170225 Malmö - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Tuborg

Re: 170225 Malmö - Rögle

Inläggav Tuborg » 170225 kl 21:20

Mike ville hellre ha Iggulden än Rakshani. Han är med andra ord raketforskare!!!!!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170225 kl 21:23

Jag skiter fullständigt i MIF och kommer inte ens följa dem i slutspelet.
Det intressanta är att du mfl har lillebrorskomplex medan jag kan stå rakryggad och applådera deras säsong, för de gör precis det RBK skulle/borde ha gjort istället för att skämma ut sig.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170225 kl 21:25

Hahaha vilket skitsnack babyboy.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170225 kl 21:26

Tuborg skrev:Mike ville hellre ha Iggulden än Rakshani. Han är med andra ord raketforskare!!!!!!
Jag ville ha båda. Och jag har redan förklarat att jag inte hade sett Iggulden innan han kom. Säga vad man vill om hans mediokra spel i RBK men killen gjorde trots allt 30 poäng, vilket bara Lerg slår i år.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170225 kl 21:27

GrönvitaMike skrev:och kommer inte ens följa dem i slutspelet.

Vilken uppoffring!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170225 kl 21:29

Tuborg skrev:Hahaha vilket skitsnack babyboy.
Man märker ju rätt tydligt vem av oss två som är glad och förbannad. Är någon av oss två MIFare så är det du.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170225 kl 21:30

Jag lovar dig raketforskarMIKE. Jag kommer ALDRIG att applådera åt MIF. Är liksom inte det jag lärt mig som Rögleit......

Var det förresten Bryggman du ville värva inför säsongen??
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170225 kl 21:31

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:och kommer inte ens följa dem i slutspelet.

Vilken uppoffring!!
Du får dock gärna komma med en rapport och berätta hur det går för pensionärslaget i slutspelet med sin floppsatsning där bara 1 spelare platsar i RBK.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170225 kl 21:32

Tuborg skrev:Jag lovar dig raketforskarMIKE. Jag kommer ALDRIG att applådera åt MIF. Är liksom inte det jag lärt mig som Rögleit......

Var det förresten Bryggman du ville värva inför säsongen??
Lillebrorskomplex som sagt. Tyvärr är det många i RBK som lider av detta. Ni har ingen stolthet. Själv fokuserar jag på det sportsliga. Blir rätt pinsamt att försöka dissa ett lag som är 35p före.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170225 kl 21:44

Lillplutten här inne på detta forumet finns det bara EN som har komplex.

Men jag älskar humor och hoppas du fortsätter att förgylla min tillvaro!!!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170225 kl 21:52

GrönvitaMike skrev:Jag skiter fullständigt i MIF och kommer inte ens följa dem i slutspelet.
Det intressanta är att du mfl har lillebrorskomplex medan jag kan stå rakryggad och applådera deras säsong, för de gör precis det RBK skulle/borde ha gjort istället för att skämma ut sig.

Vad kul för dig då, stå du och applådera åt Möff. Om "ryssen kommer" så kan du "stå rakryggad" och applådera åt Putin :-)

Nej skämt å sido, hade Möff fått Thuresson, Filpulla och tja säg Alvarez långtidsskadade så hade de varit på ungefär samma delen av tabellen som Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170225 kl 22:43

sinner skrev:
GrönvitaMike skrev:Jag skiter fullständigt i MIF och kommer inte ens följa dem i slutspelet.

Vad kul för dig då, stå du och applådera åt Möff. Om "ryssen kommer" så kan du "stå rakryggad" och applådera åt Putin :-)

Nej skämt å sido, hade Möff fått Thuresson, Filpulla och tja säg Alvarez långtidsskadade så hade de varit på ungefär samma delen av tabellen som Rögle.
Så vitt jag kommer ihåg låg Rögle sist/näst sist även när Cehlin, Wännström och Widing spelade.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170226 kl 00:47

Nja, det finns många anledningar till att det var så. Framför allt det var innan Lindbäck.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170226 kl 01:22

sinner skrev:Nja, det finns många anledningar till att det var så. Framför allt det var innan Lindbäck.
Vi hade varit långt ifrån Malmö i tabellen ändå. Malmö hade ett slagkraftigt lag redan från start medan vi har behövt reparera misstagen under resans gång. Vår backsida är på tok för svag för att vi ska kunna matcha ett lag som Malmö. Däremot tror jag mycket väl att vi hade kunnat vara före Örebro just nu om Cehlin och Wännström varit skadefria + Lindbäck.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170226 kl 04:08

Det är ju skönt att se hur förlusten i derbyt iallafall glädjer GVM, förmodligen den enda "Rögle supportern" som hjular av lycka idag... sådana "Supportrar" som Mike klarar sig rögle utan - en jävla kappvänande besserwisser som gläds med förluster för rögle får iallafall mig att må illa. Men nu lämnar jag ämnet och idioten till sitt öde.

