170304 Frölunda - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Re: 170304 Frölunda - Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 18:08

Filip Karlsson...herrejävlar...sätt puckjäveln i mål.
Det spelar ju ingen roll om det är Frölunda eller Mora om man ska avsluta så där.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170304 kl 18:10

Tycker ändå att man steppat upp ju längre matchen gått mot ett potentiellt mästarlag och tar man med sig det här så är man fan redo för vilket kvalmotstånd som helst. Bring it on!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 18:12

Haha Granak alltså. En Frölundaspelare är steget före Matson och har öppen gata mot Lindbäck. Granak har all tid i världen att gå in framför honom och få stopp på anfallet. Vad gör han? Jo han avvaktar och låter Frölundaspelaren promenera in när det inte finns en annan Frölundaspelare i närheten. Vilken jävla ärkesopa vi har i laget!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 18:13

Det är ju bra att vi kör med Karlsson och Matson när vi ska gå för det i slutet.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 18:17

Ross är väldigt klok. Hade gärna sett honom vara kvar i lång tid framöver.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 18:21

Rögle - Örebro
Leksand - Djurgården (Djurgården slåss om en Play-in plats)

Luleå - Rögle
Leksand - Brynäs (Brynäs slåss om en slutspelsplats)

1p och överlägsen målskillnad. Vi har helt klart bättre förutsättningar än Leksand.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170304 kl 18:32

GrönvitaMike skrev:Haha Granak alltså. En Frölundaspelare är steget före Matson och har öppen gata mot Lindbäck. Granak har all tid i världen att gå in framför honom och få stopp på anfallet. Vad gör han? Jo han avvaktar och låter Frölundaspelaren promenera in när det inte finns en annan Frölundaspelare i närheten. Vilken jävla ärkesopa vi har i laget!

Granak har väl näst mest istid av våra backar. Masken varför inte skriva ett 3 årskontrakt med honom redan nu? Så han verkligen kanvisa vilken inkompitent sportchef han är. Varför spelar Eldebrink den jävla sopan. Han är loj, slö, helt enkelt totalt värdelös.

Önskar att man hade kört liljegren när det va 11 matcher kvar, men man väljer hellre att spela den avdankade slovaken. :arg:
henkus78

Inläggav henkus78 » 170304 kl 18:33

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:Haha Granak alltså. En Frölundaspelare är steget före Matson och har öppen gata mot Lindbäck. Granak har all tid i världen att gå in framför honom och få stopp på anfallet. Vad gör han? Jo han avvaktar och låter Frölundaspelaren promenera in när det inte finns en annan Frölundaspelare i närheten. Vilken jävla ärkesopa vi har i laget!

Granak har väl näst mest istid av våra backar. Masken varför inte skriva ett 3 årskontrakt med honom redan nu? Så han verkligen kan visa vilken inkompitent sportchef han är. Varför spelar Eldebrink den jävla sopan. Han är loj, slö, helt enkelt totalt värdelös.

Önskar att man hade kört liljegren när det va 11 matcher kvar, men man väljer hellre att spela den avdankade slovaken. :arg:
henkus78

Inläggav henkus78 » 170304 kl 18:53

GrönvitaMike skrev:Ross är väldigt klok. Hade gärna sett honom vara kvar i lång tid framöver.

Håller helt med dig!!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 18:58

henkus78 skrev:

Granak har väl näst mest istid av våra backar. Masken varför inte skriva ett 3 årskontrakt med honom redan nu? Så han verkligen kanvisa vilken inkompitent sportchef han är. Varför spelar Eldebrink den jävla sopan. Han är loj, slö, helt enkelt totalt värdelös.

