171207 Rögle-HV71

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
henkus78

Re: 171207 Rögle-HV71

Inläggav henkus78 » 171207 kl 21:09

Det går inte att vinna några matcher med dessa backarna. Samuel Jonsson, Bondesson, Williamsson och bibic. All ära åt juniorerna men det håller inte. Vi blir trubbiga framåt för att vi är så usla på backsidan. Mitt hopp om att undvika kval gick nu tyvärr.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171207 kl 21:11

Man spelar hellre juniorerna än Almen och det säger ju allt.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171207 kl 21:16

Trubbigt. Slutkört. Hybrispass bakom ryggen. Inte alls något att skriva hem om. En match som denna ska man bara vinna om man ska kunna börja jaga på allvar.

52 - fantastiskt spelsinne men otacksamt att lägga mackor till Widing som helt verkar ha tappat sitt avslut och Ted är inte målfarlig. Det måste in en bättre avslutare i den kedjan!!

15 - alltså, ser man inte hans potential så är man fan helt blind. Flytta honom till en kreativ miljö och gör det nu tack.

Pogge - mkt gnäll i hallen på hans spel med klubba när han lämnar kassen. Tycker tvärtom, det är så han ska spela, precis som Lindbäck gjorde. Låt honom stå nu!

Boxplay - helt jävla ärligt, den taktiken är precis lika hjärndöd som tidigare och matchningen av spelare till och med värre. Såg jag rätt när jag såg 5, 27 och 11 i SAMMA box?! Men visst, det finns ju ingen defensiv i tränarstaben så vem ska styra upp det? Svårt att vinna med det boxplayet oavsett.

Den där finnen får gärna komma nu. Oj vad han hade behövts.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171207 kl 21:21

ogilthorpe skrev:52 - fantastiskt spelsinne men otacksamt att lägga mackor till Widing som helt verkar ha tappat sitt avslut och Ted är inte målfarlig. Det måste in en bättre avslutare i den kedjan!!

Absolut. Nu får det snart vara dags för det. Hedberg.
ogilthorpe skrev:15 - alltså, ser man inte hans potential så är man fan helt blind. Flytta honom till en kreativ miljö och gör det nu tack.

Så är det. Bör upp i hierarkin. Om Matsons formtopp var en dagsslända så kan man byta plats på dessa två.
ogilthorpe skrev:Pogge - mkt gnäll i hallen på hans spel med klubba när han lämnar kassen. Tycker tvärtom, det är så han ska spela, precis som Lindbäck gjorde. Låt honom stå nu!

Han ska ut och delta med klubban. Skyller minst 50% av utvisningen på 5 som inte vet vad han ska göra med situationen.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171207 kl 21:40

Alen utgick pga skada och Almen ryktas till Linköping enligt HD. Ska vi ställa upp med Jonsson, Bondesson och JW då? Herregud denna backuppsättning håller inte ens Troja klass. Vore det inte smartare att ta in backar samtidigt som man skyfflar iväg dem? Det är samtidigt skador på backsidan.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171207 kl 21:44

henkus78 skrev:Det går inte att vinna några matcher med dessa backarna. Samuel Jonsson, Bondesson, Williamsson och bibic. All ära åt juniorerna men det håller inte. Vi blir trubbiga framåt för att vi är så usla på backsidan. Mitt hopp om att undvika kval gick nu tyvärr.

Det spelar ingen roll hur bra du gör det bakåt om du bränner ALLT framåt.
Folk tjatar konstant om backarna men faktum är att vi i många matcher har oerhörda problem med att förvalta lägen och göra mål.
Sylwander,Conolly,Rensfelt,Widing & Brithén... Alla dessa spelare bränner läge efter läge match efter match.
Brithén har enligt mig iallafall varit säsongens stora flopp målmässigt.

För egen del fick jag idag nog med Sylle idag, jag anser inte att han håller på den här nivån. Tyvärr. Skicka honom och plocka hem Zaar?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171207 kl 21:48

Rögle bra typ första 12 min sedan direkt uselt.

Tycker Pogge ska ha 1:a målet som jag ser det. De som inte förstår att om Kruse stått hade det blivit 7-1 bör ägna sig åt något helt annat än hockey.

