Eftersnack 16/17

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: Eftersnack 16/17

Inläggav GrönvitaMike » 170405 kl 22:51

Jag tror inte på snyfthistorien. Om han nu brytt sig och velat stanna så hade han väl för fan stöttat laget i slutskedet..läktaren, omklädningsrummet...you name it...men nä han var så deprimerad att Thailand och Instatjöt med djurgårdarna var viktigare.

Sen är skadan han har inte alls rolig. Jag vill inte ha en dyr forward i laget där man är rädd för minsta lilla smäll han får mot huvudet, och med tanke på hur vårdslöst Cehlin spelar så är det bara en tidsfråga.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170405 kl 23:29

fidelis skrev:
eleganten skrev:
eleganten skrev:Nu när kontraktet är klart....... VAD FAN HÄNDE MED CEHLIN OCH WÄNNSTRÖM?
Det är en av de stora frågorna för en eftersnacktråd enligt mig.

Och där kom en utförlig intervju med Cehlin i HD. Låter mycket trovärdigt och tragiskt i mina öron.
Jag hoppas att Cehlin kommer tillbaka och tar sig vidare i karriären, lycka till!

Jag tycker däremot Rooth är lite idealistiskt naiv när han kritiserar "folkets domstol".
Spekulationerna har sin grund i att vi var så jävla illa ute samtidigt som Cehlin var en av våra bästa spelare.
Man blir tokig av att inte få veta, speciellt i närheten av transferfönstrets stängning.
För det är väl inte så att det är en ren slump att folk undrat och spekulerat kring Wännström/Cehlin men inte gjort det kring Lindgren?

Vad framgår i intervjun? Att han varit skadad och inte undvikit att spela medvetet som det har spekulerats om?

Det framkommer såklart inga vetenskapliga fakta om vad som hänt i den konkreta verkligheten. Vad vi får är Cehlins svar på Hjälms frågor.
Det Cehlin berättar om sin skadetid är hur som helst tillräckligt mörkt för att väcka min empati:
Funderingar huruvida karriären är över, depressionskänslor, personlighetsförändringar osv.
Bengt

Inläggav Bengt » 170407 kl 23:32

"Jag tror inte på snyfthistorien. Om han nu brytt sig och velat stanna så hade han väl för fan stöttat laget i slutskedet..läktaren, omklädningsrummet...you name it...men nä han var så deprimerad att Thailand och Instatjöt med djurgårdarna var viktigare.

Sen är skadan han har inte alls rolig. Jag vill inte ha en dyr forward i laget där man är rädd för minsta lilla smäll han får mot huvudet, och med tanke på hur vårdslöst Cehlin spelar så är det bara en tidsfråga."

När någon där uppe delade ut egenskaper typ empati och normala hyggliga värderingar vad som är viktigt här i livet var det tydligen någon som inte var hemma.
Det enda vi vet är att han skadade sig svårt i huvudet när han kämpade i grönvita kläder, kanske så illa att han får men för livet.
Allt annat är illasinnade spekulationer och inlägget ovan är väl mer än lovligt hjärtlöst...
qp

Inläggav qp » 170408 kl 08:41

Ja du Bengt, förvänta dig inte något annat av en individ som betraktar spelare som handelsvara utan mänskliga känslor. Eftertanke är inte heller hans starka sida så han fortsätter garanterat i samma stil, tyvärr! (tills någon stänger av honom)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170408 kl 15:48

Bengt - Jag har mer hjärta än du någonsin kommer ha. Jag känner inte Cehlin så jag kan inte kommentera hur han är som människa. Men jag kommer aldrig att försvara en spelare som drar till Thailand istället för att stötta våra krigar. Men vi kan skita i Thailand för han var inte där hela tiden, varför var han inte på läktaren eller i omklädningsrummet resterande tiden? Som t.ex. Wännström? Jo för att han pissade på vår klubb likt det du gör nu när du försvarar honom.
Användarvisningsbild
Homer Jay

Inläggav Homer Jay » 170412 kl 00:09

Ibland drar man fortfarande en lättnadens suck när man kommer att tänka på att de faktiskt klarade av kvalspelet. Sätter sina spår även vid bra resultat...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170412 kl 01:41

Homer Jay skrev:Ibland drar man fortfarande en lättnadens suck när man kommer att tänka på att de faktiskt klarade av kvalspelet. Sätter sina spår även vid bra resultat...
Ja...och det faktum att vi bara var ett suddenmål från att ställas mot AIK, som jag är övertygad om hade slagit ut oss efter att ha sett båda lagens matcher mot BIK. Vi låg dessutom 6p bakom LIF med kanske 8 (?) matcher kvar och det var inte långt ifrån att vi fick Mora, som utan tvivel hade skickat ner oss. En säsong från helvetet som slutade tursamt och lyckligt. Nu kommer man att storsatsa för att inte hamna i samma sits nästa vår.
Det blir viktigare än någonsin att hålla sig kvar nästa säsong eftersom ligabidraget ökar från 30 till ca 45 miljoner.
crazyivan

Inläggav crazyivan » 170629 kl 19:18

Hittade Aftonbladets "Hockeybibel" inför 16/17 när jag städade undan gamla papper... alltid kul att läsa så här i efterhand när man har facit i hand...

Först och främst SHL i allmänhet... Av 12 skribenter så tippade 5 att SAIK skulle ta guldet... 4 tippade Växjö... en tippade LHC... en tippade Leksand (Per Bjurman) och en tippade faktiskt HV71 (Emil Lagnelius). Endast 2 av 12 såg RBK som ett blivande kvallag. Endast en (Tomas Ros) tippade RBK i play-in. Ingen trodde att något nytt lag skulle gå upp, förutom en (Jonas Gustavsson) som trodde att AIK skulle kliva upp.

Ett axplock av bedömda RBK-spelare på förhand...

Anton Cederholm fick +++ = bra klass och omdömet "en stor back som kommer att göra nytta i det defensiva spelet".
Patrik Cehlin fick ++++ = mycket bra klass och omdömet "svårstoppad och den som ska leda laget i år".
Bryan Lerg fick ++++ = mycket bra klass och omdömet "en spelare som hela tiden tävlar, en rivig forward med mycket energi".
Sebastian Collberg fick +++ = bra klass och omdömet "offensivt väldigt skicklig".

Om målvakterna Dansk/Volden skrev man "känns stabilt utan att på något sätt skrämma motståndarna".

Om backarna skrevs bl.a. att "bröderna Bibic står för tuffheten och Rögle hoppas att Granak kan fortsätta göra poäng".

Om forwards skrev man bl.a. "både Lerg och Collberg är tilltänkta toppspelare som ska producera i någon av de två första kedjorna. Rensfeldt/Wännström gjorde en hel del mål i fjol och kan de fortsätta utvecklas kan Rögle bli farligt framåt".

Slutligen Mats Wennerholm... "Det känns som om Masken har gjort vad som krävs för att hänga kvar, men att pengarna inte räckt till för att titta högre upp i tabellen än så". "Jag kan inte tänka mig att Rögle lämnar ingenmansland, jag tror snarare att Ängelholms-laget kommer att sjunka en placering. Det är bara Leksand och Karlskrona som jag ser som svagare på pappret".

Återgå till "Matchtrådar"