171114 Rögle - Mora

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 171114 Rögle - Mora

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 22:37

eleganten skrev:
HBG_Micke skrev:Mike, Henrik, ogilthorpe : Är det inte bättre tillhöra toppen i HA än att göra bort sig fullständigt i SHL..

Nej, absolut inte. SHL är alltid bättre
Hellre ett bottenlag i SHL än ett topplag i allsvenskan. Det ska eg inte kunna se ut så här, men tyvärr ett faktum när man har landets sämsta sportchef i sin organisation. Årets Rögletrupp är en dåres bygge.
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 22:43

Håller med om felbygge och trähänder!
Det luriga nu är att det inte ens är så "enkelt" som att plocka in två bra backar, ta hem Lukas osv...
Laget är så mentalt nerkört i skorna att hönsgården och trähänderna närmast blir självgenererande. Var är de "stora ledargestalterna", typ fotbollslandslagets härlige grottmänniska Grankvist, som ska dra oss upp ur ångesthålet? Glade Widing verkar tyvärr vara lite för ensam. Tyvärr verkar Ross och Hansson inte heller vara tillräckligt drivande och stöttande i detta läge. Man måste vara på spelarna hela tiden och styra dem som radiostyrda bilar på väldigt enkla banor i detta läge, på så sätt ge dem trygghet och stadga, desperat lyfta dem genom att i princip skrika, heja, uppmuntra och tillrättavisa efter varje aktion och ge feedback efter varje byte...enkelt uttryckt vara mer av en "Bulan", helt enkelt inte tillåta någon att någonsin falla ur ramen. Skulle vilja ha mer av en ettrig "tränare" i båset just nu, som försöker hjälpa spelarna att lära sig saker, än passiva "coacher".
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 22:53

Henrik skrev:Håller med om felbygge och trähänder!
Det luriga nu är att det inte ens är så "enkelt" som att plocka in två bra backar, ta hem Lukas osv...
Laget är så mentalt nerkört i skorna att hönsgården och trähänderna närmast blir självgenererande. Var är de "stora ledargestalterna", typ fotbollslandslagets härlige grottmänniska Grankvist, som ska dra oss upp ur ångesthålet? Glade Widing verkar tyvärr vara lite för ensam. Tyvärr verkar Ross och Hansson inte heller vara tillräckligt drivande och stöttande i detta läge. Man måste vara på spelarna hela tiden och styra dem som radiostyrda bilar på väldigt enkla banor i detta läge, på så sätt ge dem trygghet och stadga, desperat lyfta dem genom att i princip skrika, heja, uppmuntra och tillrättavisa efter varje aktion och ge feedback efter varje byte...enkelt uttryckt vara mer av en "Bulan", helt enkelt inte tillåta någon att någonsin falla ur ramen. Skulle vilja ha mer av en ettrig "tränare" i båset just nu, som försöker hjälpa spelarna att lära sig saker, än passiva "coacher".
Den enda utvägen är att förstärka och hoppas. Jag tror att 2 bra backar istället för 2 usla kan göra enorm skillnad för både defensiven och offensiven. Men det är jag det. Lucas vill jag ha pga hans spelintelligens och skicklighet. Vi har alltför få forwards av den typen och för många brunkare. Målet är att vara bättre än de allsvenska lagen och inte att tävla med Skellefteå och co där vi bevisligen inte räcker till. Det ser jag inte som en omöjlighet med några vettiga förstärkningar. Jag hade inte känt mig trygg i ett kval med dagens trupp. Vi spelar uselt utan att ha några skador, tänk om Schira och Hedberg går sönder = katastrof. Det blir en utdragen ångest i väntan på kval.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 23:19

Det surras om att Matson är på marknaden. Vad "oväntat" att han och Williamsson inte skulle hålla... är någon förvånad? Jag tror att 95% här ville ha väck bägge i våras, men vår usla sportchef ser inte det uppenbara trots att han jobbar nära spelarna. Noll j-a känsla. Masken är en ärkesopa utan dess like.
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 23:32

