170921 Mora-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 170921 Mora-Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 170922 kl 00:39

sinner skrev:
GrönvitaMike skrev:Min teori är att Bibic-bröderna gör mer skada än nytta. De är för långsamma och hänger inte med. Tunga, tröga backar är utdaterade i dagens hockey. De få som finns i SHL är betydligt skickligare än Bibic i allmänhet. De spelar sig fast i egen zon gång på gång, och så fort motståndarna får lite snurr så hänger de inte med i svängarna. Bedrövligt. Det är lätt att skylla på R.Sandin för drället på 0-2, men utan Alens tafatta agerande en kort stund tidigare när han blev fastcheckad pga sin trubbighet så hade situationen aldrig uppstått. R.Sandin försvarade bra, pucken letade sig till Alen som pga tröghet och oskicklighet blev fastcheckad, pucken kommer tillbaka till R.Sandin som dräller och pang 0-2.

Att ha Bibic i två olika backpar är suicide-taktik. Ni behöver inte hålla med, detta är min personliga åsikt. Fairchild och Schira är inte klockrena defensivt men de har andra bra kvalitér jämfört med bromsklossarbröderna. De kännetecknar Rögles stillastående försvarsspel.

Nope, håller inte med. De hade en dålig dag som de flesta i laget, men du överdriver. Din personliga agg mot dom(bröderna Bibic) genomsyrar dina kommentarer. Sandin är direkt skyldig till tvåan och ingen annan, om man nu ändå ska ta enskilda spelare. Oavsett andras agerande innan, man skickar fan inte pucken i slottet, utan skjuter sarg ut, det vet även division 3 spelare.
Jag tror att laget hade urusel försäsong, där många anslöt för sent/var skadade. Man spelade inte ihop kedjorna, det märks ganska tydligt och tyvärr så tror jag att det kommer att ta många matcher innan man får ihop några "fasta" kedjor och passningarna börjar sitta på bladet. Låt oss hoppas att vi inte tappar för många poäng under tiden och att det inte sätter sig i skallen på grabbarna. Man lär i alla fall inte trängas i sportbaren på lördag...
Har du sett hela sekvensen på 0-2 målet? Almen är först till pucken men tyvärr seeeg och blir fastcheckad och av med den, pucken letar sig fram till R.Sandin som också dräller och mål i baken. Personligt agg? Jag har sagt åtskilliga gånger att Bibic-bröderna är underbara människor och personligheter. Men hockey är de fan inte bra på. Alen mindre dålig såklart. Almen är genomusel och hör hemma i typ Troja.

Vi har ingen spelidé så du kan glömma det där med att passningarna så småningom kommer att sitta på bladet. Det blir lite svårt när spelarna inte klaffar i varandra och åker i fel riktningar ;-)
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 170922 kl 06:45

Håller med försvarsspelet har varit riktigt uselt. Kruse får inte mycket hjälp. Igår mot mora ger man bort typ 3 mål på helt omarkerade spelare. Vill ändå hävda att Kruse inte är redo som förstamålis. Backupen till Kruse likaså... det paret hade inte Troja nöjt sig med. Jag känner att vänta på kolppanen 10-15 omgångar är att skänka bort poäng. Jag är dessutom tveksam till kolppanen som inte levererat stabilitet under försäsongen.
andersson

Inläggav andersson » 170922 kl 07:27

Citizen skrev:Håller med försvarsspelet har varit riktigt uselt. Kruse får inte mycket hjälp. Igår mot mora ger man bort typ 3 mål på helt omarkerade spelare. Vill ändå hävda att Kruse inte är redo som förstamålis. Backupen till Kruse likaså... det paret hade inte Troja nöjt sig med. Jag känner att vänta på kolppanen 10-15 omgångar är att skänka bort poäng. Jag är dessutom tveksam till kolppanen som inte levererat stabilitet under försäsongen.

