Tankar inför säsongen 16/17

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
GIT

Re: Tankar inför säsongen 16/17

Inläggav GIT » 160203 kl 20:48

dogge skrev:
GIT skrev:
dogge skrev:Din förkärlek för Västerås börjar blir riktigt löjlig. Dem är alltid som sämst när det gäller, dem går skit i år, ändå har du tjatat om dem hela säsongen.
Och nej dem är inte top 2 på spelarbudgeten. Dem ligger på 5e plats enligt deras egen klubbchef.
Kickat tränare och sportchef, knappast en klub i harmoni, men just det, på eliteprospects ser det ju jäkligt bra ut..
Västerås har den dyraste truppen i HA. Tittar man på truppen så förstår man det rätt fort. Om man har någorlunda koll dvs.

Ja deras egen styrelse ljuger väll då för du har ju superinsyn tydligen. Både AIK och Leksand har definitivt dyrare. Om man nu har koll dvs... Leksand gick ju själva ut med att dem hade den dyraste truppen i serien.
Tittar man på trupperna tycker jag att Västerås sticker ut mest. Leksand och AIK har väl gissningsvis ungefär samma budget. De här lagen är utan tvekan topp 3 i HA. Allt annat är bs. Efter dessa kommer Björklöven och Karlskoga.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160203 kl 20:51

Du har rätt angående kvalserien, jag glömde hur det funkade, men glöm inte att Pantern kan faktiskt hota Västerås. Och återigen, det finns ingenting mer än på papperet som pekar på att Västerås är farligast i kvalserien.
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 21:06

Förstår inte hypen på Västerås om man kollar på pappret. Dem har tappat alla sina bästa sen förra året. Johnér, angell, montpetit, Jacobsson säkert flera. Och ersatt det med några jänkare som kommer från LAS vegas wrsnglers och college. AIK tycker jag hade blivit riktigt obehagligt att möta dela pga av laget och för att domarna antagligen får ordrar om att blunda lite när dem spelar fult...
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 21:09

Sen ska man komma ihåg att alla allsvenska klubbar har skärt ner i sin spelarbudget i stort sett sen förra säsongen. Då topplagen gjorde en satsning. Allsvenskan bör vara svagare än på mycket länge och det ser man inte minst på tabellen.
GIT

Inläggav GIT » 160203 kl 21:14

Sparkat Filander (tillhör nog toppskiktet i HA lönemässigt med tanke på de senaste säsongerna)
Sparkat sportchefen Johansson (allsvenskans vassaste sportchef de senaste åren?)
Koval - KHL-målvakt.
Fransson - Topp 3 målvakt i allsvenskan.
Williams - Allsvenskans bästa forward/målskytt.
Matushkin - Har ett SHL-kontrakt och Västerås står för hela lönen.
Korhonen - Värvad från den finska högstaligan.
Sorkin - AHL.
Fredrik Johansson - En av allsvenskans bästa centrar.
Urbas - Allsvenskans kanske bästa power forward.
Lihagen - Nyckelspelare i förra årets KHK som var ett topplag i HA. SHL-erfarenhet. Har lön därefter.
Cook - Spelat i NLA, SHL (Modo) bl.a.
Davidsson - Gjorde 30 poäng i HA förra säsongen. Tror inte att han spelar gratis.
Myttynen - Erfarenhet från den finska högstaligan.
Cutta - Tjeckiska ligan
Uotila - Värvad från konkurrenten Vita Hästen. Har spelat i AHL och finska högstaligan.
Jonsson - Har SHL erfarenhet och har länge varit en stabil defensiv back i HA.
Murphy - Skulle tro att han är billig men något underskattad.
Gråhns och Fish har SHL-erfarenhet. Tillsammans med Berg bildar trion kanske den bästa brunkarfemman i allsvenskan.

Om man är naiv får man gärna tro att detta är allsvenskans 5e dyraste trupp. Jag är helt säker på att det är topp 3 tillsammans med AIK och Leksand.

Nu ska jag fan inte ödsla mer tid åt det här skitlaget! Hoppas de missar topp 8. Heja Deveaux!
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 21:34

Hahaha oj jävlar vad vi glorifierar här! Spelat i AHL och finska högstaligan är ju jävulskt imponerande! Då bör vi inte ha något problem med dem om det är det där vi ska gå efter.
Spelat i AHL, Hahaha.
Ja precis nu var dem top 3 lönemässigt helt plötsligt, alltså inte sent dyraste laget i allsvenskan.

