170921 Mora-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Flying Farang

170921 Mora-Rögle

Inläggav Flying Farang » 170918 kl 11:24

Dags att glömma derbyt och ge oss direkt in i en kniven på sgtrupen match

Såg att Gagné och Fairchild skulle spela den matchen, bra där men det lär ju knappast hjälpa den defensiva hönsgårde vi såg mot MIF - får hoppas på lite Mora hybris efter deras fina insats mot Frölunda.

Widing fortsatt borta, bakslag efter KHK matchen?

Förutsätter att Kruse står oavsett statusen på Kolppanen.

Brithén, Lerg, Connolly, Rensfeldt plus ett par till måste verkligen börja steppa upp och visa upp sitt A-game. Den här segern behöver vi för sen är det Skellefet och MIF hemma så vi kan i värsta fall stå på noll efter 4 omgångar...

Hur ska vi formera de tillgängliga spelarna tycker ni?
henkus78

Re: 170921 Mora-Rögle

Inläggav henkus78 » 170918 kl 12:18

Backar: Almen - Chira
Alen - R.Sandin
Gagne - Fairchild (sjundeback Williamsson)

Forwards: Hedberg- Brithen- Aaltonen

Lerg- Conolly- L.Sandin/Collberg (Widing om han är hel)

Rensfeldt- Ryfors- Collberg/Sandin

Matson- Karlsson- Sylle (kom han med ändå)

Något som förvånade mig i coachningen mot Malmö va att man körde runt på samma femmor hela matchen, trodde man skulle sätta Aaltonen i första femman istället när period 3 startade.

Tror även att Aaltonen hade kunnat prestera riktigt bra med Conolly som serverar finnen med fina mackor. Lerg-Conolly- Aaltonen skulle kunna vara riktigt bra offensivt men varken finnen eller Lerg är bra i hemjobbet så det kan bli ödesdigert. Då hade man kunnat ge Collberg fortsatt förtroende i förstafemman tills From är disponibel igen. Men vi kan nog alla vara överens att Aaltonen inte ska spela ihop med Alibi-karlsson. Hur tränartrojkan kan sätta ihop en sådan konstellation går inte in i mitt förstånd, vet inte om man ska skratta eller gråta över det :-).
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170918 kl 12:54

Jag vill se Lerg-Brithen-Aaltonen i första men tror tränartrojkan kommer ge sin idé om att Aaltonen ska lyfta andra spelare mer tid.

Fairchild, Schira, Gagné och Alen bör få mest speltid av backarna.
Sandin och Younan matchas mer sparsamt.

Younan är ung och kan säkert hitta rätt i SHL under säsongen. Han gjorde bra med poäng i allsvenskan förra året för sin ålder. Kan bli en kostnadseffektiv värvning!
Orimligt att döma ut Younan eller Sandin (som inte hann med vid Zaars mål) efter en match.
Både Sandin och Younan ska matchas in sett över hela säsongen. Samtidigt ska de fyra huvudbackarna stå för grundspelet och huvudansvaret.

Almen extraback och Williamsson på läktaren.
henkus78

Inläggav henkus78 » 170918 kl 13:56

eleganten skrev:Jag vill se Lerg-Brithen-Aaltonen i första men tror tränartrojkan kommer ge sin idé om att Aaltonen ska lyfta andra spelare mer tid.

Fairchild, Schira, Gagné och Alen bör få mest speltid av backarna.
Sandin och Younan matchas mer sparsamt.

Younan är ung och kan säkert hitta rätt i SHL under säsongen. Han gjorde bra med poäng i allsvenskan förra året för sin ålder. Kan bli en kostnadseffektiv värvning!
Orimligt att döma ut Younan eller Sandin (som inte hann med vid Zaars mål) efter en match.
Både Sandin och Younan ska matchas in sett över hela säsongen. Samtidigt ska de fyra huvudbackarna stå för grundspelet och huvudansvaret.

Almen extraback och Williamsson på läktaren.