Däremot avskyr jag hans drällande med puck. När man ska ut som målis ska de va bergsäkert, 100% bergsäkert och inte som idag. Katastrof idag när det gäller detta tyvärr. Det kunde kostat minst 1 mål idag.

Sylle Sylle Sylle. Knappt sett en sämre avslutare och brist på spelförståelse i hela mitt liv. Synd när han har så många andra bra egenskaper. Som helhet då ej SHL mässig.

Sandin var ju en överlägset bättre spelare än de junisbackar som spelar nu. De håller inte tyvärr i nuläget.

Grymt besviken!
henkus78

Inläggav henkus78 » 171207 kl 21:58

Titanus88 skrev:
henkus78 skrev:Det går inte att vinna några matcher med dessa backarna. Samuel Jonsson, Bondesson, Williamsson och bibic. All ära åt juniorerna men det håller inte. Vi blir trubbiga framåt för att vi är så usla på backsidan. Mitt hopp om att undvika kval gick nu tyvärr.

Det spelar ingen roll hur bra du gör det bakåt om du bränner ALLT framåt.
Folk tjatar konstant om backarna men faktum är att vi i många matcher har oerhörda problem med att förvalta lägen och göra mål.
Sylwander,Conolly,Rensfelt,Widing & Brithén... Alla dessa spelare bränner läge efter läge match efter match.
Brithén har enligt mig iallafall varit säsongens stora flopp målmässigt.

För egen del fick jag idag nog med Sylle idag, jag anser inte att han håller på den här nivån. Tyvärr. Skicka honom och plocka hem Zaar?

Det stora problemet är att vi inte kan använda våra backar i anfallszon, youds och Schira bara och till viss del Younan. Sen håller jag med om att anfallarna är trubbiga framåt. Sylwander lyckas ju komma till lägen men han är fan usel i avgörande lägen. Ryfors såg pigg ut han ska upp i hierarkin.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 21:58

Som dag och natt jämfört med SAIK-matchen. Energin var som bortblåst. Rögle är ojämna och vinner man inte såna här matcher så kommer man aldrig jaga ikapp Mora.
Våra backar håller inte, juniorerna som har kommit in ser ängsliga ut och Alen och JW är som vanligt undermåliga. Tyvärr märks även detta i anfallszon. HV använder sina backar på blå, inte minst i PP, medan vi sällan gör det.

Sylwander är en sopa. Rögle kommer i 3 mot 1 och han väljer att skjuta långt utifrån i magplattan på målvakten...hjärndött! Bort med honom.
Senast redigerad av GrönvitaMike 171207 kl 22:21, redigerad totalt 1 gång.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171207 kl 22:00

Enig delvis,
Som sagt idag kom dom till säker 5-6 klockrena lägen. Sylwander hade väl två, Rensfelt 1, Brithen stod 20 CM från målet och försökte med en volley dunka in pucken.
Dom kommer ju till lägen, vet inte hur många frilägen jag sett Rögle bränna denna säsong men det är så sanslöst trubbigt framåt. Otroligt egentligen.

Till stor del beror det på att du har spelare som helt är ur målform, syftar då på Conolly,Brithen,Sylle och Ludvig. Dom är för kyliga.

Håller med dig Mike om att Sylwander nu måste bort. Kanske i paket med Kruse,Almen,Fairchild och JW :-) :-) :-)
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171207 kl 22:18

GrönvitaMike skrev:Som dag och natt jämfört med SAIK-matchen. Energin var som bortblåst. Rögle är ojämna och vinner man inte såna här matcher så kommer man aldrig jaga ikapp Mora.
Våra backar håller inte, juniorerna som har kommit in ser ängsliga ut och Alen och JW är som vanligt undermåliga. Tyvärr märks även detta i anfallszon. HV använder sina backar på blå, inte minst i PP, medan vi sällan gör det.

Sylwander är en sopa. Rögle kommer i 4 mot 1 och han väljer att skjuta långt utifrån i magplattan på målvakten...hjärndött! Bort med honom.

