170119 RBK-MIF

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 170119 RBK-MIF

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 20:31

Liljegren är ju grym. Vore tjänstefel att låna ut honom igen.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170119 kl 20:32

Underhållande, tur jag beställde väckning klockan 02 här i Singapore för att se på derby!

Man ser en helt annan tändning idag, både Granak och Connolly har steppat upp - de kanske känner flåset från juniorerna?

Liljegren har haft nytta av utlåningen, Lindbäck ger oss chansen att vinna den här matchen. Hoppas nu vi kan fixa det i tredje.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170119 kl 21:27

Båset har ju helt tappat det. Matchningen av Granak och tysken i förlängningen är ett skämt! Alla ser det utom båset.

Timothy helt briljant när han väl får chansen, men fegmatchas.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 170119 kl 21:28

SKAM.....fan det får bara inte vara såhär...så jävla surt!! Leksand vinner Orebro vinner och Surgården lär väl oxå vinna.
Är så jävla besviken kan inte slå dom där rötäggen på hemmaplan....dom äger Lindab numera!!!!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 21:29

1 sketen poäng. Jag har väldigt svårt att se att det här laget börjar ösa in mål framöver. Sjukt trubbigt anfallsspel och fortfarande för slarvigt passningsspel överlag.

Leksand utklassar Linköping och Örebro tar 2p borta mot Brynäs. Inget talar för att vi lämnar sistaplatsen. Men det kanske är lika bra, för slår vi inte Mora/Karlskoga så har vi inget i SHL att göra. Hoppas bara att Cehlin och Wännström är med då för ingen annan verkar kunna göra mål.

Hedberg och Lindbäck är grymma.
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 170119 kl 21:33

Förstår inte. Vi har svårt att göra mål framåt. Granak gör ingenting! Schutz är bra ibland. Lerg har tappat sitt spel helt. Vi slarvar för mycket. Lindbäck kan inte göra allt. Tycker INTE det var en rättvis seger för MIF. Det här var ju en match som kunde sluta hur som helst.

Är så trött på förluster just nu. Djurgården förlorade på straffar, men fick ändå med sig en poäng. Det här går inte bra just nu.
Higuita

Inläggav Higuita » 170119 kl 21:38

ogilthorpe skrev:Båset har ju helt tappat det. Matchningen av Granak och tysken i förlängningen är ett skämt! Alla ser det utom båset.

Tänkte exakt samma sak..av 22 spelare att välja på och av 3 möjliga att ställa ut på isen så väljer man 2 grovt underpresterande utan fart, driv och attityd.

Kan bara sluta på ett sätt vilket det gjorde.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 21:41

Och ändå står Eldebrink i intervjun efter matchen och gnäller på Granak. Varför spela honom då?!
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 170119 kl 21:43

NU är jag Portad att se hockey här hemma ..och min mobil är kaputt
Slängde den i väggen, Sparkade en pall ut i köket så en vas drattade i golvet!!!

Bibic ser ut som en ängel jämfört med ilskan i tantens ögon!!!

Allt är Rögles fel!!
(tror ni jag kan skicka räkning till masken ang vasen?)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 170119 kl 21:44

Hedbergs markering på 0-1 kan man verkligen ställa sig frågande till. Om vi ska hänga ut spelare.
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 170119 kl 21:51

Jag har just nu suttit still och vet inte riktigt vad som hänt. Det här var ju en match som vi inte skulle förlora.

Jag är inte arg eller förbannad utan bara frustrerad på vårat spel som in i helvete! Det är ganska så svårt att säga att det är bara att bita ihop och komma igen, men med det här spelet så ser det inte bra ut. Vi KAN INTE GÖRA MÅL! Granak är katastrof, att släppa Malmöspelaren när han trycker in vinstmålet, VAFAN! För mycket sjabbel och skit!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170119 kl 21:51

Något är ruttet i detta bygge. Jag har svårt att se att det här mönstret ska brytas av sig själv.

Synd att Ryfors Karlsson inte tog chansen. Hedberg bra fart men blir ju inget av det.