Håller med att det skulle också vara en riktigt offensiv 1:a femma, nä vi spelar Aaltonen med karlsson och Rensfeldt, undras om någon annan coach i SHL hade haft den förmågan att sätta ihop en sådan vass formation? Jag tvivlar mer och mer på om Eldebrink är den coach vi ska ha egentligen. Det är för tidigt att ta fram den stora sågen fortfarande så jag nöjer mig med sticksågen så länge ;-) ;-) .
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170918 kl 14:11

Jag håller med eleganten om att det är för tidigt att döma Younan. Det var hans första SHL-match och han var lite väl spelsugen och krånglade till det istället för att göra det enkla.

Själv hade jag rört om ordentligt.

Fairchild - Schira
Gagné - R.Sandin
Alen - Younan

Jag tror inte per automatik att man måste ha en utpräglad defensiv back (Alen) jämte en sån som R.Sandin. Har sett många exempel på backpar med två offensiva/tvåvägsbackar som funkar ihop. Jag kan tycka att det är fördelaktigt att ha två liknande backtyper som Gagné och R.Sandin tillsammans eftersom de är snabba, skickliga, slår precisa passningar, ser isen bra och är hyfsade både i defensiven och offensiven. Ett bra försvarsspel behöver inte alltid vara bök och att få stopp på spelet vid sargen (Alen). En snabbare och smartare back kan läsa av spelet och istället åka först till pucken och därefter ta ett snabbt beslut (Gagné). Tycker snarare att Alen begränsar R.Sandin och tvärtom. Gagné matchades f.ö. med R.Sandin på träning när Alen var sjuk. Han är den bäste allroundbacken vi har och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han är vår bäste back överlag när vi summerar säsongen.

Framåt är det svårt. Men jag skulle definitivt dela på piff och puff för att få fart på dem.

Lerg - Brithen - Hedberg
Aaltonen - Connolly - Collberg
Rensfeldt - Ryfors - Sandin
Sylwander - Karlsson - Matson

Något liknande.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170918 kl 16:04

Ett av problemen den här säsongen precis som förra, är att det inte finns utrymme för så värst mycket tålamod. Så en bra start hade ju varit så ofantligt viktigt! Får man inte till det på första 5-7 matcherna, så växer paniken lavinartat och den onda cirkeln rullar på. De flesta andra lag i ligan tål en kräftgång på ett gäng matcher, men här måste det om än inte klicka perfekt, så åtminstone gro en tendens.

Nu var det inte mkt som funkade i lördags, men i ett sånt läge hade jag förväntat mig mer från tränarhåll. Alla såg ju vart det barkade, tidigt. Det hoppas jag man gör bättre mot Mora.

Hoppas även på fortsatt förtroende för Sandin och att man slutar tramsa runt med Juhamatti. Han ska matchas mkt och med rätt folk.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170918 kl 17:20

ogilthorpe skrev:Ett av problemen den här säsongen precis som förra, är att det inte finns utrymme för så värst mycket tålamod. Så en bra start hade ju varit så ofantligt viktigt! Får man inte till det på första 5-7 matcherna, så växer paniken lavinartat och den onda cirkeln rullar på. De flesta andra lag i ligan tål en kräftgång på ett gäng matcher, men här måste det om än inte klicka perfekt, så åtminstone gro en tendens.

Nu var det inte mkt som funkade i lördags, men i ett sånt läge hade jag förväntat mig mer från tränarhåll. Alla såg ju vart det barkade, tidigt. Det hoppas jag man gör bättre mot Mora.

Hoppas även på fortsatt förtroende för Sandin och att man slutar tramsa runt med Juhamatti. Han ska matchas mkt och med rätt folk.
När ska RBK överraska och ta några oväntade vinster? Jag tycker inte att en handfull skador på den här nivån per automatik borde betyda förluster. KHK var ju jävligt framgångsrika i inledningen av förra säsongen trots svagt manskap. Jag tror tyvärr att vi har för många spelare som blir ängsliga och håglösa och inte kör i alla lägen. Moraspelarna borrade ner huvudet och körde hela tiden mot Frölunda medan vi nöjde oss med att bekvämt åka några meter bakom motståndarna och alibiförsvara. Var är krigarinställningen, glöden? Titta bara på sista matchen mot BIK när vi slutar spela efter att ha tagit en tvåmålsledning med 2 min kvar. I det läget hade man önskat att de gett allt istället för att sluta spela och bjuda in dem i matchen. Mycket av det här ligger på tränarna, men de verkar inte alltid nå ut till spelarna.

