170327 Rögle - BIK Karlskoga (3 av 7)

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Re: 170327 Rögle - BIK Karlskoga (3 av 7)

Inläggav GrönvitaMike » 170327 kl 23:31

Äsch de kan likväl vara tillbaka nästa match. Det krävs lite utöver det vanliga för att spelare ska stå över i dessa kvaltider.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170327 kl 23:33

Henrik skrev:
Bourque skrev:
Berra skrev: Surt om 2 centrar kliver av skadade

Ja, undrar hur man resonerar då... låter Schütz gå in som center? Fraser? Får Viktor Lindgren känna på en bänkplats? From från start?

Det ska inte behöva innebära några jättebekymmer. Gissar i så fall att Ludvig Elvenes får ta sig an Filips plats, det fixar han med bravur! Och att Matson eller Sylle tar centerrollen i 4:e, From fyller på där och kanske är det i det sammanhanget inte så dumt med Lindgren som reserv (hade jag aldrig trott att jag skulle skriva i år) i stället för Fraser, Olhaver eller Lukas Elvenes? Tror man undviker i det längsta att röra om för mycket, inte minst i de första två enheterna i detta läge.

För övrigt, rivaliteten till trots, tycker jag det är djävligt kul att Möffarna som underdogs slog ut Lökers. Tycker Möff gjort det djävligt bra i år och missunnar dem faktiskt inget så länge det inte sker på vår bekostnad. Och finkammade Sam, slagskämpen Evertsson och våra två exporter till köbelaget, Everberg och Martinsson, kan gott få sig en liten näsbränna. Så vinnande var Lökers, ha ha! :-)
Lite roligt i sammanhanget att flopparna Welch och Rakhshani avgjorde. Till Mygels och Farangs stora förtvivlan.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170327 kl 23:37

Henrik skrev:
Bourque skrev:

Ja, undrar hur man resonerar då... låter Schütz gå in som center? Fraser? Får Viktor Lindgren känna på en bänkplats? From från start?

...inte så dumt med Lindgren som reserv (hade jag aldrig trott att jag skulle skriva i år)...

Se det som en chans till att tacka av Lindgren. Förmodligen ett av hans sista/om inte det sista eventuella framträdandet i den grönvita kostymen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170327 kl 23:42

Om det skulle vara illa med skadorna...

Lerg - Connolly - Schutz
Rensfeldt - Ryfors - Hedberg
Åslin - Elvenes - Collberg
Sylwander - Matson - Fraser/From/Lindgren
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 170328 kl 00:23

Henrik skrev:
Bourque skrev:

Det ska inte behöva innebära några jättebekymmer. Gissar i så fall att Ludvig Elvenes får ta sig an Filips plats, det fixar han med bravur! Och att Matson eller Sylle tar centerrollen i 4:e, From fyller på där och kanske är det i det sammanhanget inte så dumt med Lindgren som reserv (hade jag aldrig trott att jag skulle skriva i år) i stället för Fraser, Olhaver eller Lukas Elvenes? Tror man undviker i det längsta att röra om för mycket, inte minst i de första två enheterna i detta läge.

Ludvig Elvenes gjorde väl sin bästa match under grundserien som just center? Kan vara värt att lira han i den positionen igen om han nu blir aktuell för spel.
Henrik

Inläggav Henrik » 170328 kl 01:23

Bourque skrev:
Henrik skrev:
Bourque skrev:

...inte så dumt med Lindgren som reserv (hade jag aldrig trott att jag skulle skriva i år)...

Se det som en chans till att tacka av Lindgren. Förmodligen ett av hans sista/om inte det sista eventuella framträdandet i den grönvita kostymen.

Gulligt tänkt av dig! Men blir han uttagen tror jag inte det är för att tacka av honom.
Henrik

Inläggav Henrik » 170328 kl 01:24

fidelis skrev:
Henrik skrev:
Bourque skrev:

Ludvig Elvenes gjorde väl sin bästa match under grundserien som just center? Kan vara värt att lira han i den positionen igen om han nu blir aktuell för spel.

Ja gissar att tränarna nog tänker så.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170328 kl 01:55

Jag tycker att backsidan såg bättre ut i tredje när Claesson fick lira mer. Killen är snabb och relativt skicklig med puck. Han är lite konstruktiv också.
I min bok borde han gå före Almen. Just Almen tycker jag är vår svagaste länk där bak.

