171026 Linköping-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
HBG_Micke

Re: 171026 Linköping-Rögle

Inläggav HBG_Micke » 171027 kl 05:55

GrönvitaMike skrev:På tal om Masken. Vi kan väl sammanfatta hans SHL-värvningar och förlängningar.

Lyckade värvningar från start: Cehlin, Wännström, Brithen, Schira, Gagné. Hela 5 st på tre säsonger.
Lyckade paniklösningar under pågående säsong: Lindbäck, Pogge, Hedberg, Widing
Varken eller: Dansk, Lerg, R.Sandin, A.Nylander, Kovacs
Floppar/Onödiga värvningar: Baranka, Granak, Kristensen, Marshall, Williamsson, Aleardi, Tessier, Schutz, Åslin, Cederholm, Collberg, Fairchild, Fraser, Aaltonen, Kolppanen, Kruse, Younan, Sandin, Eldebrink, Ross, Hansson, Bogren, Gath
Icke-godkända förlängningar: Eldebrink, Hellgren, Williamsson, Almen, Alen, Matson, Dansk
Ljumna förlängningar: Connolly, Rensfeldt

Lyckade värvningar från start: 5.
Lyckade paniklösningar: 4.
Varken eller: 5.
Floppar: 23.
Icke-godkända förlängningar: 7.
Varken-eller förlängningar: 2

Säg mig en sportchef som hade fått sitta kvar med det här facitet?

Bra sammanfattat! Herrejesus, Masken MÅSTE bort! Mer än någonsin!!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171027 kl 07:10

Schira, Gagné, Brithén och Sylwander leder laget, samtliga håller hög SHL-nivå idag.
Små positiva tendenser i offensiv zon och kroppsspråk från Fairchild. Kanske det som gladde mig mest idag, vi kan inte ha honom ur form såhär.

Jag håller nog inte riktigt med några av er om Aaltonen. Tycker han kämpar defensivt, försöker hinna med sin gubbe osv. Men han är DÅLIG defensivt, vilket självklart inte kommer som någon nyhet. Men jag håller med Mike, vi kan inte skeppa honom. Vi måste skapa förutsättningar för att han ska leverera.
Värre är det med Lerg. Han tar aldrig ett skär extra i egen zon, står ofta bara helt still och tittar på när motståndarna passar runt. Jag är rädd att han kommer floppa rejält i år. Tyckte i ärlighetens namn inte han var så dominant förra året, poängen kom ofta som en blixt från klar himmel eller i PP. Lerg är dålig i 5mot5, det är främst i PP vi kommer ha nytta av honom. Kan inte skeppa honom heller, måste skapa förutsättningar för leverans.

Sylwander! Fan vad stark han är, vinner puck i egen zon, sätter passningar på bladet. Stor, snabb, stark och skrämmande. Nästan så man blir sugen att prova honom högre upp i hierarkin. Fast det är också synd eftersom fjärde fungerar så bra.

Skrattade rått åt att man plockade hem Marshall. Men han var inte så pjåkig. Bör spela från start nästa match.

En hel del saker att ta med sig idag. Mycket som såg bättre ut än i poängmatcherna mot KHK, Brynäs, Luleå och Malmö.
Om Masken landar 1-2 dugliga backar så tror jag vi kan hålla oss kvar i SHL.
Senast redigerad av eleganten 171027 kl 07:21, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 171027 kl 07:16

Men Herregud vad ni är duktiga. Ni kan verkligen såga allting i efterhand.

Hade han inte förlängt med Connolly, Rensfeldt så som det såg ut, hade åtminstone jag varit förbannad.

Fraser kan ni väl inte på sportsliga grunder säga var en flopp. Helt ärligt går det inte och betygsätta honom efter den långa sjukdomstiden.
Inte heller Kolppanen går att betygsätta än. Inte Maskens fel att han fick pucken i huvudet.

Wännström kan ni väl inte tyckt var bra från start?

Shutz går för mig inte under flopp.