Det är just detta som gör att jag är sjukt skeptisk till både Masken och Eldebrink. De har satt ihop den här urusla backsidan som inte ens är värdigt ett allsvenskt topplag. Eldebrink, Gath och Bogren ska ha minst lika mycket skit som Masken. Även om Masken har sista ordet så är det ju tränarna som framför sina önskemål och åsikter. Hur fan har man lyckats se igenom dessa brister hos backarna? Hade gärna velat se hur patetiskt de resonerade i våras/somras. Hade gärna velat fråga Eldebrink hur fan han resonerade när det kommer till t.ex. uppspel och offensiv från backplats.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170304 kl 19:09

Bara vi håller oss ifrån onödiga utvisningar i kvalet, för jag klarar inte se när de spelar sin självmordstaktik i boxplay. Får isåfall sno stesolid från jobb, för man håller fan på att få både en hjärtinfarkt och stroke samtidigt när man ser lagen man möter bara få avlossa det ena skottet efter det andra. Kollar man inte video som andra lag? Förlåt att jag är pessimistisk.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 19:15

henkus78 skrev:Bara vi håller oss ifrån onödiga utvisningar i kvalet, för jag klarar inte se när de spelar sin självmordstaktik i boxplay. Får isåfall sno stesolid från jobb, för man håller fan på att få både en hjärtinfarkt och stroke samtidigt när man ser lagen man möter bara få avlossa det ena skottet efter det andra. Kollar man inte video som andra lag? Förlåt att jag är pessimistisk.
De tycker uppenbarligen att det är smartare att förlita sig på att motståndarna missar istället för att påverka utgången själva. Måste vara kul för Lindbäck att få skott efter skott emot sig med en massa skymmande spelarna framför sig. Den här BP-taktiken har faktiskt potential att spela oss ur högsta ligan. Moras PP är riktigt vasst av det jag har sett.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170304 kl 19:48

Kul att se Rögle live igen! Saknar det så oerhört mycket. Det var sjukt kul även om de förlorade.

Lindbäck är matchens lirare i min värld, fy fan vad bra han är.

Bra signaler från From (jag skiter i att han går bort sig lite ibland, han vill iaf något och har offensiv potential)

Jag jämförde Alen med Granak mycket idag. Alen gör typ allt rätt. Stor, tuff rejäl defensiv back. Tar ansvar, byter inte förrän situationen är över, tar tacklingar när det behövs. Kastar inte iväg pucken till en lagkamrat och ställer denne i dålig situation. Han hinner framförallt med. Granak är motsatsen i allt. Kastar chanspuckar, byter innan situationen är över, gör misstag som leder till farligheter, hinner inte med osv osv osv. Så sjukt besviken på Granak.

Williamsson och Alen är riktigt bra idag. Tuffa och rejäla.

Schütz..... händer inte mycket. Tappar pucken. Åker inte skridskor. Går aldrig mot kassen. Känns som att han spelar halvhjärtat och långsamt. Han är inte riktigt där.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170304 kl 19:52

Så här kan matchen sammanfatts:

Lindbäck ger oss chansen att vinna genom att rädda typ allt i andra och tredje perioden trots att vi släpper till chanser hela tiden.
Vår oförmåga att göra mål gör att vi förlorar matchen. Vi kommer till farliga chanser men vi bränner allt.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170304 kl 20:22

Vi möter ett bättre lag på alla punkter. Precis alla punkter. Punkt.

Kval. Och det kommer gå bra.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 23:13

Istid

Rensfeldt 14.26
Ryfors 14.55
Hedberg 12.18

Karlsson 16:04

Vad har Karlsson visat för att förtjäna den speltiden?
Idag var det bara Lerg och Connolly som spelade mer bland forwards. Ska han verkligen spela mer än Renfeldt t.ex?! Då har vi problem.
Jag skiter i om han kämpar arslet av sig för det händer fruktansvärt lite av värde på den speltiden.
Han borde ligga på runt 11 min med spelet han visat upp denna vintern. Och han ska definitivt inte spela mer än Rensfeldt, Hedberg och Ryfors.
Han är dessutom en värdelös tekare med 45%.

