170121 Linköping-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Re: 170121 Linköping-Rögle

Inläggav Demon-Willaume » 170121 kl 21:42

Nån mer än jag som tycker att domarna varit "normala" ända sedan wikegård gick ut med kritik? Det har varit horribelt sen Rögle gick upp. Jag har fått mothugg för att jag påstått att domarna varit emot Rögle. Som om man kommit överrens om att Rögle inte har i shl att göra. Om det har med Deveaux-gate och Rögles "stöld" av västerås shl-plats, låter jag vara osagt. Men sedan Wikegård gick ut med sin kritik så har det blivit förändrat.

Kom inte och säg att jag är grönögd i fråga om detta. Givetvis är jag grönögd och har varit så sedan 1987. Kommer alltid att vara men de 2 senate säsongerna har varit något helt annat. Det är bara att rada upp det fallet efter det andra.

Men nu mer är domarna typ bara dåliga eller rätt bra åt bägge hållen. Mot Brynäs skämdes jag nästan för att domarna vsr väldigt orättvisa mot Brynäs.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170121 kl 22:36

Berra skrev:
GrönvitaMike skrev:
ogilthorpe skrev:From har jag hört är i frysboxen. Tror inte han spelar mer.

Ryktena om Cehlin och Wännström vill jag inte tro på. Känns för sjukt. Men det surras en hel del om att allt inte står rätt till.
Man kan ifrågasätta vad RBK sysslar med. Lånar ut Liljegren och straffar From för en skitsak. Det är våra mest lovande talanger. Pappila valde MIF. Läste också artikeln om Smotherman där han säger att han fick reda på i tidningen att han inte fick vara kvar och fick inte en förklaring varför. Sedan tidigare har man ju hört att Hansson och Lilja/Martinsson (?) var missnöjda efter att de hade lämnat. Det är ju något som är galet inom klubben.

Håller med om att det är något lurt med Cehlin och Wännström. Det är oroväckande tyst om vad som faktiskt pågår med tanke på att det är så viktiga spelare.
Det kanske vore lägligt för Rooth/Ahlin att intervjua med Masken och ta död på ryktena om de nu inte är sanna. Lutar det mot spel eller inte? Den frågan skulle jag vilja ha svar på.

Masken kommer inte avslöja något. Han har ett bra pokerface. From Är skadad eller? Det har han ju gått ut och sagt själv i tidningen?
När From kom tillbaka från landslaget så skyllde han på jetlag och ville stå över en match i ett läge där RBK hade ont om folk. Detta gillades inte av Masken som öppet kritiserade From i media. Kort efter det så är plötsligt From "skadad" ;-) Jag tror i alla fall att det är en markering från Rögles sida.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170121 kl 22:45

Demon-Willaume skrev:Nån mer än jag som tycker att domarna varit "normala" ända sedan wikegård gick ut med kritik? Det har varit horribelt sen Rögle gick upp. Jag har fått mothugg för att jag påstått att domarna varit emot Rögle. Som om man kommit överrens om att Rögle inte har i shl att göra. Om det har med Deveaux-gate och Rögles "stöld" av västerås shl-plats, låter jag vara osagt. Men sedan Wikegård gick ut med sin kritik så har det blivit förändrat.

Kom inte och säg att jag är grönögd i fråga om detta. Givetvis är jag grönögd och har varit så sedan 1987. Kommer alltid att vara men de 2 senate säsongerna har varit något helt annat. Det är bara att rada upp det fallet efter det andra.

Men nu mer är domarna typ bara dåliga eller rätt bra åt bägge hållen. Mot Brynäs skämdes jag nästan för att domarna vsr väldigt orättvisa mot Brynäs.
Nä det är nog mer en tillfällighet. Det går upp och ner under säsongen och drabbar alla lag. Sen är det ju allmänt känt att bättre lag favoriseras något av domarna. De är svårare att döma emot Skellefteå än Rögle t.ex.
Det är likadant inom fotbollen. Sen ska man komma ihåg att de bättre lagen oftare får domslut med sig eftersom de är skickligare och jobbar till sig utvisningar t.ex.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170122 kl 00:32