Sedan att jag tycker att Maskens meritförteckning var tunn redan från början är en annan sak.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171027 kl 09:00

Är nog ingen som påstått att fraser är en dålig spelare men tycker du det var en lyckad värvning? Sen kan man fråga sig om det var bara otur eller man faktiskt värvade en spelare som inte var frisk. Men nog kan den läggas i samma hög med maskens misslyckade värvingar.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171027 kl 09:44

GrönvitaMike skrev:På tal om Masken. Vi kan väl sammanfatta hans SHL-värvningar och förlängningar.

Lyckade värvningar från start: Cehlin, Wännström, Brithen, Schira, Gagné. Hela 5 st på tre säsonger.
Lyckade paniklösningar under pågående säsong: Lindbäck, Pogge, Hedberg, Widing
Varken eller: Dansk, Lerg, R.Sandin, A.Nylander, Kovacs
Floppar/Onödiga värvningar: Baranka, Granak, Kristensen, Marshall, Williamsson, Aleardi, Tessier, Schutz, Åslin, Cederholm, Collberg, Fairchild, Fraser, Aaltonen, Kolppanen, Kruse, Younan, Sandin, Eldebrink, Ross, Hansson, Bogren, Gath
Icke-godkända förlängningar: Eldebrink, Hellgren, Williamsson, Almen, Alen, Matson, Dansk
Ljumna förlängningar: Connolly, Rensfeldt

Lyckade värvningar från start: 5.
Lyckade paniklösningar: 4.
Varken eller: 5.
Floppar: 23.
Icke-godkända förlängningar: 7.
Varken-eller förlängningar: 2

Säg mig en sportchef som hade fått sitta kvar med det här facitet?

Detta är inte alla. Maxwell? Ta alla sen han kom hit. Listan blir större.
Spunk

Inläggav Spunk » 171027 kl 10:13

Bäst med gårdagen, att Kruse är tillbaka med ett förnyat självförtroende.
Sämst med gårdagen, att fjärdekedjan återigen är bäst :-) .
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171027 kl 13:58

Maverick skrev:Men Herregud vad ni är duktiga. Ni kan verkligen såga allting i efterhand.

Hade han inte förlängt med Connolly, Rensfeldt så som det såg ut, hade åtminstone jag varit förbannad.

Fraser kan ni väl inte på sportsliga grunder säga var en flopp. Helt ärligt går det inte och betygsätta honom efter den långa sjukdomstiden.
Inte heller Kolppanen går att betygsätta än. Inte Maskens fel att han fick pucken i huvudet.

Wännström kan ni väl inte tyckt var bra från start?

Shutz går för mig inte under flopp.

Sedan att jag tycker att Maskens meritförteckning var tunn redan från början är en annan sak.

Håller med, jag har ingenting emot att Masken fick kicken, men att belasta honom för Fraser och Kolppanen? Det är nog bara riktiga experter som kan göra en sådan bedömning :-) :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171027 kl 14:39

sinner skrev:Håller med, jag har ingenting emot att Masken fick kicken, men att belasta honom för Fraser och Kolppanen? Det är nog bara riktiga experter som kan göra en sådan bedömning :-) :-)
Ni är ju fan helt otroliga. Fraser är så mycket flopp som det kan bli, en dyr nordamerikan med sign-on som är skadad större delen av säsongen för att senare inte ens platsa. Dålig scouting och bortkastade pengar. Kolppanen var en onödig chansning och i kombination med skadan = Flopp. Pogge och massor av bra målvakter var lediga. Sällan målvaktsmarknaden var så bra som i våras och han värvar en andrekeeper från KHL som inte haft en målvaktstränare på flera år + en allsvensk andremålvakt med mediokra stats.

Att du sen nämner Roger Hansson som ett namn för sportchefsjobbet är bara pinsamt!
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180214 kl 15:58

GrönvitaMike skrev:
sinner skrev:Håller med, jag har ingenting emot att Masken fick kicken, men att belasta honom för Fraser och Kolppanen? Det är nog bara riktiga experter som kan göra en sådan bedömning :-) :-)
Ni är ju fan helt otroliga. Fraser är så mycket flopp som det kan bli, en dyr nordamerikan med sign-on som är skadad större delen av säsongen för att senare inte ens platsa. Dålig scouting och bortkastade pengar. Kolppanen var en onödig chansning och i kombination med skadan = Flopp. Pogge och massor av bra målvakter var lediga. Sällan målvaktsmarknaden var så bra som i våras och han värvar en andrekeeper från KHL som inte haft en målvaktstränare på flera år + en allsvensk andremålvakt med mediokra stats.