Sett över derbyna denna säsongen så tror jag att den galna första matchen (6-7) satte tonen för både derbyna och säsongen, efter det stukades rögle och skaddor och avstängningar regnade in i laget - hade vi kommit ut segrande ur den bataljen så tror jag nog säsongs utvecklats på ett annat vis.

Det känns rätt klart med kvalspel, visserligen 15 poäng kvar att spela om men vi behöver 2 segrar mer än Örebro innan vi möter dem i näst sista omgången annars är det kört.

Men det är viktigt att vi kommer in på vinnarspåret igen inför kvalet, vill inte gå in där med en ny lång förluststreak. Stoffe och Williamsson måste tillbaka för de ger iallafall inställning och stabilitet men vi har ju ett antal svåra matcher kvar, Luleå bort x2 samt Frölunda och nu har helt plötsligt även Leksand fått häng på Örebro så den matchen lär ju inte heller vara betydelselös?

Hur som helst måste vi gör allt för att komma in i kvalet som ett vinnande lag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170226 kl 09:31

Bara för att man tycker att MIF är klart bättre så är man en MIFare? Herregud. Vass logik. 95% av mina inlägg berör RBK och kanske 2% Malmö...och då är det bara för att påminna Mygel om att han inte är den vassaste kniven i lådan när det kommer till hockeykunskaper...pensionärsligan bla bla.

Flying Farang - Den första derbymatchen satte inte tonen alls. MIF har ett klart bättre lag i år även när RBK är skadefria. Rent målvakts- och forwardsmässigt matchar vi dem rätt bra när vi är skadefria, däremot är det en extrem skillnad på resp lags backar. Medan MIF har en riktigt bra backuppsättning av SHL-mått mätt så har vi SHLs sämsta. Det finns tom ett antal HA-klubbar som inte har sämre backuppsättning än oss. Det är där allting faller + delvis skadorna på Cehlin och Wännström.

Förjävligt att man ska behöva vara så här orolig inför ett kval när det skiljer så enormt mycket i spelarbudget mellan oss och Mora/AIK/BIK. Det borde vara en större fördel oss än det är. Nu vet man ju knappt om vi ens är bättre än Mora och AIK t.ex. En dålig eller oturlig start så har detta gänget "potential" att åka ur. Sen har man ju även haft extrem otur att få sina två viktigaste spelare skadade. Den här säsongen vill man bara glömma. Håller vi oss kvar kommer jag fan alltid att se tillbaka på den här säsongen och tänka att "det kunde ha varit värre".
qp

Inläggav qp » 170226 kl 10:45

[quote="GrönvitaMike"]Bara för att man tycker att MIF är klart bättre så är man en MIFare? Herregud. Vass logik. 95% av mina inlägg berör RBK och kanske 2% Malmö...

Förblindad av din egen storhet så inser du inte att dina 95% inlägg om RBK innebär ett evigt avrättande av spelare, ledare och organisation medan dina 2% är stora hyllningar till Malmös dito. Du förutsätter
dessutom att du är den enda på forumet som ser alla fel och brister i klubben vilket är helt galet. Vi övriga har oxå uppmärksammat detta men vet att det är meningslöst att sparka på en liggande och hoppas
att vi kan lösa problemen till nästa säsong, men du ser inga begränsningar utan vill kasta ut halva laget samt div ledare/funktionärer mitt under pågående säsong till enorma kostnader och dessutom tvångskommendera
nya spelare hit som ersättning oxå de till enorma kostnader. Hela ditt tänk är drömmar och omöjligt i dagsläget, inse detta!