Beträffande spekulationerna kring spelare som avhandlats tidigare i tråden så är det klart att man själv funderar kring hur det "egentligen" ligger till. Vad jag inte gillar med diskussionen kring Wännström och Cehlin är att de hela tiden benämns i samma mening. Ja, de har en skada i samma kroppsdel men rimligen borde den ena vara närmare spel än den andra? Deras status kan ju omöjligen vara helt identisk. Detta i sig spär såklart på spekulationer om hur läget egentligen ligger till och bjuder in till diskussioner om detsamma. Personligen tror jag - som många andra man också pratar med - att Cehlin har ett avtal klart med Djurgården. Det enda som talar emot det är att prestationen under i synnerhet fjolårssäsongen borde kunna leda till intresse från bättre klubbar i allmänhet och Ryssland i synnerhet. Vad Wännström beträffar är det givetvis som så att Brynäs följer honom noga - precis som Rögle förmodligen har bra koll på ex-Rögleiter i serien. Wännström har - om inte ett avtal redan är skrivet - förmodligen åtminstone en etablerad kontakt med Brynäs. Men det bär emot att skriva att de båda skulle vara så oproffsiga att man inte skulle vilja spela av sitt kontrakt med RBK. Cehlin i synnerhet är en inställningsspelare, det klär honom dåligt att skita i Rögle.

Gällande From så kan det vara så att Rögle valt att markera mot honom efter parodin med jetlaggen efter Junior-VM. Man ska dessutom ha i åtanke det tramsiga uttalandet i HD tidigare under hösten där han gjorde gällande att han kanske fick sätta sin agent till att titta på alternativ (var det när han tyckte att han fick för lite istid? Minnet sviker där). Negativ kommunikation via media är sällan populärt. Frohm hade hur som helst för sin egen skull gjort bäst i att knyta näven i fickan istället för att uttala sig.

En ny röst i båset är jag också för! Eldebrink lär man dock inte flytta på så frågan är vilka rockader i övrigt man kan göra. Det spekuleras kring svågerpolitiken i föreningen vilket försvårar en förflyttning av Bogren. Då kvarstår Gath. Hur är hans status i föreningen och vilket förtroende har han (och Bogren) i gruppen?

En kille som flugit under radarn är Matt Fraser. Fick indikationer i veckan om att han varit och känt på isen ett par gånger och sett bra ut. Samma källa uppgav tidigt splittringen mellan Cederholm och tränarna och sa att en flytt till AIK i princip var klar. Dagarna därefter börjar snacket gå och mycket riktigt var allt sant. Jag vet att HD-sporten är informerade om Fraser och är ombedda att kolla upp sanningshalten.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170122 kl 09:12

ogilthorpe skrev:From har jag hört är i frysboxen. Tror inte han spelar mer

From är skadad. Som ni säkert märkt så spelar han inte heller i J20.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170122 kl 12:38

Bourque skrev:Beträffande spekulationerna kring spelare som avhandlats tidigare i tråden så är det klart att man själv funderar kring hur det "egentligen" ligger till. Vad jag inte gillar med diskussionen kring Wännström och Cehlin är att de hela tiden benämns i samma mening. Ja, de har en skada i samma kroppsdel men rimligen borde den ena vara närmare spel än den andra? Deras status kan ju omöjligen vara helt identisk. Detta i sig spär såklart på spekulationer om hur läget egentligen ligger till och bjuder in till diskussioner om detsamma. Personligen tror jag - som många andra man också pratar med - att Cehlin har ett avtal klart med Djurgården. Det enda som talar emot det är att prestationen under i synnerhet fjolårssäsongen borde kunna leda till intresse från bättre klubbar i allmänhet och Ryssland i synnerhet. Vad Wännström beträffar är det givetvis som så att Brynäs följer honom noga - precis som Rögle förmodligen har bra koll på ex-Rögleiter i serien. Wännström har - om inte ett avtal redan är skrivet - förmodligen åtminstone en etablerad kontakt med Brynäs. Men det bär emot att skriva att de båda skulle vara så oproffsiga att man inte skulle vilja spela av sitt kontrakt med RBK. Cehlin i synnerhet är en inställningsspelare, det klär honom dåligt att skita i Rögle.

