170204 Djurgården - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Tuborg

Re: 170204 Djurgården - Rögle

Inläggav Tuborg » 170204 kl 20:07

Haha när man va liten tittade man på mupparna. Och nu går man in här på AIA:s forum å tittar på MiF mupparna. Riktigt underhållande hahaha. Skrattar lika mycket varje gång.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170204 kl 20:09

Ryfors har verkligen sniper-kvalité. Målet han gör idag och de han gjort tidigare skapar han typ själv.
Jämför t.ex. med Hedbergs mål och chansen han sen missar med öppet mål.
Tror Ryfors kommer göra bra med mål mot allsvenskt motstånd.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170204 kl 20:11

GrönvitaMike skrev:Aldrig sagt att Västerås skulle gå upp så sluta ljug din pajas.

Men det gör ju du när du svarar på inlägg??
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170204 kl 20:15

GrönvitaMike skrev:Fan Mygel...bara 36 pinnar upp till pensionärslaget MIF efter dagens seger.

Ja, tyvärr så slog deras pensionärssatsning väl ut. Som du säkert minns så skrev jag att det kunde bli flipp eller flopp. Nu blev det tyvärr flipp till allas(?) besvikelse.

Vi förstår att ni Malmö fans är lyckliga i år. Får väl gratulera dig, även om det går en emot. (Lyckönska möffare är inget naturligt som du säkert förstår nu efter dina sejourer på vårt forum)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170204 kl 20:24

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Fan Mygel...bara 36 pinnar upp till pensionärslaget MIF efter dagens seger.

Ja, tyvärr så slog deras pensionärssatsning väl ut. Som du säkert minns så skrev jag att det kunde bli flipp eller flopp. Nu blev det tyvärr flipp till allas(?) besvikelse.

Vi förstår att ni Malmö fans är lyckliga i år. Får väl gratulera dig, även om det går en emot. (Lyckönska möffare är inget naturligt som du säkert förstår nu efter dina sejourer på vårt forum)
Visar bara hur lite du kan när du tvekade. Malmös satsning är klockren utifrån förutsättningarna. Ett praktexempel på hur RBK borde ha gjort. Man behöver inte vara MIFare för att imponeras.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170204 kl 20:27

eleganten skrev:Ryfors har verkligen sniper-kvalité. Målet han gör idag och de han gjort tidigare skapar han typ själv.

Som jag såg det så missade inte Hedberg öppet mål. Djurgårdspelare som räddar med klubban.... fast jag kan ha sett fel. Vill inte säga för mycket för att slippa riskera bli sopa eller clown... :)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170204 kl 20:28

GrönvitaMike skrev:Visar bara hur lite du kan när du tvekade.

Ja, det ligger väl i linje med din kunskap om Västerås kapacitet för någon säsong sedan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170204 kl 20:28

Demon-Willaume skrev:
eleganten skrev:Ryfors har verkligen sniper-kvalité. Målet han gör idag och de han gjort tidigare skapar han typ själv.

Som jag såg det så missade inte Hedberg öppet mål. Djurgårdspelare som räddar med klubban.... fast jag kan ha sett fel. Vill inte säga för mycket för att slippa riskera bli sopa eller clown... :)
Ingen minns en fegis ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170204 kl 20:30

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Visar bara hur lite du kan när du tvekade.

Ja, det ligger väl i linje med din kunskap om Västerås kapacitet för någon säsong sedan.
Västerås hade kapacitet att gå upp, ja. Så det är inget fel i sak. Det är som att Modo nu skulle missa en kvalplats, men går de till kvalet kan de likförbannat gå hela vägen. Men du är för trög för att förstå. Jag vet att du hellre hade mött Modo än Almtuna för Almtuna råkar nämligen ligga före i tabellen. Av samma anledningen hade du hellre mött Leksand än Tingsryd förra säsongen. Och året dessförinnan hade du hellre mött Malmö än Vita Hästen. Vi vet ;-)
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170204 kl 20:33

GrönvitaMike skrev:Jag vet att du hellre hade mött Modo än Almtuna för Almtuna råkar nämligen ligga före.

Jaså? Något mer som du vet om mig som jag inte själv känner till?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170204 kl 20:41

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Jag vet att du hellre hade mött Modo än Almtuna för Almtuna råkar nämligen ligga före.

Jaså? Något mer som du vet om mig som jag inte själv känner till?
Du saknar djupare kunskap för att kunna förstå vilka lag som blir farligare äver en 7-matchers serie. Bara för att AIK och Modo råkar ligga under strecket och kanske rentav missar play-in så är de ett mycket större hot än Våstervik, Tingsryd och Pantern t.ex. som ligger långt före Men det fattar inte du så jag tänker inte gå in på det.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170204 kl 20:46

GrönvitaMike skrev:Du saknar djupare kunskap för att kunna förstå vilka lag som blir farligare äver en 7-matchers serie. Bara för att AIK och Modo råkar ligga under strecket och kanske rentav missar play-in så är de ett mycket större hot än Våstervik, Tingsryd och Pantern t.ex. som ligger långt före Men det fattar inte du så jag tänker inte gå in på det.