Timothy briljant åkning och blick när han väl fick chansen. Förstår inte alls feg-matchningen där.

Lindbäck bäst!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 22:15

Låna Arlbrandt för tusan. Vi är ändå ingen konkurrent till Hv.
Låt Schutz och Sylwander smaka på bänken ett tag. Sylle kan få spela BP men det är allt. Just nu bidrar Ryfors och Elvenes med mer.
trademaster

Inläggav trademaster » 170119 kl 22:18

Schutz bra ibland!? När fan då. Sämst på plan följt av Almen och Granak
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170119 kl 22:23

trademaster skrev:Schutz bra ibland!? När fan då. Sämst på plan följt av Almen och Granak
Dessa tre är återkommande sämst match efter match.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170119 kl 22:26

Känns bra att dom är avsågade. Rent mentalt måste det vara en fördel att få rehaba skallarna och försöka pricka formen till kvalet. Jag skulle nog också hoppas på att komma sist. Håller med om att man spelar snabbt på ren chansning. Vi kan änga ut många spelare men även ge lite cred. Tycker ändå de flesta jobbar på lite hårdare i början. Definitivt övervägande tabbar av forwards som ställer till det. Man dräller slår ifrån sig i panik eller rent slarv. Man är inte snabba i huvudet. forwards har läge att passa tillåkande forward men passen kommer när spelaren åkt från läget till motståndare som gång på gång får gratisväg til snabbt anfall. Det är för många som bara är snabba men har för lite hockey i sig. Man åker och ger gärnet för att vara först ner i malmözonen i bp. Är först på puck och gör shit nada för att fördröja eller försvara.

Alldeles för många situationer när man ger gärnet til ingen jävla nytta som helst. Även när Cehlin, Wennström och Widing var med i laget, såg det inte mycket bättre ut. Detta laget är en total flopp av Masken. Fullständigt. Jag vet att jag var naiv och trodde mer på laget och varje individuell spelare. Ingen enda har lyft sig nämvärt sen slutet på förra säsongen. Snarare tvärtom.

Sen kan man gnälla och gnälla på spelare i all oändlighet men det är uppenbart att det är något mer som inte stämmer. Har tyckt i två säsonger att grundspelet har varit under all kritik. Snabb chanshockey. Når båset fram till spelarna? Har båset kunksaperna? Är det spelarna som inte har förmåga att ta till sig?

Och kollektiv kärlek för att vika ut mot sargen istället för att söka sig mot målet, gång på gång på gång
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 170119 kl 22:32

Demon-Willaume skrev:Sen kan man gnälla och gnälla på spelare i all oändlighet men det är uppenbart att det är något mer som inte stämmer. Har tyckt i två säsonger att grundspelet har varit under all kritik. Snabb chanshockey. Når båset fram till spelarna? Har båset kunksaperna? Är det spelarna som inte har förmåga att ta till sig?

Detta för tankarna till turerna kring Henke och HIF !!!!!!

Bara inte slutresultatet blir detsamma!!!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170119 kl 22:39

Demonen, håller med.
dogge

Inläggav dogge » 170119 kl 23:05

Fy fan så bedrövligt, coachningen är en jävla parodi som folk redan är inne på, hur fan kan Schutz få speltid i varenda spelform, man trodde ju man drömde när han slängde in vissa samtidigt i 3vs3. PP femmorna har NOLL KEMI. Nej det ser bara mörkt ut just nu, där är ingen spets alls framåt längre, offensiven såg intressant ut i början av säsongen men har helt dött ut i takt med skadorna.

Sen, vi ligger nästan avsågade i botten,men istället för att gå för en 3a som är absolut nödvändigt så är halva laget är skitnödiga med 5 min kvar och kan knappt slå en pass, för vi kan ju förlora en pinne... Finns ju fan inga vinnarskallar eller ledare längre.

