170228 Luleå - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Re: 170228 Luleå - Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 02:11

Javisst stäng av mig så att forumet kan återgå till att bli dött som det var innan mig. Då var det nog fantastiskt roligt att hänga här och föra diskussioner med sig själv och i bästa fall en/två andra.
Sjukt att vissa ens ifrågasätter kritiken efter den här katastrofsäsongen PÅ ALLA MÖJLIGA PLAN.
Jag säger inte att man ska skicka spelare nu som qp av någon konstig anledning skriver. Däremot SÄGER jag att man borde ha gjort förändringar längre bak i tiden. 1 Förstärkt backsidan. 2. Skeppat iväg Granak och Schutz och tagit in ersättare. 3. Förstärkt med en forward till när man insåg att Cehlin och Wännström skulle bli borta säsongen ut. Istället väntade man och väntade och det kom ingen förstärkning alls. Och nu när Liljewall ser ut att vara borta så ser det riktigt tunt ut. Hade inte skadat om man nu haft den där spelaren jag tjatat om i evighet. Kul att veta att vi nu har resurser sparade till värvningar när vår existens i SHL står på spel. Vill inte ens tänka på hur jag kommer känna om vi åker ur med vetskapen om att vi sitter på resurser som kunde gjort skillnad. Hur man kan försvara detta som supporter är helt jävla bisarrt.

AIK har nu 10 raka vinster. Ni vet det där AIK som jag varnade för när de låg i botten men blev förlöjligad för att de just då råkade ligga utanför topp 8. De går alltså in och mosar Mora med 4-0 på bortais. Västerås höll ju på att göra samma sak ifjol när de i slutskedet mosade Leksand borta med 5-1 (ni vet Leksand som en månad senare gick upp), Oskarshamn med 7-1 osv.
Anledningen till att många av er ogillar mig är inte för att jag kritiserar Rögle, utan för att jag har rätt hela tiden i sak och det sticker i ögonen på er - den svenska avundsjukan i sitt esse. Rätt intressant att skribenter med hyfsade analyser som Borque, Henrik, Flood mfl aldrig bemödar sig med det, utan det är hönsen med noll koll som som t.ex. Mygel ala "pensionärsligan MIF kommer floppa" Farang ala "Schutz är lika bra som Rakhshani" som snackar skit eftersom det provocerar dem att jag är kunnigare. Faktum är att om jag hade varit involverad i RBKs sportråd inför säsongen och fått huvudansvaret så hade vi redan i år varit ett lag för övre halvan av tabellen. Och då hade jag inte krävt ett öre som motprestation. Masken som är välbetald har lyckats göra RBK sämre med mer resurser. Och han får ingen vidare hjälp av tränarna heller för de ser inte heller de uppenbara bristerna ala Cederholms ankomst och Robin Press-ryktet när man behövde spelskickliga och producerande backar. Herrejävlar.

Fasen vad roligt det blir med kval. De allsvenska lagen lär nog skita på sig när de ser centrarna: Connolly, Ryfors, Karlsson, Matson. Deras forwards lär darra av skräck av att behöva ställas mot Claesson, WIlliamsson, Almen, Granak, Marshall, Alen. Hade någon sagt att detta var Vita Hästens backar så hade jag inte reagerat nämnvärt. Masken får nog be till gudarna att Lindbäck står på huvudet likt Honken gjorde ifjol och att Lerg och Rensfeldt levererar. Annars kommer det här gänget att åka ur. Men det har ju ingen betydelse för Mygel, qp, Flying Farang, Tuborg och co. Korven och kaffet kommer ju smaka lika bra i allsvenskan.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170228 kl 07:52

Du borde sluta skriva på forumet. Alternativ borde man stänga av dig från AIA-admins sida.
Forumet är idag levande och det finns en bred skara trevliga skribenter. Enda risken att det dör igen är att folk tröttnar på din ton och ditt eviga malande och påhopp.

Forumet har inte fått högre aktivitetsnivå på grund av dig utan TROTS din närvaro.
Det enda dåliga med forumet, som ibland får mig att stänga ner och fundera på att skita i det, är dina inlägg.