Ja, var är coachningen? Vad sägs om en timeout med 3-4 min kvar av första när MIF ligger på som satan och ett mål hänger i luften? Varför måste man så illa tvunget spara timeouten till slutet av matchen? Om inte då så ta den i andra perioden när de sköljer över oss och det "bara" står 1-0. Att bli så utklassade och samtidigt fortsätta rulla på samma formationer är ju tamejfan tjänstefel. Varför inte gå ner på tre femmor, flytta upp Aaltonen med Hedberg-Brithen. Kanske blir succe? Det är kanske inte så konstigt att spelarna är så passiva och handlingsförlamade när coacherna inte är mycket bättre själva...
henkus78

Inläggav henkus78 » 170918 kl 17:47

GrönvitaMike skrev:
ogilthorpe skrev:Ett av problemen den här säsongen precis som förra, är att det inte finns utrymme för så värst mycket tålamod. Så en bra start hade ju varit så ofantligt viktigt! Får man inte till det på första 5-7 matcherna, så växer paniken lavinartat och den onda cirkeln rullar på. De flesta andra lag i ligan tål en kräftgång på ett gäng matcher, men här måste det om än inte klicka perfekt, så åtminstone gro en tendens.

När ska RBK överraska och ta några oväntade vinster? Jag tycker inte att en handfull skador på den här nivån per automatik borde betyda förluster. KHK var ju jävligt framgångsrika i inledningen av förra säsongen trots svagt manskap. Jag tror tyvärr att vi har för många spelare som blir ängsliga och håglösa och inte kör i alla lägen. Moraspelarna borrade ner huvudet och körde hela tiden mot Frölunda medan vi nöjde oss med att bekvämt åka några meter bakom motståndarna och alibiförsvara. Var är krigarinställningen, glöden? Titta bara på sista matchen mot BIK när vi slutar spela efter att ha tagit en tvåmålsledning med 2 min kvar. I det läget hade man önskat att de gett allt istället för att sluta spela och bjuda in dem i matchen. Mycket av det här ligger på tränarna, men de verkar inte alltid nå ut till spelarna.

Ja, var är coachningen? Vad sägs om en timeout med 3-4 min kvar av första när MIF ligger på som satan och ett mål hänger i luften? Varför måste man så illa tvunget spara timeouten till slutet av matchen? Om inte då så ta den i andra perioden när de sköljer över oss och det "bara" står 1-0. Att bli så utklassade och samtidigt fortsätta rulla på samma formationer är ju tamejfan tjänstefel. Varför inte gå ner på tre femmor, flytta upp Aaltonen med Hedberg-Brithen. Kanske blir succe? Det är kanske inte så konstigt att spelarna är så passiva och handlingsförlamade när coacherna inte är mycket bättre själva...

MIF tog timeout direkt i tredje när de hade hönsgård i sitt försvar, det roliga va att cmore trodde det va Rögle som tog timeout. Det skrämmer mig lite att man inte tar en timeout när laget man möter sköljer över en och avlossar 18 skott mot stackars Kruse i första perioden. Rögle hade trots allt 0-0 tack vare Kruse tills det va 28 sekunder kvar av perioden. Sen att man inte går ner på folk och lyfter upp Aaltonen i förstafemman känns mycket märkligt. Det är som du säger Mike att tränarna kan ju börja med att inte vara passiva så blir nog spelarna mer alerta också.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170918 kl 18:05

Lyssnade precis på SHL-podden, Brendheden och Arla pratar Rögle. Backsidan, spelidé och inställning till att göra skitjobbet togs upp som frågetecken. Befogade frågetecken. Aaltonen, Sandin, Ted, Gagne nämndes på plussidan, bara att hålla med.

Just spelidén kan man ju grunna över hur den ser ut, oM den är tydlig nog och om alla lyder den blint. Upp till bevis mot Mora.

