170228 Luleå - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
eleganten

170228 Luleå - Rögle

Inläggav eleganten » 170227 kl 13:09

Fraser gör debut!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 170228 Luleå - Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 13:21

Fraser blir ruggigt intressant att se! Hoppas han överraskar och tar död på alla ryktena som varit.
Personligen hoppas jag att han är något liknande som "Paille" i Brynäs.
Han säger själv i intervjun på hemsidan: "My game is at the best possible spot it can be while practicing and now it's just about letting everything else taking over for the game".
På frågan om vilken spelartyp han är så säger han med glimten i ögat: "I'm a pretty good skater now cause i've been skating a lot in practise" ;-)
Vidare säger han att han kommer gå rakt på kassen och med sin tyngd flytta på motståndarna och "göra kaoz".
Låter ju faktiskt lovande. Det enda man saknar/önskar är väl att han skulle nämnt skottet som ett farligt vapen. Det är vårt allra största behov framåt - en sniper.
/MIFaren
Senast redigerad av GrönvitaMike 170227 kl 13:47, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170227 kl 13:42

En av säsongens mest spännande debutanter, ber till gudarna att han hamnar på Maskens pluskonto, även om det lär saknas en hel del. Med tanke på linan man sätter honom i så är ju känslan att man mest vill få igång åkningen.

Tungt med Liljewall. Även om han inte varit sitt riktiga jag sedan skadan, så är det fan ett avbräck. Bra städgumma om inte annat. Foten som spökar?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 14:03

Liljewall är alltid ett stort avbräck. Även om han inte presterat sin bästa hockey på sistonde så kommer han oavsett att vara en av våra viktigaste spelare i kvalet. Ovärderlig.
Hoppas att det inte är någon större fara. I sådana fall har jag inget emot att man "safe-ar" i desssa betydelselösa träningsmatcher.
Däremot vill jag gärna byta plats med honom och Karlsson när han är tillbaka. Liljewall är för bra för att centra fjärdeformationen, framförallt nu när Karlsson är "alibi-Karlsson" igen.

Tror de här formationerna har bäst chans att hålla oss kvar i finrummet. Det är mycket tanke bakom, både fw-formationerna och tillhörande backpar. Allt beror dock på om Fraser visar sig vara ett tillskott.

Förstafemman: Lerg - Connolly - Fraser
Backpar: Alen - Liljegren

Andrafemman: Rensfeldt - Ryfors - Hedberg
Backpar: Fairchild - Williamsson

Tredjefemman: Åslin - Liljewall - Schutz
Backpar: Granak - Marshall

Fjärdefemman: From/Collberg - Karlsson - Matson

Extraspelare: Sylwander, From/Collberg, Almen, Claesson)

Lindbäck.

Skall tilläggas att detta är min åsikt. Om ni har synpunkter på att Sylwander petas för From/Collberg så får det stå för er. Jag tror bestämt att Rögle har mer nytta av From/Collberg mot allsvenskt motstånd. Sylle må ha hjärta, men hans hjärta och kunnande är långt ifrån lika viktigt som Liljewalls t.ex. Han kan få spela BP och göra ströbyten.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 14:29

Jag tror fortfarande att RBK bör sikta på att komma före Leksand. AIK har en jävligt krånglig väg att gå innan de ev kan ställas mot oss. Kommer vi näst sist talar mycket för att vi får BIK - betydligt lättare än Mora.

Så här tycker jag att man bör ranka motståndarna i svårighet:

1. Mora/AIK
2. AIK/Mora
3. BIK
4. Timrå
5. Pantern
6. Tingsryd
7. Västervik
8. Almtuna
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 15:44

Det är två saker jag inte är helt nöjd med.

1. Vad har Elvenes åstadkommit för att gå före From i kön? Han är är bara medioker just nu medan From är en forward som kan göra en "Ryfors" när som helst känns det som. Ska vi verkligen satsa på en spelare (Elvenes) som var en breddspelare i vår kanske kommande motståndare Mora?

