Minidokumentär om AIA (Rögle)

Kolla först om ämnet redan finns innan du startar en ny tråd, välj annars 'Svara'. Rubriken skall vara kort & beskrivande.
Användarvisningsbild
Titanus88

Minidokumentär om AIA (Rögle)

Inläggav Titanus88 » 180105 kl 23:29

https://www.nordicbet.com/sv/blogg/shl/ ... -rogle-bk/

Jävligt sevärt med välkända profiler (Otto bla.)

En liten dokumentär om hur AIA bildades, vad det står för och lite om medlemmarna.
Rekommenderas varmt faktiskt.
Användarvisningsbild
fidelis

Re: Minidokumentär om AIA (Rögle)

Inläggav fidelis » 180106 kl 11:28

Fantatisk video och en grym påminnelse om varför Rögle BK är så mycket mäktigare än vad folk utifrån tror. Rögle är inte bara ishockey och tillfällig underhållning - det är gemenskap, kultur, historik, glädje och passion. Rögle är inte något jippo med maskotar och programledare i jumbotronen - det är riktiga känslor från riktiga supportrar som brinner för klubben.

Vamos Rögle och vamos Angel Island Army!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180106 kl 23:22

Känsla och passion oavsett division....

Man känner igen sig, laget går upp och ner och får snytingar till höger och vänster. Spelare kommer och spelare går men fansen består.

Försökte förklara det för min danska flickvän som jag bor med i Bangkok varför jag ställer klockan för att gå upp 01:00 för att lyssna på en webbradiosändning, se en dålig fulstream eller som numera en hyfsad C-more sändning med ett lag som oftast gör mig besviken. Det tog ett tag men nu förstår hon!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180107 kl 17:34

Se och lär ungdomar! :)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180107 kl 22:44

Saknade några äldre profiler. Cliff,Sumo,Anders ifrån Bjuv, Stellan, Nemo mfl :-)
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180108 kl 01:15

Titanus88: Det är väl bara Anders Ljungren om du nu menar han och Stellan utav dom som du räknade upp som skulle räknas in som gamla profiler isåfall.

Dom andra var ju inte ens med när Rögle gick upp i Elitserien/SHL 92.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180108 kl 15:21

:)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180108 kl 17:02

Ja Ljungren & Stellan, men visst var Cliff med däromkring, jag vet inte om det just var 92 men början av 90-talet så dök både Anders & Cliff med på matcherna. Osäker om det var 91 eller 95 men däromkring var det.

Anders kommer jag ihåg en match på slutet 90-talet när jag och Anders helt själva såg Rögle mot Olofström i Holje ishall eller vad fan den heter. Snubben går fram till Olofströms klack tar fram *ståndaren* och börjar pissa på flaggan framför kanske 40-50 hemmasupportrar.
Jävlar i det vad bönderna blev förbannade. Tror jag aldrig har sprungit så fort i hela mitt liv. Jag var bara barnet då för helvete.

Vi satt och tryckte i hans husvagn tills varenda jävla kotte hade lämnat Olofström och kört hem i sina jänkare och EPA-traktorer till Mörrum och dom andra orterna omkring Olofström hahaha.

F.ö
Var är Belix forumsGuden? Saknar hans PK-inlägg och Bajenkärlek :D
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180108 kl 18:18

Titanus88 skrev:Ja Ljungren & Stellan, men visst var Cliff med däromkring, jag vet inte om det just var 92 men början av 90-talet så dök både Anders & Cliff med på matcherna. Osäker om det var 91 eller 95 men däromkring var det.

Anders kommer jag ihåg en match på slutet 90-talet när jag och Anders helt själva såg Rögle mot Olofström i Holje ishall eller vad fan den heter. Snubben går fram till Olofströms klack tar fram *ståndaren* och börjar pissa på flaggan framför kanske 40-50 hemmasupportrar.
Jävlar i det vad bönderna blev förbannade. Tror jag aldrig har sprungit så fort i hela mitt liv. Jag var bara barnet då för helvete.

Vi satt och tryckte i hans husvagn tills varenda jävla kotte hade lämnat Olofström och kört hem i sina jänkare och EPA-traktorer till Mörrum och dom andra orterna omkring Olofström hahaha.

F.ö
Var är Belix forumsGuden? Saknar hans PK-inlägg och Bajenkärlek :D

Bajenkärlek? Belix (Tommy) är väl inget fan av Bajen?
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180108 kl 18:26

Jag är 99.99% säker på att han i fotobll håller på / sympatiserar med Hammarrby vilket alltid har retat mig, om jag har fel får någon gärna rätta mig.

PS 2: Googlade för skojs skull och han har skrivit på vissa Hammarbyforum men som sagt han får gärna dementera mig jag kommer dock ihåg när han var ordförande låg några sammabete Rögle/HIF på tapeten men att det gick åt fanders bla eftersom många i HIFlägret hade synpunkter på att B inte var HIFare och Bajare i fotboll,
Kan som sagt ha fel men tror så var fallet.
Senast redigerad av Titanus88 180108 kl 18:32, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180108 kl 18:31

Inget vad jag minns i så fall. Om han nu skulle ha det så tror jag inte fotbollsintresset är alltför stort (såtillvida det inte ändrats på senare år).
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180108 kl 18:32

Nej vi pratar inte om någon vidare aktivitet :D
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 180108 kl 18:40

Om man vill åka på en liten cyber-nostalgitripp så kan man besöka dessa två gamla, numera arkiverade, sidorna från när nuvarande AIA föreningen startades:
AIAs gamla hemsida

Återgå till "Röglesnack"