Att du sen nämner Roger Hansson som ett namn för sportchefsjobbet är bara pinsamt!

...är Kolppanen fortfarande en flopp eller är han en flipp nu? Kanske en flipp flopp precis som du GVM. Du varvar inlägg som tyder på hockeyförstånd med inlägg som tyder på total brist på ditot.
Användarvisningsbild
Professorn

Inläggav Professorn » 180214 kl 16:12

Maverick tycker precis som du: att Mike har mer hönsagård än vad Rögles försvar hade innan under Eldebrinks tid. Undrar vem han är idag.

Jag som trodde Mike var en hockey expert utav rang.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 19:21

Vilken efterbliven bump. Kolppanen var en onödig chansning i våras - en reservmålvakt i KHL - långt ifrån Lindbäck, vilket de flesta var/är överens om. Han missar halva säsongen och gör så att Rögle måste spendera pengar på en förstemålvakt till (Pogge). Facit = Rögle har spenderat mer på duon Kolppanen/Pogge än på Lindbäck.

Professorn - Jag är mer expert än du och Maverick någonsin kommer bli. Det är för många "Masken" på forumet tyvärr. Tröttsamt att läsa era amatöranalyser. Professorn, som igår skrev att vi skulle bygga nästa års trupp i SHL kring allsvenska spelare i åldrarna 22-26 hahaha säger väl allt om hur yr Professorn är. Avgå!
Senast redigerad av GrönvitaMike 180214 kl 19:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Maverick

Inläggav Maverick » 180214 kl 19:47

Kolppanens fel att han fick hjärnskakning. Herregud alltså.

Mer expert än oss andra? Vet inte vad som får dig att tro det, då jag sällan kommenterar här inne. Att du skriver flitigt här, gör dig inte till expert.

Då du kallar Masken för amatör vill jag verkligen höra vad du har för erfarenhet av hockey, som spelare, tränare och eller sportchef.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 19:49

Maverick skrev:Kolppanens fel att han fick hjärnskakning. Herregud alltså.

Mer expert än oss andra? Vet inte vad som får dig att tro det, då jag sällan kommenterar här inne. Att du skriver flitigt här, gör dig inte till expert.

Då du kallar Masken för amatör vill jag verkligen höra vad du har för erfarenhet av hockey, som spelare, tränare och eller sportchef.
Jag har oftare rätt i mina analyser än ni, simple as that. Alla är inte lika bra på allt även om samhället vill få er att tro det ;-) Masken är en amatör utan dess like. Du är lika mycket amatör som ifrågasätter det.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 21:41

Du har bra corsi, utom när det handlar om Västerås och Kolppanen:)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 21:46

Och Fairchild..osv... ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 21:48

sinner skrev:Du har bra corsi, utom när det handlar om Västerås och Kolppanen:)
Hahaha du fick till den. Men i sak håller jag inte med. Västerås hade varit livsfarliga i ett kval. De hade många likheter med AIK förra säsongen, underpresterade och låg länge utanför topp 8 men var en hårsmån från att gå hela vägen när det hela skulle avgöras. Jag hade väl inte fel i att Kolppanen var en chansning från början? Vi går från Lindbäck till att ta in en reservmålvakt från KHL med halvdana stats. Att han blev skadad sen var väl pricken på iet och det var då jag gjorde mitt floppinlägg, för oavsett prestation missar han mer än halva säsongen. Summerar vi allt så har Kolppanen kanske stått i 12-13 matcher på hela säsongen. Nu var ju skadan olycklig men gjorde så att RBK var tvungna att ta in ännu en lönepost för en förstemålvakt (Pogge). Sen tycker jag inte att Kolppanen har stått på huvudet ala Lindbäck och Honken. Han har varit bra mer eller mindre. Min blooper skulle jag snarare säga är Iggulden. Jag hyllade värvningen utan att ha sett karln spela och det var ingen vacker syn.

sinner skrev:Och Fairchild..osv... ;-)
Nja? Tyckte han var bra på hösten när han kom men efter det var han inte särskilt bra. Den enda anledningen till att jag försvarade honom är för att jag ansåg att han var mindre dålig än Alen t.ex. vilket jag tycker fortfarande och vilket den avancerade statistiken visar klart och tydligt.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180214 kl 21:53, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 21:53