.
qp

Inläggav qp » 170918 kl 23:37

En sak som slår mig är att de flesta kommenterar enbart Rögles insats till 90%. Håller med om att laget är felkomponerat och gjorde en genom-usel insats under 45-50 min av matchen(undantaget Kruse som var klart godkänd) men
vi spelade troligen mot en blivande sm-finallist. De onämnbara var ruggigt effektiva redan nu, och kommer med det manskap de har tillgång till att gå längre än förra säsongen. Dom gjorde oss ännu sämre än vad vi troligen är, vi bör kunna bättre med rätt komponenter på rätt plats.

Tittar man på Frölunda-Mora så blev jag inte ett dugg imponerad av Frölunda, som uppträdde lojt, virrigt och okoncentrerat stora delar av matchen. Mora trummade på stärkt av Frölundas svaga spel, och lyckades knipa poäng.

Med #21 och #28 tillbaka och med nykomponerade formationer samt Kruse i mål så blir det en helt annan match än den i M-ö samt 3 pinnar ,det är jag säker på. Upp med hakorna nu för fan!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170918 kl 23:47

ogilthorpe skrev:Lyssnade precis på SHL-podden, Brendheden och Arla pratar Rögle. Backsidan, spelidé och inställning till att göra skitjobbet togs upp som frågetecken. Befogade frågetecken. Aaltonen, Sandin, Ted, Gagne nämndes på plussidan, bara att hålla med.

Just spelidén kan man ju grunna över hur den ser ut, oM den är tydlig nog och om alla lyder den blint. Upp till bevis mot Mora.

Lyssnade också på den och det är intressant att Arlbrandt som mötte Rögle ett flertal gånger förra säsongen upplevde att spelarna i Rögle inte gjorde skitjobbet alla gånger och fuskade i hemjobbet. Han hintar lite om att Lerg var en av dessa och det har han fullständigt rätt i. Man tänker att det är en ny säsong och att inställningen bara måste bli bättre hos vissa spelare, och så uppträder de håglöst i ett j-a derby?! Arla och Brendheden tog även upp Rögles spelidé som ett frågetecken. Arlbrandt säger bland annat att han brukar kunna läsa av motståndarnas spel men att han inte såg några linjer i Rögle. Väldigt intressant faktiskt. Kanske har vi en tränartrio som helt enkelt inte är förmögna till att sätta ett framgångsrikt grundspel. Nu är Ross och Hansson nya, men Eldebrink har inte lyckats på 2-3 år och det är fan en skandal i sig.

De hyllar samtidigt Gagné och det kan jag förstå, han var sylvass i Mora och har all potential att bli vår bäste back i år. Synd att man inte skrev två år med honom. Här måste Masken vara tidigt ute annars kommer nån av de bättre klubbarna att plocka honom.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170919 kl 00:17, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170918 kl 23:56

qp skrev:En sak som slår mig är att de flesta kommenterar enbart Rögles insats till 90%. Håller med om att laget är felkomponerat och gjorde en genom-usel insats under 45-50 min av matchen(undantaget Kruse som var klart godkänd) men
vi spelade troligen mot en blivande sm-finallist. De onämnbara var ruggigt effektiva redan nu, och kommer med det manskap de har tillgång till att gå längre än förra säsongen. Dom gjorde oss ännu sämre än vad vi troligen är, vi bör kunna bättre med rätt komponenter på rätt plats.

Tittar man på Frölunda-Mora så blev jag inte ett dugg imponerad av Frölunda, som uppträdde lojt, virrigt och okoncentrerat stora delar av matchen. Mora trummade på stärkt av Frölundas svaga spel, och lyckades knipa poäng.

Med #21 och #28 tillbaka och med nykomponerade formationer samt Kruse i mål så blir det en helt annan match än den i M-ö samt 3 pinnar ,det är jag säker på. Upp med hakorna nu för fan!
Att MIF är bra förklarar inte det faktum att vi under stora delar av matchen är stillastående och tittar på. Jag vill se spelare som borrar ner huvudet och kör i varje byte. I försvarszon vill jag se att våra spelare och framförallt backar är som iglar på motståndarna och stressar för att erövra puck istället för att vänta på att MIF ska leka färdigt. Mora gjorde det hela matchen igår, vi gjorde det inte. 90% var tamejfan generöst. Jag vet inte ens om jag skulle ge dem 80% ens, och då har jag sett matchen i repris. Inställningsmässigt påminde prestationen starkt om plojmatchen mot Troja för nån vecka sen.
qp