Annars förstår jag inte varför Rögle måste spela med kniven mot strupen för att våga spela ut. Ska verkligen proffs på den här nivån behöva en sån tändvätska? Varför klarar allsvenska Mora att köra stenhårt i 60 min medan Rögle går på 75% (Lerg på 30%) fram tills man har kniven mot strupen i tredje perioden? Och när Rögle visar den här desperationen så har BIK inget motmedel. Vi ägde hela tredje perioden och även förlängningen. Det var inget snack. Fattar inte varför de är så ängsliga och slarviga från start istället för att vara bestämda och vilja hänga av det här brögänget.

Lerg är en j-a besvikelse. Har försvarat honom hela året men hans inställning och kroppsspråk på isen är ju katastrof. Jag är rentav förbannad på hur nonchalant han agerar. Hade jag varit Eldebrink eller Ross så hade jag skällt ut honom i noter. Antingen ger du 100% eller så sitter du i båset. Nu är han ju "tyvärr" en matchvinnare och för skicklig för att bänkas men jag förstår inte vad han sysslar med? Han visade ju klart mycket mer kämpatakter och glöd i SHL där matcherna inte alls betydde lika mycket. Förvånad att en fd kapten kan vara så loj. Känslan är att han är en liten diva som underskattar motståndet och tänker att han är för bra medan han i själva verket ser ut som en amatör i jämförelse med Ejdsell i de här matcherna. Jag vill se att han börjar ta för sig och snurrar lite i anfallszon, för som det är nu känns det som att han knappt får röra pucken på hela matchen.
Henrik

Inläggav Henrik » 170328 kl 02:23

GrönvitaMike skrev:Om det skulle vara illa med skadorna...

Lerg - Connolly - Schutz
Rensfeldt - Ryfors - Hedberg
Åslin - Elvenes - Collberg
Sylwander - Matson - Fraser/From/Lindgren

Jo precis så tycker jag och jag tror också tränarna resonerar så. För att vara exakt tror jag man kommer att välja From till 4:e för att han är mest matchvarm i kläderna. Kanske väljer man Fraser som 13:e för att han fått viss matchträning på sistone och för att man har goda förhoppningar om att han kan köra på mål och kanske besitta skills för att förvalta någon changs? Kanske väljer man i stället Lindgren trots total avsaknad på matchträning för att man vill gardera sig med en lojal och rutinerad brunkare i ett förväntat krig? Tränarnas intryck av inställning, attityd och dagsform blir avgörande.

Hoppas nu vi slår i sista spiken i kistan redan på onsdag! Men jag har en obehaglig känsla av att vi inte lyckas med det, att vi i stället gör det på fredag efter en nervpers. Om vi inte lyckas slå in någon av de närmsta två matchbollarna blir det mer nervöst igen...
Jag trodde faktiskt vi skulle dominera mer och mer efterhand som vi vann matcher, men känner mig inte mer segerviss i nästa match än tidigare. Tror BIK kan streta emot riktigt bra även i fjärde och rent av vinna. På nåt sätt har de samlat ihop till en seger och kan då få energi...hemska tankar man har...
Rent generellt, fy fan för kval när man kommer uppifrån. Man vill bara att kvalserien ska klaras av och att säsongen ska ta slut, utan att åka ur.
Henrik

Inläggav Henrik » 170328 kl 02:56

GrönvitaMike skrev:Jag tycker att backsidan såg bättre ut i tredje när Claesson fick lira mer. Killen är snabb och relativt skicklig med puck. Han är lite konstruktiv också.
I min bok borde han gå före Almen. Just Almen tycker jag är vår svagaste länk där bak.

Annars förstår jag inte varför Rögle måste spela med kniven mot strupen för att våga spela ut. Ska verkligen proffs på den här nivån behöva en sån tändvätska? Varför klarar allsvenska Mora att köra stenhårt i 60 min medan Rögle går på 75% (Lerg på 30%) fram tills man har kniven mot strupen i tredje perioden? Och när Rögle visar den här desperationen så har BIK inget motmedel. Vi ägde hela tredje perioden och även förlängningen. Det var inget snack. Fattar inte varför de är så ängsliga och slarviga från start istället för att vara bestämda och vilja hänga av det här brögänget.