2. Inte helt nöjd med valet att sätta Fraser i fjärdefemman med Sylle och Elvenes. Det är inte optimala förutsättningar för att sätta avtryck. Jag hade nog satt honom i hetluften direkt, antingen med Lerg och Connolly eller åtminstone med From och Karlsson i tredje. Collberg och Matson i fjärde med Sylwander.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170227 kl 16:32

Hur kan Morten Jensen gå före Timhoty Liljegren? Känns helt sjukt i mina ögon. Vill helst inte se Granak heller på isen, han är usel och han vet säkert redan nu att han inte kommer få nytt kontrakt nästa säsong, varför ha med den sopan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 17:09

henkus78 skrev:Hur kan Morten Jensen gå före Timhoty Liljegren? Känns helt sjukt i mina ögon. Vill helst inte se Granak heller på isen, han är usel och han vet säkert redan nu att han inte kommer få nytt kontrakt nästa säsong, varför ha med den sopan.
Det är rätt sjukt. Inget ont om Jensen, men Liljegren rankades innan körtelfebern som 2:a totalt i draften och har bevisat mer än Jensen. Ändå går Jensen före av en nån anledning. Hade man satsat på Jensen som ordinarie så hade jag kunnat förstå det, men nu ruttnar ju killen i båset. Angående Granak så har vi tyvärr inga vettiga alternativ. Jag tror inte att det gynnar Rögle i kvalet att spela Claesson eller någon annan istället. Jag hade kunnat köpa Liljegren istället för Granak men det lär ju inte hända.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170227 kl 17:46

henkus78 skrev:Hur kan Morten Jensen gå före Timhoty Liljegren? Känns helt sjukt i mina ögon. Vill helst inte se Granak heller på isen, han är usel och han vet säkert redan nu att han inte kommer få nytt kontrakt nästa säsong, varför ha med den sopan.

Å andra sidan, Morten Jensen är extraspelare och lär inte få spela många minuter om än någon speltid alls. Med juniorerna får TL massor med istid och kan fokusera på att komma tillbaka till den nivå han var innan sjukdom. Hade varit skillnad om han faktiskt FICK någon istid i A-laget. Han byggs nog upp till nästa säsong. Fast skulle samtidigt inte förvåna mig om han blir aktuell i ett kval.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170227 kl 17:50

Fraser - fan vad man hoppas...

https://www.youtube.com/watch?v=pqy2iJFzO8o

Hyfsad omgivning han spelar med där, men hans avslut gillas rakt av
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 18:18

Morten Jensen har 14 poäng på 15 matcher i fortsättningsserien.
Det som imponerar allra mest är att han gjort 9 mål på dessa 15 matcher. Rätt vasst för en back.
Förstår inte varför man inte ger honom en ärlig chans för det är väl nu man ska experimentera.
Det är ju inte så att Almen, Granak och Claesson storspelar direkt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 18:24

Jacob Nilsson, enligt mig Moras bäste spelare i år, är inte med i uppställningen ikväll.
Måtte det vara en allvarlig skada, så att det jämnar ut sig på den fronten.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170227 kl 18:27

Tycker också man borde testa av en sådan som Jensen som är offensiv. Inte så mycket att förlora i det här läget när flera andra backar spelar under godkänd nivå.

Lyssnade precis på intervjun med Ross - måste säga att han har truten med sig. Väldigt lätt att gilla.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 170227 kl 18:27

From och Liljegren är en liten gåta för mig och för andra här inne!!!
Har Liljegren problem med studierna?....
From är märklig först var han trött och jetlaggad sen var han sjuk sen var han skadad....

Tycker det är mycket om och men :-)

Sugen på och se vad fraser kan tillföra!!!!!!
Henrik

Inläggav Henrik » 170227 kl 18:36

Tror nog tränarna har koll och gör det bästa av saken.
Nu är det under alla förhållande för sent att "rensa i truppen". Gäller bara att få alla tillgängliga att dra åt samma håll, att äta puck för varandra och få ut varje gubbes individuella max...och hoppas på ett lyckligt säsongsslut, med eller utan kval. Jag ältar inte lagbygget mer förrän det är över.