Du gör dig dessutom ovän med många p g a din egenfixering och tro på ditt s k hockeykunnande och förminskar oss övriga på forumet utan tanke, med samma glada hjärta. Ingen form av självransakan finns i ditt huvud.
Visa lite eftertanke och tänk på vad och hur du skriver eller ta för fan TIMEOUT.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170226 kl 19:34

Är det för mycket begärt att vilja ha bort Granak t.ex? Tysken har höjt sig marginellt på sistonde men jag tycker fortfarande att man skulle ha brutit med honom i höstas. Man hade utan problem kunnat hitta klubbar som tar över kontrakten på dessa underpreseterande och välbetalda spelare. Då hade man också haft tid att ta in vettiga ersättare. Almen, som har varit en av de sämsta backarna överlag belönas med ett nytt kontrakt...logiskt.

Nu står vi i en sits där vi som SHL-lag har ett ovisst kval mot ett allsvenskt lag. Hade sportrådet skött affärerna rätt så hade vi varit stora favoriter åtminstone. Nu kan man i värsta fall åka ur och då är det bara att glömma SHL på bra länge med de ökade intäktsskillnaderna.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170226 kl 21:44

qp skrev:
GrönvitaMike skrev:Bara för att man tycker att MIF är klart bättre så är man en MIFare? Herregud. Vass logik. 95% av mina inlägg berör RBK och kanske 2% Malmö...

Förblindad av din egen storhet så inser du inte att dina 95% inlägg om RBK innebär ett evigt avrättande av spelare, ledare och organisation medan dina 2% är stora hyllningar till Malmös dito. Du förutsätter
dessutom att du är den enda på forumet som ser alla fel och brister i klubben vilket är helt galet. Vi övriga har oxå uppmärksammat detta men vet att det är meningslöst att sparka på en liggande och hoppas
att vi kan lösa problemen till nästa säsong, men du ser inga begränsningar utan vill kasta ut halva laget samt div ledare/funktionärer mitt under pågående säsong till enorma kostnader och dessutom tvångskommendera
nya spelare hit som ersättning oxå de till enorma kostnader. Hela ditt tänk är drömmar och omöjligt i dagsläget, inse detta!

Du gör dig dessutom ovän med många p g a din egenfixering och tro på ditt s k hockeykunnande och förminskar oss övriga på forumet utan tanke, med samma glada hjärta. Ingen form av självransakan finns i ditt huvud.
Visa lite eftertanke och tänk på vad och hur du skriver eller ta för fan TIMEOUT.

:-) Det är som att prata med en tonåring .. Man kan lika gärna prata kinesiska, det blir ungefär lika mycket av budskapet de tar till sig. Fast han är säkert duktig på FIFA och hockey manager spel. Nej, vems fel ,varför och hur kan man diskutera efter säsongen. Nu gäller det att hålla sig kvar i SHL. Även om jag tror att vi klarar oss, dock via kvalserien så blir det så klart svårt att behålla de bästa spelarna på grund av ovisshet. De brukar komma överens med andra klubbar innan säsongen är över tyvärr. Som jag sa innan så är jag ganska säker på att både Wännström och Cehlin redan är borta. Har också svårt att se hur vi ska kunna behålla Lindbäck. Det jag verkligen kan hålla med om Mike är Granak. Men han är väl borta så fort denna säsongen är över. När det kommer till Almen så tror jag att han kan utvecklas om har får rätt hjälp av tränarna. Claesson har verkligen utvecklats i år, önskar att han skjuter mer.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170226 kl 22:08

Det viktigaste är att överleva denna säsongen. Cehlin och Wännström hade nog lämnat oavsett. Det är visserligen tunga tapp men långt ifrån oersättliga. I övrigt har man de flesta spelare på kontrakt som man vill behålla. De som inte har kontrakt är inga stjärnor direkt utom Lindbäck, men han är ju samtidigt omöjlig att behålla.

Almen kan man låna ut eller ännu bättre bryta med.
Matson tycker jag ska väck. Hans prestation motsvarar inte hans lön. Han är tragiskt nog bland de bäst betalda i RBK. Även om han sliter som ett djur så har vi ett flertal juniorer som gör jobbet för kaffepengar.
Collberg ska brytas med tycker jag.
Åslin bör man nog behålla.
Liljewall såklart behålla.
Granak, Schutz och Williamsson väck.
Claesson kan man förlänga med och ev låna ut.
Dansk ska väck.
Roger Hansson väck.
Eldebrink väck. Ersätt med Melin om det går.

Återgå till "Matchtrådar"