Matchstället

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Matchstället

Inläggav Mygel » 171005 kl 10:47

Lite förvånad att ingen diskussion har väckts än på detta ämne. Är det någon som är nöjd med årets matchställ? Någon annan än jag som tycker att själva varumärkes bilden gått ner sig de senaste åren (antagligen kopplat till att Olof fick lämna)?

De första två matcherna så verkade man spela i träningsstället. Är det någon som vet om det vita stället med gripen loggan på magen är årets officiella bortaställ?

Någon som vet varför vi man nu har sjunkit ner till de lägre divisionerna med spelarnamn på röven istället för på axlarna? När fler och fler lag i SHL verkar gå mot renare och mer professionella ställ så verkar Rögle gå åt motsatt håll. Är ekonomin så dålig att vi måste sänka vår image?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Re: Matchstället

Inläggav Mygel » 171005 kl 10:48

Nu såg jag också att man verkar photoshoppat ihop lagfotot och då lyckats med bedriften att glömma Aaltonen i fotot...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171005 kl 11:26

Håller med. Fattar inte att det ska vara så svårt att få till snygga matchställ. Stör mig allra mest på Maxiloggan i rött. Placeringen, färgen. En fet jävla blaffa som helt tar över emblemet.

Gripentröjan var väl tänkt som försäsongströja?
andersson

Inläggav andersson » 171005 kl 11:59

Instämmer i att matchstället gått ned sig på reklamfronten och att ha namnen nere på tröjan är både fult och opraktiskt för oss åskådare.

Tycker man peakade för 2-3 säsonger sedan när man hade samma kolörer som nu men all reklam hade samma färg (vit eller grönt).
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 171005 kl 12:02

Det var det jag trodde också. Min uppfattning var att man hade gjort ett misstag i Malmö och glömt det riktiga matchstället hemma. Men sen såg jag att man hade samma i Mora...

Det jag inte förstår med Maxi loggan är att man tidigare kunde arbeta in den i tröjan såsom vit. Då Maxi är en stor och gammal (Brännborns) sponsor till Rögle så tror jag inte det hade varit svårt att övertyga dem om att ha namnet i vitt. Men jag misstänker att det är någon på kansliet som är väldigt förtjust i rött. För många år sedan var det också någon på kansliet som gillade rött som fick jobbet att beställa souvenirerna. Det slutade med att alla souvenirer mer eller mindre såg ut som om de var för MÖFF. Verkar som om vi är på väg åt samma håll igen...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171005 kl 13:09

Haha, sant. Finns ju perioder då supportershopen mest sett ut som ett tivoli-mishmash av hemmaskissat mög. Håll det rent och enkelt tack. Tycker man borde köra på samma strikta väg som man gjorde i hallen under logerna, med vita logos. Och inget nära emblemet.

Angående försäsongströjan - kanske är ett försök att smyga in den ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171008 kl 00:12

Jag gillar inte den nya ljusgröna nyansen på tröjorna, tycker den är pajasaktig. Den tidigare nyansen av grönt var bättre. Favoriterna är de svartgrönvita vi hade för några år sen.

Några bilder:

http://static-cdn.sr.se/sida/images/101 ... et=article

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/ ... 3ME051.jpg
http://www.clerkefors.se/wp-content/gal ... 0_3546.jpg
Senast redigerad av GrönvitaMike 171015 kl 15:19, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171015 kl 15:02

Det absolut värsta tilltaget är att namnen har hamnat i svanken!

Visst snyggt att ha all reklam i samma färg men ett no-no för folk som jobbar med reklam.
Så det kan jag leva med....

Men namnen, det är ett en mindre skandal.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 171107 kl 10:22

Tycker också matchställen gått ner sig de senaste åren. Hade hoppats på en facelift detta året men icke. Håller med grönvitamike att stället med svarta byxor var fint.
Tycker Dallas stars har grymt snygga gröna ställ. Nåt liknande för Rögle hade jag gått igång på iaf:)

Bild

Återgå till "Röglesnack"