Ett stundande kval gör mig JÄVLIGT NERVÖS. Vi är knappt bättre än topplagen i HA för tillfället, samtidigt som dem kommer att ha allt att vinna. Ångest...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170120 kl 00:05

Demon-Willaume skrev:Känns bra att dom är avsågade. Rent mentalt måste det vara en fördel att få rehaba skallarna och försöka pricka formen till kvalet. Jag skulle nog också hoppas på att komma sist. Håller med om att man spelar snabbt på ren chansning. Vi kan änga ut många spelare men även ge lite cred. Tycker ändå de flesta jobbar på lite hårdare i början. Definitivt övervägande tabbar av forwards som ställer till det. Man dräller slår ifrån sig i panik eller rent slarv. Man är inte snabba i huvudet. forwards har läge att passa tillåkande forward men passen kommer när spelaren åkt från läget till motståndare som gång på gång får gratisväg til snabbt anfall. Det är för många som bara är snabba men har för lite hockey i sig. Man åker och ger gärnet för att vara först ner i malmözonen i bp. Är först på puck och gör shit nada för att fördröja eller försvara.

Alldeles för många situationer när man ger gärnet til ingen jävla nytta som helst. Även när Cehlin, Wennström och Widing var med i laget, såg det inte mycket bättre ut. Detta laget är en total flopp av Masken. Fullständigt. Jag vet att jag var naiv och trodde mer på laget och varje individuell spelare. Ingen enda har lyft sig nämvärt sen slutet på förra säsongen. Snarare tvärtom.

Sen kan man gnälla och gnälla på spelare i all oändlighet men det är uppenbart att det är något mer som inte stämmer. Har tyckt i två säsonger att grundspelet har varit under all kritik. Snabb chanshockey. Når båset fram till spelarna? Har båset kunksaperna? Är det spelarna som inte har förmåga att ta till sig?

Och kollektiv kärlek för att vika ut mot sargen istället för att söka sig mot målet, gång på gång på gång
Jag håller med dig. Onödigt mycket energi går till puckjagande i ingemansland.
De tokåker på allt och det är inte sällan vi får farliga spelvändningar emot oss. Det kanske är därför vi inte orkar i slutet av matcherna. Det handlar om att spara energi och välja sina lägen när man ska sätta press.

Jag har liksom du varit inne på att det här laget saknar en tydlig spelidé. Man ser inga linjer i spelet utan det mesta sker på måfå, allt från uppspel till anfallsspel. Det här tror jag till största del beror på spelarmaterialet, men jag är inte helt såld på att Eldebrinks filosofi och taktiska kunnande är rätt för den här klubben. När man lyssnar på Peter Andersson i MIF så får man intrycket av att han är betydligt mer i fas och MIF spelar ju faktiskt rätt bra efter sina resurser.

Vi spelade denna chanshockey även förra säsongen och jag vet inte hur många gånger jag klagade på det på forumet. Spelar man på den här nivån så ska man väl kunna få till en tydlig och vägvinnande spelidé.

Masken bär såklart huvudansvaret, men jag tycker samtidigt att tränartrion borde ha talat om för honom att vi är i behov av spelskickliga backar. Schutz och Granak var ju lika mediokra förra säsongen och man tycker ju att tränarna som ser de träna varje dag borde ha insett att de inte skulle duga. Hade inte varit svårt att hitta en klubb till Granak. Masken hade all tid i världen på sig för vi hade säkrat kontraktet i februari. Det positiva är ju att han faktiskt har lyckats med de tre senaste värvningarna...Widing, Lindbäck och Hedberg. Han borde dock ha förstärkt med någon back för det är framförallt där det brister. Sist men inte minst, man har en tränare för mycket. Soppan blir inte godare av för många kockar.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170120 kl 00:09

GrönvitaMike skrev:
Demon-Willaume skrev:Känns bra att dom är avsågade. Rent mentalt måste det vara en fördel att få rehaba skallarna och försöka pricka formen till kvalet. Jag skulle nog också hoppas på att komma sist. Håller med om att man spelar snabbt på ren chansning. Vi kan änga ut många spelare men även ge lite cred. Tycker ändå de flesta jobbar på lite hårdare i början. Definitivt övervägande tabbar av forwards som ställer till det. Man dräller slår ifrån sig i panik eller rent slarv. Man är inte snabba i huvudet. forwards har läge att passa tillåkande forward men passen kommer när spelaren åkt från läget till motståndare som gång på gång får gratisväg til snabbt anfall. Det är för många som bara är snabba men har för lite hockey i sig. Man åker och ger gärnet för att vara först ner i malmözonen i bp. Är först på puck och gör shit nada för att fördröja eller försvara.