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Håller med om felbygge och trähänder!
Den enda utvägen är att förstärka och hoppas. Jag tror att 2 bra backar istället för 2 usla kan göra enorm skillnad för både defensiven och offensiven. Men det är jag det. Lucas vill jag ha pga hans spelintelligens och skicklighet. Vi har alltför få forwards av den typen och för många brunkare. Målet är att vara bättre än de allsvenska lagen och inte att tävla med Skellefteå och co där vi bevisligen inte räcker till. Det ser jag inte som en omöjlighet med några vettiga förstärkningar. Jag hade inte känt mig trygg i ett kval med dagens trupp. Vi spelar uselt utan att ha några skador, tänk om Schira och Hedberg går sönder = katastrof. Det blir en utdragen ångest i väntan på kval.

Håller naturligtvis helt med! Man måste börja bygga till och om någonstans. Menade mest att kanske inte ens det räcker när det gått så här långt åt helvete? Man måste parallellt lyckas gjuta mod i övriga gubbar och ge riktning åt det lag man har. Den mentale coachen måste in nu för att mota prestationsångest och handlingsförlamning, i stället få dem att spotta i nävarna och hugga i utav bara helvete...

Som supportrar bör vi iaf kommit ner på jorden. Jag tycker det är tradigt och bryta ihop så skiter i det. Nu hoppas jag i stället att vi på något mirakulöst sätt, sakta men säkert gnetar oss ur skiten och kanske trots allt undviker kval. Blir det kval så hoppas vi att det går vägen. Åker vi ur, så är det naturligtvis urtrist, men då får vi ta nya tag i HA. Va fan, livet går vidare oavsett! Vi är likväl bästa grönvita laget! Och vi ger oss aldrig! Men självklart är det väldigt mycket roligare om det går bra och vi får stanna i SHL!
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 23:33

GrönvitaMike skrev:Det surras om att Matson är på marknaden. Vad "oväntat" att han och Williamsson inte skulle hålla... är någon förvånad? Jag tror att 95% här ville ha väck bägge i våras, men vår usla sportchef ser inte det uppenbara trots att han jobbar nära spelarna. Noll j-a känsla. Masken är en ärkesopa utan dess like.

Ha ha...halva Rögle är väl snart på marknaden... ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171115 kl 00:05

Kan någon förklara för mig varför spelarna fryser till och blir stillastående när Mora etablerar spel i vår zon? Tänker framförallt på det där långa (pinsamma) anfallet där Moraspelarna snurrar i flera minuter i anfallszon utan att en Röglespelare ens försöker sno åt sig pucken. De såg inte jättetrötta ut heller utan snarare räddhågsna. Var fan är vinnarskallarna? I det läget ska man ju ge sig fan på att erövra tillbaka pucken och inte stå stilla och bli förlöjligade. Blir förbannad bara jag tänker på det.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171115 kl 05:46

GrönvitaMike skrev:
eleganten skrev:
HBG_Micke skrev:Mike, Henrik, ogilthorpe : Är det inte bättre tillhöra toppen i HA än att göra bort sig fullständigt i SHL..

Nej, absolut inte. SHL är alltid bättre
Hellre ett bottenlag i SHL än ett topplag i allsvenskan. Det ska eg inte kunna se ut så här, men tyvärr ett faktum när man har landets sämsta sportchef i sin organisation. Årets Rögletrupp är en dåres bygge.

Sanning - Masken stack med svansen mellan benen efter att totalt förstört klubben/laget med sina urusla värvningar och förlängningar av kontrakt ( Bibic x2, Matson & Williamsson). SUCK!!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171115 kl 06:52

Jaha, ett praktfiasko i omstarten...