Men inför Luleå:
I Frasers fall tycker jag snacket och placering i fjärdelinan tydligt signalerar att vi inte ska ha några stora förhoppningar om "frälsning". Men det vore ju onekligen kul!
Sen tror jag man vårdar Timothy så ömt man kan. Back to basics, för honoms och lagets bästa. Timothy har självklart en dialog med tränarna. När prestationer och självförtroende växt tillräckligt i J20 så märker nog alla parter det. Kanske denna säsong, kanske nästa?
Morten är i en annan sits. Han har vad jag förstått varit bäste J20-back sett över säsongen, ende 97:an, och kan därför förtjäna att få chansen här och där. För honom, i positiv trend, är det samtidigt bara ett plus att få vara bänkvärmare och sniffa på A-lagsspel.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 19:07

Henrik skrev:Tror nog tränarna har koll och gör det bästa av saken.
Med tanke på tränarnas oförmåga att se Jesper Jensens potential samt backsidans brister inför säsongen så är jag inte övertygad om att de alltid fattar rätt beslut. Granak och Schutz är fortfarande kvar och får enormt mycket istid trots att de varit grova floppar hela vägen. Vi har ingen förstecenter heller och vi spelar med en självmordstaktik i BP. Tränare är inga helgon.
qp

Inläggav qp » 170227 kl 19:36

Lite fundersam blir man när man ser Matts skridskoåkning som ser lite valhänt ut faktiskt, i nuläget. Han är ganska långt ifrån de bilder man sett på youtub, så vi ska nog inte ha för stora förväntningar på hans debut. Men han verkar hitta målet i a f. Håller tummarna!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170227 kl 19:37

Säsongen högst troligt över för 16...enligt HD

Vilken jävla skitsäsong
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 19:41

qp skrev:Lite fundersam blir man när man ser Matts skridskoåkning som ser lite valhänt ut faktiskt, i nuläget. Han är ganska långt ifrån de bilder man sett på youtub, så vi ska nog inte ha för stora förväntningar på hans debut. Men han verkar hitta målet i a f. Håller tummarna!
Tycker att han ser rätt seg ut på youtube med.

Moras nyförvärv Matt Bailey har gjort 5p på 5 matcher. De verkar inte ha blivit sämre med hans inträde. De har f.ö. sjukt många spelare som producerar bra med poäng.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 19:42

ogilthorpe skrev:Säsongen högst troligt över för 16...enligt HD

Vilken jävla skitsäsong
Helvetes jävla skit. Nu ligger man riktigt illa till, fy fan!
Henrik

Inläggav Henrik » 170227 kl 19:46

Nä, håller med dig MIke, tränare är inga helgon, just därför väljer jag mest att "hålla tummarna" säsongen ut. Och sen tror jag inte på ideliga tränarbyten. I stället, kontinuitet och arbetsro. Kanske skulle en stängd liga avhjälpa allt hattifnattande?
Om man nu verkligen ratade Jensen och inte själva blev ratade, så är det med facit i hand i stort den enda missen som gjordes på det stadiet. Det må va hänt. All lycka åt Jensen. Skit i honom nu.
NU är det för sent att kicka Granak och Schütz. Därför känns det också meningslöst att älta deras tillkortakommanden mer. Självklart gör de nu sina sista matcher i RBK.
Fönstret är stängt. Förstecenter är en fråga för nästa säsong.
Nu håller vi tummarna för räddat SHL-kontrakt med vad vi har tillgängligt!
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170227 kl 19:50

qp skrev:Lite fundersam blir man när man ser Matts skridskoåkning som ser lite valhänt ut faktiskt, i nuläget.

Instämmer. Det är inte direkt de där majestätiska Mats Sundin-skären och så långt man bara kan komma ifrån en perfektionist som Janne Ericson (vars åkstil faktiskt var så enastående att Svenska Hockeyförbundet hade med honom i en instruktions-VHS i utbildningssyfte på 90-talet). Men skit samma, gör han bara mål så får han gärna halta runt för min del :-)

Tråkigt om ryktet stämmer kring 16. Hade varit en av våra viktigaste pjäser i kvalet :-(
Henrik

Inläggav Henrik » 170227 kl 19:53

GrönvitaMike skrev:
ogilthorpe skrev:Säsongen högst troligt över för 16...enligt HD

Vilken jävla skitsäsong
Helvetes jävla skit. Nu ligger man riktigt illa till, fy fan!