Jag tror att AIK inte klarar det, däremot Timrå lär åka upp på KHK`s bekostnad. Har svårt å se att AIK eller Leksand rubbar Mora/Örebro/Rögle.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 21:53

GrönvitaMike skrev:
sinner skrev:Du har bra corsi, utom när det handlar om Västerås och Kolppanen:)
Hahaha du fick till den. Men i sak håller jag inte med. Västerås hade varit livsfarliga i ett kval. De hade många likheter med AIK förra säsongen, underpresterade och låg länge utanför topp 8 men var en hårsmån från att gå hela vägen när det hela skulle avgöras. Jag hade väl inte fel i att Kolppanen var en chansning från början? Vi går från Lindbäck till att ta in en reservmålvakt från KHL med halvdana stats. Att han blev skadad sen var väl pricken på iet och det var då jag gjorde mitt floppinlägg, för oavsett prestation missar han mer än halva säsongen. Summerar vi allt så har Kolppanen kanske stått i 12-13 matcher på hela säsongen. Nu var ju skadan olycklig men gjorde så att RBK var tvungna att ta in ännu en lönepost för en förstemålvakt (Pogge). Sen tycker jag inte att Kolppanen har stått på huvudet ala Lindbäck och Honken. Han har varit bra mer eller mindre. Min blooper skulle jag snarare säga är Iggulden. Jag hyllade värvningen utan att ha sett karln spela och det var ingen vacker syn.

sinner skrev:Och Fairchild..osv... ;-)
Nja? Tyckte han var bra på hösten när han kom men efter det var han inte särskilt bra. Den enda anledningen till att jag försvarade honom är för att jag ansåg att han var mindre dålig än Alen t.ex. vilket jag tycker fortfarande och vilket den avancerade statistiken visar klart och tydligt.

Mmm varken jag eller Abbott delar din syn på Alen/Fairchild.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 21:58

sinner skrev:Mmm varken jag eller Abbott delar din syn på Alen/Fairchild.
Och vad tror du själv att det beror på? Kan det möjligtvis vara för att Fairchild hade dubbelt så mycket i lön? Undrar varför toppklubbarna Skellefteå och Malmö ville signa Fairchild i somras (fick nej från Masken) men inte ville ha Alen? Som sagt, all avancerad statistik visar att Farchild var Rögles bäste back 16/17 och Bibic-bröderna de sämsta. Även 17/18 låg han betydligt bättre till än bröderna innan han lämnade. Statistiknissen som bla var anställd av Frölunda för sina avancerade stats/analyser beskrev Fairchild som en duglig back i ett andra backpar medan han skrev "skit" och ej SHL-material om Bibic och bad mig redigera inlägget för att jag hade skrivit det ordagrant.
Senast redigerad av GrönvitaMike 180214 kl 22:04, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 22:04

GrönvitaMike skrev:
Och vad tror du själv att det beror på? Kan det möjligtvis vara för att Fairchild har dubbelt så mycket i lön? Undrar varför toppklubbarna Skellefteå och Malmö ville signa Fairchild i somras (fick nej från Masken) men inte ville ha Alen?

Jaså och varför är Fairchild klubblös då, när han är så efterfrågad? Det finns många spelare som kör rehab efter olika skador, men ändå får de kontrakt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 22:05

sinner skrev:
GrönvitaMike skrev:
Och vad tror du själv att det beror på? Kan det möjligtvis vara för att Fairchild har dubbelt så mycket i lön? Undrar varför toppklubbarna Skellefteå och Malmö ville signa Fairchild i somras (fick nej från Masken) men inte ville ha Alen?

Jaså och varför är Fairchild klubblös då, när han är så efterfrågad? Det finns många spelare som kör rehab efter olika skador, men ändå får de kontrakt.
Han är skadad. Sen har jag aldrig påstått att han varit en bra back i år, tvärtom. Säger bara att han är mindre dålig än vissa andra vi har/hade.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 22:06

Hur var det med Gagné förresten. Nyckelback eller inte?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 22:07

GrönvitaMike skrev:
sinner skrev:
GrönvitaMike skrev:Och vad tror du själv att det beror på? Kan det möjligtvis vara för att Fairchild har dubbelt så mycket i lön? Undrar varför toppklubbarna Skellefteå och Malmö ville signa Fairchild i somras (fick nej från Masken) men inte ville ha Alen?