Jag håller med dig. Onödigt mycket energi går till puckjagande i ingemansland.
De tokåker på allt och det är inte sällan vi får farliga spelvändningar emot oss. Det kanske är därför vi inte orkar i slutet av matcherna. Det handlar om att spara energi och välja sina lägen när man ska sätta press.

Jag har liksom du varit inne på att det här laget saknar en tydlig spelidé. Man ser inga linjer i spelet utan det mesta sker på måfå, allt från uppspel till anfallsspel. Det här tror jag till största del beror på spelarmaterialet, men jag är inte helt såld på att Eldebrinks filosofi och taktiska kunnande är rätt för den här klubben. När man lyssnar på Peter Andersson i MIF så får man intrycket av att han är betydligt mer i fas och MIF spelar ju faktiskt rätt bra efter sina resurser.

Vi spelade denna chanshockey även förra säsongen och jag vet inte hur många gånger jag klagade på det på forumet. Spelar man på den här nivån så ska man väl kunna få till en tydlig och vägvinnande spelidé.

Masken bär såklart huvudansvaret, men jag tycker samtidigt att tränartrion borde ha talat om för honom att vi är i behov av spelskickliga backar. Schutz och Granak var ju lika mediokra förra säsongen och man tycker ju att tränarna som ser de träna varje dag borde ha insett att de inte skulle duga. Hade inte varit svårt att hitta en klubb till Granak. Masken hade all tid i världen på sig för vi hade säkrat kontraktet i februari. Det positiva är ju att han faktiskt har lyckats med de tre senaste värvningarna...Widing, Lindbäck och Hedberg. Han borde dock ha förstärkt med någon back för det är framförallt där det brister. Sist men inte minst, man har en tränare för mycket. Soppan blir inte godare av för många kockar.

Mycket bra skrivit. Håller med tillbaka. :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170120 kl 00:25

Sen tror jag som sagt att det kan vara en fördel att komma sist. Man kan förbereda sig i lugn och ro som KHK gjorde ifjol och så får man möta Mora eller Karlskoga som man borde kunna slå.
Tycker att Modo med sina namnkunniga spelare är obehagligare. Tittar man på lag som har gått upp de senaste åren så finns det inte en enda uppstickare som Mora eller Karlskoga. De brukar prestera bra i serien för att sedan klappa ihop som typ Tingsryd ifjol. Det är ofta lag som inte har erfarenhet av kval. Lagen som har gått upp har idel varit lag som på förhand spåddes hamna i topp men som underprestat under seriens gång men som smugit sig upp. Tänker på Rögle som slutade 4:a men gick upp. Malmö slog Leksand medan Vita Hästen inte hade en chans mot Modo.
Tänk ångesten Leksand/Örebro skulle få av att falla på målsnöret och få möta ett revanschsuget Modo med Ritchie, Smotherman, Karlkvist, Steen mfl.

Helt ärligt...klarar vi inte Mora eller Karlskoga så har vi inget i SHL att göra. Med Cehlin och Wännström borde det ju i normala fall inte kunna gå fel. Utan dem blir i alla fall jag lite rädd för jag litar inte på att det nuvarande laget fixar det. Så fort de hamnar i motgång så låser sig allt. Sällan de vänder på en match.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170120 kl 06:33

GrönvitaMike skrev: Tittar man på lag som har gått upp de senaste åren så finns det inte en enda uppstickare som Mora eller Karlskoga. De brukar prestera bra i serien för att sedan klappa ihop som typ Tingsryd ifjol. Det är ofta lag som inte har erfarenhet av kval. Lagen som har gått upp har idel varit lag som på förhand spåddes hamna i topp men som underprestat under seriens gång men som smugit sig upp.