Instämmer! K-ken i avgasröret! :arg: Men vi ger oss aldrig! :-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170227 kl 19:53

Jaha, han oxå. Detta går åt skogen :-( :-(
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 20:12

Henrik skrev:Nä, håller med dig MIke, tränare är inga helgon, just därför väljer jag mest att "hålla tummarna" säsongen ut. Och sen tror jag inte på ideliga tränarbyten. I stället, kontinuitet och arbetsro. Kanske skulle en stängd liga avhjälpa allt hattifnattande?
Om man nu verkligen ratade Jensen och inte själva blev ratade, så är det med facit i hand i stort den enda missen som gjordes på det stadiet. Det må va hänt. All lycka åt Jensen. Skit i honom nu.
NU är det för sent att kicka Granak och Schütz. Därför känns det också meningslöst att älta deras tillkortakommanden mer. Självklart gör de nu sina sista matcher i RBK.
Jensen enda missen? Var Schutz en bra rekrytering? Var Cederholm en rimlig värvning när vi behövde spelskickliga backar? Var det klokt att inte förstärka backsidan på hela säsongen? Var det klokt att behålla Granak? Var det klokt att förlänga med Almen efter en usel säsong från hans sida? Var det smart att bänka From för att han var trött? Var det rätt att inleda säsongen med två andremålvakter? Var det rätt att bänka Åslin? Var det klokt att spela Wännström efter sin hjärnskakning? Var det rätt att ha tre tränare, där två av dessa (Gath, Bogren) rekryterats pga svågerpolitik. Är det rätt att spela Elvenes före From som visat betydligt mer? Var det rätt att behålla Schutz hela vägen? Var det klokt att rekrytera en skadad Fraser på sign-on bonus? Är det klokt att köra med en BP-taktik där de egna spelarna står still och skymmer Lindbäck medan motståndarna tar skott efter skott? Är det smart att spela Granak i PP istället för Liljegren? Rimligt att skicka ner honom när vi behöver produktiva backar, inte minst i PP? Klokt att spela en av våre bättre centrar (Liljewall) i fjärde? Nu verkar ju även han ha spelat skadad och missar pga det troligtvis säsongen. Var det smart att satsa på Connolly som förstecenter i SHL? Var det smart att bygga backsidan med 1 (!) producerande back? Var det smart att värva Collberg efter att han petats i AHL och bara fick spela BP? (kan omöjligt ha värvats för att brunka). Var det rätt att jaga mediokra spelare som Castonguay, Jämtin och Press?
Senast redigerad av GrönvitaMike 170227 kl 22:20, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 20:35

Vem av Cehlin och Wännström är i Thailand just nu? Fy fan vad illa. Den måste ju verkligen lida av huvudvärk när den söker sig till 35-40 C värme. Och klubben som just nu spelar för sin existens i SHL skiter man i. De där ryktena om att det är infekterat mellan parterna kanske stämmer ändå.
Bengt

Inläggav Bengt » 170227 kl 21:49

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Nä, håller med dig MIke, tränare är inga helgon, just därför väljer jag mest att "hålla tummarna" säsongen ut. Och sen tror jag inte på ideliga tränarbyten. I stället, kontinuitet och arbetsro. Kanske skulle en stängd liga avhjälpa allt hattifnattande?
Jensen enda missen? Var Schutz en bra rekrytering? Var Cederholm en rimlig värvning när vi behövde spelskickliga backar? Var det klokt att inte förstärka backsidan på hela säsongen? Var det klokt att behålla Granak? Var det klokt att förlänga med Almen efter en usel säsong från hans sida? Var det smart att bänka From för att han var trött? Var det rätt att inleda säsongen med två andremålvakter? Var det rätt att bänka Åslin? Var det klokt att spela Wännström efter sin hjärnskakning? Var det rätt att ha tre tränare, där två av dessa (Gath, Bogren) rekryterats pga svågerpolitik. Är det rätt att spela Elvenes före From som visat betydligt mer? Var det rätt att behålla Schutz hela vägen? Var det klokt att rekrytera en skadad Fraser på sign-on bonus? Är det klokt att köra med en BP-taktik där de egna spelarna står still och skymmer Lindbäck medan motståndarna tar skott efter skott? Är det smart att spela Granak i PP istället för Liljegren? Rimligt att skicka ner honom när vi behöver produktiva backar, inte minst i PP? Klokt att spela en av våre bättre centrar (Liljewall) i fjärde? Nu verkar ju även han ha spelat skadad och missar pga det troligtvis säsongen. Var det smart att satsa på Connolly som förstecenter i SHL? Var det smart att bygga backsidan med 1 (!) producerande back? Var det smart att värva Collberg efter att han petats i AHL och bara fick spela BP?(kan omöjligt ha värvats för att brunka). Var det rätt att jaga mediokra spelare som Castonguay, Jämtin och Press?

