170323 Rögle - BIK Karlskoga (1 av 7)

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Bourque

170323 Rögle - BIK Karlskoga (1 av 7)

Inläggav Bourque » 170320 kl 22:35

Matchtråd

Kom igen Rögle! Ta kommandot direkt!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 170323 Rögle - BIK Karlskoga (1 av 7)

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 22:54

Bourque skrev:Engelages skada kom vansinnigt otajmad.

GrönvitaMike skrev:Säg inte det, jag möter gärna ett BIK utan Engelage ;-)
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 22:58

Hahaha! Å andra sidan har ju Kruse gått in och lirat som en fantom. Vilket var bra fram till för typ 20 minuter sen. Men som känns skit nu.
Engelage är väl egentligen det klara förstavalet hos BIK så visst, det är kanon att han är väck NU :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 22:59

Dubbel glädje! Vi får ett enklare motstånd och fjollåttorna går på tidig semester och kan se fram emot en nystart i allsvenskan utan Lindqvist och co hahaha!!

Med all respekt för BIK så är det ett lag vi bara ska klara av. AIK var ju klart bättre trots ett stort manfall. Ren jävla tur att vi inte fick dem! Hade gett oss 50/50.
BIK slarvar som satan, verkade nervösa idag, släpper till alldeles för mycket i mittzon och egen zon. Vi spelar likt AIK med snabba omställningar vilket kommer straffa dem.
Och vi såg i lördags hur dåligt de uppträder borta. Säger inte att det är en lätt motståndare men helt klart överkomligt motstånd som vi bör slå ut.
Tänk ångesten Leksand känner som fick Mora och vi fick Bofors haha!

Det som talar för oss.

1. Vi är ett klart bättre lag än BIK.
2. Hemmaplansfördel. Speciellt med tanke på att BIK är mediokra på bortais.
3. Engelages skada
4. Inte mycket mediabevakning. All uppmärksamhet och press kommer att riktas mot Daladerbyt.
5. De är tröttkörda efter alla matcher, inte minst kvällens match. De är säkert nöjda med säsongen även om de förlorar mot oss.

Detta är upplagt för fest mina vänner. Mygel kom så ska du få en kram!!
dogge

Inläggav dogge » 170320 kl 23:08

Jaha detta blir säkert en rätt grisig matchserie, Wessner mfl har ju ingen skam i kroppen, frågan är om vissa av våra spelare klarar av att hålla sig kalla, för det är nog en av chanserna dem har, att få Rögle att fokusera på något annat. Lär väll storma mot Lindbäck i full fart direkt dem små grisarna, nej sätt tonen direkt på torsdag, viktigt och vinna den inte minst för det mentala. Lapp på luckan sen kör vi!! Dags och få skiten överstökat.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 23:12

dogge skrev:Jaha detta blir säkert en rätt grisig matchserie, Wessner mfl har ju ingen skam i kroppen, frågan är om vissa av våra spelare klarar av att hålla sig kalla, för det är nog en av chanserna dem har, att få Rögle att fokusera på något annat. Lär väll storma mot Lindbäck i full fart direkt dem små grisarna, nej sätt tonen direkt på torsdag, viktigt och vinna den inte minst för det mentala. Lapp på luckan sen kör vi!! Dags och få skiten överstökat.
De stormade inte mot Kroselj och jag tycker inte att de är värst grisiga. Det är väl bara Wessner och Höggren som grisar. De kommer att ha fullt upp med att försvara sig mot kvicka, explosiva Rögleforwards. BIK är mediokra i mittzon och egen zon. Det kommer att bli en kavalkad av chanser för oss. Vi spelar likt AIK på snabba omställningar fast snäppet bättre, vilket inte alls passar BIK. AIK var ju klart bättre i alla 3 matcherna. Vi fick rätt lag om man säger så.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170320 kl 23:15, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170320 kl 23:15

Man får ju hoppas att Rögle anger tonen direkt på torsdag. Full gas framåt. 3-0 efter första perioden, 15-0 i skott.
Vill inte börja med klabb genom en förlust i match 1. Då börjar huvudena att krångla direkt och media som annars enbart kommer att bevaka Leksand - Mora får vittring på diverse skandalrubriker.
Nä, bevare mig väl för det eländet.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170320 kl 23:21

På något sätt så tycker jag om spelartypen som Wessner representerar, retstickorna som kan driva en till vansinne...