Inläggav qp » 170919 kl 14:35

GrönvitaMike skrev:
qp skrev:En sak som slår mig är att de flesta kommenterar enbart Rögles insats till 90%. Håller med om att laget är felkomponerat och gjorde en genom-usel insats under 45-50 min av matchen(undantaget Kruse som var klart godkänd) men

Att MIF är bra förklarar inte det faktum att vi under stora delar av matchen är stillastående och tittar på. Jag vill se spelare som borrar ner huvudet och kör i varje byte. I försvarszon vill jag se att våra spelare och framförallt backar är som iglar på motståndarna och stressar för att erövra puck istället för att vänta på att MIF ska leka färdigt. Mora gjorde det hela matchen igår, vi gjorde det inte. 90% var tamejfan generöst. Jag vet inte ens om jag skulle ge dem 80% ens, och då har jag sett matchen i repris. Inställningsmässigt påminde prestationen starkt om plojmatchen mot Troja för nån vecka sen.

Vi säger samma sak generellt, du på ditt sätt Mike och jag på mitt. Procenten måste du ha missat helt, jag skrev att Mif inte tillät Rögle att ens spela sitt spel (om vi nu har något spel ö.h.t) de var totalt överlägsna över hela banan
och gjorde i stort sett som de ville i 50 min av matchen. Vi orkade stå emot i ca 10 min sen var det i princip slut på eget spel och bara försöka slå ifrån sig. Men Kruse han stod på huvudet så länga han orkade och gjorde det bra. Jag är inte ute för att slakta egna spelare i den omfattning som du gör, men jag kallar i.a.f vårt genomförandet av matchen för genom-usel och konstaterar att formationerna är felkomponerade.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170919 kl 17:16

Bra skrivet. Köper det. Blir fan galen om de kör med samma formationer och fortsätter spela Aaltonen med Karlsson. Som någon sa, han är inte värvad för att lyfta spelare som kört fast. Finnen ska ges bästa möjliga omgivning och förutsättningar för succe.
qp

Inläggav qp » 170919 kl 19:35

GrönvitaMike skrev:Bra skrivet. Köper det. Blir fan galen om de kör med samma formationer och fortsätter spela Aaltonen med Karlsson. Som någon sa, han är inte värvad för att lyfta spelare som kört fast. Finnen ska ges bästa möjliga omgivning och förutsättningar för succe.

Helt enig där.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170920 kl 06:00

qp skrev:
GrönvitaMike skrev:Bra skrivet. Köper det. Blir fan galen om de kör med samma formationer och fortsätter spela Aaltonen med Karlsson. Som någon sa, han är inte värvad för att lyfta spelare som kört fast. Finnen ska ges bästa möjliga omgivning och förutsättningar för succe.

Helt enig där.

Verkligen! Ge nu Aaltonen rätt omgivning där han kan visa sitt register.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170920 kl 10:16

Så länge som vi är så här pass tunna måste vi toppa laget, kan vi få två femmor som jobbar bra offensivt så får resten koncentrera sig på att hålla nollan. Som läget är nu så vore det tjänstefel att sprida ut den talang som vi ändå har i kedjorna i hopp om att det ska lyfta dem.

Vi har Mora, SKAIK och MIF härnäst och vi kan mycket väl ligga jumbo med noll inspelade poäng efter det...

Kanske tur att vi har en slant sparad för panikvärvningar.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170920 kl 13:22

Kan sätta vad som helst på att de försöker följa Hvs exempel från förra säsongen men inte fattar att vi inte har deras bredd för att kunna sprida ut spelarna på det sättet.
qp

Inläggav qp » 170920 kl 14:50

Såja nu börjar det se bättre ut i formationerna. Åtminstone vid träningen:
Backar #21 Gagné - #3 Almen
#06 Schira - #28 Cade
#?? Rasmus - # 5 Alen 7:e # 27 Jesper
FW
# 34 Edwin H # 90 Ted # 49 Sebbe C
#50 Juha # 12 Jack #11 Bryan
#41 Danne W # 36 Fille K # 29 Ludde R
#17 Taylor M #Simon R # 8 Linus S samt # 23 Sylle som 13:e.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 170920 kl 15:44

qp skrev:Såja nu börjar det se bättre ut i formationerna. Åtminstone vid träningen:
Backar #21 Gagné - #3 Almen
#06 Schira - #28 Cade
#?? Rasmus - # 5 Alen 7:e # 27 Jesper
FW
# 34 Edwin H # 90 Ted # 49 Sebbe C
#50 Juha # 12 Jack #11 Bryan
#41 Danne W # 36 Fille K # 29 Ludde R
#17 Taylor M #Simon R # 8 Linus S samt # 23 Sylle som 13:e.

