170124 Rögle - Djurgården

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
eleganten

Re: 170124 Rögle - Djurgården

Inläggav eleganten » 170125 kl 12:01

ogilthorpe skrev:Roth är inne på att Lucas Elvenes borde slå ut ett gäng i forwardkön, helt rätt. Det gäller även hans bror. Det finns en handfull etablerade som definitivt borde vara oroliga för bänken. Återstår att se om tränarsidan är villiga att ta obekväma beslut.

Det borde i så fall ske snart. Minns säsongen 2013-2014 och hur sent man satsade på Dennis Everberg och Daniel Zaar.
Det är NU Elvenes, Ryfors, Liljegren osv ska få speltid och hinna begå misstag osv. Inte kastas in i panik inför kvalet.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170125 kl 12:35

Samtidigt kan man man inte kasta in juniorerna bara för att de åker mer skridskor. De måste börja producera lite poäng också. Ludvig gjorde lite ströpoäng i Mora och honom är jag inte alls såld på i år. From är väl egentligen den som är närmast ett genombrott men hans frånvaro ställer ju till det. Ska man satsa rejält på någon i år så är det han och Liljegren. De andra kan brunka i fjärde.

Schutz får mycket skit, så även av mig. Man förstår verkligen inte hur han kan vara en av nyckelspelarna i tyska landslaget. Jag har dock hellre honom som center i kvalet än typ Ryfors. Kanske får han ut mer mot sämre motstånd. Men till nästa säsong ska han väck.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170125 kl 16:07

Men problemet är ju att de ledande spelare INTE levererar. Då tycker jag vinsten större att släppa fram egna, (även om de gör misstag precis som ledande spelare) om inte annat så för att skola in för kommande säsong och framtid. Inköpta importer som inte fungerar, ger blanka fan i Rögle är kontraktet är över. I juniorer får man åtminstone ut något för framtiden.

Men visst, det är ju helt sjukt att det ska behöva vara så.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170125 kl 16:39

ogilthorpe skrev:Men problemet är ju att de ledande spelare INTE levererar. Då tycker jag vinsten större att släppa fram egna, (även om de gör misstag precis som ledande spelare) om inte annat så för att skola in för kommande säsong och framtid. Inköpta importer som inte fungerar, ger blanka fan i Rögle är kontraktet är över. I juniorer får man åtminstone ut något för framtiden.

Men visst, det är ju helt sjukt att det ska behöva vara så.
Men det hjälper ju liksom inte att slänga in Elvenes, Ryfors mfl som knappt platsar i Mora som vi troligen kommer möta. Vi kan inte tänka på framtiden när vi är i det här läget. Det är bara överlevnad som gäller i år och jag lägger större tillit till en tysk landslagscenter än en J20-forward som knappt producerar något. Ska vi slå Mora så kan vi inte göra det med en massa J20-forwards som knappt hade tagit en plats i deras lag. Vi är alla missnöjda med Schutz och han ska väck efter den här säsongen, men jag tror inte att vi blir bättre av att slänga in J20-forwards hursomhelst. Försvarar absolut inte Schutz. Hade vi haft fullt lag nu med Cehlin, Wännström, Fraser, Åslin och From så hade jag kunnat köpa att han bänkas. Men för stunden har vi inga fullgoda ersättare. Hade inte heller klagat om man bryter med honom redan nu och tar in en ersättare. Den handlingskraften har Rögle bara visat i allsvenskan. I SHL vägrar man tydligen bryta med spelare oavsett hur mycket de suger.

Återgå till "Matchtrådar"