170114 HV71 - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: 170114 HV71 - Rögle

Inläggav Demon-Willaume » 170114 kl 22:02

Citat från högra sitts facebook där någon frågar om status på cehlin och wennström:

"Dom har en egen läkare som kollar upp dom med jämna mellanrum! Nedflugen från huvudstaden!!
Dom vill inte spela mer denna säsong!
Dom har redan sett om sitt hus inför nästa säsong vad jag hört inifrån Rögle"

Huruvida det stämmer, låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig. Dom är ju så långt ifrån en återkomst att dom inte ens följer "polarna" från läktaren.
Henrik

Inläggav Henrik » 170114 kl 22:08

Frågan är om det är någon vits med att fortsätta spela Granak och Schütz. Kanske är det lika bra att bänka dessa och meddela dem att de gärna får försöka hitta någon annan pysselsättning innan transferfönstret stänger? Kanske kan det få kvarvarande att steppa upp?
Kanske vore åtgärden lättare om Timothy impade i Timrå och hjärnskakningarna släppte. Å andra sidan kan väl i stort sätt vilken junis som helst göra det väl så bra som Granak och Schütz försökt i 33 matcher. Så varför förlänga lidandet säsongen ut?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170114 kl 22:12

Boxplay är ju iaf bättre än i början av säsongen...
Henrik

Inläggav Henrik » 170114 kl 22:24

Demon-Willaume skrev:Citat från högra sitts facebook där någon frågar om status på cehlin och wennström:

"Dom har en egen läkare som kollar upp dom med jämna mellanrum! Nedflugen från huvudstaden!!

Huruvida det stämmer, låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig. Dom är ju så långt ifrån en återkomst att dom inte ens följer "polarna" från läktaren.

Om de inte skulle vilja spela för att de "sett om sitt hus" till nästa säsong tycker iaf jag att det är löjeväckande oproffsigt och dessutom osmart för deras egen utveckling. Jag skulle inte vilja ha ett så långt speluppehåll inför nästa säsong även om jag vore väldigt egoistisk och bara brydde mig om "mitt eget hus". Väljer därför att tro att det bara är ett illvilligt rykte från en deprimerad supporter. Och ligger det någon sanning i det så skulle jag kanske bli så förbannad om jag vore Masken så jag skulle sparka dem för arbetsvägran (om de är spelklara vägrar spela), hålla inne deras resterande lön eftersom de gjort kontraktsbrott. Vidare skulle jag skruva upp kvantitet och kvalitet i den egna juniorproduktionen utav bara helvete, till en veritabel fabrik och bara värva de mest nödiga legoknektarna framöver. Nån måtta får det väl ändå vara isf. Om inte ens de lyckade förvärven vill spela, vad är då meningen med att värva? :arg:
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170114 kl 22:32

Äsch det är bara lösa rykten.
Henrik

Inläggav Henrik » 170114 kl 22:35

eleganten skrev:Boxplay är ju iaf bättre än i början av säsongen...

Ja, alltid nåt! Osså växer de unga! T.ex coolt att Claesson gör mål i sitt första pp. (Granak har inte gjort ett enda mål på all sin tid i pp i år.)
Men när skall fler bidra samtidigt? Och flera delar av spelet fungera i samma match? Och det hela hålla över 60 min?
På nåt sätt känns det ändå som man är på väg att närma sig det. Sen kanske det inte kommer i tillräckligt god tid och omfattning för att undvika kval? Men då tror jag ändå på det i ett kval. Man kan ju aldrig sluta hoppas!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170114 kl 23:00

Demon-Willaume skrev:Citat från högra sitts facebook där någon frågar om status på cehlin och wennström:

Det kan kanske har något att göra med RBK´s dokumenterat odugliga läkare vad gäller hjärnskakningar. Deveaux missade de, Wännström spelade väl 9 matcher med hjärnskakning som de missade och jag vet inte om Cehlin också spelade några matcher med hjärnskakning

Tror fan att man hade velat ha in en annan läkaråsikt efter det track-recordet som RBK´s läkare sitter på.

Jag tror som sagt inte att de selar mer den här säsongen, sen om det är för att de inte vill eller inte vill jag hålla öppet. Men det är ju inga som helst problem för dem att fixa intyg på att de inte är friska ännu om det skulle krävas.
dogge

Inläggav dogge » 170114 kl 23:06

Tramsigt och förmodligen rent nonsens. Någon "egen" läkare från Sthlm, jo tjena...
Cehlin är förövrigt en av få spelare som kör fullt ös hur det än ser ut i matcherna, att man i den åldern inte vill spela låter rätt osannolikt. Nej någon deprimerad jävel som vill sprida massa skit bara. Att dem gjort klart med andra klubbar kan säkert stämma, men att dem sitter och väntar ut kontraktet och vill ta det lugnt resten av säsongen är bara bisarrt. Dem lär spela när dem är friska om de nu blir det.

'Minst 50 miljoner på spel om vi skulle åka ner kanske i intäkter, Rögle har nog koll in i minsta detalj vad som sker med två av våra bästa spelare. Det låter ju på vissa som dem sitter och äter chips där hemma och mailar ett läkarintyg dem fått från Djurgårdens lagläkare till Masken. Nej så är knappast verkligheten.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170114 kl 23:57

Under hela säsongen har det låtit ungefär på samma sätt, tränarbåset är missnöjda med rutinerade spelare som inte kliver fram och leder. Det är de unga man är nöjd med. Kort sagt, de som är inköpta för dyra pengar för att gå i fronten och prestera, gör det inte.

Då är frågan, är det för dåliga spelare Masken har köpt in, eller är det fel på tränarna som inte når fram? Oavsett vilket, så borde den här säsongen innebära rannsakan och förändring i något av leden.

Fram till dess, fortsätt matcha juniorerna hårt och markera mot ickepresterande äldre genom att bänka eller flytta ner i hierkin. En sådan som Granak ska bara inte spela PP, han har fått på tok för många chanser. Timothy ska tillbaka och han ska spela PP, kolla på HVs gallerspelare! Kolla vad som händer med lite självförtroende.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170115 kl 00:08

Granak var ett skämt redan förra året. Tjäanstefel att inte ge honom silkessnöret redan då.

Vet inte hur många förluster han kostat.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170115 kl 00:51

ogilthorpe skrev:Under hela säsongen har det låtit ungefär på samma sätt, tränarbåset är missnöjda med rutinerade spelare som inte kliver fram och leder. Det är de unga man är nöjd med. Kort sagt, de som är inköpta för dyra pengar för att gå i fronten och prestera, gör det inte.

Då är frågan, är det för dåliga spelare Masken har köpt in, eller är det fel på tränarna som inte når fram? Oavsett vilket, så borde den här säsongen innebära rannsakan och förändring i något av leden.

Fram till dess, fortsätt matcha juniorerna hårt och markera mot ickepresterande äldre genom att bänka eller flytta ner i hierkin. En sådan som Granak ska bara inte spela PP, han har fått på tok för många chanser. Timothy ska tillbaka och han ska spela PP, kolla på HVs gallerspelare! Kolla vad som händer med lite självförtroende.
Masken har byggt fel. Backsidan är ett skämt likaså centerbesättningen. Lerg och Cade är bra värvningar. Schutz och Cederholm felvärvningar. Collberg onödig värvning. Granak borde man ha brutit med efter den svaga förra säsongen. Sen är nog Eldebrink lite för oldschool och jag tycker inte att hans filosofi funkar i den moderna hockeyn.

Återgå till "Matchtrådar"