Insamling till nyförvärv

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Insamling till nyförvärv

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 15:41

Är det fler som är sugna på att samla in lite pengar till ett nyförvärv? Känns vettigare än att betala spelarnas böter.
Transferfönstret stänger 15 februari så det finns ju tid kvar.
Någon som vill dra igång det? Nån i AIA kanske med mycket följare på twitter så att det får en spridning.
Kan själv bidra med någon tusenlapp. Man kanske skulle höra med Masken först om det övht finns intresse och resurser för en värvning till.
Hade varit skoj om vi kunde bidra och göra skillnad i slutspurten. Synd att jag inte fick idén tidigare. Blev sugen efter att ha sett LIF-supportrarnas insamling till Ritola.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Insamling till nyförvärv

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 16:13

Arlbrandt kanske? Sägs vara på väg bort efter petningen. Leksand är tydligen intresserade.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... a-vag-bort
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170119 kl 18:00

Jag hade absolut bidragit. Härligt initiativ!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170119 kl 19:04

Bästa sättet att bidraga på är att betala för biljetter och gå på matcherna.
Bjud med en kompis som är snål och bekväm.
Då växer RBK på ett sunt sätt. :)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170119 kl 19:38

Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170120 kl 01:26

Mygel skrev:http://www.hd.se/2017-01-10/roglebasen-vi-har-pengar-kvar-for-att-varva
Det var väl innan Hedberg skrev på? Har man pengar kvar tro?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170120 kl 03:55

Med högsta sannolikhet.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170120 kl 19:14

Vad får dig att tro det?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170121 kl 11:28

För att jag har fått indikationer på det.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170121 kl 11:56

Mygel skrev:För att jag har fått indikationer på det.
Tror du att de är på jakt efter nyförvärv? Back?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170121 kl 12:25

Jag vet att de hela tiden tittar på marknaden. Det enda som kan uteslutas är en målvakt för denna säsong.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170121 kl 13:31

Tror du att det kommer ett till nyförvärv?
Slöjdläraren

Inläggav Slöjdläraren » 170121 kl 14:54

Tyvärr tror jag att de spelare med utgående kontrakt letar nytt och att spelare med klausul på shl gör det samma. Helt vidrigt men det är vad jag tror likväl. Signalerna som man får från ledningen är inte så positiv på nya spelare. Spelare vill vinna eller sitta på feta kontrakt och tror inte Rögle erbjuder något i närmsta framtid.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170121 kl 17:08

Slöjdläraren skrev:Tyvärr tror jag att de spelare med utgående kontrakt letar nytt och att spelare med klausul på shl gör det samma. Helt vidrigt men det är vad jag tror likväl. Signalerna som man får från ledningen är inte så positiv på nya spelare. Spelare vill vinna eller sitta på feta kontrakt och tror inte Rögle erbjuder något i närmsta framtid.
Man vet aldrig. Guter förlängde med KHK när de låg toksist förra året och när alla trodde att han skulle lämna. Nu talar dock mycket för att Cehlin och Wännström drar och även om det är bra spelare så är de inte oersättliga.
Slöjdläraren

Inläggav Slöjdläraren » 170121 kl 18:26

Att man inte vet är nog det enda ljusa i denna historia. KHK hade en klar spelidé genom hela serien. Rögle har ingen aning om någonting genom sin säsong. Det börjar kännas jäkligt nattsvart mentalt för en annan.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170121 kl 19:23

Jag undrar ens om 2 miljarder hade räckt för att rädda shl licensen 2017/18. Så insamlingen blir tuff.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170121 kl 20:20

Tuborg skrev:Jag undrar ens om 2 miljarder hade räckt för att rädda shl licensen 2017/18. Så insamlingen blir tuff.
Räcker det till Jämtin och Press?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170121 kl 20:45

Nja de är tveksamt. De begär nog 3 tillsammans.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170122 kl 09:14

GrönvitaMike skrev:Tror du att det kommer ett till nyförvärv?