Karlsson är en spelare som i framtiden kan komma att blomma ut, men med spelet han visat upp på sistonde undrar man om han ens förtjänar en plats. Hade lätt gett Elvenes de där 16 min som tredjecenter bara för att testa. Det känns som att Elvenes kan bryta mönstret med sin skicklighet och smartness medan Karlsson är så sjukt lättläst med sitt brunk. Han gör det han ska och inget mer liksom och då ska man nog inte ha mer än en plats som fjärdecenter. Just Karlsson, Sylwander och Matson har ju helt kört fast i deras jävla brunk. Visa att ni kan mer än att bara jobba hårt och böka vid sargerna. Hockey går ju trots allt ut på att åstadkomma något konstruktivt som leder till mål och inte på att tokåka och vinna flest sargdueller. Sylle och Matson hade jag bänkat om de inte skärper till sig, för From och Åslin åstadkommer betydligt mer med mindre istid.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170304 kl 23:21

Vad fan ska man säga om Fraser? Han verkar ju kvitt skadan och har varit igång i månader så jag köper inte att det är orken som är hela problemet.
Det luktar mer som en extrem floppvärvning som troligen inte ens var scoutad. Schutz, Fraser och Collberg är fan inte billiga tillsammans. Man hade kunnat få två tunga namn för deras kostnader.
Ett lag som RBK har inte råd med att missa på 3 värvningar för dyra pengar. Var ju inte mycket bättre förra säsongen heller med Schutz, Aleardi och Tessier. När ska man lära sig? MIF har ju för bövelen inte en enda värvning som floppat och det är väl kanske därför de ligger där de ligger. TJ Galiardi var fan mycket bättre än Schutz är och ändå kickade de honom eftersom de ville ha ut mer. I RBK kan man tokfloppa ala Granak, Baranka, Schutz, Fraser och ändå vara kvar hela säsongen. Undrar om det ens var bra för oss att Fraser kom tillbaka. När han gick skadad betalade RBK inte ett öre till honom, och nu står man för hela kakan till en spelare som är otränad, slö och spelar 5 min. Frustrerande att se honom för någonstans hoppades man på en frälsare. Kommer att ge honom mer tid men man är sjukt besviken av det man har sett än så länge. Han var ju så dålig idag att From tog hans plats efter nån minut.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170305 kl 00:00

GrönvitaMike skrev:Vad fan ska man säga om Fraser? Han verkar ju kvitt skadan och har varit igång i månader så jag köper inte att det är orken som är hela problemet.
Det luktar mer som en extrem floppvärvning som troligen inte ens var scoutad. Schutz, Fraser och Collberg är fan inte billiga tillsammans. Man hade kunnat få två tunga namn för deras kostnader.
Ett lag som RBK har inte råd med att missa på 3 värvningar för dyra pengar. Var ju inte mycket bättre förra säsongen heller med Schutz, Aleardi och Tessier. När ska man lära sig? MIF har ju för bövelen inte en enda värvning som floppat och det är väl kanske därför de ligger där de ligger. TJ Galiardi var fan mycket bättre än Schutz är och ändå kickade de honom eftersom de ville ha ut mer. I RBK kan man tokfloppa ala Granak, Baranka, Schutz, Fraser och ändå vara kvar hela säsongen. Undrar om det ens var bra för oss att Fraser kom tillbaka. När han gick skadad betalade RBK inte ett öre till honom, och nu står man för hela kakan till en spelare som är otränad, slö och spelar 5 min. Frustrerande att se honom för någonstans hoppades man på en frälsare. Kommer att ge honom mer tid men man är sjukt besviken av det man har sett än så länge. Han var ju så dålig idag att From tog hans plats efter nån minut.

Vi får ändå tänka att han har varit borta från hockeyn hur länge som helst. Han har inte haft ett rätt hittills men han har brunkat lite de bytena han fått, men brunkare har vi gått om. Sett honom framför mål i PP? Han ska ju vara en sniper enligt Ross. Träna då in honom så han får brunka framför mål i PP och styra och slå in returer. Känns ju jävligt bittert att betala en sådan lön till ingenting, fast det gör vi med Granak också. Granak har nog -19 i +- Statistiken, vilket visar vilken sopa han är.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170305 kl 00:58