Att du anser att det är tack vare dig som det idag är högre aktivitet på forumet är hybris, och karaktäristiskt för dig.
Inläggen karaktäriseras av en hånfull ton mot spelare och ledare in om RBK och mot andra på forumet.
Dina inlägg karaktäriseras av hybris och psykos, inte av ett sunt intresse för RBK.

Du borde sluta skriva eller så borde du stängas av.
Om AIA-admin inte gör något finns risken att folk lämnar forumet och tröttnar.
Detta vore oerhört synd då tonen och samtalat i övrigt är mycket bättre här än på övriga kommentarsfälts-internet.
Det skulle kunna vara en fredad zon där vi som älskar RBK kan få samlas kring intresset och utbyta tankar i samförstånd.
I ett socialt sammanhang hade ditt beteende aldrig accepterats, jag hoppas AIA-admins läser detta och reagerar.
Higuita

Inläggav Higuita » 170228 kl 09:34

När man sen ska göra en "årets" lista, årets flopp, årets flipp osv så vet vi alla fall vem som vinner årets narcissist ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 15:58

eleganten - Efter mitt inträde har fler hittat hit och börjat delta i diskussionerna. Detta känner AIA-admins mycket väl till. Det är bara att titta tillbaka på hur det såg ut innan. Sen kan jag säkert bli bättre på vissa saker.
Det folk lätt glömmer bort är att jag inte sällan får dryga svar tillbaka på sakliga inlägg jag skriver vilket gör att jag själv är dryg tillbaka.

Det här ska inte bli något "ryggdunkarforum" ala "fredad zon" som du så fint kallar det. Det är inte sunt och skapar inget intresse i längden. Det som skapar diskussioner är våra olika åsikter. Då blir vi också rikare, kunnigare och ser saker från ett annat perspektiv. Det är lite det som är charmen med ett forum. Jag kan garantera att stämningen här hade varit betydligt bättre om den här säsongen inte skötts katastrofalt dåligt. Det hjälper förvisso inte att älta det mer, vilket jag inte tänker göra. Men jag är inte så jävla svår som vissa av er försöker få det till. Håll en god ton så gör jag också det. Att skriva ett drygt svar till mig som Mygel ofta gör när jag skriver något sakligt gör att jag ger igen med samma medel.

Ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna. Ska försöka bättra mig.

Måtte det inte vara allvarligt med Liljewall. Hoppas på positiva nyheter.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170228 kl 16:30

Liljewall hoppfull till spel om det blir kval, enligt intervju i KVP, det var ta mig fan en bra nyhet! Jag vill inte gå in i ett kval utan 16, hans inställning är ovärderlig.

Intervjun med Liljegren i HD var intressant. Man kan alltid värdera ord olika i en intervju, men kokar man ner det så känns det som : hellre fullt förtroende i J20 och mycket istid och utveckling, än nästan ingen istid alls i A-laget. Verkar vara hans eget val. Men den där meningen om att han hade fått chansen i ett bättre lag, känns som en flirt och markering. Oavsett, klart han måste ha istid så valet känns moget. Nu hoppas jag bara att han inte blir bitter och drar utan att vi får njuta av honom nästa säsong, i rätt serie.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 16:39

Positivt! Liljewall är en krigare och är det någon som ska bita ihop och komma tillbaka så är det han. Hans betydelse i ett kval är ovärderligt! Lika viktig som t.ex. Lerg fast på ett annat sätt.
Var lite orolig efter att ha läst på twitter att någon hade träffat Liljewall och att ledbandet var av. Men nu börjar man hoppas och tro att han är tillbaka innan kvalet. Ska tydligen gå på is nästa vecka, och då finns det gott om tid att komma i form.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 16:44

Hur mycket Schutz än har varit en besvikelse i SHL så tror jag att han har potential att bli en joker i kvalet mot sämre motstånd.
Kan han blixtra till lite oftare som han gör ibland i SHL så kan han nog få en större betydelse än man kan tro. Vill gärna att han visar varför han spelar i Tysklands förstafemma.
Levererar han så är allt förlåtet! Åslin tror jag också kan komma att bli en joker. Man glömmer lätt att det är en toppspelare på allsvensk nivå.
Granak är också en spelare som borde komma mer till sin rätt mot sämre motstånd. Men här har jag inga större förhoppningar.
Blir sedan Fraser ett tillskott så ser det helt plötsligt rätt lovande ut.