Instämmer. Kruse är lovande men har en bit kvar. I madhawks podd säger masken att de tog Kruse för att Lindbäck var dyr. Sen får man inte Lindbäck och inte någon nära hans nivå utan halvchansar med Kolppanen. Det tycker inte jag är ett bra sportchefsarbete..
andersson

Inläggav andersson » 170922 kl 07:33

Bland det mest oroväckande de två första matcherna tycker jag är att man har börjat bra men tappat allt efter första insläppta målet. Det är agerande för en jumbo i omgång 30 som tappat allt självförtroende, inte för ett lag som ska vara förberedda för säsongsstart och som vill nå slutspel.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170922 kl 08:51

Känns inte som att man litar på varandra därute alls. Alltid någon nöt som gör att man får 0-1 mot sig direkt. Denna gång nr 28 återigen. Varit inne på de innan men ska man spela 11,12,50 ihop kan man absolut inte ha inne en lam slö ointresserad back på isen.

Vinner inte Rögle på lördag och inte minst att det finns ett spel värd namnet måste det bli konsekvenser på olika håll.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170922 kl 08:55

GrönvitaMike skrev:
sinner skrev:
GrönvitaMike skrev:Min teori är att Bibic-bröderna gör mer skada än nytta. De är för långsamma och hänger inte med. Tunga, tröga backar är utdaterade i dagens hockey. De få som finns i SHL är betydligt skickligare än Bibic i allmänhet. De spelar sig fast i egen zon gång på gång, och så fort motståndarna får lite snurr så hänger de inte med i svängarna. Bedrövligt. Det är lätt att skylla på R.Sandin för drället på 0-2, men utan Alens tafatta agerande en kort stund tidigare när han blev fastcheckad pga sin trubbighet så hade situationen aldrig uppstått. R.Sandin försvarade bra, pucken letade sig till Alen som pga tröghet och oskicklighet blev fastcheckad, pucken kommer tillbaka till R.Sandin som dräller och pang 0-2.

Att ha Bibic i två olika backpar är suicide-taktik. Ni behöver inte hålla med, detta är min personliga åsikt. Fairchild och Schira är inte klockrena defensivt men de har andra bra kvalitér jämfört med bromsklossarbröderna. De kännetecknar Rögles stillastående försvarsspel.

Nope, håller inte med. De hade en dålig dag som de flesta i laget, men du överdriver. Din personliga agg mot dom(bröderna Bibic) genomsyrar dina kommentarer. Sandin är direkt skyldig till tvåan och ingen annan, om man nu ändå ska ta enskilda spelare. Oavsett andras agerande innan, man skickar fan inte pucken i slottet, utan skjuter sarg ut, det vet även division 3 spelare.
Jag tror att laget hade urusel försäsong, där många anslöt för sent/var skadade. Man spelade inte ihop kedjorna, det märks ganska tydligt och tyvärr så tror jag att det kommer att ta många matcher innan man får ihop några "fasta" kedjor och passningarna börjar sitta på bladet. Låt oss hoppas att vi inte tappar för många poäng under tiden och att det inte sätter sig i skallen på grabbarna. Man lär i alla fall inte trängas i sportbaren på lördag...
Har du sett hela sekvensen på 0-2 målet? Almen är först till pucken men tyvärr seeeg och blir fastcheckad och av med den, pucken letar sig fram till R.Sandin som också dräller och mål i baken. Personligt agg? Jag har sagt åtskilliga gånger att Bibic-bröderna är underbara människor och personligheter. Men hockey är de fan inte bra på. Alen mindre dålig såklart. Almen är genomusel och hör hemma i typ Troja.

Vi har ingen spelidé så du kan glömma det där med att passningarna så småningom kommer att sitta på bladet.[b][b] Det blir lite svårt när spelarna inte klaffar i varandra och åker i fel riktningar [/b][/b];-)

Håller med om det där med att de åker I fel riktningar. Stundtals påminner det om Monty Python-sketchen ”100-meterloppet för människor utan lokalsinne”. :-)
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170922 kl 09:01

Flosklerna har redan börjat komma hemsidan. Vi ska gääääääsp lyfta oss gäääsp på gääääsp lördag.
Lät exakt samma mot Malmö och det lär låta likadant efter mot SAIK.
Hur kan man bara säga nåt så dumt? Prestera i nuet och inte nästa match tack!
Som att varje dag på jobbet säga "jag gör de imorgon för jag giter inte idag". Likadant dag efter dag efter dag efter dag...................................