Precis. Ridå Sylle! Måste även framhäva Rensfeldt som jag tycker tappat ALLT! Seg, trött & rent ut sagt dålig.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 22:22

Titanus88 skrev:Håller med dig Mike om att Sylwander nu måste bort. Kanske i paket med Kruse,Almen,Fairchild och JW :-) :-) :-)
Lägg till Alen och Kolppanen på den listan så skriver jag under.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171207 kl 22:42

...att bara vara kvar med Kruse som backup till Pogge känns riskabelt,
Vi kanske ska ge finnen 2-3 matcher iallafall :D
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171207 kl 23:14

Allvarligt talat så känns det som att jag inte pallar mycket mer. Missade matchen ikväll pga jobb. Kanske lika bra. Fixar dom 3p imorgon känns det ändå fortfarande hedersamt. 4e raka förlusten och vi är snart i samma träsk som eldebrink och masken vadar runt i. Usch vad jobbigt allt är nu.
Senast redigerad av Demon-Willaume 171207 kl 23:28, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 23:19

Abbotts kan inte trolla med en icke SHL-mässig trupp. Välj valfri NHL-tränare i Rögles bås och det hade sett likadant ut. Förhoppningsvis kan vi med en bättre backsida framåt våren kvala oss kvar.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171207 kl 23:56

Rögle har gjort 19 mål i PP och släppt in 5 SHG.
I BP har man släppt in 24 och gjort 1 SHG framåt.

Många hyllar PPet men den här statistiken är inte bra någonstans.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171208 kl 00:12

GrönvitaMike skrev:Abbotts kan inte trolla med en icke SHL-mässig trupp. Välj valfri NHL-tränare i Rögles bås och det hade sett likadant ut. Förhoppningsvis kan vi med en bättre backsida framåt våren kvala oss kvar.

Dock så har du samtidigt Pogge som håller en hygglig klass. Du har Schira,Gagne och Youds som samtliga tre är bra backar.

Framåt så har du Aaltonen som i sina bästa stunder är en av Elitseriens bästa framspelare, hungriga Elvenes och rutin i Hedberg,Widing och Brithen.
Även jänkarna spelar bra nu, framföralt Taylor och Lerg.

Med andra ord så är det ett bra lag på pappret, Karlskrona,Mora,Örebro är knappast bättre va, skulle ovan nämnda spelare höja sig lite lite till så ligger inte Luleå,Malmö och Brynäs långt borta.

Problemet är något annat. Kolla på Brithen förra året och nu. Kolla på Dansk sedan han lämnade, eller varför inte Cehlin.
Det känns som att alla spelare är som sämst helt plötsligt hos oss, jag är helt säker på att Bibic kommer briljera i LHC och Fairchild var han nu hamnar.
Bröderna Abbot har en utmaning vid sidan av att hitta bra backar och det är att få kemin att fungera och framförallt att putsa bort den här loosermentaliteten som etsat sig fast i Lindab Arenas väggar.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171208 kl 00:22

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Abbotts kan inte trolla med en icke SHL-mässig trupp. Välj valfri NHL-tränare i Rögles bås och det hade sett likadant ut. Förhoppningsvis kan vi med en bättre backsida framåt våren kvala oss kvar.

Dock så har du samtidigt Pogge som håller en hygglig klass. Du har Schira,Gagne och Youds som samtliga tre är bra backar.

Framåt så har du Aaltonen som i sina bästa stunder är en av Elitseriens bästa framspelare, hungriga Elvenes och rutin i Hedberg,Widing och Brithen.

Med andra ord så är det ett bra lag på pappret, Karlskrona,Mora,Örebro är knappast bättre va, skulle ovan nämnda spelare höja sig lite lite till så ligger inte Luleå,Malmö och Brynäs långt borta.

Problemet är något annat. Kolla på Brithen förra året och nu. Kolla på Dansk sedan han lämnade, eller varför inte Cehlin.
Det känns som att alla spelare är som sämst helt plötsligt hos oss, jag är helt säker på att Bibic kommer briljera i LHC och Fairchild var han nu hamnar.
Bröderna Abbot har en utmaning vid sidan av att hitta bra backar och det är att få kemin att fungera och framförallt att putsa bort den här loosermentaliteten som etsat sig fast i Lindab Arenas väggar.
Håller inte med. Mora har ingen Williamsson, Alen, Jonsson och Bondesson. De har 7-8 dugliga SHL-backar medan vi har 3 iom Gagnés frånvaro. Det spelar knappt någon roll hur bra forwardssidan är när 50% av backuppsättningen är ren och skär skit som borde spela i div 1. Framåt har man i princip bara en etablerad och renodlad målskytt: Lerg, därav trubbigheten i avgörande lägen. Men Rögle måste fixa backsidan först och främst, det är där + BP man förlorar matcherna. De kommer aldrig att bli ett vinnande lag med Williamsson, Alen, Jonsson, Bondesson och Younan som 5 av 7 backar. Det är Troja-klass på det.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171208 kl 00:28