Sen att folk räknar bort Tingsryd fattar jag ej heller. Dominerat i allsvenskan och kommer ha en "vi mot världen" attityd i ett slutspel. Blir ally annat än lätt att åka till dackehallen.
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 21:40

Skitsamma nu slutar vi tjata sönder tråden om det jävla Västerås, jag slutar också. Heja Rögle!
GIT

Inläggav GIT » 160203 kl 22:00

dogge skrev:Hahaha oj jävlar vad vi glorifierar här! Spelat i AHL och finska högstaligan är ju jävulskt imponerande! Då bör vi inte ha något problem med dem om det är det där vi ska gå efter.
Spelat i AHL, Hahaha.
Ja precis nu var dem top 3 lönemässigt helt plötsligt, alltså inte sent dyraste laget i allsvenskan.

Sen att folk räknar bort Tingsryd fattar jag ej heller. Dominerat i allsvenskan och kommer ha en "vi mot världen" attityd i ett slutspel. Blir ally annat än lätt att åka till dackehallen.
Inlägget handlade om ekonomi och inte hur bra spelarna är. Spelare som spelar i finska högstaligan och i AHL brukar vara dyra för allsvenska klubbar. Men så långt tänkte inte du. Truppen ovan är förmodligen dyrare än Rögles förra säsongen, och då gick man ändå upp.

Detta är mitt sista inlägg på det här forumet. För många som inte kan ett smack om hockey. Tack och hej.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160203 kl 22:07

Jag var lite småsur när vi släppte Frallan, men med facit i hand, så var det nog bäst så. Tur att man inte är sportchef. Om jag fattar det där med kvalet rätt, så låt säga att AIK och Tingsryd spelar final och att AIK vinner. Och låt säga att Västerås helt plötsligt vaknar. Då ska de alltså spela en enkel serie lag 3 till 8 och efter det möta Tingsryd i bäst av 3 och sedan direkt efteråt möta näst sämsta laget från SHL i bäst av 7 och under tiden har de bästa spelarna redan signerat för andra klubbar. Good luck säger jag. Nej, dogge har rätt, nu släpper vi VIK.
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 22:11

Och där har du totalt fel. Rögle hade den tredje dyraste truppen förra året efter Södertälje och Malmö. Med Västerås efter.

"I våras var VIK Hockey ytterst nära att ta klivet upp i SHL, men missade chansen.

Nu gör klubben ett nytt försök, men med mindre pengar till spelare.

VIK Hockeys budget ifjol då klubben vann allsvenskan var enligt Fägerblad den fjärde-femte största i serien. Han beräknar att årets budget ligger på samma plats."

Så beräkna hur deras trupp i år är dyrare än rögles förra året, när dem har mindre pengar i år, och Rögle hade redan förra året en dyrare.

Svårt och förklara för vissa som är totalt hjärndöda. Case closed du har totalt fel som vanligt.
GIT

Inläggav GIT » 160203 kl 23:17

Hahaha tror du på jultomten också? 5e största budget med namn som Angell, Johner, Williams, Mcgrath, Fornataro, Steen, Urbas, Fredrik Johansson, Montpetit, Conny Strömberg, Gråhns mfl. Det skulle lika gärna kunnat vara ett bottenlag i SHL på papperet. Kan lova dig att deras trupp förra säsongen var troligen dyrare än Rögles. Angell ensam hade väl en lön på ca 120 000 om jag inte minns helt fel. Läste nyligen att Williams har runt 100 000. Alla de andra uppräknade lär inte ha legat mycket lägre än 100k. Man är jäkligt naiv om man tror att truppen de hade var 5e dyrast.
Senast redigerad av GIT 160203 kl 23:20, redigerad totalt 1 gång.
GIT

Inläggav GIT » 160203 kl 23:19

Nu vill jag inte behöva bemöta fler inlägg. Släpp den här onödiga diskussionen.
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 23:33

Första domen hittills denna säsong för VIK Västerås Nick Angel som tilldömdes fem matcher (varav två omvandlas till böter) för DENNA incident med Malmös Nicklas Jadeland. Rätt eller fel?

Detta innebär samtidigt att vi får ett hum om i vilket lönespann spelaren/spelarna ligger.
Nick Angell, VIK Västerås, 35 001 - 50 000 kr

Här har ni förresten tabellen för böterna kontra lön.