Där ser man. När diskuterade vi detta? Har du skickat dina tankar till Hockeykväll eller du håller dem här mellan dig och mig?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170204 kl 20:50

Demon-Willaume skrev:

Haha, jo du har ju rätt men jag tycker han kunde krigat sig före.
Det ser ut som att Hedberg är på pucken först, borde kunna gå in tycker man :)
Henrik

Inläggav Henrik » 170204 kl 20:59

LOL!
Här kommer man hem, har missat första segern för året och vad får man se?
Att grabbarna lik förbaskat fortätter att tjafsa som värsta syjuntan...TACK, JAG FICK MIG ETT RIKTIGT GOTT SKRATT! :-)

Skitkul också att RBK fick en seger och lite uppmuntran inför träningsveckan!
Men jag tror fortfarande man kan skicka hem Schütz och Granak, oavsett om man inte hittar något utifrån.
Oavsett 2, spela Ryfors och Liljegren så mycket det går. Om andra unga impar så spinn vidare på det!!!
Förutom skada på Lindbäck är jag allra mest rädd för att ha till synes likgiltiga spelare som Schütz på plan i ett kval. Vi vet alla, att i ett kval hjälper inte ens Aaltonen-skills. Då krävs snarare hänsynslöshet á la Deveaux och uppoffring á la Lilja! ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170204 kl 21:06

Henrik skrev:Oavsett 2, spela Ryfors och Liljegren så mycket det går. [...] allra mest rädd för att ha till synes likgiltiga spelare som Schütz på plan i ett kval.

exakt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170204 kl 21:11

Mygel tror på Schutz. Vi får respektera det.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170204 kl 21:24

Har fortfarande svårt att se att universums bästa lag MIF ska utklassa alla och vinna med 4-0 i matcher i slutspelet och vinna SM guld skit enkelt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170204 kl 22:59

Det är ingen som har sagt det heller.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170204 kl 23:19

GrönvitaMike skrev:Det är ingen som har sagt det heller.

Det kvittar väl? Du hoppas och tror ju att det ska ske.
Berra

Inläggav Berra » 170204 kl 23:34

Haha du är mer speedad än en Duracellkanin Mike!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170205 kl 03:11

Mygel skrev:Det kvittar väl? Du hoppas och tror ju att det ska ske.
MIF gör en klok satsning. RBK gör en genomusel satsning. Man behöver inte vara MIFare för att konstatera detta.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170205 kl 04:21

Ser att "sportchefsrådgivaren" går för högtryck härinne och delar med sig av sin "visdom" efter en efterlängtad seger, fast han är ju Miffare innerst inne så det är nog deras förlust idag som gör han bitter...

Rakan mot Schutz, det skiljer alltså 3 poäng mellan succé och flopp. Sedär, ännu lite visdom från oraklet.

Oraklet är ju även en expert på värvningar och lobbade ju hårt för att RBK skulle signa den offensiva världsbacken Noah Welch från MODO. Nu hamnade han ju i oraklets favoritklubb istället för det var viktigt med offensiva backar... Almen Bibic har gjort fler mål än Noah Welch. Welch har suttit mer utvisad än Almen men han har ju iofs 5 assist mer än Almen - det motiverar säkert löneskillnaden om oraklet får bestämma.

Viktor Amnér, en annan världsback som Oraklet hissade till skyarna, floppat i två SHL klubbar denna säsongen och spelar nu i HA - på den nivån där han tydligen funkar.

ViK Hockey bäst i HA förra säsongen, AIK bäst i HA denna säsongen, väntar med spänning på vilket lag som Oraklet kommer att ge dödskyssen nästa säsong...
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170205 kl 09:03

Varför denna sandlådenivå i en slinga som denna, när Rögle dessutom fucking vunnit!? Inte friskt alls.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170205 kl 09:23

ogilthorpe skrev:Varför denna sandlådenivå i en slinga som denna, när Rögle dessutom fucking vunnit!? Inte friskt alls.

Håller med, ska försöka undvika trollets provokationer i fortsättningen.

Smällen i Jönköping tror jag bäddade för det här, den var nyttig. Sen kan man undra vad det var som Lindbäck och Sylle åt för något? Samt att det väl är brukligt att hela laget äter samma mat?

Hoppas det inte sprider sig mer i truppen utan de kan få 10 dagar nu där de kommer samman, nöter PP och BP och kanske äntligen börjar sätta kedjorna.