Lerg är en j-a besvikelse. Har försvarat honom hela året men hans inställning och kroppsspråk på isen är ju katastrof. Jag är rentav förbannad på hur nonchalant han agerar. Hade jag varit Eldebrink eller Ross så hade jag skällt ut honom i noter. Antingen ger du 100% eller så sitter du i båset. Nu är han ju "tyvärr" en matchvinnare och för skicklig för att bänkas men jag förstår inte vad han sysslar med? Han visade ju klart mycket mer kämpatakter och glöd i SHL där matcherna inte alls betydde lika mycket. Förvånad att en fd kapten kan vara så loj. Känslan är att han är en liten diva som underskattar motståndet och tänker att han är för bra medan han i själva verket ser ut som en amatör i jämförelse med Ejdsell i de här matcherna. Jag vill se att han börjar ta för sig och snurrar lite i anfallszon, för som det är nu känns det som att han knappt får röra pucken på hela matchen.

Håller med i allt! Claesson bör givet sin ålder vara en framtidsman och ha goda möjligheter att utvecklas till en pålitlig tvåvägsback med god SHL-nivå. Blir förvånad om man inte satsar vidare på honom som man redan investerat så mycket i. Det är bara att hoppas att nästa säsong blir mer lyckad för Almen.

Det är nog ingen, inklusive de själva, som riktigt förstår varför de inte kommer ut bättre från start. Någonstans försöker de men förmår inte, pga undermedvetna spänningar eller nåt. Samtidigt kan vi ju välja att glädja oss åt att de hittills alltid avslutar bra, i slutändan iaf avgör och vinner. Det är skumt, men det sitter mycket i huvudet och en matchserie på 7 är en ganska speciell tvekamp.

Förstår din frustration kring Lerg. Det är bara att hoppas att vi får in bättre ledartyper, konkurrens och lite bättre resultat nästa säsong. Då kanske gruppen kan skaka fram lite arbetsmoral även i late Lerg. I annat fall är jag övertygad om att nästa säsong blir hans sista i Rögle nästan oavsett hur många mål han stänker in. Jämförelsevis är Fairchild klanderfri i det avseendet. Synd att han inte har bättre skott och avslut. I övrigt är han riktigt lyckad offensivt. Håller med om att det känns bisarrt att använda Williamsson i PP. Gissar att det beror mer på att Liljegren själv känner sig stukad/ej redo/sugen tillräckligt efter en jobbig säsong och att RBK inte velat pressa honom. Däremot avser man säkert ge honom en rejäl changs till omtag nästa säsong. Han bör kunna gå in på 3 backpar då.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170328 kl 07:12

Connolly var bäst på plan igen. Hade han spelat så i dubbelmötet mot KHK hade Rögle nog sluppit kvala.

Hedberg grym!
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170328 kl 07:57

GrönvitaMike skrev:Lite roligt i sammanhanget att flopparna Welch och Rakhshani avgjorde. Till Mygels och Farangs stora förtvivlan.

Är det inte till allas förtvivlan (Malmö fans undantaget)?
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170328 kl 08:05

Henrik skrev:
Bourque skrev:
Henrik skrev:...inte så dumt med Lindgren som reserv (hade jag aldrig trott att jag skulle skriva i år)...

Gulligt tänkt av dig! Men blir han uttagen tror jag inte det är för att tacka av honom.

Gulligt? Tja, det är ju ett sätt att se på den motiveringen. Men jag vet inifrån att Lindgren är en oerhört uppskattad spelare inom föreningen och bland kamraterna. Jag har personligen tränat med honom så jag vet vad det handlar om. En kille som finner sig i sin plats, är fantastiskt lojal och alltid jobbar 110% trots att han harvat i brunkarkedjan de sista åren (när han inte varit skadad). Är Lindgren med så är det för att han är redo för att spela. På köpet får man således en chans att hylla en kille som älskar att spela för föreningen och varit den trogen i många år nu.

Gulligt enligt vissa. Respektfullt enligt mig.

Är Lindgren frisk, har tränat bra osv så skulle han mycket väl kunna hamna på bänken. Elvis och From är väl före i kön till spel.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 170328 kl 08:28

Tuborg skrev:Connolly var bäst på plan igen. Hade han spelat så i dubbelmötet mot KHK hade Rögle nog sluppit kvala.

Hedberg grym!

Connolly har varit Rögles bästa spelare under hela kvalet. Det är framförallt imponerande hur han kan vara så bra i kombination med att Lerg varit så usel.

