp & Klang från Jkpg är på besök. Vi får inte låta dem dominera i Lindab. Tycker vi måste hålla fanan högt trots tabelläget. Det blir inte tråkigare av att sjunga liksom. Marginalåskadaren lär också ju svika i längden om det är dödstyst i hallen.

Höras- Inte synas

Återgå till "Röglesnack"