Kommer att bli en kul serie, det kommer att smälla i sargerna både i Ängelholm och Karlskoga men oavsett det är Rögle ett bra mycket bättre lag än BIK och ska sopa hem det här ganska enkelt, Tippar 4-1 i matcher.

Men det krävs ju att publiken ställer upp och kommer till Lindab, räkmacke folket hade förstås föredragit AIK men mot BIK blir det old school hockey! Kan tänka mig att Almen, Sylle och Marshall ser fram emot detta.

Let the rumble begin!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 23:35

Kvällens höjdpunkt: en bira + skoj läsning i AIKs forum.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 23:39

Namn: Gnagas
Sänt: 2017-03-20 22:35 Ändrat: 2017-03-20 22:36:21
Rögle är den stora vinnaren här. Det här tar Rögle väldigt lätt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170320 kl 23:42

Ha en trevlig semester AIKare. En härlig nystart utan Melin och Lindqvist. Nästa säsong kommer Rögle att storsata, lyckas bättre med sina värvningar och kommer inte att slå SHL-rekord i skadeproblem som i år. Säsongen därefter håvar vi in 45 mille/säsong i 6 år medan ni gnagare får nöja er med sketna 2,3 miljoner. Rögles förstafemma kommer att vara dyrare än hela AIKs trupp. Ser vi fram emot.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 00:07

Nu kan man njuta av Leksand - Mora på ett helt annat sätt. Hade vi fått AIK så hade man bara haft ångest inför vår match på torsdag.
Håller på Mora!!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170321 kl 09:59

Jag trodde verkligen inte på att gnagarna skulle förlora, även om jag hoppades på det. Karlskoga har Inga superskickliga lirare I laget och deras tempo är inte heller märkvärdig. Om RBK inte underskattar Karlskoga så kommer det att gå vägen. Dags att damma av Stellans låt : Oh Daniel Wessner, what a pussycat you are, oh Daniel Wessner a weak pussycat.
Henrik

Inläggav Henrik » 170321 kl 11:48

Tycker det är helt ok att media och fans som vi spekulerar hej vilt i hur det kommer att gå. Det tillhör ett kommersiellt respektive hängivet intresse. I praktiken hoppas jag att RBK inte bryr sig ett skit om det.

Däremot blir jag lite orolig av de signaler som når min soffa när Ross kommenterar BIK på RBK:s hemsida och det uppges att han lämnade Karlskoga med 2 min kvar på matchen (Sannys blogg). Visst, han säger "en utmaning", men samtidigt att de i princip bara har fart, intensitet och spelar enkelt. Det kan tolkas som att här kommer inga egentliga överraskningar eller svårigheter. Det är bara att möta upp i fart och energi, så avgör vår relativt större skicklighet. Men det är inte så "bara att de vill stressa våra backar. Adderar man uppgiften att han lämnade hallen med 2 min kvar vid ställningen 2-0 till BIK tycker jag det andas viss nonchalans. Det är i så fall inte att "jobba färdigt situationen" som scout. Varför missa chansen att se hur BIK hanterar ett numerärt underläge och ökad press i slutminuten till följd av utplockad AIK-målvakt? När det nu blev sudden, är inte det intressant i sig? Och hade analysen varit annorlunda ifall AIK gått segrande ur matchen?

Tror inte scouting i sig fick lida nämnvärt av att Ross lämnade i förtid. Däremot uppvisar det för mig en nonchalant och slarvig attityd som jag inte vill ska spridas inom laget. Det skulle naturligtvis spela BIK i händerna. Det är aldrig över förrän det är över. Det ska spelas om det. En djävligt enkel hockey med rätt energi i medgång kan i princip slå det skickligaste av lag, alla dagar i veckan. Om inte förr så lärde sig Modo det av Leksand ifjol. Men exemplen är otaliga. Inställning kryddat med lite hjärna och flyt slår allt som oftast lite nonchalant klass. Och i det förestående fallet är det faktiskt lag 13 och 16 i Sverige just nu som möts. Skillnader i ingångsvärdena är alltså inte överdrivet stora, även om lagen kommer från olika serier. Det skiljer inte så mycket på lagens kapacitet. Det är i stället avgörande vilket lag som bäst kommer i närheten av sin egen maxprestation i en bäst av 7 serie med stora mentala prövningar. Vad som hänt tidigare i år spelar inte längre någon roll. Spelar RBK sådär, typ lite segt och klantigt där bak, så är risken uppenbar att man får stryk. Spelar BIK sin absolut bästa, mest intensiva och effektiva hockey för året så kan man skrälla.