Jag har förståelse för Hedbergs hyllningskörer nu när han nätat i tre raka matcher. Iochförsig är jag nog den ende som någonsin uttryckt skepticism gentemot honom. Och det gör jag fortfarande. @Eleganten. Nästan undantagslöst håller jag med om vad du skriver, men när du säger att Hedberg aldrig gör ett dåligt byte, så undrar jag om vi följt samma spelare. Av de forwards som RBK har till sitt förfogande utgör han tillsammans med From och Sylwander den tremannaskara som tar överlägset störst andel felbeslut. Han är användbar när deras backar stöter högt i anfallszon och får pucken i fart, då kan han på egen hand åka sig till en 1-1 eller 2-1-situation (som självklart kan leda till något matchavgörande). Det vore egentligen fel att klaga nu när han har en så fin produktion och gjort så viktiga mål, men jag vädjar återigen att uppmärksamma de situationer som totalt rinner ut i sanden till följd av den obefintliga spelförstålsen.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170328 kl 08:29

Bourque skrev:Är Lindgren frisk, har tränat bra osv så skulle han mycket väl kunna hamna på bänken. Elvis och From är väl före i kön till spel.

Håller med! Skulle vara en värdig avslutning för honom i klubben. Tyvärr är vi många som har glömt allt han gjort för klubben när han nu varit så skadedrabbad de senaste säsongerna.
Användarvisningsbild
Bank

Inläggav Bank » 170328 kl 08:33

Mygel skrev:
Bourque skrev:Är Lindgren frisk, har tränat bra osv så skulle han mycket väl kunna hamna på bänken. Elvis och From är väl före i kön till spel.

Håller med! Skulle vara en värdig avslutning för honom i klubben. Tyvärr är vi många som har glömt allt han gjort för klubben när han nu varit så skadedrabbad de senaste säsongerna.

Kan bara hålla med. Egentligen inte min spelartyp, men under de första åren var han en av våra viktigaste spelare.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170328 kl 11:10

Bank skrev:@Eleganten. Nästan undantagslöst håller jag med om vad du skriver, men när du säger att Hedberg aldrig gör ett dåligt byte, så undrar jag om vi följt samma spelare. Av de forwards som RBK har till sitt förfogande utgör han tillsammans med From och Sylwander den tremannaskara som tar överlägset störst andel felbeslut.

Jo, jag hör dig. Att han aldrig gör ett dåligt byte var nog lite väl starkt uttryckt. Det skrevs i affekt efter vinstmålet.
Jag lägger oftast märke till honom när han transporterar puck in i offensiv zon.
Ibland blir det inget av det, han hittar inte passningsalternativ. Det kanske är något som går att utveckla, samtidigt som medspelare kan bli bättre på att visa sig?

Vad är det för felbeslut du tänker på mer konkret?
Henrik

Inläggav Henrik » 170328 kl 15:45

Bourque skrev:
Henrik skrev:
Bourque skrev:

Gulligt? Tja, det är ju ett sätt att se på den motiveringen. Men jag vet inifrån att Lindgren är en oerhört uppskattad spelare inom föreningen och bland kamraterna. Jag har personligen tränat med honom så jag vet vad det handlar om. En kille som finner sig i sin plats, är fantastiskt lojal och alltid jobbar 110% trots att han harvat i brunkarkedjan de sista åren (när han inte varit skadad). Är Lindgren med så är det för att han är redo för att spela. På köpet får man således en chans att hylla en kille som älskar att spela för föreningen och varit den trogen i många år nu.

Är Lindgren frisk, har tränat bra osv så skulle han mycket väl kunna hamna på bänken. Elvis och From är väl före i kön till spel.

Håller med! Kul att höra att din närgångna bild av Lindgren verkar stämma med de flestas. Om det bara hängde på hans lojalitet eller hur förtjänt han är av respekt för att bli uttagen så vore han nog på fullaste aktuell för förstakedjan. Tror också han kan bli 13:e imorgon.