De enskilt viktigaste spelarna tror jag blir i tur och ordning: Lindbäck, Lerg, Liljewall, Connolly, Rensfeldt, Fairchild och Hedberg.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170228 kl 16:57

Jag är övertygad om att kräken kommer att förlora mot Örebro imorgon.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170228 kl 17:11

GrönvitaMike skrev: Att skriva ett drygt svar till mig som Mygel ofta gör när jag skriver något sakligt gör att jag ger igen med samma medel.

Med drygt svar menar du att jag inte håller med dig eller menar du när jag svarar på något av dina inlägg där du hånar andra skribenter? Du får ursäkta om jag trampat dig på tårna när jag besvarat dina inlägg.

Vad jag kan minnas så var du inte ens en användare här inne när forumet var som mest aktivt. Att du skulle dragit upp aktivitetsnivån stämmer inte, vilket jag kan gå i god för då jag varit på detta forum sedan de öppnades första gången 2007 samt på de forum vi hade innan från 1998 och framåt. Däremot kan jag skönja att vissa skribenter har börjat försvinna på grund av den hätska stämningen som numera råder härinne.

Jag är tyvärr inte moderator längre och jag vet ärligt talat inte inte vilka som är det nu för tiden. Men det hade nog behövts lite mer moderering härinne för slippa visa upp detta eviga hackande av andra användare och folk inom klubben som vissa skribenter sysslar med. Det ger inte direkt en bra bild av Rögle supportrar. Får några år sedan hade detta inte tillåts härinne (vilket Macke kan vittna om då han stängdes av ett antal gånger).
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170228 kl 17:27

Givetvis stämmer det inte att han dragit upp aktivitetsnivån, att påstå något sådant är storhetsvansinne.
Om aktivitetsnivån stigit så har den gjort det TROTS hans närvaro.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 17:32

Nu skriver du något drygt igen. Som vanligt alltså.
Sen påstår du i princip att aktiviteten har blivit mindre sedan jag hittade hit, haha! Fortsätt du att leva i förnekelse. Det är synd att din dryga och provocerande attityd drabbar andra skribenter här när jag ska skriva ett svar.

Det är tur att du inte är mod längre så vi slipper ryggdunkarmentaliteten som inget forum mår bra av. Ta gärna en titt på andra klubbars forum, på Svenskafans och andra inofficiella forum så ska du se att inte ett enda är immun mot kritik. Faktum är att det är väldigt lite tjafs här jämfört med hur det ser ut på andra forum. Macke blev avstängd på ungefär samma grunder som att t.ex. jag hade blivit avstängd nu. Det är inga personangrepp övht från vår sida utan befogad kritik. Jag har väl kanske skrivit "sopa" till dig men då har du tamejfan förtjänat det. Hade du inte försökt anmärka på allt jag skriver så hade du fått ett trevligt bemötande tillbaka. Det är sällan jag är dryg mot Ogilthorpe t.ex. även om han inte heller gillar mig. Han skriver sällan något drygt vilket jag respekterar.
Det här forumet skulle dö ut relativt fort med ryggdunkar-modereringen, precis som för några år sedan när inte en kotte skrev i en matchtråd. Men enligt dig är det ingen skillnad mot förr. Bagdad Bob i sitt esse.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 17:34

eleganten skrev:Givetvis stämmer det inte att han dragit upp aktivitetsnivån, att påstå något sådant är storhetsvansinne.
Om aktivitetsnivån stigit så har den gjort det TROTS hans närvaro.
Ännu ett drygt svar. Det sticker verkligen i ögonen på dig och Mygel att aktivitetsnivån har stigit. De flesta här, inklusive mig, bryr sig egentligen inte. Men det är rätt intressant att ni tar åt er och känner er provocerande av det faktum att aktivitetsnivån har höjts. "Storhetsvansinne" haha! Det är just detta mina övriga vänner här på forumet, som gör att jag ibland kan uppfattas dryg när jag besvarar ett drygt inlägg.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170228 kl 17:42

Mike, det är bara att titta på statistiken. Forumet var som mest aktivt 2010. Jag kan inte se att aktiviteten har ökat nämnvärt sedan ditt in- och uttåg.

