150923 Rögle - Karlskrona

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Elfberg
Ordförande AIA
Kontakt:

150923 Rögle - Karlskrona

Inläggav Elfberg » 150922 kl 14:12

Matchtråd
Användarvisningsbild
Oi!

Re: 150923 Rögle - Karlskrona

Inläggav Oi! » 150922 kl 16:33

Karlskrona har förlorat sina två matcher mot starkt motstånd. Dags att kliva upp och se till att vinna denna hemmamatch, säkra tre poäng. Vill se Elvenes spela. Kanske dags för SHL debut?
Användarvisningsbild
MarängSwissSvensson

Inläggav MarängSwissSvensson » 150923 kl 05:47

Oi! skrev:Karlskrona har förlorat sina två matcher mot starkt motstånd. Dags att kliva upp och se till att vinna denna hemmamatch, säkra tre poäng. Vill se Elvenes spela. Kanske dags för SHL debut?

Vem tycker du då ska få lämna över sin plats till Elvenes Jr?

Jag vill också se honom spela men ser ingen anledning att ändra något, what so ever, om man inte är nödgad. De två första matcherna var megaviktiga att de gick bra men denna mot KHK anser jag vara überviktigt med en vinnande utgång.
Inte bara för poängen utan det ger en nyttig signal till dem om att vi fortfarande är storbror och kommer så förbli :)
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 150923 kl 08:48

Svårt att säga vems plats han borde ta. Sylwanders kanske!? Rösten i mitt huvud säger att han kommer ösa i mål efter mål...I wish!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 150923 kl 09:33

MarängSwissSvensson skrev:De två första matcherna var megaviktiga att de gick bra men denna mot KHK anser jag vara überviktigt med en vinnande utgång.
Inte bara för poängen utan det ger en nyttig signal till dem om att vi fortfarande är storbror och kommer så förbli :)

EXAKT

Svårt kanske att gå på statistik ännu men KHK ligger 4:a bland lagen som skjutit flest skott. De gjorde två tidiga mål mot Modo senast. Viktigt att fortsätta att vara nogranna i försvaret. De har även spelat 14 minuter i PP utan mål.

Det får inte underskattas nu och köras med en annan inställning än mot Frölunda och Linköping. Det finns inget annat än vinst och KHK är ett sånt lag som ska ligga bakom oss när serien summeras.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 150923 kl 22:16

Dåligt rakt igenom. Sylwander och Dansk bäst på plan.

Nu vill jag se Elvenes istället för Aleardi!

Rögle såg ju helt färdiga ut. Orkade ju inte ens åka skridskor i slutet.
Användarvisningsbild
MarängSwissSvensson

Inläggav MarängSwissSvensson » 150923 kl 22:26

Oi! skrev:Svårt att säga vems plats han borde ta. Sylwanders kanske!? Rösten i mitt huvud säger att han kommer ösa i mål efter mål...I wish!

Jag gör en notering här hemma att man inte bör lyssna på dig och dina ideér ;) Utan Syllet så hade det nog inte slutat såhär pass lyckligt idag......även om ingen vet hur många mål din Elvenes Jr hade stänkt in :D
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150924 kl 08:35

Kändes som en HA-match, ganska hafsigt och slarvigt spel från båda håll. Visserligen är jag färgad grön&vit, men magkänslan säger att Rögle är det bättre laget av de två. Då inte i matchen i sig utan som lag betraktat.
Förväntar mig mer av Jensen & Smootherman. Friläget som Jensen & Aleardi får - där ska det vara mål.

Vet inte om det berodde på motståndet, att det var två förmodade lag i botten som mötes - men det krävs en betydligt bättre insats framöver. Dansk lugn & stabil, där har Masken gjort en bra värvning.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 150924 kl 08:39

Gott att höra om Dansk. Oroväckande att inte Jensen och Smotherman kommer igång
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150924 kl 09:11

Jag tyckte det såg mkt bättre ut när Jensen och Connolly bytte plats. Ett problem med första kedjan har varit att där finns en puckkär lirare i Jensen och två avslutare i Smotherman och Cehlin. De två senare behöver någon som kan lägga mackorna till dem. Connolly är den spelare som fixar det bästa. Samtidigt har vi fått Jensen i en kedja med bra sargspelare och en bra allroundspelare. En formation som fungerat väldigt bra tidigare.

Som sagt, en allsvensk match igår. Tycker Baranka går upp o ner under matchen, och är inte alls så dominant som vissa vill påskina. Precis som övriga laget var han något loj. Kändes direkt vid introt att tändningen saknades (eller var det för det numera usla match arrangemanget?).

En positiv sak var att Hellgren gjorde en av de bästa matcherna jag sett honom i.

Pågarna måste upp några pinnar i sin insats om de ska bärga poäng i gnällbältet.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 150924 kl 09:22

Hellgren var bra, helt rätt. Många som kan mycket bättre i Rögle.
2:a perioden var usel, men rytmen blev sönderryckt av onödiga utvisningar. I 3:e lyfte Rögle sig rejält och borde kanske t om tagit 3 pinnar. Om det hade varit rättvist är en annan femma. På tal om onödiga utvisningar så hade Karlskrona en del sådana också.