"Rykten säger att Johansson fick Angell till en relativt låg månadskostnad förra säsongen, men till nästa säsong tror jag att lönen måste triggas för att Angell ska stanna i VIK. "

Vilket han inte gjorde heller.

Logga nu ut för gott ditt dumma fanskap. Williams plockar det kanske ja men tror du resten av deras trupp plockar 100k löner?? Fransson har det kanske över 50 sen inga fler. Du verkar tro spelaren blir ekonomiskt oberoende i hockeyallsvenskan.
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 23:35

HockeyAllsvenskan
1. Jeremy Williams (Västerås) 100 000/Månaden
2. Janne Karlsson (Karlskrona) 86 500/Månaden
3. Jonas Fransson (Västerås) 74 999/Månaden
4. Joey Tenute (Malmö) 73 299/Månaden
5. Kelsey Tessier (Rögle) 70 456/Månaden
6. Jordan Smotherman (Karlskrona) 68 763/Månaden
7. Timmy Pettersson (Djurgården) 60 210/Månaden
8. Steve Saviano (Djurgården) 59 760/Månaden
9. Damien Fleury (Södertälje) 57 932/Månaden
10.Mats Lavander (Björklöven) 55 325/Månaden
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 23:44

Det går fan inte och beskriva hur jävla korkad du är om du tror alla dem du nämnde där uppe låg på runt 100k i VSK. Gråhns Urbas en Montpetit från college nära 100k i månaden? Du hat noll koll om du tror det är verkligheten i AS.
dogge

Inläggav dogge » 160203 kl 23:48

Det går fan inte och beskriva hur jävla korkad du är om du tror alla dem du nämnde där uppe låg på runt 100k i VSK. Gråhns Urbas en Montpetit från college nära 100k i månaden? Du hat noll koll om du tror det är verkligheten i AS.

Många VIK-fans var besvikna att hårt arbetande och vindsnabbe Brock Montpetit valde Leksand.

Förutom att Montpetit vill bli center, som Filander beskrev tidigare på Centralen, tyder goda uppgifter på att Leksand betalar Montpetit hela 50 000 Euro netto för en säsong.

Då ska vi veta att collegespelare första året i Sverige ofta tjänar runt 20 000 Euro. VIK bjöd nog en slant runt 30 000 kanske om vi ska gissa.

Skrivet av: Mikael Norén

HockeyAllsvenskan

Lön 35 001 – 50 000 kr, Kari Sihvonen, Tingsryds AIF,

Lön 25 001 – 35 000 kr, Charlie Cook, VIK Västerås HK, Christian Berglund, BIK Karlskoga och Juha Outila, VIK Västerås HK.

Lite fler bekräftade uppgifter för dina superspelare som spelat i AHL!!
GIT

Inläggav GIT » 160204 kl 18:09

Du är för korkad för att jag ska slösa min tid på att bemöta dina inlägg. Det är inte bara i denna diskusionen utan dina inlägg stinker i allmänhet. Detta blir mitt absolut sista inlägg, admin kan gott stänga av mig därefter.

Du skrev att Västerås hade den 5e dyraste truppen förra året och detta året och det har jag motbevisat. Att du ens tror att Björklöven och Karlskoga har en dyrare trupp säger väl allt. Sen att tar upp en sån som Gråhns bara för att jag råkade nämna honom bland alla andra är ju för roligt. Såklart att en brunkare i fjärdefemman inte tjänar 100k. Montpetit hamnar i samma kategori som Murphy, där jag faktiskt skrev att han spelar för en billig peng. Jag har nog bra mycket bättre koll på allsvenskan och SHL än du. Att du skrev "VSK" säger väl det mesta om hur mycket du kan om Västerås. Fy fan vad jag hatar supportrar som du som bidrar med en losermentalitet till klubben. Inte lönt att diskutera med en som jag så fint kallar "korkad supporter". Lustigt att alla som har haft en hyfsad koll har slutat att skriva här på forumet genom åren. Bry dig inte om att bemöta detta inlägg, för jag tänker inte sänka mig till en okunnigs nivå.

Over and out.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160204 kl 18:34

GIT skrev:Fy fan vad jag hatar supportrar som du som bidrar med en losermentalitet till klubben. Inte lönt att diskutera med en som jag så fint kallar "korkad supporter". Lustigt att alla som har haft en hyfsad koll har slutat att skriva här på forumet genom åren.

