160929 Rögle - Linköping

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
eleganten

160929 Rögle - Linköping

Inläggav eleganten » 160925 kl 08:07

matchtråd
Användarvisningsbild
Oi!

Re: 160929 Rögle - Linköping

Inläggav Oi! » 160925 kl 19:59

Har tyvärr inte hunnit få nån koll på äckliga Linköping än. Kom igen nu Rögle, sätt fart på grillorna här!
Hoppas det offensiva kommer igång direkt och att vi inte står och glor de första tio.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160925 kl 21:19

LHC har en finfin offensiv men medioker defensiv. Vi kommer att få våra chanser så jag hoppas på kliniska avslut. Hade varit kul om Collberg och Rensfeldt får igång målskyttet. LHC har nog lite hjärnspöken just nu så förhoppningsvis kan vi väcka dem genom att spela på ledning.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160928 kl 11:49

Har ganska bra känslor inför detta möte. Johansson i Linköpings mål måste ha en dålig känsla efter mötet med Färjestad.
Han släppte in ett sent mål i andra perioden (19:58), en relativt sen kvittering i tredje och sen ett snabbt förlustmål i övertid.
Linköpings 3-1 ska dessutom ha varit ganska billigt.

Hoppas den som står av våra målvakter verkligen kniper igen imorgon, de har inte direkt stått på huvudet ännu vilket ofta krävdes förra säsongen för att vi skulle kunna ta poäng.
Henrik

Inläggav Henrik » 160928 kl 14:11

Japp! Spika igen Dansk! Och hoppas på riktigt intensiv skridskoåkning o skoningslös glöd! Forechecka backarna o sno puckar, back-checka som djur och ge dem inte ett skit, boxa bestämt ut det som slinker igenom, vänd snabbt, trampa in på och skym mål, bombardera målisen! Kom igen Rögle!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160928 kl 20:14

Får Collberg läge för direktskottet i PP så gör han minst ett mål. Titta vid vänster tekningspunkt. :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160928 kl 22:22

Man ändrar om på backsidan:

Fairchild - Alen
Granak - Almen
Williamsson - Marshall

I övrigt är det samma formationer som mot Örebro. LHC har många skickliga forwards. Håll koll på Little så är mycket vunnet. Han är riktigt hal.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160929 kl 11:13

Vi har nästan 10 st spelare som har bättre "stats" än honom denna säsongen. :)
Det är LHC som ska se upp för Lerg, Schutz, Liljewall och From.

Jag tror det blir tufft idag men har ändå en bra känsla i kroppen. Hade jag varit coach så hade jag sagt att vi går för vinst, truppen är i harmoni och många spelare har tagit nästa steg. Vi ska följa vår matchplan! :)

Jag sätter mig och kollar igenom LHC vs FBK nu, så jag kan bilda mig en egen uppfattning om hur LHC spelar samt lägga upp hur Rögle ska spela ikväll.
Mailar nog direkt till Mange så mailet inte hamnar i Maskens skräppostfilter. :)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160929 kl 16:33

Okej, mailade precis Mange. Han hälsade och tackade för den fina scoutningen. :-)
Lägg puckar på mål och kör hårt på deras backar. Stressa dessa och ligg rätt för att steppa ner på forwards. Då biter vi oss fast enkelt.

Little, deras superstjärna ska vi hålla ett extra öga på. Inte låta honom slå sina finurliga pass över centrallinjen. Finns möjligheten så får man mosa honom. Även Lilja ska man hugga och hacka på mest hela tiden. Han är lite för bra för ett sådant skitlag. ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160929 kl 17:23

captain skrev:Okej, mailade precis Mange. Han hälsade och tackade för den fina scoutningen. :-)

Jag gillar inte att han kollar mailen aktivt så här nära inpå match.
Han ska fokusera på uppgiften!! bort med telefonen
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160929 kl 19:37

Helvete vad billiga mål vi släpper in. Återigen får en spelare, Kristensen av alla, gå obehindrad in framför kassen. Antingen skärper de till sig eller så får fan Masken leverera en back snart.
Sen hade det varit bra om vi kunde ta ledningen någon jävla gång istället för att jaga hela jävla tiden.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160929 kl 20:52

Cehlin måste ju göra mål på nåt av sina lägen. Vi kan väl inte hamna i underläge igen?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160929 kl 20:57

Olimb ligger på isen i svåra plågor och man tror att säsongen är över. Åslin får ett felaktigt matchstraff och då är helt plötsligt Olimb på benen igen och spelar som om inget hänt. Vad fan?!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160929 kl 21:34