För övrigt kan jag inte låta bli att notera att det märks det att du är en gammal hockeyspelare. Det verkar i största allmänhet vara ett oerhört lättretat släkte. Förlåt, detta är alltså bara på skoj och ursäkta om du inte uppskattar min humor. Men jag får en bild framför mig där vi möts på isen och jag viskar i ditt öra: "Åh vad gullig du e". Sen tar jag smällen som en man och skrattar medan du glider mot utvisningsbåset... ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170328 kl 16:13

Bank skrev:@Eleganten. Nästan undantagslöst håller jag med om vad du skriver, men när du säger att Hedberg aldrig gör ett dåligt byte, så undrar jag om vi följt samma spelare. Av de forwards som RBK har till sitt förfogande utgör han tillsammans med From och Sylwander den tremannaskara som tar överlägset störst andel felbeslut.
Största skitsnacket jag hört i år. Han är en av dem som tar för sig mest och lyckas med mest. Hedberg och Connolly har varit våra två överlägset bästa och viktigaste spelare i kvalet. Om du med felbeslut menar att han ibland utmanar 2-3 backar i offensiv zon på egen hand och inte lyckas så är det framförallt på grund av att han inte har passningsalternativ. Snacka om felbeslut när han bryter sig in mot kassen och avgör matchserien. Och hade han inte gjort den där viktiga kvitteringen på egen hand i Karlskoga senast så hade det nu mycket väl kunnat stå 2-1 i matcher för BIK. Tacka Hedberg istället för att sprida en massa skit. Han är en av dem som visar mest hjärta och vinnarskalle när han presterar som bäst när det gäller som mest.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170329 kl 00:36

Henrik skrev:
Bourque skrev:
Henrik skrev:Gulligt tänkt av dig! Men blir han uttagen tror jag inte det är för att tacka av honom.

Håller med! Kul att höra att din närgångna bild av Lindgren verkar stämma med de flestas. Om det bara hängde på hans lojalitet eller hur förtjänt han är av respekt för att bli uttagen så vore han nog på fullaste aktuell för förstakedjan. Tror också han kan bli 13:e imorgon.

För övrigt kan jag inte låta bli att notera att det märks det att du är en gammal hockeyspelare. Det verkar i största allmänhet vara ett oerhört lättretat släkte. Förlåt, detta är alltså bara på skoj och ursäkta om du inte uppskattar min humor. Men jag får en bild framför mig där vi möts på isen och jag viskar i ditt öra: "Åh vad gullig du e". Sen tar jag smällen som en man och skrattar medan du glider mot utvisningsbåset... ;-)

Närgångna bild? Många spelare kan splittra åsikterna hos supportrarna med när det gäller Lindgren så vill jag mena att kring honom så står vi generellt sett enade. ALLA vet att han inte levererar några poängliga-vinster längre, men INGEN kan väl mena att man inte ser att killen ger 100% i varje skär och brinner för laget och föreningen Rögle BK. Hur är min uppfattning av Lindgren mer "närgången" än hos gemene man?

Någonstans när du skriver "gulligt" om vad jag (och uppenbarligen fler) anser är en respektfull gest gentemot en av de spelare som i dagens trupp har flest säsonger i föreningen så tror jag att du missförstår "hyllningen". Jag åsyftar inte att hissa tröjan i periodpausen, raketuppskjutning från Kulltorps Pizzerias parkering eller hyllningstal från kommunalrådet från biblioteksbalkongen. Jag tänker mer i banorna "Jävligt kul att se dig igen Lindgren"-hyllningar från publiken i tredje perioden vid ledning 4-1 där han får ett byte i slutskedet med Sylle och Matson, biter fast pucken i anfallszon och kanske skapar ett läge.

Lindgrens öde är dessutom inte bestämt ännu. Men spelar Rögle i SHL nästa år - vilket allt pekar på - så får han nog svårt att få nytt kontrakt. Skadehistoriken i synnerhet ligger honom till last i kombination med svag poängproduktion och stigande ålder. Åker Rögle ur så kan vi nog eventuellt diskutera förlängning. Eventuellt! Högst eventuellt! Men som det ser ut nu - nej. Det vore inte oväntat om han lägger av. Lindgren trivs i stan, har familjen här. Kanske har han redan tankarna på att gå vidare inom ishockeyn på ledarsidan. Vore en utmärkt rekrytering på ungdomssidan då han är exemplarisk i sin personlighet och sitt bemötande gentemot andra människor. En fröjd att som yngre få komma upp och bli pushad av en sådan kille.