Supporterskap är ingen tävling!
Jag tror folk kan hitta tillbaka om Rögle hänger sig kvar. Det var så jävla gott ös 2008 och några år därefter.
Kommentarsfält och bloggar är kortsiktigt och reaktivt, bättre med ett forum där rätt sakfråga hamnar på rätt plats och där man kan följa upp gamla trådar.
För mig personligen som inte kan se så många hemmamatcher eller ens stream hade det varit guld värt med fler insatta som skriver. Vi får se!
dogge

Inläggav dogge » 160204 kl 18:41

1. Södertälje
2. Malmö
3. Rögle
4. AIK/Västerås

Där har du det! Inga Karlskoga elr Björklöven har jag nånsin nämnt. Ja GIT skönt o slippa dina totalt genomkorkade inlägg, blev lite jobbigt med dem lönebevisen jag la upp.

Stick nu och heja på ditt älskade Västerås, glöm inte att sätta på din kelgris amner i röven också! Kommer flabba gott om VIK missar playoff också. Du hade fel, jag hade rätt. Får vi se om du håller ditt löfte denna gången. Man borde insett du var ett korkat troll när du ansåg vi skulle byggt lindab arena i Helsingborg. Hahahha. Håller på Rögle gjorde du ja...
GIT

Inläggav GIT » 160204 kl 19:59

dogge skrev:1. Södertälje
2. Malmö
3. Rögle
4. AIK/Västerås

Där har du det! Inga Karlskoga elr Björklöven har jag nånsin nämnt. Ja GIT skönt o slippa dina totalt genomkorkade inlägg, blev lite jobbigt med dem lönebevisen jag la upp.

Stick nu och heja på ditt älskade Västerås, glöm inte att sätta på din kelgris amner i röven också! Kommer flabba gott om VIK missar playoff också. Du hade fel, jag hade rätt. Får vi se om du håller ditt löfte denna gången. Man borde insett du var ett korkat troll när du ansåg vi skulle byggt lindab arena i Helsingborg. Hahahha. Håller på Rögle gjorde du ja...
OK sista inlägget då. Så vitt jag vet spelar inte Södertälje, Rögle och Malmö i årets HA. Så du får gärna förklara vilket av Björklöven och Karlskoga som har större budget än VIK. För du sa att de har den 5e största budgeten både i år och förra året. Leksand har fan inte heller större budget. Är väl bara AIK som kan matcha VIK där.

Rögle hade tjänat i längden på att ha Lindab Arena i Helsingborg. Där är förutsättningarna mycket bättre. Ängelholm är litet och kommunen satsar inget på Rögle, fler sponsorer och människor i allmänhet hade letat sig till arenan. Många av supportrarna är redan från Helsingborg.

Tack och hej.
dogge

Inläggav dogge » 160204 kl 20:23

I våras var VIK Hockey ytterst nära att ta klivet upp i SHL, men missade chansen.

Nu gör klubben ett nytt försök, men med mindre pengar till spelare.

– Det beror helt enkelt på att förra säsongen var väldigt speciell. Det var två nya platser i SHL som stod på spel och då var det lite lättare att få ut pengarna, säger Johan Fägerblad, VIK Hockeys nya klubbchef.

– Inget konstigt med det. Det hade vi räknat med.

Fjolårets specialsäsong är alltså förklaringen, enligt Johan Fägerblad, som säger att det inte är så att sponsorernas intresse att satsa på VIK har minskat:

– Absolut inte. Nej, det är ett stort intresse.

VIK Hockeys budget ifjol då klubben vann allsvenskan var enligt Fägerblad den fjärde-femte största i serien. Han beräknar att årets budget ligger på samma plats.

Till de som tycker att klubben borde ta ytterligare kliv i satsningen eftersom det vara så nära i våras är svaret helt enkelt:

– Vi kan inte satsa mer än de pengarna vi har, och de pengar vi har de satsar vi, det kan ni vara helt säkra på.

Ifjol när det sågs som den stora chansen att gå upp i SHL poängterade VIK att klubben inte skulle falla ihop om det inte blev något avancemang.

Det kommer de inte att göra i år heller, enligt klubbchefen.

– Nej, det gör vi inte! Vi har en långsiktigt plan och går vi inte upp i år så gör vi det nästa säsong, säger Fägerblad till P4 Västmanland.

– Men vi ska försöka i år, det lovar jag.

Johan Bengts
p4västmanland@sverigesradio.se

Här GIT, deras egen klubbchef går ut och säger det.
Nämen vänta förresten, jag litar på internettrollet GIT, han har ju bättre koll än deras egen klubbchef.
Samma GIT som gett gråhns, montpetit och lite AHL spelare 100 lakan i månaden, haha!