Inte jättebra match (mkt slarv) men gott med 2p samtidigt som Örebro och Leksand förlorar.
29-16-7 lysande. Kan bita sig fast och kasta upp pucken till backar på offensiva blå i 5mot5 på ett helt annat sätt än förra säsongen.
11, oroväckande att han säger att det inte finns något ”system”, känns som att han inte kommer in i rytmen. vinner inte puckar längs sargerna och tar inte in puck i anfallszon, nästan loj i PP. Gör iaf poäng som märks i tabellen :)
förväntar mig mer av 28, hoppas det lossnar snart. tappade markering vid 0-1
Dansk var lite,lite billig i de två insläppta målen men var grym efter det, i de lägen då försvaret slarvade.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160929 kl 21:46

Är riktigt nöjd med 2p med tanke på att LHC var lite bättre och kunde mycket väl ha åkt hem med alla tre.

PPet som jag hyllade tidigare var inte bra idag. De var överkonstruktiva och slog några passningar för mycket istället för att göra det enkla.
Vill se ett rakare spel med mer skott. Liljegren är saknad på blå.

Framåt ser det faktiskt riktigt bra ut och vi skapar återigen många högklassiga målchanser. Bakåt släpper man till på tok för mycket och det är spelet i egen zon som funkar sämst just nu.

Collberg får inte ut särskilt mycket och frågan är om han kan bättre? Tycker att en sån som Åslin har sett mycket bättre ut. Aja 2 sköna pinnar inför derbyt!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160929 kl 21:56

Publiksiffran 3553. Det börjar bli oroväckande.
qp

Inläggav qp » 160929 kl 22:26

GrönvitaMike skrev:Publiksiffran 3553. Det börjar bli oroväckande.

Du får förstå att många inte har råd att gå på 2 matcher i veckan, då måste man prioritera. Tror att det blir fullt med folk på lördag istället och blir det inte det, DÅ.. blir jag orolig!
dogge

Inläggav dogge » 160929 kl 22:38

Ja en rätt slarvig match där linköping nog kunde avgjort, skönt med lite "skitpoäng"! Samtidigt tyckte jag inte dem imponerade jättemycket heller, Rögles försvar var däremot riktigt virrigt emellanåt, måste vara bättre på lördag, alldeles för bökigt och omständigt. 2 riktigt sköna poäng! Hur han lyckades skjuta i nätet ovanför plexit det sista läget är en gåta, det tackar vi för!

Tycker precis som eleganten att cehlin kedjan såg riktigt bra ut idag, väldigt skickliga, cehlin gör småsaker hela tiden som gör att han ständigt är farlig. Men snälla backarna måste SKJUTA ibland på blå. Man behöver inte passa in den. Idag fanns många lägen och slänga den på mål.

Angående publiksiffran så är det tyvärr som QP säger att folk har tyvärr inte råd antagligen, även om vi borde kunna vara närmare 4000 en sånhär match. Match idag, HIF imorgon sen MIF på det. Inte ovanligt att man följer båda lagen och då blir det dyrt. På lördag hoppas jag det är lapp på luckan!

NU KÖR VI ÖVER KRÄKEN FRÅN SÖDER!! TA ER TILL HALLEN!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 160929 kl 22:39

- Första och andra perioden. Blekt och oinspirerat. PP funkade inte och mycket slarv.
-- Domarna. Jämfört med kvällens domare så är till och med P. Claesson ett geni. De var osäkra, velade och väldigt irriterande vid tekningar. Åhslin skulle ha fått 2 min. ,men eftersom Olimb låg och "vred sig i plågor" så blev det 5+game. Sen var han inne redan nästa byte.
+ RBK mycket bättre i tredje framför allt efter 5 min i box. Laget gav aldrig upp och vann trots att ingenting funkade i 2 perioder. Årets Rögle har definitivt bättre lägsta nivå. Sen är det bara att konstatera att Lerg är en spetsvärvning.
Trots bara 3500 i publik rätt bra tryck ´mot slutet. Olimb blev psykad och utbuad inte bara av klacken utan av hela hallen varje gång han fick pucken.
Hoppas att även Cmore folk kommer till Lindab på lördag och stöttar laget, tillsammans ska vi ta Möff ner till jorden.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160929 kl 23:02

Diciplinnämnden borde granska Olimbs jävla filmande. Visst kunde lkpiss åkt hem med tre p men det kunde lika gärna blivit 3 till rbk. Mycket slarv från båda lagen men håller med om att gästerna var det bättre laget. Kändes som att bara halva laget gjorde jobbet man borde. Bättre grillåkning i tredje.