Tecken på nonchalans förvånar mig därför. Det antyder viss underskattning! En rejäl och övertygande start på torsdag är förmodligen väldigt viktig. Jag hoppas verkligen Ross och co vårdar det lilla positiva momentum som verkar finnas i RBK inför finalserien, men inte låter det sväva iväg till stöddighet. Då är jag rädd att lite lojhet i kombination med lite missflyt leder vidare till en tung förlust i första matchen och ett bräckligt självförtroende som snabbt kan börja pysa ut. Med ett 2-0-underläge börjar desperationen smyga på och katastrofen närmar sig med raska steg.

Nu gäller det att fokusera, med stolthet och maxprestation i själva spelet här och nu. Visa var skåpet skall stå! Inte minsta tvekan pga undermedveten underskattning får förekomma. Släpp loss! Hårt, distinkt, rejält och bestämt! Framför allt måste varje spelare ideligen fokusera på att sina bästa matcher för året här och nu, oavsett vad BIK görI I varje byte över 60 min, en match i taget, från start! Var djävligt beredda från start! Då har vi väldigt goda chanser. :-)
qp

Inläggav qp » 170321 kl 12:30

Betr fördelarna att möta respektive lag (Bik contra Aik) är det väl hugget som stucket spelmässigt. Största fördelen är att slippa ett fullsatt "Hovet" med allt vad det innebär av publikstöd, press på domare och mediabevakning, det är jag glad för att våra killar slipper.Nu kör vi!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170321 kl 16:14

Henrik skrev:Tycker det är helt ok att media och fans som vi spekulerar hej vilt i hur det kommer att gå. Det tillhör ett kommersiellt respektive hängivet intresse. I praktiken hoppas jag att RBK inte bryr sig ett skit om det.

Däremot blir jag lite orolig av de signaler som når min soffa när Ross kommenterar BIK på RBK:s hemsida och det uppges att han lämnade Karlskoga med 2 min kvar på matchen (Sannys blogg). Visst, han säger "en utmaning", men samtidigt att de i princip bara har fart, intensitet och spelar enkelt. Det kan tolkas som att här kommer inga egentliga överraskningar eller svårigheter. Det är bara att möta upp i fart och energi, så avgör vår relativt större skicklighet. Men det är inte så "bara att de vill stressa våra backar. Adderar man uppgiften att han lämnade hallen med 2 min kvar vid ställningen 2-0 till BIK tycker jag det andas viss nonchalans. Det är i så fall inte att "jobba färdigt situationen" som scout. Varför missa chansen att se hur BIK hanterar ett numerärt underläge och ökad press i slutminuten till följd av utplockad AIK-målvakt? När det nu blev sudden, är inte det intressant i sig? Och hade analysen varit annorlunda ifall AIK gått segrande ur matchen?

Tror inte scouting i sig fick lida nämnvärt av att Ross lämnade i förtid. Däremot uppvisar det för mig en nonchalant och slarvig attityd som jag inte vill ska spridas inom laget. Det skulle naturligtvis spela BIK i händerna. Det är aldrig över förrän det är över. Det ska spelas om det. En djävligt enkel hockey med rätt energi i medgång kan i princip slå det skickligaste av lag, alla dagar i veckan. Om inte förr så lärde sig Modo det av Leksand ifjol. Men exemplen är otaliga. Inställning kryddat med lite hjärna och flyt slår allt som oftast lite nonchalant klass. Och i det förestående fallet är det faktiskt lag 13 och 16 i Sverige just nu som möts. Skillnader i ingångsvärdena är alltså inte överdrivet stora, även om lagen kommer från olika serier. Det skiljer inte så mycket på lagens kapacitet. Det är i stället avgörande vilket lag som bäst kommer i närheten av sin egen maxprestation i en bäst av 7 serie med stora mentala prövningar. Vad som hänt tidigare i år spelar inte längre någon roll. Spelar RBK sådär, typ lite segt och klantigt där bak, så är risken uppenbar att man får stryk. Spelar BIK sin absolut bästa, mest intensiva och effektiva hockey för året så kan man skrälla.