Karlskrona?
trademaster

Inläggav trademaster » 170120 kl 07:22

Helt inne på vad många skriver. Känns som det mesta är chans. Så jävla svårt och omständigt att få igenom skott på mål. Det ständiga sökandet ut med sarger får kalla kårar från tränare nyströms tid. Men som sagt att vissa får mkt istid är väldigt märkligt!? Masken som står bakom?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170120 kl 08:11

Både mot KHK och MIF har det varit påtagligt hur mycket starkare motståndarna varit rent fysiskt. Rögle är ju så veka å svaga så man undrar var handväskan är. (förutom Bibic då så klart) Är de dåligt tränade?

Detta skitspel har man ju sett ända sedan BH:ån tog över 10/11. Ett spel som man inte behärskar, mer än de 5 sista matcherna på säsongen.

Det var på sin höjd korp hockeybockey klass på PP samt uppspel igår.

Förutom att det saknas spets så är något fel, det märks lång väg.

Denna säsong påminner mycket om 12/13.

Om så motståndet skulle vara SSK i kvalet så skulle jag vara orolig för existensen i SHL.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170120 kl 12:06

@Tuborg. Det ser klent ut. Det är ju alltid samma snack om att "den här säsongen är vi bättre tränade än någonsin" och "vi har tagit stora kliv framåt". Som om inte det skulle gälla för alla lag i försnacket. Tror inte man är mindre eller mer vältränade än någon annat lag. Tror mer på knäckt självförtroende. Inte heller helt otänkbart att någon av tränarna inte längre når fram.

Max oflyt med skadorna, men oavsett så är känslan att Masken har övervärderat stommen. Framför allt backsidan som har ältats från dag ett, men som ännu inte har förbättrats. Men det kan vara skit samma i det här läget, nu handlar det bara om att få stopp på fallet och reparera psyket, börja tro på det igen. Hade gärna sett en ny röst i båset bakom Eldebrink.

Spelet, det jag saknar allra mest den här säsongen är snabba, samlade uppspel. Är sjukt trött på: långsam back dumpar puck. De få byten som Liljegren fick igår så hände det något framåt direkt. Nästan så att forwards blev chockade av att slippa bli stående i mitten.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170120 kl 12:32

ogilthorpe skrev:@Tuborg. Det ser klent ut. Det är ju alltid samma snack om att "den här säsongen är vi bättre tränade än någonsin" och "vi har tagit stora kliv framåt". Som om inte det skulle gälla för alla lag i försnacket. Tror inte man är mindre eller mer vältränade än någon annat lag. Tror mer på knäckt självförtroende. Inte heller helt otänkbart att någon av tränarna inte längre når fram.

Max oflyt med skadorna, men oavsett så är känslan att Masken har övervärderat stommen. Framför allt backsidan som har ältats från dag ett, men som ännu inte har förbättrats. Men det kan vara skit samma i det här läget, nu handlar det bara om att få stopp på fallet och reparera psyket, börja tro på det igen. Hade gärna sett en ny röst i båset bakom Eldebrink.

Spelet, det jag saknar allra mest den här säsongen är snabba, samlade uppspel. Är sjukt trött på: långsam back dumpar puck. De få byten som Liljegren fick igår så hände det något framåt direkt. Nästan så att forwards blev chockade av att slippa bli stående i mitten.

Sant. GP finns ju i föreningen. Kunde kanske vara värt att prova honom ihop med Eldebrink. Som Tuborg skriver om att det sett ut så här sen BH´s tid. Håller med och det har jag tänkt hela tiden faktiskt. BH Tagnes eller Bogren, same same, en hockey som spelarna har svårt för, eller har svårt att ta till sig. Det är något fel i hela den här "vi ska göra det på vårt sett med spelare och ledare inom föreningen"-satsningen. Ledare som inte har det rätta virket och kunnandet och egna spelare som har stort hjärta för föreningen men i själva verket inte är så mycket till hockeyspelare. Dom som det varit något med har ju dragit som en löning den sista i månaden...

