Tifo i decenniets viktigaste säsong.

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
HezarD

Tifo i decenniets viktigaste säsong.

Inläggav HezarD » 141115 kl 21:57

Rögle spelar just nu en mycket avgörande säsong för klubbens framtid de närmsta åren. Efter ändringen i uppflyttningssystemet kommer det bli svårare att flyttas upp till SHL från allsvenskan, vilket också betyder att det blir något enklare att hålla sig kvar i SHL om man väl är där. Därför är det mycket viktigt att vi tar oss upp i år!

Denna säsongen ser mycket jämn ut och därför kan rögles plats i SHL ligga på hur bra vi röglesupportrar stöttar laget, i både med och motgång. En sak som visar sig vara mycket stämningshöjande bland publik är olika typer av tifon. Att därför tillverka något/några tifon denna säsongen kan spela stor roll för klubbens framtid. Rögleklacken är den bästa klacken i allsvenskan i år enligt mig, även om den inte är vad den en gång varit. Men det betyder inte att det inte kan bli bättre.

Jag vet att det har funnits en stor rögletröja som fungerat som ett OH-tifo, var har den tagit vägen? Vad tycker ni om tifon? Är det något som både kan få Rögle upp i SHL där vi hör hemma och ta tillbaka Rögleklacken till dess gulddagar?
Användarvisningsbild
fidelis

Re: Tifo i decenniets viktigaste säsong.

Inläggav fidelis » 141221 kl 00:50

Jag älskar tifon och enligt mig finns det ingen starkare kärleksförklaring till sin förening än genom att pryda hela sin arena i klubbens färger. Nu vet jag att en del RBK-anhängare anser att tifo är för lattjo-lajban för att förekomma i Lindab Arena, men till er säger jag - varför? Varför är det fel att lägga ut pappersark på sittplats i föreslagsvis färgerna grönt & vitt som hålls upp när spelarna äntrar isen? En sådan koregrafi kan ackompanjeras av en flagga modell större som dras upp över ståplats med valfritt budskap på, till exempel. Det hade varit otroligt stämningshöjande och hade med stor sannolikhet även peppat spelarna att ge det där lilla extra för föreningen.

Skall tilläggas att jag är mindre anglofilisk än en del Rögle-supportrar. Jag tycker inte att en banderoll längst med räcket längst ner på ståplats hade gjort någon skada och likväl hade jag gärna sett några supportertillverkade flaggor vaja vid introt. De flesta tycker det motsatta - men vi har ju alla rätt till våra åsikter.

Om inte annat hade ett lite mer visuellt stöd troligtvis även attraherat den yngre skaran Rögleiter. Med det sagt ska vi inte bli ett grön/vitt Malmö Redhawks på läktaren. Trumma och skit kan stanna utanför arenan. Lite flaggor och tifon lite då och då tycker jag dock bara hade varit välkommet.

Slutligen - om något av det ovannämnda ska introduceras så ska självklart vi fans ligga bakom det. Tifon av klubben blir bara plastigt - lite som att köpa en fin julklapp till dig själv - och flaggor med reklamtryck och skit på ser bara förjävligt ut.
skarader

Re: Tifo i decenniets viktigaste säsong.

Inläggav skarader » 141221 kl 17:29

Någonting jag har tänkt på är att ha gröna färger i hela arenan och sedan skriva Rögle Bk i vitt på någon utav långsidorna. Detta kräver ju dock att vi har mer än 2700 personer på matchen! En match där något sånt kan förekomma måste det nästan vara fullsatt annars blir det inget av det.
Rögle hade för någon dag sedan en inbjudan för alla som är medlemmar i familjen Rögle, man fick komma dit och åka skridskor med laget. Jag snackade med en del av spelarna om vad dem tyckte om vår insats som publik. Alla jag prata med sa att vi gjorde ett bra jobb och att vi var väldigt viktiga. Framför allt Almen Bibic, han svarade att en stor anledning till att han valde att fortsätta i klubben och skriva på var pga det massiva tryck som kan vara i arenan.
Så hade vi kunnat fylla hallen, iallafall på sittplats och ha gott om folk på ståplats hade något typ av tifo varit möjligt!

Varför inte göra det till första finalmatchen mot Malmö i vår? ;)

Återgå till "Röglesnack"