Tecken på nonchalans förvånar mig därför. Det antyder viss underskattning! En rejäl och övertygande start på torsdag är förmodligen väldigt viktig. Jag hoppas verkligen Ross och co vårdar det lilla positiva momentum som verkar finnas i RBK inför finalserien, men inte låter det sväva iväg till stöddighet. Då är jag rädd att lite lojhet i kombination med lite missflyt leder vidare till en tung förlust i första matchen och ett bräckligt självförtroende som snabbt kan börja pysa ut. Med ett 2-0-underläge börjar desperationen smyga på och katastrofen närmar sig med raska steg.

Nu gäller det att fokusera, med stolthet och maxprestation i själva spelet här och nu. Visa var skåpet skall stå! Inte minsta tvekan pga undermedveten underskattning får förekomma. Släpp loss! Hårt, distinkt, rejält och bestämt! Framför allt måste varje spelare ideligen fokusera på att sina bästa matcher för året här och nu, oavsett vad BIK görI I varje byte över 60 min, en match i taget, från start! Var djävligt beredda från start! Då har vi väldigt goda chanser. :-)

Nja, när det gäller att scouta både Karlskoga och AIK, så har han inte missat något, det var spännande, men lagen har inte ändrat speciellt mycket i period 4,5.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 16:36

qp skrev:Betr fördelarna att möta respektive lag (Bik contra Aik) är det väl hugget som stucket spelmässigt. Största fördelen är att slippa ett fullsatt "Hovet" med allt vad det innebär av publikstöd, press på domare och mediabevakning, det är jag glad för att våra killar slipper.Nu kör vi!
Det finns fler fördelar. AIK är ett klart bättre lag än BIK. Dominerade alla tre matcherna, även sista matchen trots ett stort manfall. Vi fick det svagare motståndet utan tvekan. Vi har nog alla respekt för BIK och ödmjukhet inför uppgiften. Men vi måste ju även vara självsäkra på seger likt spelarna. Vi bör klara av BIK. Mora avfärdade de ganska enkelt i 3 raka och de var inte ens bra och hade ju bara tur mot AIK. Skulle vi förlora, vilket jag finner högst osannolikt, så har vi inget i SHL att göra.

Henrik - Du överanalyserar. Keep it simple.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170321 kl 16:38, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 16:38

sinner skrev:Nja, när det gäller att scouta både Karlskoga och AIK, så har han inte missat något, det var spännande, men lagen har inte ändrat speciellt mycket i period 4,5.
Det enda ordet som saknas i Ross block är AIK - sistaminutenflyt.
Henrik

Inläggav Henrik » 170321 kl 17:35

Rent praktiskt har ni rätt. Ross missade inte mycket. Och det är säkert en petitess, men jag tycker likväl det är korkat och olämpligt att lämna före matchens slut.
Speglar min anspänningsnivå/nervositet.
Hoppas vi lyckas hitta rätt anspänningsnivå och kanonspel för ett framgångsrikt kval.
Förväntar mig kanoninsatser nu av RBK oavsett hur BIK (eller vem det än hade varit) uppträder. Nu ska vi bara vinna till varje pris! :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 18:16

Henrik - Hur kan du vara nervös när det var på målsnöret att vi skulle få AIK, som är extremt mycket svårare än BIK över 7 matcher. Ren tur för dem/oss att Lindqvist, Bratt och Fröden knappt spelade. Trots detta manfall så var AIK ändå överlägsna i spelet.

Det var inte långt borta att vi skulle få Mora heller när Leksand låg 6p före i avslutningsfasen. Samma Mora som enkelt avfärdade BIK i 3 matcher.
BIK är inte särskilt bra vilket du kunde se mot AIK där de var klart sämre i alla tre matcher. De slarvade väldigt mycket, mittzon var som en öppen gata för AIK/Mora och i defensiv zon är de riktigt mediokra.
Framåt är de inte heller jättevassa i mina ögon. Deras sk förstafemma har inte levererat mot varken Mora eller AIK och har sett ganska slätstrukna ut.