Eftersom du menar att mitt svar var drygt i detta fall så drar jag slutsatsen att med drygt svar menar du när jag inte håller med dig.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 17:56

Mygel skrev:Mike, det är bara att titta på statistiken. Forumet var som mest aktivt 2010. Jag kan inte se att aktiviteten har ökat nämnvärt sedan ditt in- och uttåg.

Eftersom du menar att mitt svar var drygt i detta fall så drar jag slutsatsen att med drygt svar menar du när jag inte håller med dig.
Håller inte med men det får stå för dig. Sedan Macke och jag blev avstängda för ett par år sedan så hade jag ingen lust med att skapa ett nytt konto. Ryggdunkarmentaliteten var bara sjuk och ledde till att även folk som lade sig i ledet också tappade intresset så småningom. Det var relativt dött som jag kommer ihåg det. Vissa skrev tom i matchtrådarna att det var dött och undrade var all folk var. Då fanns det även ett allmänt större RBK-intresse pga Grönvitasumo-bloggen, som ej finns idag. Ändå var aktiviteten här mindre än det är nu.

Jag är inte så löjlig att jag tar åt mig för att akiviteten har höjts, det är bara skoj. Men jag är relativt säker på att om jag hade försvunnit så hade intresset sakteligen minskat.
Ett flertal skribenter har under de senaste åren själva skrivit något i stil med att även om jag kan uppfattas som dryg ibland så är jag ändå en starkt bidragande orsak till en levande diskussion som förr var stendöd. Men de har ju säkert också fel.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170228 kl 18:10

GrönvitaMike skrev:Ännu ett drygt svar. Det sticker verkligen i ögonen på dig och Mygel att aktivitetsnivån har stigit. De flesta här, inklusive mig, bryr sig egentligen inte. Men det är rätt intressant att ni tar åt er och känner er provocerande av det faktum att aktivitetsnivån har höjts.

Jag är jätteglad att fler och fler skriver, ett tag var vi verkligen inte många. "Att ta åt sig" signalerar att jag kopplar ihop det här med min egen personlighet eller självkänsla, det gör jag inte över huvudtaget. Jag sätter ner foten för att jag blir på dåligt humör av dina inlägg och på sättet du tilltalar andra forums-medlemmar. Jag är dessutom rädd att folk ska lämna forumet på grund av din ton.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 18:13

eleganten skrev:
GrönvitaMike skrev:Ännu ett drygt svar. Det sticker verkligen i ögonen på dig och Mygel att aktivitetsnivån har stigit. De flesta här, inklusive mig, bryr sig egentligen inte. Men det är rätt intressant att ni tar åt er och känner er provocerande av det faktum att aktivitetsnivån har höjts.

Jag är jätteglad att fler och fler skriver, ett tag var vi verkligen inte många. "Att ta åt sig" signalerar att jag kopplar ihop det här med min egen personlighet eller självkänsla, det gör jag inte över huvudtaget. Jag sätter ner foten för att jag blir på dåligt humör av dina inlägg och på sättet du tilltalar andra forums-medlemmar. Jag är dessutom rädd att folk ska lämna forumet på grund av din ton.
Ni är inga helgon heller. Dryga svar får ett drygt bemötande från min sida. Sen kan jag erkänna att jag ältar saker för mycket som inte går att påverka. Det är en sorts frustration. Men när jag blir kallad MIFare mm. för att jag är kritisk lagd till vissa saker, så kan ni inte förvänta er ett trevligt svar tillbaka.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170228 kl 18:21

GrönvitaMike skrev:Ni är inga helgon heller.