Rocket man och hans kumpaner har knappt nån chans mot dessa pressmess.
Användarvisningsbild
zekemannen

Inläggav zekemannen » 170922 kl 09:22

Är det ngn mer än jag som tycker att man borde få loss Hellqvist från Oskarshamn och plocka "hem" honom igen.
Frågan är om det ens är möjligt!?
Ut med Eldebrink som uppenbarligen inte har spelarna på sin sida.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170922 kl 09:47

Tuborg skrev:Flosklerna har redan börjat komma hemsidan. Vi ska gääääääsp lyfta oss gäääsp på gääääsp lördag.
Som att varje dag på jobbet säga "jag gör de imorgon för jag giter inte idag". Likadant dag efter dag efter dag efter dag...................................

Är ju samma upprepningar som föregående säsonger. Skiten flyger ju inte och alla "misstag" tycka bara göras om. Även om man är härdad är jag sjukt less på att det inte blir bättre, det är bu MIL från "nästa steg". Hade ett företag gått så här knackigt år efter år, samtidigt som man lovar guld och gröna skogar, ja alltså...
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170922 kl 10:03

ogilthorpe skrev:
Tuborg skrev:Flosklerna har redan börjat komma hemsidan. Vi ska gääääääsp lyfta oss gäääsp på gääääsp lördag.

Är ju samma upprepningar som föregående säsonger. Skiten flyger ju inte och alla "misstag" tycka bara göras om. Även om man är härdad är jag sjukt less på att det inte blir bättre, det är bu MIL från "nästa steg". Hade ett företag gått så här knackigt år efter år, samtidigt som man lovar guld och gröna skogar, ja alltså...

Exakt. Vi inleder säsong 3 med eldebrink vid rodret på samma sätt som de 2 senaste. Alla säger samma sak. Hönsgård i försvaret, utstyrda i sargerna och kommer inte in på mål. Lägg till korkade utvisningar och skadeelende.

Rögle säger hela tiden att dom ska spela snabbt och åka från motståndarna. I 2 säsonger har vi sett rögle bli ifrånåkta trots vi har några av seriens snabbaste spelare. Hur ofta trampar en rögleforward förbi en motståndarback? Hur ofta blir rögles backar ifrånåkta av motståndarna? Go figure...

Igår såg jag spelarna stå och avvakta men när rögle har pucken störtar moraspelarna in och låser fast och norpar ganska enkelt puckarna. Det tacklades in ett skit. Förlorar närkamper hela tiden i alla zoner. Det vi såg igår var fan förnedring. Mif-matchen är verkligen glömd nu.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170922 kl 10:19

zekemannen skrev:Är det ngn mer än jag som tycker att man borde få loss Hellqvist från Oskarshamn och plocka "hem" honom igen.
Frågan är om det ens är möjligt!?
Ut med Eldebrink som uppenbarligen inte har spelarna på sin sida.

Jag ska erkänna att tanken har slagit mig...Jag var så besviken när han gick över till Möff och skrev en del sura kommentarer, men om man sätter sig I hans situation, hmm man kanske hade gjort likadant...Jag stötte på honom (sista hemmaderby mot Möff förra säsongen) och sa på skämt : Var nu ärlig och säg vem du håller på ikväll och då sa han utan tvekan - Rögle. Så visst kalla han Judas om man vill, men nog fan utstrålar han mer pondus än Eldebrink.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170922 kl 12:04

Kruse känns allt annat än stabil det är som wänström säger att han är yvig och kantig. Han far ju in i buller och bång på målet två ggr och flyttar målburen. Kruse säger själv i intervjun på rögleupptakten med HD att han är klumpig. Frågan är om finnen är så mycket bättre?