Fan Granac hade ingen bra kväll, idag heller.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 160929 kl 23:05

dogge skrev:Men snälla backarna måste SKJUTA ibland på blå. Man behöver inte passa in den. Idag fanns många lägen och slänga den på mål.
Precis. Det var en PP-sekvens där de fick till fina passningar och gjorde bort LHC-försvaret totalt och istället för att ta skott så fortsatte de att passa runt tills de blev av med pucken. De gör det för svårt emellanåt och behöver spela rakare, enklare och ta snabba avslut. Liljegrens skott saknas definitivt. Fairchild måste skjuta mer.

Tycker att Lerg får för lite speltid. Han ska ligga på runt 20 min och inte 16-17. Sen fattar jag inte varför From bara får 11 min i speltid idag medan en sån som Karlsson får 14. From ska ligga på 15-16 min i min bok för det händer grejer när han är på isen. Att Fairchild spelar 24 min idag bådar gott. Det visar att de tror på honom och han kommer nog att bli bättre framöver.

Collberg förväntar jag mig mycket mer av annars tycker jag att någon av From/Åslin kan ta hans plats tills Fraser är tillbaka.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160930 kl 08:53

Jag betalade 120kr för en ståplats. Fullt rimligt för ett mittenlag i ES.
Vidare kan jag inte se att Dansk svek laget. Gjorde en del helt avgörande räddningar för att hålla oss kvar i matchen.
Ja, det var en rätt medioker match.
Ja, vi snodde två pinnar.
Ja, det är en styrka.
Ja, RBK är ett bättre lag än förra säsongen.
Ja, PP är bättre och snabbare än de senaste 8 säsongerna.
Nej, skott i "block" är inte att föredra framför att hålla pucken inom laget. Men skott sidan om "block" är alltid bäst.

Nya baren var grym!
Dessutom gott att vara tillbaka på ståplats och känna kärleken, fick två portionssnus av okänd hjälte, nya ansikten som välkomnades osv.
Nu är det bara att ladda inför mif.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 160930 kl 09:09

Jag tycker verkligen Liljewall är en jätte. Stor och jobbig i anfallszon, snor ofta puckar från motståndarens backar och behåller dem.
Tar ofta smarta beslut i trängda situationer och gör dessutom assist/mål. Hög, hög lägsta nivå!
Jag känner att jag ibland blir hemmablind och tar Stoffe för givet, om han varit ett nyförvärv och spelat som han gör hade man nog gått bananas!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 160930 kl 09:45

eleganten skrev:Jag tycker verkligen Liljewall är en jätte. Stor och jobbig i anfallszon, snor ofta puckar från motståndarens backar och behåller dem.
Tar ofta smarta beslut i trängda situationer och gör dessutom assist/mål. Hög, hög lägsta nivå!
Jag känner att jag ibland blir hemmablind och tar Stoffe för givet, om han varit ett nyförvärv och spelat som han gör hade man nog gått bananas!

Stoffe är en sann kapten. Han har hjärtat och spelsättet för att kunna påverka laget alla dagar i veckan.
Henrik

Inläggav Henrik » 160930 kl 10:09

eleganten skrev:Jag tycker verkligen Liljewall är en jätte. Stor och jobbig i anfallszon, snor ofta puckar från motståndarens backar och behåller dem.

Fin reflektion! Betydelsen av just Liljewalls utveckling kan inte underskattas. Som kapten och trogen kulturbärare med stort hjärta är hans individuella framgång nästan en garant för lagets dito. Genuint, bra spel av hemmasönerna ger trygghet på en resa som i bästa fall kan likna Skellefteås så småningom. Att förlita sig på att nyförvärv ska lyfta laget känns lite mer som att spela på lotto. Det är klart det kan resultera i en lyckosam främlingslegion som Växjö, men är det egentligen så kul? Det kan också bli mellanmjölk som i Örebro, vilket publiken där fortfarande verkar nöjda med. Själv är jag nöjd med att Rögle för varje säsong tar små steg åt rätt håll med ett lag baserat i första hand på Liljewall m.fl pågar från hembygden. Blir Rögle tydliga dominanter på juniorsidan i Sverige, dit har man ännu en bit, så sätter man också en mycket hög, genuin och trygg lägstanivå på sikt för A-laget.
Användarvisningsbild
Sjöberg

Inläggav Sjöberg » 160930 kl 10:14

Härligt att se hur Lerg åker ifrån Niclas Bergfors. Hans avslut var det sannerligen inget fel på heller. Dock tycker jag att såväl Lerg som Fairchild har mer att bevisa, betydligt mer t om.
Fast forsätter Lerg att producera GWG´s så är han förlåten :)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 160930 kl 15:25

Rent prestationsmässigt, tycker jag Cehlin stack ut mest igår. Han slet fan som ett jävla djur hela matchen. Hade alla slitit så hade det varit en enkel 3-poängare. Många som har mer att bevisa men det kommer väl, efter hand.

Återgå till "Matchtrådar"