Gällande From så kan det vara så att Rögle valt att markera mot honom efter parodin med jetlaggen efter Junior-VM. Man ska dessutom ha i åtanke det tramsiga uttalandet i HD tidigare under hösten där han gjorde gällande att han kanske fick sätta sin agent till att titta på alternativ (var det när han tyckte att han fick för lite istid? Minnet sviker där). Negativ kommunikation via media är sällan populärt. Frohm hade hur som helst för sin egen skull gjort bäst i att knyta näven i fickan istället för att uttala sig.

En ny röst i båset är jag också för! Eldebrink lär man dock inte flytta på så frågan är vilka rockader i övrigt man kan göra. Det spekuleras kring svågerpolitiken i föreningen vilket försvårar en förflyttning av Bogren. Då kvarstår Gath. Hur är hans status i föreningen och vilket förtroende har han (och Bogren) i gruppen?

En kille som flugit under radarn är Matt Fraser. Fick indikationer i veckan om att han varit och känt på isen ett par gånger och sett bra ut. Samma källa uppgav tidigt splittringen mellan Cederholm och tränarna och sa att en flytt till AIK i princip var klar. Dagarna därefter börjar snacket gå och mycket riktigt var allt sant. Jag vet att HD-sporten är informerade om Fraser och är ombedda att kolla upp sanningshalten.
Rögle skulle aldrig acceptera att de inte vill spela. Då är det väl bara att dra in lönen och bryta. Jag skulle bli väldigt förvånad om det stämmer, för Cehlin och Wännström känns proffsiga och speciellt den förstnämnda är en ruggig karaktärsspelare som ger allt i alla lägen.

Håller tummarna för att det här med Fraser stämmer. Hade varit ett fint "nyförvärv" nu när vi saknar målskyttar. Skulle sen Cehlin och Wännström komma tillbaka så ser det riktigt bra ut framåt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170122 kl 13:52

Fraser ryktet stämmer. Bara att hålla tummarna för att han håller och kan komma upp i kapacitet.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170122 kl 13:59

I spel fem mot fem instämmer jag med Grönvita Bröder på Twitter, där är vi lika bra som Linköping. LHC får till längre anfall, men det var väl den stora skillnaden mellan lagen? Det blir otroligt påtagligt i många matcher hur mycket vi behöver Cehlin och Wännström. Vi har ingen spelare som sticker ut och gör målen i deras frånvaro just nu, och egentligen kan man lika gärna lämna läktaren eller stänga av sin TV efter att vi gjort vårt första mål - för efter ett mål kan man glömma att det blir fler. Lika väl kan man gå och beställa en öl eller hämta en kopp kaffe i köket när vi spelar i powerplay, för man blir mer besviken än hoppfull när vi spelar med en man mer på isen.

Förhoppningsvis leder mer cementerade kedjor till en bättre kemi mellan spelarna och i förlängningen till ett bättre powerplay-spel, för det kommer behövas tills dess att vi lirar kval mot ett hungrigt och entusiastiskt lag från Allsvenskan som har en lång säsong präglad av framgång i ryggen. Kan vi få tillbaka någon ur trion Cehlin/Wännström/Fraser till dess växer väl hoppet något också, även om man egentligen vet väldigt lite om den sistnämnda.

Jag vet inte vad mer man kan säga egentligen. Det blir lätt så att man målar fan på väggen varje gång man pratar om Rögle just nu, och det är väl med all rätt. Vi har förlorat åtta matcher i följd och lite pekar egentligen mot att eländet kommer vända under våren. Dessutom tycker jag vi verkar gå in till kvalet med en mindre tydlig idé och filosofi än Karlskrona från ifjol, vilket inte heller känns så särskilt bra. Allt man kan göra är väl att hålla modet uppe och fortsätta stötta klubben varje gång chansen ges, även om gnistan lätt tappar i styrka när man känner att ens stöd inte är till någon nytta. Grön och vita står tillsammans och vi tappar aldrig tron, heter det ju i AIA:s nya ramsa.

Återgå till "Matchtrådar"