Du är så fruktansvärt blåst, Leksand har betydligt större budget än vik, men du är för trög för och inse det.
GIT

Inläggav GIT » 160204 kl 20:40

Tror du på tomten också? 5e största budget med spelare som Williams, Angell, Jacobsson, Johner, Mcgrath, Fornataro, Steen, Urbas, Fredrik Johansson, Fransson, sportchef Niklas Johansson, Filander & co. Tror du på fullt allvar att det här laget hade 5e största budget?! Såklart att han inte går ut och säger att de har den dyraste truppen och sätter onödig press på laget. Det är ingen tvekan om att VIK har den dyraste truppen tillsammans med Leksand och AIK. Annars får du jättegärna redogöra för hur Björklöven och Karlskoga har en dyrare trupp. Går man igenom spelare för spelare så förstår man snabbt att VIK är topp 2 vad gäller budget. Men det fattar ju inte du som tror att Björklöven har en dyrare trupp.
dogge

Inläggav dogge » 160204 kl 20:44

Nej jag litar på den mest korkade människan jag nånsin stött på under detta forumets tid istället.
Det gynnar ju verkligen klubben att gå ut och säga man inte storsatsar och och bara har en låg budget. Det drar ju verkligen det där lilla extraintresset från sponsorer och publik, enligt GIT då Såklart!

Nej nu orkar jag inte lägga mer tid på dina fantastier, jag har sagt mitt, någon annan får ta över om ens dem orkar med dig..
GIT

Inläggav GIT » 160204 kl 21:19

Du är jävligt trögfattad. Ingen vettig klubbchef går ut och säger att de har den största budgeten för det sätter enorm press på laget. Man behöver förvisso heller inte ha den största budgeten för att storsatsa, lite som Malmö och Rögle förra säsongen. Att VIK skulle ha legat 5a i budget med namn som Williams, Angell, Jacobsson, Johner, Mcgrath, Fornataro, Steen, Urbas, Fredrik Johansson, Fransson, sportchef Niklas Johansson, Filander & co KAN DU FETGLÖMMA! Och att både Björklöven och Karlskoga har större budget i år kan du också FETGLÖMMA.
Trasan

Inläggav Trasan » 160204 kl 23:01

Netterberg gjorde hattrick mot Leksand idag ;-)
Står fast om att jag vill ha han till oss, Nyström med för den delen, han förtjänar en till chans i shl.. Han har slått igenom ordentligt nu i slutet.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160215 kl 17:14

eleganten skrev:Som Röglesupporter lär man nog ha Västerås på iaf en topp 3 hatlag-lista efter förra säsongen

Internt hos oss går dom under namnet Ho*orna. Vanlig sms eller messenger-kommentar typ, "yes Ho*orna loosa igen...Gött!!" Kan ärligt avslöja att dom ligger efter mif i hatskalan numer.
GIT

Inläggav GIT » 160228 kl 17:36

Hoppas verkligen att vi lyckas signa Amnér. 46 poäng på 49 matcher varav 17 (!) mål för en back imponerar.
Det är precis en sådan back vi har saknat i år. Nästa säsong hoppas jag att man satsar på rörliga och spelskickliga backar istället för tunga och tekniskt begränsade pjäser.
Berra

Inläggav Berra » 160306 kl 17:37

Everberg - Sjögren - Kolarik
Cehlin - Connolly - Kovacs
From - Jensen - Rensfeldt
Liljewall - Karlsson - Smotherman
Extra: Santesson, Lunsjö

Liljegren - Marshall
Spetsback - Almen Bibic
Granak - Spetsback
Extra: Claesson, Williamsson
Förstemålvakt Dansk, Volden

Tankar om den här truppen?
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 160306 kl 20:29

Berra skrev:Everberg - Sjögren - Kolarik

Liljegren - Marshall
Spetsback - Almen Bibic
Granak - Spetsback

Ser ut som ett bra och balanserat lag som högst troligen inte hade slagits i de lägre regionerna. :-)
GIT

Inläggav GIT » 160306 kl 21:27

Berra skrev:Everberg - Sjögren - Kolarik

Liljegren - Marshall
Spetsback - Almen Bibic
Granak - Spetsback

Mycket bra men du glömde Matson och Sylwander.
Senast redigerad av GIT 170206 kl 16:28, redigerad totalt 1 gång.

Återgå till "Röglesnack"