Detta forumet är oftast trevlig läsning för oss som är grönvita ända in i hjärtat även om man bor bor en bit från Ängelholm.
De flesta inläggen är intressanta, tänkvärda och/eller roliga.
Detta gäller tyvärr inte GrönvitaMikes inlägg som nästan alltid är negativa, gnälliga och inte särskilt nyanserade. Detta förstör tyvärr en del av nöjet och glädjen med att följa och våndas med Rögle.
Titta bara på inlägget ovan som egentligen säger mer om den som skrivit det än om laget vi alla älskar.....(eller?)
Det går ju tyvärr inte att lägga in ett filter mot dessa inlägg.
Så låt oss nu all vara positiva och dra åt samma håll när det behövs som mest!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170227 kl 22:16

Bengt. Ursäkta men vilket uselt första inlägg. Du hade alltså inget vettigare att skriva? Du har ingen egen åsikt i frågan? På tal om gnäll så är det just ditt inlägg som är gnäll!
Att vara kritisk i det här läget är bara sunt. Vi ligger ju för fan sist och de inbitna fansen har fått bekänna färg.
Vi är på god väg att åka ur med en budget som är 3 gånger större än Mora/BIK/AIK. Vad konstigt då att man är kritisk med tanke på hur säsongen har sett ut.
Vi borde kanske vara glada och jubla åt att vi snart får kvala med risk att för evigt harva i HA? Du kanske är en sån där plastsupporter som bara är där för korven och "underhållningen". Då förstår jag att kritik kan tyckas onödigt. För då spelar det ingen roll om vi möter Frölunda i SHL eller Vita Hästen i HA, korven smakar ju lika bra ändå, eller hur?
qp

Inläggav qp » 170228 kl 00:43

Är det inte dags att stänga Mike snart!! Det räcker med alla skador, avstängningar och eventuella felvärvningar som gjorts denna säsong.Hade Cehlin, Wännström och Widing varit hela så hade vi inte legat där vi nu ligger. Nu har vi det lag vi har och ingen på detta forum kan vrida tiden tillbaka och börja om säsongen, de flesta på forumet inser detta faktum UTOM Mike. Förutom att det gått åt helvete med det mesta så ska man behöva läsa Mikes negativa, provocerande och otrevliga inlägg som inte leder någonstans än till mer ilska. Allt står hugget i sten, en gång till...... VI HAR DET LAG VI HAR... går det så går det...Även om halva Detroit Red Wings erbjöd sig att hjälpa RBK GRATIS så kan vi inte ta emot dem då FÖNSTRET ÄR STÄNGT... Mike. Att då skicka 3-4 spelare enl ditt förslag och fyller på med juniorer så skulle betyda att vi i princip lämnar WO, då vi inte får ihop mer än 3 någorlunda slagkraftiga kedjor...förstå det Mike och lägg av med ditt eviga tjatande om värdelösa spelare, tränare osv och stötta dom vi har kvar istället!
EFTER säsongen kan man ta den diskussion du fört HELA denna säsong........... men INTE NU, för det leder inte någon vart för h-e! Och du.. kalla dig inte inbitet fans, du är en plåga för RBK som förening, en plåga för spelare och ledare och en plåga för de flesta på detta forum. OM några år när du blir myndig så kommer du säkert att inse hur otrevligt du beter dig och bli en riktig supporter i någon förening du gillar....Lycka till!
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170228 kl 01:39

Jag har sagt det förr bara ignorera GVM och hans påhopp det är bästa medicinen. Han kommer i så fall bli väldigt frustrerad över att ingen bemöter honom!! Tro mig det funkar.

Återgå till "Matchtrådar"