Plus och minusstatistiken kan vara grovt missvisande. Kommer ihåg att Cehlin var vår bäste forward rent spelmässigt medan han var frisk och hade ändå sämst +/- av samtliga forwards.
Lerg och Schutzs säsong har varit som natt och dag och ändå ligger de på nästan samma minus. Fairchild har varit vår bäste back men har ändå sämst +/- bland backarna. Sämre än Granak t.ex.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 170305 kl 01:16

GrönvitaMike skrev:Istid

Rensfeldt 14.26
Ryfors 14.55
Hedberg 12.18

Karlsson 16:04

Vad har Karlsson visat för att förtjäna den speltiden?
Idag var det bara Lerg och Connolly som spelade mer bland forwards. Ska han verkligen spela mer än Renfeldt t.ex?! Då har vi problem.
Jag skiter i om han kämpar arslet av sig för det händer fruktansvärt lite av värde på den speltiden.
Han borde ligga på runt 11 min med spelet han visat upp denna vintern. Och han ska definitivt inte spela mer än Rensfeldt, Hedberg och Ryfors.
Han är dessutom en värdelös tekare med 45%.

Karlsson är en spelare som i framtiden kan komma att blomma ut, men med spelet han visat upp på sistonde undrar man om han ens förtjänar en plats. Hade lätt gett Elvenes de där 16 min som tredjecenter bara för att testa. Det känns som att Elvenes kan bryta mönstret med sin skicklighet och smartness medan Karlsson är så sjukt lättläst med sitt brunk. Han gör det han ska och inget mer liksom och då ska man nog inte ha mer än en plats som fjärdecenter. Just Karlsson, Sylwander och Matson har ju helt kört fast i deras jävla brunk. Visa att ni kan mer än att bara jobba hårt och böka vid sargerna. Hockey går ju trots allt ut på att åstadkomma något konstruktivt som leder till mål och inte på att tokåka och vinna flest sargdueller. Sylle och Matson hade jag bänkat om de inte skärper till sig, för From och Åslin åstadkommer betydligt mer med mindre istid.

Karlsson har egentligen inte några spetskvaliteter. Och heller inte några direkt uppenbara brister. Han är stabil - en egenskap tränare generellt uppskattar, men manga här verkar förbise.

+ Både med och utan puck, ser Karlsson alltid till lagets bästa. Han har aldrig några egoistiska intentioner, passar när han ska passa, skjuter när han ska skjuta, backar hem om han anser det nödvändigt o.s.v. Självfallet bli inte utfallet alltid perfekt, men få beslut han gör känns huvudlösa i tanken.
- Någon här - troligtvis Mike - kallade honom tidigare för "alibi-spelare" som ibland får med sig några "alibi-poäng". Tyvärr måste jag instämma att beskrivningen är slående bra. Trubbig offensivt och inte jättevass defensivt. Kampar hart och gör småbra saker på isen som dessvärre sällan leder till något avgörande.

Han är fortfarande ung och utvecklingsbar, och självklart hoppas vi alla att han i framtiden ska växa ut till en ledande kulturbärare. Jag har svårt att se att han kommer spela högre upp än SHL, och om vi förvaltar honom rätt kanske vi på sikt har en ny Jacke Johansson.

Elvenes offensiva potential är troligen större än Karlssons, men just nu är Karlsson en betydligt bättre helplansspelare och mer komplett i stort.

Jag förstår mig verkligen inte på Matson. Stark, puckvinnare, bra skridskoåkning, bra tekare, bra spelsinne. Men så fort det börjar närma sig en målchans så hanger sig allt. Dåligt sikte är en sak, men att även de avgörande passningarna alltid blir fel gör mig konfunderad. Under några matcher fick han chansen med Lerg och Connolly, en kedja som på förhand känns riktigt bra. Resultatet blev att de två förra skrapade ihop bade målchanser och poäng - helt utan Matsons inblandning. Då håller jag Schutz som ett betydligt bättre komplement.
Senast redigerad av Bank 170305 kl 01:45, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170305 kl 01:25

Det låter som en beskrivning av en fjärdecenter och inte en center som ska agera spelfördelare i en producerande femma med 16 min i istid. Finns dock potential på sikt.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 170305 kl 01:48

GrönvitaMike skrev:Det låter som en beskrivning av en fjärdecenter och inte en center som ska agera spelfördelare i en producerande femma med 16 min i istid. Finns dock potential på sikt.