Jag kan redan säga nu att Eldebrink är inte rätt coach att leda Rögle, sätt honom i en skog på heltid och jaga vildsvin. Jag är så trött på att höra samma floskler från honom efter varje match. Det är klart att spelarna får en looser mentalitet av att se och höra hans skit dag ut och dag in. Hade lätt tagit Hellkvist alla dagar i veckan. Det är som sinner skriver att det är pondus över Hellkvist i Eldebrink får vi en gammal gnällig Old school tränare som inte lyckas få in någon spelidé överhuvudtaget. Det ser ut som de andra säsongerna hönsgård, tv-spelsuppåkningar, chanspuckar, uttryckta längs sargerna och ett passningsspel som är under all kritik.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170922 kl 12:08

Citizen skrev:Håller med försvarsspelet har varit riktigt uselt. Kruse får inte mycket hjälp. Igår mot mora ger man bort typ 3 mål på helt omarkerade spelare. Vill ändå hävda att Kruse inte är redo som förstamålis. Backupen till Kruse likaså... det paret hade inte Troja nöjt sig med. Jag känner att vänta på kolppanen 10-15 omgångar är att skänka bort poäng. Jag är dessutom tveksam till kolppanen som inte levererat stabilitet under försäsongen.

Tanken var ju att man skulle ha en uttalad etta och Kruse skulle vara backup, men någonstans på vägen där ändrade man tydligen riktning och plockade in en bänknötande finne från KHL...

Kruse är inte redo för att vara förstaspade och de vet alla inklusive han själv, ifall det inte blev Lindbäck så skulle det ju plockas in en målis av liknande kaliber var det sagt. Nu har de flesta av dem hittat andra jobb och vi står där som några idioter.

Men, Kruse ska inte ha skulden - han är fortfarande i utvecklingsfasen - det är Rögle och dess sportsliga ledning som får ta på sig detta.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170922 kl 14:43

Eldebrink ut och Björn in? Ja, tack!
qp

Inläggav qp » 170922 kl 19:03

GrönvitaMike skrev:Eldebrink ut och Björn in? Ja, tack!

OM det hade varit genomförbart så kan vi glömma ALL förstärkning i, form av nya spelare, till laget. Hela kvarvarande "förstärkningskapitalet" hade gått åt för att lösa dessa två herrar från deras
respektive kontrakt. Eldebrink har väl två år kvar på sitt, och Björn 1+1, så vi skulle i princip betala för tre tränare.... men få bara en!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170922 kl 19:15

Ojojoj vilket kort minne man har här. När Björn var i Rögle så spelades det den sämsta hockeyn jag någonsin sett i Lindab. Sedan blev det bättre typ efter november uppehållet. Tror det är Björn till stora delar som har sett till att Rögle har det upplägg man har.
Gillade dock Björn väldigt mycket men han gjorde sitt val och betedde sig som en riktig gris.

Kickas Eldebrink blir det Ross, sen kan man ju undra vem som får hans roll.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170922 kl 21:58

Tuborg skrev:Ojojoj vilket kort minne man har här. När Björn var i Rögle så spelades det den sämsta hockeyn jag någonsin sett i Lindab. Sedan blev det bättre typ efter november uppehållet. Tror det är Björn till stora delar som har sett till att Rögle har det upplägg man har.
Gillade dock Björn väldigt mycket men han gjorde sitt val och betedde sig som en riktig gris.

Då var man i allsvenskan med en helt annan trupp. Man kan ju säga detsamma om Tangnes egentligen, och han är ju kanon idag. Jag har fått höra att Björn var den främsta anledningen till att MIF gick upp i SHL och höll sig kvar. Lusth var inte särskilt skarp. Jag tar Björn 7 dagar i veckan före Eldebrink. Jag gillar Björns hockeyfilosofi mycket bättre och är säker på att vi hade fått till ett bättre spel. Men det kommer ju aldrig bli klockrent när man har Bibic x2 och Williamsson som ibland sköter uppspelen + väldigt mycket mellanmjölk i övrigt.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 170923 kl 09:55

Tuborg skrev:Ojojoj vilket kort minne man har här. När Björn var i Rögle så spelades det den sämsta hockeyn jag någonsin sett i Lindab. Sedan blev det bättre typ efter november uppehållet. Tror det är Björn till stora delar som har sett till att Rögle har det upplägg man har.

Håller med fullständigt. Mif har lyft sen man skickade honom. Mif, precis som Rögle och khk, gick upp vid ett gynnsamt tillfälle. Tycker inte att Björn lämnat några större avtryck i någon förening hittills.

Återgå till "Matchtrådar"