Tyckte det var en hel del positivt, Hedberg fick göra mål, Dansk fick en match utan en tavla och vi visade att vi ville ha segern. Visst blir det kvalspel men kan vi få igång spelet nu lite de här sista matcherna i SHL och ta några segrar så är jag inte orolig oavsett vad laget på andra sidan i kvalspelet heter eller tränas av.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170205 kl 11:10

Farang, jag är inne på samma och undantaget härdsmältan mot HV så har det ju faktiskt sett stundtals bra ut, bra nog för att överleva ett kval, oavsett motstånd.Jag har väntat på den typen av seger man tog igår, inte på något sätt ett skönspel, men, bortsett från 1-1, väldigt få misstag av den typen man har vant sig vid och som får blodtrycket att stiga och en extra skön seger.

Ryfors, ja men det är ju säsongens verkliga glädjeämne, tillsammans med Alen som ändå håller jämnast nivå på backsidan. Hade varit läge att testa en sådan som M Jensen i ett sånt här läge.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170205 kl 16:12

Flying Farang skrev:Rakan mot Schutz, det skiljer alltså 3 poäng mellan succé och flopp. Sedär, ännu lite visdom från oraklet.
3 poäng mer, 5 mål mer, 9 mindre spelade matcher. Men det handlar inte bara om poäng din ärthjärna. Rakhshani har varit tongivande i sitt lag rent spelmässigt och bidragit till att de vinner. Schutz har varit raka motsatsen och har tom skänkt motståndarna poäng med sitt slarv.

Flying Farang skrev:Oraklet är ju även en expert på värvningar och lobbade ju hårt för att RBK skulle signa den offensiva världsbacken Noah Welch från MODO. Nu hamnade han ju i oraklets favoritklubb istället för det var viktigt med offensiva backar... Almen Bibic har gjort fler mål än Noah Welch. Welch har suttit mer utvisad än Almen men han har ju iofs 5 assist mer än Almen - det motiverar säkert löneskillnaden om oraklet får bestämma.
Welch är en dubbelt så bra back som Almen. Ja, han är överbetald, vilket jag också sade i somras. Men han är hästlängre bättre än Almen och Marshall. Och hans 9p ger honom en klar andraplats i RBKs poängliga bland backarna. Säger dock mer om RBKs backar än om Welch.

Flying Farang skrev:Viktor Amnér, en annan världsback som Oraklet hissade till skyarna, floppat i två SHL klubbar denna säsongen och spelar nu i HA - på den nivån där han tydligen funkar.
Amnér vlle jag testa efter att han gjort 46 poäng, varav 17 mål som back i allsvenskan och tog steget upp med Leksand. Jag är nog inte den enda som hade velat testa honom. Han hade lätt idag gått in i Rögles första backpar.

Flying Farang skrev:ViK Hockey bäst i HA förra säsongen, AIK bäst i HA denna säsongen, väntar med spänning på vilket lag som Oraklet kommer att ge dödskyssen nästa säsong...
VIK var bland de farligaste lagen förra säsongen om de skulle nå dit. Jag sa tydligt att de blir farliga om de tar sig dit. Lika farliga blir Modo/AIK i år om de lyckas tråckla sig upp. Detta är för avancerat för dig att förstå. I din hjärna är Västervik farligare än Modo för att de råkar ligga lite högre upp i tabellen. Av samma anledning var Malmö farligare än Vita Hästen. Leksand farligare än Tingsryd. Rögle farligare än Björklöven osv. Alla dessa gick upp. Du har inte kapacitet att förstå vilka lag som blir tuffast att slå i en 7-matchers serie. AIK är försvagade iom att Steen lämnade. Men det är fortfarande ett farligt lag, om de tar sig dit. Modo kan rentav bli svårare än Mora trots att de har 30 poäng mindre. Men sådant fattar inte du.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170205 kl 16:36

Vi lägger ner pajkastningen. Tråden har ju flippat ur helt.

Det jag gillar med Ryfors är att han verkligen tar för sig och försöker göra det där lilla extra. Som igår när han trampade in helt orädd och ville avgöra matchen. Ser inga tecken på nervositet hos honom. Bra skalle tror jag. Inte ofta man ser Karlsson ta för sig på det här sättet, han hade väl sökt en passning i det läget. Tycker nästan att Ryfors har gått om honom på sistonde.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170205 kl 18:35

GrönvitaMike skrev:Vi lägger ner pajkastningen. Tråden har ju flippat ur helt.

Det har jag redan gjort, du kan kanske scrolla tillbaka i tråden och fundera på när den flippade ur och vem som såg till att den flippade ur....
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170205 kl 20:37

Flying Farang skrev:
GrönvitaMike skrev:Vi lägger ner pajkastningen. Tråden har ju flippat ur helt.

Det har jag redan gjort, du kan kanske scrolla tillbaka i tråden och fundera på när den flippade ur och vem som såg till att den flippade ur....
Nästa gång kanske du inte ska försöka spela så smart. Det var ju egentligen du som drog igång hela skiten i en annan tråd, vilket du får äta upp nu. Hade inte väntat mig något annat heller.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170205 kl 21:40

Vackert att se hur lyckliga alla vi Rögle supportrar är så här dagen efter första segern 2017! Det är ju så man bli rörd!

Återgå till "Matchtrådar"