I den mån jag kränker folk och bidrar till dålig stämning så ska jag verkligen försöka bättra mig.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170228 kl 18:24

GrönvitaMike skrev:Men när jag blir kallad MIFare mm. för att jag är kritisk lagd till vissa saker, så kan ni inte förvänta er ett trevligt svar tillbaka.

Du kallas MÖFFARE eftersom du hyllar Malmö efter det att de slagit oss. En ganska normal reaktion till sådana inlägg från grönvita hjärtan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170228 kl 18:34

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Men när jag blir kallad MIFare mm. för att jag är kritisk lagd till vissa saker, så kan ni inte förvänta er ett trevligt svar tillbaka.

Du kallas MÖFFARE eftersom du hyllar Malmö efter det att de slagit oss. En ganska normal reaktion till sådana inlägg från grönvita hjärtan.
Att hylla deras framgångsrika säsong är inget konstigt om man inte har "lillebrorkomplex" som många RBKare har. För mig går det sportsliga först. Blir bara patetiskt när ett lag som ligger sist ska börja smutskasta ett lag som gjort allt rätt. Inte sagt att jag gillar dem för det. Jag kan faktiskt inte bli förbannad på MIF i nuläget även om jag såklart ogillar dem. Har mycket mer hat mot våra konkurrenter i nuläget som LIF, Örebro, Mora mfl.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170228 kl 19:04

Game on!

Jag är jävligt spänd inför Fraser. Låga förväntningar med tanke på allt, men tänk om det finns en gud...

Inga markeringshjärnsläpp idag tack.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170228 kl 19:38

Ingen wowperiod men heller inte wtf. Lite för många give aways. Lindbäck grym, som vanligt. Filip K-kedjan piggast. Fraser ganska osynlig, skulle hellre sett honom i annan kedja.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170228 kl 19:48

Mygel skrev:

Hög nivå! Lite som när man gick i tredje klass i grundskolan och sa att en tjej var ens vän, och alla klasskamrater bombarderade en med "ueeee hon är din flickvän"-kommentarer.

Däremot inte sagt att jag står på GrönvitaMikes sida i diskussionen som uppstått. Jag tycker förvisso att han ofta levererar intressanta synvinklar på saker och ting, men arrogansen och den tråkiga attityden mot övriga användare som (ibland) är prominent i hans inlägg tycker jag är tråkig. Till till syvende och sist så håller vi alla på samma lag och vi skriver här av samma anledning - för vi brinner för RBK och vill visa vad vi tycker om klubben. Att det sedan utmynnar i bråk varje vecka är tråkigt, men jag antar att det beror på meningsskiljaktigheter lika mycket som den sportsliga misären.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170228 kl 20:00

Hmm, Rögleförsvaret glömmer bort Todd på bortre stolpen likt en eller ett par situationer mot MIF (där minst en resulterade i mål). Anmärkningsvärt räknefel. Men vi reder ut det den här gången tack vare tre försvarare i egen målgård :-)

Mycket Luleå nu när vi har långt till båset.
Berra

Inläggav Berra » 170228 kl 20:06

Båda backarna bakom förlängd mållinje! Bra granak och bibic...
Flood

Inläggav Flood » 170228 kl 20:06

Alltså Granak ffs!!!
henkus78

Inläggav henkus78 » 170228 kl 20:08

Varenda gång garanak är inne är det livsfarligt. Blev ju mål bakåt nu också. Snälla spela inte honom.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170228 kl 20:10

Luleå inget vidare. Men än en gång hönsgård och felstuds och ett backpar som INTE ska kampera ihop. Blir riktigt, riktigt besviken man inte vänder och vinner detta.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170228 kl 20:11

51 och 3, tillsammans? Man har med Jensen, ge honom chansen, snälla, kan bara bli bättre
Flood

Inläggav Flood » 170228 kl 20:14

Om Luleå inte är nåt vidare vad fan är då vi? Skrämmande att se.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170228 kl 20:18

Hur ser Fraser ut?

Återgå till "Matchtrådar"