Han är skadad. Sen har jag aldrig påstått att han varit en bra back i år, tvärtom. Säger bara att han är mindre dålig än vissa andra vi har/hade.

Uppenbarligen är han inte mindre dålig eftersom han inte fick vara kvar, men du kanske ser något som inte Chris, Cam och jag ser..
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180214 kl 22:10

GrönvitaMike skrev:Hur var det med Gagné förresten. Nyckelback eller inte?

Inte, offensiv pjäs ja, nyckelback absolut inte - det är Schira. Offensiva backar finns det nog gott om på marknaden, så visst jag gillar Gagne och han får gärna vara kvar, men kommer inte att böla ifall han försvinner.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180214 kl 22:25

sinner skrev:Uppenbarligen är han inte mindre dålig eftersom han inte fick vara kvar, men du kanske ser något som inte Chris, Cam och jag ser..
Fairchild lämnade för att han var ruskigt överbetald och man ville frigöra pengar till annat. Anser du att Sylle är bättre än Aaltonen för att han fick vara kvar? ;-) "Abbott tycker ju det" ;-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180215 kl 09:04

Fairchild fick flytta för han inte höll måttet. Hur mycket pengar frigjorde Rögle när det gäller Fairchild?

Aaltonen är en annan historia vilket såklart alla förstår utom en....

Hur man kan fortsätta o hylla och försvara den största floppen i modern tid talar sitt tydliga språk.... Iggulden var en frälsare i jämförelse.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180215 kl 13:43

Tuborg skrev:Fairchild fick flytta för han inte höll måttet. Hur mycket pengar frigjorde Rögle när det gäller Fairchild?

Aaltonen är en annan historia vilket såklart alla förstår utom en....

Hur man kan fortsätta o hylla och försvara den största floppen i modern tid talar sitt tydliga språk.... Iggulden var en frälsare i jämförelse.
Fairchild var inte bra, men Alen och JW var sämre. Anledningen till att Fairchild skickades var för att han var mycket dyrare och attraktivare för andra klubbar. Man frigjorde medel för att kunna ta in Jalasvaara och Perfetto. Hade de skickat JW eller Alen så hade de inte fått mycket tillbaka. Man skickade Aaltonen av samma anledning trots att han var bättre än majoriteten av anfallarna.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180215 kl 13:58

Hur mycket medel tror man frigjorde för en spelare som ingen annan klubb ville ha och som sedan fick för sig att han skulle operera sig?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180215 kl 14:25

Tuborg skrev:Hur mycket medel tror man frigjorde för en spelare som ingen annan klubb ville ha och som sedan fick för sig att han skulle operera sig?
Man skickade Fairchild för att han var dyrare i drift och större flopp sett till prislapp och förväntningar än de andra två. Betyder inte att han var sämre. Hade Alen tjänat 200t i mån och Fairchild 100t så förstår du väl att de hade skickat Alen först. Av samma anledningar skickade de Aaltonen och inte typ Collberg eller Sylwander som är klart sämre.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180215 kl 15:00

GrönvitaMike skrev:
Tuborg skrev:Hur mycket medel tror man frigjorde för en spelare som ingen annan klubb ville ha och som sedan fick för sig att han skulle operera sig?
Man skickade Fairchild för att han var dyrare i drift och större flopp sett till prislapp och förväntningar än de andra två. Betyder inte att han var sämre. Hade Alen tjänat 200t i mån och Fairchild 100t så förstår du väl att de hade skickat Alen först. Av samma anledningar skickade de Aaltonen och inte typ Collberg eller Sylwander som är klart sämre.

Nej, nu är du ute efter alternativ sanning. Fairchild skickades inte på grund av prislappen, detta är bara vad du hävdar. Det kan vara helt enkelt så att han presterade dåligt framåt (det han ska vara bra på)och var direkt livsfarlig bakåt. ;-)

Återgå till "Matchtrådar"