I det fallet är vi helt eniga. Problemet är att vi för närvarande, i mitt tycke, inte har någon som är bättre lämpad för uppgiften. Och ser du over de 10 senaste matcherna är det inte manga där han spelat mer än Rensfeldt och Ryfors.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170305 kl 10:54

GrönvitaMike skrev:Plus och minusstatistiken kan vara grovt missvisande.

Det är intressant att du tycker så eftersom just den statistiken anses vara en väldigt bra indikator på hur mycket en spelare faktiskt tillför laget och är något som används frekvent i NHL för att värdera en spelares bidrag. En individuellt bra spelare kan åka runt och showa för sig samtidigt som det trillar det in en massa puckar under denna spelares byte. Han är då säkert väldigt bra individuellt, men har svårt att omvandla sin skicklighet till något som är till gagn för laget eller sin femma. Samma gäller för individuell corsi som var på tapeten här i forumet för några månader sedan.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170305 kl 10:58

GrönvitaMike skrev:Just Karlsson, Sylwander och Matson har ju helt kört fast i deras jävla brunk. Visa att ni kan mer än att bara jobba hårt och böka vid sargerna. Hockey går ju trots allt ut på att åstadkomma något konstruktivt som leder till mål och inte på att tokåka och vinna flest sargdueller. Sylle och Matson hade jag bänkat om de inte skärper till sig, för From och Åslin åstadkommer betydligt mer med mindre istid.

Vem vill du se i vår checkling line, dvs den lina som främst är tänkt att neutralisera motståndarnas första lina och spela 0 - 0 i matchen?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170305 kl 15:12

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Plus och minusstatistiken kan vara grovt missvisande.

Det är intressant att du tycker så eftersom just den statistiken anses vara en väldigt bra indikator på hur mycket en spelare faktiskt tillför laget och är något som används frekvent i NHL för att värdera en spelares bidrag. En individuellt bra spelare kan åka runt och showa för sig samtidigt som det trillar det in en massa puckar under denna spelares byte. Han är då säkert väldigt bra individuellt, men har svårt att omvandla sin skicklighet till något som är till gagn för laget eller sin femma. Samma gäller för individuell corsi som var på tapeten här i forumet för några månader sedan.
Det stämmer inte eftersom en spelare själv inte kan påverka den statistiken fullt ut. En målvakt kan ha en dålig dag och slänga in puckar "ala Dansk" vilket drabbar utespelarna. Med lite otur kan en utespelare ha -4 en kväll trots att han varit bra och satt 2 baljor i PP. Du tycker alltså att det är en bra indikator på hur Cehlin spelar när Granak och Almen går bort sig i egen zon alldeles för ofta? Cehlin fick kanske inte igång produktionen i höstas men han var riktigt jävla bra spelmässigt men hade SÄMST +/- av samtliga forwards, sämre än Schutz som var sopdålig under samma period. Bra indikator va? Säger inte att statistiken är helt betydelselös, vilket den inte är. Jag följer NHL väldigt mycket och känner inte igen det där att "statistiken används frekvent för att värdera en spelares bidrag". De har ungefär samma syn på +/- som vi har i SHL. Cehlin hade -10 på 17 matcher trots att han spelade väldigt bra. Men du kanske ansåg att han "åkte runt och showade".