Vad gäller din personliga agenda gentemot mig - vilken jag inte såg komma förrän tidigare idag - så får jag väl också "skämta till det" och säga att vårt möte aldrig skulle kunna ha ägt rum på de premisserna. Delvis tror jag inte - ursäktar mig för antagandet - att du har spelat speciellt mycket ishockey själv med tanke på att det ska till lite mer än en fikabods-kommentar innan man blir hysterisk på isen. Däremot tror jag att du skulle kunna vara Leffe Boorks högra hand i båset. Lite sådär överanalytisk. Kan alla spelarnas fystest-resultat från 2003 utantill så som en alkis kan rabbla alla vodkamärken på bolaget. Funderar på kvällarna över hur man optimerar spelares insats i andra periodens sista minut genom att antingen ge dom en sockerchock via var sitt intravenöst surt S eller om det kanske ändå är bättre med Karelin-metoden och en sniff thinner? Det är nog snarare där vi hade setts, på en overheadpresentation i juli när alla vi spelare bara vill ner på playan ;-)

Så. Nu fokuserar vi på Rögles insats imorgon.
Henrik

Inläggav Henrik » 170329 kl 14:38

Bourque!
Beträffande Lindgren har jag hela tiden hållit med men tycker du var ännu gulligare nu.
Men blev väldigt förvånad i första vändan, att du blev så irriterad av att jag tyckte du var "gullig".
Så jag tänkte att då förklarar jag explicit att jag retas lite med dig. Det tycker jag faktiskt var ganska gulligt av mig.
Men ack det hjälpte inte. Jag fick inget gulligt svar alls. Du är ju i själva verket inte alls gullig.
Så hoppas du tycker jag är gullig nu som lovar att försöka undvika att kommenterar dina inlägg fler gånger. Och bry dig inte om att kommentera mina heller är du gullig.
För övrigt tyckte jag att dina totalt omotiverade haranger förtjänade att rapporteras.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170329 kl 15:14

Henrik skrev:Bourque!
Beträffande Lindgren har jag hela tiden hållit med men tycker du var ännu gulligare nu.
Men blev väldigt förvånad i första vändan, att du blev så irriterad av att jag tyckte du var "gullig".
Så jag tänkte att då förklarar jag explicit att jag retas lite med dig. Det tycker jag faktiskt var ganska gulligt av mig.
Men ack det hjälpte inte. Jag fick inget gulligt svar alls. Du är ju i själva verket inte alls gullig.
Så hoppas du tycker jag är gullig nu som lovar att försöka undvika att kommenterar dina inlägg fler gånger. Och bry dig inte om att kommentera mina heller är du gullig.
För övrigt tyckte jag att dina totalt omotiverade haranger förtjänade att rapporteras.

Henrik!
Bra att du tycker det var gulligt. Märkligt att man i en diskussion kan påmena att en annan användare inte "uppskattar" ens humor för att sedan när man blir bemött med humor springa direkt och rapportera. Såg inte den komma...

Bra att vi är överens om Lindgren som spelare. Lustigt att man gör sig löjlig över en annan supporters välvilja att vilja hylla en spelare. Men jag antar att "gulligt" och är ett ord värt att tolka utefter situation ((och inte ett förlöjligande av en självklarhet (hyllningen) som jag tolkade det som)). Då var det väl gulligt när vi hissade Jackes tröja och hyllade Kenny och Rooth på stortorget också får jag väl anta.

Tja, avser dina besök här inte att bidra till diskussion så behöver du varesig besvara eller citera mig. Jag kan inte lova det motsatta då jag tycker en inloggning i så fall är tämligen meningslös. Men kan man inte ta ett mothugg eller ifrågasättande när man - som jag tolkar det - nedvärderar ett förslag till publik gest mot en trotjänare så är det nog bäst att hålla dom tankarna för sig själv. Dessutom tror du att om vi hade setts på isen så hade jag utagerat olämpligt utefter hur du via ett forum bedömt mig som person. Trött jag blir...

Jag sjunker inte så lågt att jag tänker rapportera en sån sak som denna. Sånt får du hålla på med själv.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike
Forumtroll
Forumtroll

Inläggav GrönvitaMike » 170329 kl 15:38

Ni är ju för gulliga som tjafsar över en sån sak.
Henrik

Inläggav Henrik » 170329 kl 15:46

Bourque skrev:
Henrik skrev:Bourque!

Henrik!
Bra att du tycker det var gulligt. Märkligt att man i en diskussion kan påmena att en annan användare inte "uppskattar" ens humor för att sedan när man blir bemött med humor springa direkt och rapportera. Såg inte den komma...