Vårt spel med snabba omställningar + kvicka forwards passar BIK illa. Vi vann de sista 7 av 12 matcherna i SHL och utklassade konkurrenterna Leksand och Örebro med 4-1 respektive 5-1 och du är orolig för Bossefors? Såg du matchen i lördags på Hovet? AIK var ju helt överlägsna. BIK-spelarna verkar inte ha nerverna heller då de såg nervösa ut i samtliga matcher.
Jag kan säga så här att det är ren tur att vi slipper Mora/AIK för jag hade gett oss 50/50 mot båda lagen och du vet att jag sällan har fel. Då hade du haft anledning att vara nervös kan jag lova. Nu kan du vara lugn, take my word on it ;-) Skulle vi åka ur mot det här motståndet, vilket är högst osannolikt, så förtjänar vi inte bättre.

Om du läser i AIKs och Leksands forum så tycker de flesta att vi har dragit en vinstlott med att få BIK.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 18:25

Ska bli kul att möta ett lag som spelar med samma självmordstaktik i BP som vi. Kul att för en gångs skulle kunna promenera in i zon, ställa upp och ostört mata skott på skott mot en skymd målvakt.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170321 kl 18:57

GrönvitaMike skrev: Mygel kom så ska du få en kram!!

Hade J18 och J20 gått vidare så skulle vi kunnats kramas. Just nu är det fortfarande mer ner än upp. Men en vunnen kvalserie skulle så klart kunna lyfta denna eländiga säsong.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 19:53

Mygel skrev:
GrönvitaMike skrev: Mygel kom så ska du få en kram!!

Hade J18 och J20 gått vidare så skulle vi kunnats kramas. Just nu är det fortfarande mer ner än upp. Men en vunnen kvalserie skulle så klart kunna lyfta denna eländiga säsong.
De får komma igen nästa år. A-laget är prio och nu fick vi ett överkomligt motstånd som vi borde vara nöjda med. Nästa säsong inleder vi förhoppningsvis ett samarbete med något allsvenskt lag och då kommer juniorerna växa och bli ännu bättre.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170321 kl 20:48

GrönvitaMike skrev:Ska bli kul att möta ett lag som spelar med samma självmordstaktik i BP som vi. Kul att för en gångs skulle kunna promenera in i zon, ställa upp och ostört mata skott på skott mot en skymd målvakt.

Inte lika kul när vi får spela BP;). Fast nu möter vi ett sämre motstånd och då borde vi väl kunna stressa BIK-spelarna så de inte får stå och mata skott på Lindbäck.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 21:01

Anledningen till att jag varit anmärkningsvärt nervös över att få AIK/Mora är för att jag flyttar ner till Skåne i sommar och kommer att kunna gå på hemmamatcherna. Så där har du det, Tuborg.
Hade varit surt att åka ur precis lagom till att man flyttar ner haha Nu tror jag att vi fixar det. Mot AIK hade jag en äcklig känsla att vi skulle åka ur. Tror att vi hade fått ruggigt svårt att slå dem på Hovet där de spelar riktigt bra med publiken och domarna i ryggen. BIK hade inte en chans på Hovet. AIK slog ju även Mora nyligen med 4-0 borta så det är jävligt lurigt lag, och deras form skojar man inte bort. Skönt att slippa!
Senast redigerad av GrönvitaMike 170321 kl 21:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 21:01

Hade velat se:

Lerg - Connolly - Schutz
Rensfeldt - Ryfors - Hedberg
Åslin - Liljewall - Collberg
Sylwander - Karlsson - Matson

Misstänker dock att Karlsson och Liljewall kommer att byta plats. Anledningen till att jag vill ha Liljewall i en bättre omgivning är för att han brukar producera fina siffror i kvalsammanhang och det känns som att offensiven blir något begränsad i fjärde med två renodlade brunkare jämte sig. Det är ingen jättestor grej men ändå.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170321 kl 21:20