Sen har man ju hela tiden haft funderingar om Maskens värvningar. Avdankade och missanpassade spelare från Brynäs och Leksand hela tiden, gång på gång, och så vänder han lite stenar i Minnesota och hittar rätt udda typer som ingen någonsin hört talas om. Gått skadade senaste säsongen men dom vill och kan kanske lyfta i Rögle??? Eller så skriver han kontrakt med talanger som lånas ut hela kontraktet. Bra pengar förvisso men jag fattar inte hans värvningar. Widing var nog bara pure luck. Han flög under alla andras radar för att han tagit time out från hockeyn. Annars hade han spelat i ett annat lag. Fraser??? Skule inte förvåna mig ett dyft om han redan visste om sin skada men mörkade. Säger inte att det är så men som sagt det förvånar mig inte om så är.

Masken slog väl an den tonen det första han gjorde i Rögle när han gav skambud åt Fransson till förmån för Brandon Sållwell...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170120 kl 15:21

Varför är vi så dåliga på att värva etablerade spelare? Varför tar man inte in säkra kort som tidigare har levererat i SHL? Istället tar man oftast in spelare som misslyckats i andra SHL-lag eller rentav chansningar som Collberg, Åslin och Kristensen som man inte vet var de står överhuvudtaget. Jag vill att RBK är med och hugger på spelare som gjort bra ifrån sig i andra lag typ Filppula, Christensen, Arell, Campoli osv och inte Jämtin, Castonguay, Press och allt vad de heter. Glöm nu hemvändare som Everberg för det är normalt att moderklubben hör av sig. Filppula är ledig...vad gör vi, jo vi går efter Tingsryds Castonguay. Niklas Olausson ryktas till SHL, vad gör vi jo vi jagar Jämtin?! Salmela, Arell, M.Karlsson, Campoli mfl är lediga vad gör vi...jo vi tar in Cederholm. Herregud, till och med Leksand har fattat vinken och går efter Holloway, Ritola, Arlbrandt medan vi alltid söker efter floppar i andra lag eller oprövade spelare. Den enda etablerade svenska spelaren man har tagit in sen 10 år tillbaka är typ Lindbäck. Resten är chansningar. Bland utländska spelare är det i princip bara Gerber, Aaltonen och Lerg som man på förhand visste skulle leverera. Resten chansningar. Det duger inte.

Varför i hela världen värvade man inte in en förstecenter i somras? Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att Connolly, Liljewall, Schutz inte är det.
Varför tog man inte in spelskickliga backar när hela förra säsongen kantades av uselt spel i egen zon och katastrofala uppspel?
På vilka grunder fick Schutz vara kvar? Han var ruskigt medioker den korta tiden han var här. Varför fick Granak vara kvar trots att han var usel? Man hade lätt kunnat hitta en klubb till honom som tar över hela eller en stor del av lönen. Varför belönas Almen med en förlängning när han varit vår sämste back i år? Vad gör Gath och Bogren i båset? EN assisterande hade räckt och det borde ha varit Gunnar Persson.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170120 kl 16:08