Bra att vi är överens om Lindgren som spelare. Lustigt att man gör sig löjlig över en annan supporters välvilja att vilja hylla en spelare. Men jag antar att "gulligt" och är ett ord värt att tolka utefter situation ((och inte ett förlöjligande av en självklarhet (hyllningen) som jag tolkade det som)). Då var det väl gulligt när vi hissade Jackes tröja och hyllade Kenny och Rooth på stortorget också får jag väl anta.

Tja, avser dina besök här inte att bidra till diskussion så behöver du varesig besvara eller citera mig. Jag kan inte lova det motsatta då jag tycker en inloggning i så fall är tämligen meningslös. Men kan man inte ta ett mothugg eller ifrågasättande när man - som jag tolkar det - nedvärderar ett förslag till publik gest mot en trotjänare så är det nog bäst att hålla dom tankarna för sig själv. Dessutom tror du att om vi hade setts på isen så hade jag utagerat olämpligt utefter hur du via ett forum bedömt mig som person. Trött jag blir...

Jag sjunker inte så lågt att jag tänker rapportera en sån sak som denna. Sånt får du hålla på med själv.

Otroligt att du fortfarande inte förstår.
Det började med att du tyckte att Lindgren kunde få spela. Och jag är ledsen att jag inte uppfattade det du då lade till som vad jag kallar en "hyllning". Vänligen acceptera det. Däremot tyckte jag att det var några gulliga ord. Att du tycker att ordet "gullig" berättigar dig till att spy en massa mindre trevliga påståenden om mig är ju minst sagt anmärkningsvärt. För att inte säga pinsamt. På tal om att sjunka lågt.
Hjälper det om jag säger: ursäkta att jag kallade dig gullig. Är du nöjd då? För något annat obehag kan jag väl rimligtvis inte ha åsamkat dig?
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 170329 kl 15:52

Är det ett tjafsforum eller ett Rögleforum. Jag börjar undra, nu när ännu fler "tjafsar".......min erfarenhet är att det inte är någon höjdare att skämta via sociala medier, risken för missuppfattning och feltolkning är väldigt stor.....
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170329 kl 15:53

Nu får vi hoppas att RBK inte gullar med Karlskoga, utan att de går på knock. Wessner lär väl göra allt I hans makt för att få våra backar ur balans.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170329 kl 16:08

Men du Henrik:

Jag skriver (efter att ha motiverat betydelsen av Viktor Lindgren på- och utanför is) och menar då att avtackning eller hyllning vore på sin plats.
"Gulligt enligt dig. Respektfullt enligt mig".

Varpå du bl.a svarar:
"För övrigt kan jag inte låta bli att notera att det märks det att du är en gammal hockeyspelare. Det verkar i största allmänhet vara ett oerhört lättretat släkte. Förlåt, detta är alltså bara på skoj och ursäkta om du inte uppskattar min humor. Men jag får en bild framför mig där vi möts på isen och jag viskar i ditt öra: "Åh vad gullig du e". Sen tar jag smällen som en man och skrattar medan du glider mot utvisningsbåset... ;-)

Var fan kommer ett sånt antagande ifrån liksom?
Som du själv skriver i ditt senaste svar - vi har inte haft ont av varandra förr. Tvärtom är du i regel alltid bland de intressantaste skribenterna att ta del av.

Sen tycker du att jag är brutalallvarlig i mina skämt när jag leker med tanken att du skulle kunna vara Leffe Boorks högra hand? Medans det är helt ok att anta att jag efter min av dig forumbedömda personlighet skulle ge mig på dig fysiskt efter att du viskat nåt i mitt öra? Ja, eventuellt om jag hetat Jackie Arklöv, men aldrig annars.

Tror nog vi är lika goda kåksupare efter att allt tolkats rätt. Nu går vi vidare och kör över BIK ikväll!
Senast redigerad av Bourque 170329 kl 16:55, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 170329 kl 16:09

BubsemanNG skrev:Är det ett tjafsforum eller ett Rögleforum. Jag börjar undra, nu när ännu fler "tjafsar".......min erfarenhet är att det inte är någon höjdare att skämta via sociala medier, risken för missuppfattning och feltolkning är väldigt stor.....

Du har rätt. Vårt intermezzo har fått för många inlägg. Ber om ursäkt för det!

Återgå till "Matchtrådar"