Mygel skrev:Vem vill du se i vår checkling line, dvs den lina som främst är tänkt att neutralisera motståndarnas första lina och spela 0 - 0 i matchen?
Karlsson kan jag absolut se som en center i en sådan formation. Matson absolut. Sen är det ett flertal som går före Sylwander i min bok: Collberg, Åslin, From. I den moderna hockeyn har det blivit allt mer betydelsefullt att även de här spelarna ska vara produktiva framåt. Att gå in med inställningen att alla ska bara brunka och spela 0-0 räcker inte långt. Personligen anser jag inte heller att en sån kedja ska ställas mot Lindström - Lindholm - Holloway t.ex. då de är grovt underlägsna.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170305 kl 15:39

GrönvitaMike skrev:Det stämmer inte eftersom en spelare själv inte kan påverka den statistiken fullt ut. En målvakt kan ha en dålig dag och slänga in puckar "ala Dansk" vilket drabbar utespelarna. Med lite otur kan en utespelare ha -4 en kväll trots att han varit bra och satt 2 baljor i PP. Du tycker alltså att det är en bra indikator på hur Cehlin spelar när Granak och Almen går bort sig i egen zon alldeles för ofta? Cehlin fick kanske inte igång produktionen i höstas men han var riktigt jävla bra spelmässigt men hade SÄMST +/- av samtliga forwards, sämre än Schutz som var sopdålig under samma period. Bra indikator va? Säger inte att statistiken är helt betydelselös, vilket den inte är. Jag följer NHL väldigt mycket och känner inte igen det där att "statistiken används frekvent för att värdera en spelares bidrag". De har ungefär samma syn på +/- som vi har i SHL. Cehlin hade -10 på 17 matcher trots att han spelade väldigt bra. Men du kanske ansåg att han "åkte runt och showade".

Så kan det så klart vara under en match. Men sett över flera matcher så är det en indikation på vad en spelare lyckas bidra med till laget. Framförallt om sagda spelare har mer minus eller mer plus än andra spelare med samma antal matcher spelade och likartad istid. Om man ska peka på när det blir missvisande så är det när man pratar om ledande spelare i PP och spelare som tenderar att spela BP (framförallt om laget släpper in mycket i just BP).

Då får du nog öka dosen av NHL tittande. Jag spenderar en hel del tid i Nordamerika varje säsong och det är en statistik som väldigt ofta lyfts upp som en indikation av vad spelare tillför laget. Vet inte hur du har kunnat missat det.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170305 kl 16:06

Mygel skrev:Om man ska peka på när det blir missvisande så är det när man pratar om ledande spelare i PP och spelare som tenderar att spela BP (framförallt om laget släpper in mycket i just BP).
Sen när får spelarna minus för att ha släppt in mål i BP? Svårt att ha en diskussion när du inte ens har koll på detta.

Mygel skrev:Då får du nog öka dosen av NHL tittande. Jag spenderar en hel del tid i Nordamerika varje säsong och det är en statistik som väldigt ofta lyfts upp som en indikation av vad spelare tillför laget. Vet inte hur du har kunnat missat det.
Jasså? https://hockey-graphs.com/2016/11/01/be ... abolished/

Och här ser du bla fans som har mycket delade uppfattningar om statistiken, där de flesta tycker den är missvisande: http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... 277&page=2
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170305 kl 19:15

GrönvitaMike skrev:Sen när får spelarna minus för att ha släppt in mål i BP? Svårt att ha en diskussion när du inte ens har koll på detta.

Eh, eftersom defensivt lagda spelare tenderar att spela mer i BP så får de inte denna - statistik på kontot, vilket innebär att de i slutändan har bättre +/- eftersom mycket av istiden spenderas i BP.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170305 kl 20:51

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev:Sen när får spelarna minus för att ha släppt in mål i BP? Svårt att ha en diskussion när du inte ens har koll på detta.

Eh, eftersom defensivt lagda spelare tenderar att spela mer i BP så får de inte denna - statistik på kontot, vilket innebär att de i slutändan har bättre +/- eftersom mycket av istiden spenderas i BP.
Makes no sense eftersom ingen får minus i BP vare sig man är på isen eller sitter i båset. Däremot kan de ju faktiskt få + av ett SHG.
Vad tyckte du om artikeln förresten?
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170305 kl 21:06

GrönvitaMike skrev:Makes no sense

Ja, för här man måste faktiskt tänka till lite.

Återgå till "Matchtrådar"