Det är bara att inse att det blir kval och börja bygga om laget och tränarstaben för detta. Men det första och absolut viktigaste RBK måste göra nu är att plocka in en mental coach på heltid för att lösa upp spelarnas mentala knutar-för laget kan ju spela bra om de vil och nu har de gått troll i det hela.

Den spelmässiga kräftgången gör ju samtidigt att mindre folk kommer till Lindab och det blir mindre inkomster och mindre utrymmen för att värva. Många, nästan alla egentligen, av våra importer håller inte måttet och det borde jobbas på att kunna skeppa iväg spelare som nummer, 28, 12, 50 och 17.

Då skulle vi kunna ta in 2-3 spelare på korta kontrakt säsongen ut med spetsen som vår importerade spets inte visar idag. Hade också sänt en hel del signaler om att gör du inte ditt jobb så åker du ut.

Fasar redan för nästa match...
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 171115 kl 07:06

Ja du grönvitamike... det blev verkligen bättre nu när eldebrink är borta. Känns som om den lilla auktoritär som fanns på tränarsidan nu är borta och spelarna ägnar sig numera åt helt eget tänkande och individuell spelidé vad de tycker passar för stunden. Såg det gång på gång igår, inga som helst linjer eller tankar i spelet. Man spelar kort sagt inte som de andra SHL-lagen utan ägnar sig hela tiden åt att hitta på egna lösningar. Syns allra tydligast i special teams där struktur helt saknas. Världens tempofattigaste pp utan några överenskommelser om hur pucken ska tas in i zon. Boxplay... mindre box har jag nog inte sett sen 80 talet.

Laget lyssnar helt tydligt inte på ledarna och har inte gjort så på hela säsongen. RH som headcoach? Inkompetensen hos rögleledningen är så katastrofalt enorm. 3 ggr har vi sett honom i den rollen och det har slutat lika illa varenda gång. Sorgligt och inkompetent thuresson.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171115 kl 07:20

När man ser alla idiot tabbar så verkar det nästan som om att de är från Thuresson och uppåt det stora problemet finns!!

Vad har t.e.x Thuresson gjort som fört klubben framåt?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171115 kl 07:54

henkus78 skrev:Ponera att om vi hamnar i kval om Rögle ens är bättre än allsvenska lagen? Det blir en favorit i repris för Aaltonen en loska och bye bye kör han iväg i sin porsche.

Det är inte första gången man hör detta om "Aaltonen I sin Porsche". Killen har tjänat ihop sina pengar I KHL och gillar man sportbilar och kan unna sig, varför inte? Skulle du verkligen må bättre om han körde en V70 eller Saab 9-5? Eller varför inte en Kia/Dacia? Lägg ner det där jantelagen/bonna snacket Henkus, du är bättre än så. Aaltonen var en av få som faktiskt var bra igår.
Nej, om Abbott inte tillträder innan jul, så är jag rädd att han får en helt annan budget till nästa säsong. Vi är sämre än top 5 I allsvenskan just nu. :-( faktiskt sämre än när vi hade 13 man på skadelistan ifjol.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171115 kl 10:07

Citizen skrev:Syns allra tydligast i special teams där struktur helt saknas. Världens tempofattigaste pp utan några överenskommelser om hur pucken ska tas in i zon. Boxplay... mindre box har jag nog inte sett sen 80 talet.
Laget lyssnar helt tydligt inte på ledarna och har inte gjort så på hela säsongen. RH som headcoach? Inkompetensen hos rögleledningen är så katastrofalt enorm. 3 ggr har vi sett honom i den rollen och det har slutat lika illa varenda gång. Sorgligt och inkompetent thuresson.

Håller med till 100.
UnitedJenny
*AIA-styrelsen*

Inläggav UnitedJenny » 171115 kl 10:10

Vi i styrelsen vill påminna er om att hålla god ton, sluta med personliga påhopp och hålla er till ämnet. Därför låser vi nu denna tråd. // Jenny Karlsson, styrelseledamot AIA

Återgå till "Matchtrådar"