Det beror på om man hittar en spelare som passar in och som vill flytta till Ängelholm för ett vettigt pris.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170323 kl 15:12

Hade gärna sett ett initiativ som sträckte sig utan slut, mao inte endast för denna säsong eller nästa som jag påtalat tidigare.
Ett Cor Viridis för fattiglappar om ni så vill. :)
En hundralapp i månaden från några hundra gör en del på några år.
Tror säkerligen att några småföretagare hade velat vara med också.
Där kan man t ex ha att de får lägga upp erbjudanden på Poor Viridis hemsida (enkel, enkel, enkel - mycket bilder så folk från Billesholm förstår) som ett mervärde.

Sedan har captain också rätt i vad han skriver med att ta en snål kompis till matcherna för att bygga ett intresse men vissa... #foreveralone
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170323 kl 17:22

Tja, skulle det gå käpprätt åt skogen, så är jag med. Men jag tror och hoppas att vi blir kvar i finrummet och då lär det trilla in ett antal millar som Masken och co kan leka med. Då är det bättre å sponsra AIAs bortaresor
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170325 kl 14:26

sinner - Tvärtom för min del. Skiter det sig så blir det inga cash från mig iaf. Av två anledningar. 1. De har misshandlat den här säsongen och förtjänar inte det. 2. De pengarna man samlar in i allsvenskan leder ändå inte till något jättevasst nyförvärv, och när det nya tv-avtalet snart kickar in så blir det nästintill omöjligt att gå upp.

Är vi kvar i finrummet, vilket jag tror, så är jag på. Men insamlingar sker väl framförallt när laget floppar eller har extrema skadeproblem och behöver fylla på kassan. Eller när det handlar om en vass hemvändare typ Sjögren. Lite som Leksand gjorde med Ritola.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170327 kl 09:47

GrönvitaMike skrev:sinner - Tvärtom för min del. Skiter det sig så blir det inga cash från mig iaf. Av två anledningar. 1. De har misshandlat den här säsongen och förtjänar inte det. 2. De pengarna man samlar in i allsvenskan leder ändå inte till något jättevasst nyförvärv, och när det nya tv-avtalet snart kickar in så blir det nästintill omöjligt att gå upp.

Är vi kvar i finrummet, vilket jag tror, så är jag på. Men insamlingar sker väl framförallt när laget floppar eller har extrema skadeproblem och behöver fylla på kassan. Eller när det handlar om en vass hemvändare typ Sjögren. Lite som Leksand gjorde med Ritola.

Hehe, du är precis en sån där vän som man inte vill ha. När det går bra så hälsar du på och även erbjuder din hjälp trots att man klarar sig utan, men när det går dåligt tja du får klara dig själv - hej då.... ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170327 kl 16:36

sinner skrev:
GrönvitaMike skrev:sinner - Tvärtom för min del. Skiter det sig så blir det inga cash från mig iaf. Av två anledningar. 1. De har misshandlat den här säsongen och förtjänar inte det. 2. De pengarna man samlar in i allsvenskan leder ändå inte till något jättevasst nyförvärv, och när det nya tv-avtalet snart kickar in så blir det nästintill omöjligt att gå upp.

Hehe, du är precis en sån där vän som man inte vill ha. När det går bra så hälsar du på och även erbjuder din hjälp trots att man klarar sig utan, men när det går dåligt tja du får klara dig själv - hej då.... ;-)
Nä jag har ett varmt hjärta. Tycker bara inte om idén att samla in pengar för medelmåttor i allsvenskan.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170327 kl 17:08

Mike har nog aldrig hört att när jag förtjänar det som minst behöver jag det som mest.

Medgångssupporter kallas sådant.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170330 kl 14:45

Synd att intresset i stort inte verkar finnas att skapa en version av Svarta Massan för Rögle.
Känns inte som att så många skulle våga hoppa på om man själv startade upp det för hur ska de veta att det verkligen används till RBK?
Hoppas fler kommer till insikt med det samt att ta sitt lilla ansvar och tjata på kollegan, vännen, kärleken, främlingen efter utekvällen som ligger bredvid en lite då och då om att gå och se en match i ladan. :)

Återgå till "Röglesnack"