GrönvitaMike skrev:Varför är vi så dåliga på att värva etablerade spelare? Varför tar man inte in säkra kort som tidigare har levererat i SHL? Istället tar man oftast in spelare som misslyckats i andra SHL-lag eller rentav chansningar som Collberg, Åslin och Kristensen som man inte vet var de står överhuvudtaget. Jag vill att RBK är med och hugger på spelare som gjort bra ifrån sig i andra lag typ Filppula, Christensen, Arell, Campoli osv och inte Jämtin, Castonguay, Press och allt vad de heter. Glöm nu hemvändare som Everberg för det är normalt att moderklubben hör av sig. Filppula är ledig...vad gör vi, jo vi går efter Tingsryds Castonguay. Niklas Olausson ryktas till SHL, vad gör vi jo vi jagar Jämtin?! Salmela, Arell, M.Karlsson, Campoli mfl är lediga vad gör vi...jo vi tar in Cederholm. Herregud, till och med Leksand har fattat vinken och går efter Holloway, Ritola, Arlbrandt medan vi alltid söker efter floppar i andra lag eller oprövade spelare. Den enda etablerade svenska spelaren man har tagit in sen 10 år tillbaka är typ Lindbäck. Resten är chansningar. Bland utländska spelare är det i princip bara Gerber, Aaltonen och Lerg som man på förhand visste skulle leverera. Resten chansningar. Det duger inte.

Varför i hela världen värvade man inte in en förstecenter i somras? Man behöver inte vara raketforskare för att förstå att Connolly, Liljewall, Schutz inte är det.
Varför tog man inte in spelskickliga backar när hela förra säsongen kantades av uselt spel i egen zon och katastrofala uppspel?
På vilka grunder fick Schutz vara kvar? Han var ruskigt medioker den korta tiden han var här. Varför fick Granak vara kvar trots att han var usel? Man hade lätt kunnat hitta en klubb till honom som tar över hela eller en stor del av lönen. Varför belönas Almen med en förlängning när han varit vår sämste back i år? Vad gör Gath och Bogren i båset? EN assisterande hade räckt och det borde ha varit Gunnar Persson.

Jag kan upplysa dig om det finns spelare bland de du nämner som Rögle var med och jagade men som vi fick nej från.

Kukkonen, Barta, Tjärna, Lintner, Iggulden och Lilja var alla etablerade spelare som man visste skulle leverera när de värvades. Ibland blir det inte så.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170120 kl 16:20

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Varför är vi så dåliga på att värva etablerade spelare? Varför tar man inte in säkra kort som tidigare har levererat i SHL? Istället tar man oftast in spelare som misslyckats i andra SHL-lag eller rentav chansningar som Collberg, Åslin och Kristensen som man inte vet var de står överhuvudtaget. Jag vill att RBK är med och hugger på spelare som gjort bra ifrån sig i andra lag typ Filppula, Christensen, Arell, Campoli osv och inte Jämtin, Castonguay, Press och allt vad de heter. Glöm nu hemvändare som Everberg för det är normalt att moderklubben hör av sig. Filppula är ledig...vad gör vi, jo vi går efter Tingsryds Castonguay. Niklas Olausson ryktas till SHL, vad gör vi jo vi jagar Jämtin?! Salmela, Arell, M.Karlsson, Campoli mfl är lediga vad gör vi...jo vi tar in Cederholm. Herregud, till och med Leksand har fattat vinken och går efter Holloway, Ritola, Arlbrandt medan vi alltid söker efter floppar i andra lag eller oprövade spelare. Den enda etablerade svenska spelaren man har tagit in sen 10 år tillbaka är typ Lindbäck. Resten är chansningar. Bland utländska spelare är det i princip bara Gerber, Aaltonen och Lerg som man på förhand visste skulle leverera. Resten chansningar. Det duger inte.

Jag kan upplysa dig om det finns spelare bland de du nämner som Rögle var med och jagade men som vi fick nej från.

Kukkonen, Barta, Tjärna, Lintner, Iggulden och Lilja var alla etablerade spelare som man visste skulle leverera när de värvades. Ibland blir det inte så.
Så du menar att Barta med sina 24 poäng i allsvenskan var ett säkert kort för SHL-Rögle? Knappast. Lintner? Seriöst? Han var ju helt avdankad när han värvades. Tjärnqvist har inte alls levererat på SHL-nivå utan mest floppat och bytt lag för att ingen ville ha kvar honom. Lilja och Kukkonen var felvärvningar från början, precis som Grossman är för Örebro i år. Den enda jag kan köpa är Iggulden som levererade hyfsat i Växjö säsongen innan.

Återgå till "Matchtrådar"