Säger det återigen. Vinster ger energi och självförtroende. Att förlora trots att man spelar bra kommer inte att generera i ett lyft. De måste belönas för sitt slit för att kunna växa ytterligare annars blir det frustration och tvivel hos spelarna. Idag såg vi en reaktion på förlusten mot SAIK. Hade man vunnit den matchen är jag helt övertygad om att man hade vunnit dagens match också och då hade man varit 3p efter Mora. Synd.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171208 kl 07:45

GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:

Håller inte med. Mora har ingen Williamsson, Alen, Jonsson och Bondesson. De har 7-8 dugliga SHL-backar medan vi har 3 iom Gagnés frånvaro. Det spelar knappt någon roll hur bra forwardssidan är när 50% av backuppsättningen är ren och skär skit som borde spela i div 1. Framåt har man i princip bara en etablerad och renodlad målskytt: Lerg, därav trubbigheten i avgörande lägen. Men Rögle måste fixa backsidan först och främst, det är där + BP man förlorar matcherna. De kommer aldrig att bli ett vinnande lag med Williamsson, Alen, Jonsson, Bondesson och Younan som 5 av 7 backar. Det är Troja-klass på det.

Vänta nu lite, duger inte Younan nu heller? Om du nu inte har redigerat dina gamla inlägg så var du väl positiv till honom? Detta är inte något tv spel där man kan köpa/sälja hursomhelst.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171208 kl 07:58

Lite väl negativt och helsvart kan jag tycka.

Ja, boxplay är hjärndött och backsidan fortsatt svag, men det ser likväl jävligt mycket bättre ut än med Eldebrink! Abbotts kan inte trolla med knäna, det tar tid detta.

Sedan ska man inte förringa att HV gör en bra bortamatch och att det laget just nu har ett tajt försvar. Inget dussinlag direkt.

Håller inte alls med om Pogge, han måste få chansen att spela sitt spel och växa med starkt förtroende, precis som Lindbäck.

Håller inte heller med om juniorbackarna. Tycker man gör det bra i förhållande till speltid och rutin, svårt att gå in och dominera i ett sånt läge. Knappast dessa två som ska få en skopa, tvärtom, man visar åtminstone lite spelförståelse. Saknade inte Alen en sekund.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171208 kl 09:22

Det som grämer mig mest är att vi forlorade tre poäng igår och hoppet om att undvika kval slocknar mer och mer för varje match vi förlorar.
Såg andra och tredje igår. Framåt var det för ofarligt fast att vi skapade chanser men avsluten var som på en dålig träning. Bakåt var det lite mer nervöst än vad jag hade velat ha det till. Stundvis får de fast oss i egen zon och det alldeles för länge.
Vi får inte ut pucken och blir tröttkörda, långa byten. Tyckte inte att vi gjorde bort oss direkt men vi är inte farliga framåt. Sedan ska man inte glömma bort att HV gjorde en bra match och vår macth var inte helt illa heller.
Gillade Elvenes!
Vi kan slå HV idag, klart blir det svårare att slå dem på deras hemmais men höjer vi oss lite mer och star oss matchen ut, slår vi HV!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171208 kl 12:23

sinner skrev:Vänta nu lite, duger inte Younan nu heller? Om du nu inte har redigerat dina gamla inlägg så var du väl positiv till honom? Detta är inte något tv spel där man kan köpa/sälja hursomhelst.
Jag skrev att man har 3 backar som håller och Younan är en av dessa, när Gagné är tillbaka har man 4. Men lägger man ihop Bondesson, Jonsson, JW, Alen och Younan så ser det inte bra ut. Younan är ju ingen stjärna utan en ung back som behöver matchas i en bra omgivning och inte bland en massa div 1 backar.

Återgå till "Matchtrådar"