Lite sidan om, så frågar jag mig själv hur Karlskrona hur kommer att klara sig i årets SHL? Att Rögle kan så mycket bättre, det har vi redan sett - men Karlskrona? Personligen är jag tveksam.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150924 kl 09:35

eleganten skrev:Gott att höra om Dansk. Oroväckande att inte Jensen och Smotherman kommer igång

igång och igång? Vilka kedjor i SHL har producerat "mycket" fler poäng än dom? Jag tycker dom spelar hyffsat bra men inte fått till det där sista än. Inte saknat chanser och både Smothie och Jensen har haft skott och styrningar som med lite tur kunnat slinka in istället. Viss vill man att det ska lossna poängmässigt men så länge dom jobbar hårt och spelar bra så kommer det nog. Bara tre matcher ännu. Och som sagt spelmässigt ser det rätt bra ut.

Igår skiftade dom Jensen-Conelly, och man undrar lite om det kommer att bestå i nästa match eller det var ett försök att "ruska till" igår?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150924 kl 09:41

Mygel skrev:Jag tyckte det såg mkt bättre ut när Jensen och Connolly bytte plats.

Håller med, känns som att det kan lösa lite knutar. Får se om det består mot Örebro.

Mygel skrev:(eller var det för det numera usla match arrangemanget?).

Vad menar du?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 150924 kl 10:44

Hög eurodisco musik som skrållar ut ur högtalarna så att folk måste hålla för öronen och ett introducerades som helt saknar timing. När det sen är dags för line-up så sänks plötsligt volymen, det enda tillfället då det ska vara högt! En ny musikansvarig hade gjort susen.
Palle73
*AIA-styrelsen*

Inläggav Palle73 » 150924 kl 10:57

Anledningen till att introt är dåligt är för att de fått börja från början igen då OE valde att lämna. Blir säkert stora förändringar framöver då även vi i styrelsen vill skapa något nytt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 150924 kl 11:04

Mygel skrev:Hög eurodisco musik som skrållar ut ur högtalarna så att folk måste hålla för öronen och ett introducerades som helt saknar timing. När det sen är dags för line-up så sänks plötsligt volymen, det enda tillfället då det ska vara högt! En ny musikansvarig hade gjort susen.

Ok jag förstår vad du menar. Speakerljudet har aldrig varit bra i hallen men jag reflekterade faktiskt över att det var sämre än någonsin. Jag tror fan inte jag hört nån gång vad dom säger, så jag brukar inte bry mig. Dom verkar ha tillräckligt bra grejer. Kanske bara felriktat? Nu känns det som högtalarna är riktade mot isen...
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 150924 kl 11:53

Demon-Willaume skrev:Viss vill man att det ska lossna poängmässigt men så länge dom jobbar hårt och spelar bra så kommer det nog. Bara tre matcher ännu. Och som sagt spelmässigt ser det rätt bra ut.

Det låter bra! Jag har inte sett hela matcherna så du har nog en bättre bild av mig av hur de spelat. Ändå är det problematiskt när de spelare som har en berättelse kring sig som ledande poängspelare (så har det låtit i HD t.ex.) inte gör poäng. Så länge vi hänger med i tabellen (5p på tre matcher är gött) blir det kanske ett mindre problem på lag-nivå. På individnivå är jag helt övertygad om att dessa spelare har förväntningar på sig själva som poänggörare. Om förväntningarna och verkligheten glider för långt ifrån varandra blir det problem, särskilt om vi börjar förlora. Sylwander kommer ju inte sprätta in mål varje match :)
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 150924 kl 11:56

MarängSwissSvensson skrev:
Oi! skrev:Svårt att säga vems plats han borde ta. Sylwanders kanske!? Rösten i mitt huvud säger att han kommer ösa i mål efter mål...I wish!

Jag gör en notering här hemma att man inte bör lyssna på dig och dina ideér ;) Utan Syllet så hade det nog inte slutat såhär pass lyckligt idag......även om ingen vet hur många mål din Elvenes Jr hade stänkt in :D

Tur att inte jag är tränare ;-)

Såg tredje perioden igår, det ända som var ok var 2-2 målet och förlängningen. Tyckte Rögle låg på helt ok för en period utan vidare spänning. Karlskrona såg veka ut och jag hoppas verkligen att vi inte kommer spela så mot resten av ligan. Synd att vi lämnade kvar en poäng men bra att vi tog två!
qp

Inläggav qp » 150924 kl 14:24

En typiskt ostrukturerad tradig allsvensk match där det mesta går fel . Jag tror (och hoppas) att killarna trivs bättre med att möta SHL-lag där de kan koncentrera sig på försvar o kontringar, de har fortfarande svårt att föra matcher.
Nya tag mot Örebro som såg tunga och tröga ut mot Mif. Ska bli intressant att se hur dessa klarar av Frölunda, btw!

Återgå till "Matchtrådar"