Den stora fördelen vi har mot BIK är att vi har en större bredd på poängspelarna (utifrån ett allsvenskt perspektiv).
De har ju bara 3-4 poängspelare bland forwards och resten brunkare, medan vi i princip har 11 forwards som kan producera hyggliga siffror i de här sammanhangen. Sen är vår spets lite bättre än deras, Lerg är bättre än Ejdsell, Connolly är bättre än Lavoie, Rensfeldt är något vassare än Carl Persson osv. Schutz, Hedberg, Liljewall, Åslin, Ryfors, Collberg mfl är ju toppspelare på allsvensk nivå och borde göra skillnad.
Lindbäck är klart bättre än Kruse och även Engelage ifall han kommer tillbaka.
Backsidan är vår svaghet men BIK har inte heller någon vidare backuppsättning så där är det jämnt ut. Tyckte att de bjöd AIK på enormt mycket i egen zon och såg trubbiga ut likt vi i uppspelsfasen.
En sån som Granak borde kunna se hygglig ut mot det här motstånd.
Sen har vi hemmafavör och mer tempo i kroppen som kommer att ta ut sin rätt. Vi har en större och mer högljudd publik, och domarna kommer nog att favorisera oss som SHL-lag och det faktum att vi varit i SHL i 2 år medan BIK är helt färska och behöver bygga ut sin arena osv för att ens klara kraven. Allt talar för oss.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170321 kl 22:11

GrönvitaMike skrev:Backsidan är vår svaghet men BIK har inte heller någon vidare backuppsättning så där är det jämnt ut. Tyckte att de bjöd AIK på enormt mycket i egen zon och såg trubbiga ut likt vi i uppspelsfasen.

Larsson har bra pass och kan göra bra uppåkningar. Han har ett offensivt spelsinne och självförtroende.
Annars tycker jag också att det såg sådär ut. När de blir stressade gör de tusen misstag, de verkar lätta att ta sig förbi in i zon, slår icingpuckar i tid och otid.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170321 kl 22:23

Som Patrik Ross sa igår i pausintervjun så är inte den största skillnaden mellan HA och SHL att man tvunget skulle skjuta hårdare eller åka snabbare i SHL (även om spelarna generellt sett givetvis är skickligare i högstaligan). Strukturen på isen är det som skiljer mest radikalt. SHL-lagen är i regel mer strukturerade och samlade medan i HA är det flängigare spel, mer utspritt lag, större ytor mellan lagdelarna, full gas framåt osv. Sen kommer väl förvisso BIK att lägga vissa band på sig själva, i synnerhet i matcherna här i Ängelholm.

Mot ett allsvenskt motstånd kan jag tänka mig att vi kommer att märka gubbar som Åslin och Collberg mer. Åslin gick riktigt starkt i slutet av SHL. Han borde - som vi tidigare varit inne på - ges ett nytt kontrakt med Rögle. Jag tror att ytorna, möjligheten att hålla i pucken, ta is med sin skridskoåkning kommer att vara till gagn för den typen av spelare. I synnerhet Åslin har alla möjligheter att omtalas som kvalets stora kung när vi väl summerar matchserien. En sån som Hedberg ska också kunna stå ut ännu mer och noteras mer frekvent i poängprotokollet. Och som GrönvitaMike säger ovan - även Granak kanske kommer mer till sin rätt? Vore kul om han kunde få avsluta sin Röglesejour med viss heder i behåll efter ett starkt kval.

Det ska helt enkelt bli spännande att följa hur typen av spel kanske kan få vissa spelare att kanske utmärka sig mer!
Henrik

Inläggav Henrik » 170321 kl 23:45

Visst! BIK borde vi klå och om inte så förtjänar vi att trilla ur. Och det känns hyfsat. Både Mora och AIK vore värre. Men jag är likväl spänd. Det är skilda världar som står på spel. Det är en krävande väntan. Och hur rimliga resonemang vi än för på detta forum om att allt talar för oss så avgörs det som bekant på isen. Kommer nog att lugna ner mig bara vi kommit igång, men helst också vunnit första matchen. Kommer vi bara rätt på det i början och dessutom får 2-0 i matcher blir det oerhört svårt för BIK att vända. Kom igen nu Rögle! :-)

Häftigt daladerby i morgon! Bryr mig inte mycket om vilket knäcke som håller bäst, men tycker samtidigt det vore kul om Leksand fick bygga vidare och kanske sno det bästa från Mora.

Återgå till "Matchtrådar"