Younan helt utanför laget? Skadad eller petad?

Annars ser det väl okej ut tycker jag.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 170920 kl 16:16

Från HD:
Så formerades backpar och kedjor på onsdagsträningen:
Målvakt: Emil Kruse.
Backpar: Kevin Gagné, Almen Bibic – Craig Schira, Cade Fairchild – Rasmus Sandin, Alen Bibic – Jesper Williamsson, Alexander Younan.
Kedjor: Edwin Hedberg, Ted Brithén, Sebastian Collberg – Juhamatti Aaltonen, Jack Connolly, Bryan Lerg – Daniel Widing, Filip Karlsson, Ludvig Rensfeldt – Taylor Matson, Simon Ryfors, Linus Sandin – Daniel Sylwander (trettondeforward).
Skador/sjuka: Ville Kolppanen, Mathias From.

Eldebrink har inte bekräftat att detta är laguppställningen imorgon.
qp

Inläggav qp » 170920 kl 16:39

Nej, jag skrev "på onsdagsträningen" så det kan ändras. Men jag tycker det ser ut som ett steg i rätt riktning mot Mif- matchen.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170920 kl 16:42

Mygel skrev:Från HD:
Backpar: Kevin Gagné, Almen Bibic – Craig Schira, Cade Fairchild – Rasmus Sandin, Alen Bibic – Jesper Williamsson, Alexander Younan.
Kedjor: Edwin Hedberg, Ted Brithén, Sebastian Collberg – Juhamatti Aaltonen, Jack Connolly, Bryan Lerg – Daniel Widing, Filip Karlsson, Ludvig Rensfeldt – Taylor Matson, Simon Ryfors, Linus Sandin – Daniel Sylwander (trettondeforward).

Det kommer nog att bli de formationerna imorgon om inget oväntat heller. Bättre formationer än tidigare tycker jag. Men lite surt att 2 nyförvärv: Williamsson och Younan är extra. Det funkar ju liksom inte att värva båsöppnare. Man avlönar även Marshall och Sylle som eg är oönskade och petade. Det är 4 spelare som tjänar gissningsvis 150t/mån som står utanför laget ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 170920 kl 16:44

Mygel skrev:Från HD:

I HD's intervju med Connolly låter det vääääldigt mycket som att det kommer bli Aaltonen-Connolly-Lerg
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170920 kl 17:04

Har ända sedan Aaltonen värvades känt att Connolly är rätt center för honom. Connolly ser isen bäst av våra centrar och kan sätta upp finnen för skott. Jag tror att den här formationen skulle kunna få både Aaltonen och Lerg att jobba lite hårdare.

Personligen hade jag dock gjort några förändringar till: Ryfors och Karlsson byter plats.

Gagné - R.Sandin
Fairchild - Schira
Alen - Younan
extra: Almen, Williamsson

Hedberg - Brithen - Collberg
Lerg - Connolly - Aaltonen
Rensfeldt - Ryfors - Widing
Matson - Karlsson - Sandin
extra: Sylwander

En sån som Ryfors hade ju även kunnat flyttas upp som vinge i nån av de ledande femmorna. Tror inte att han hade gjort bort sig. Typ Ryfors - Brithen - Hedberg.
Senast redigerad av GrönvitaMike 170921 kl 01:42, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 170920 kl 17:28

Connolly med Juhamatti. Matchar finnen i spelförståelse, men den lille centern lär få jobba röven av sig i hemjobbet med de två vingarna ;-) Men, så klart helrätt att flytta upp honom i kedjehierkin. En riktigt bra andra-/förstakedja.

Collberg i första känns fortsatt tveksamt, känns som att Ted skulle behövt något vassare där, men det finns ju inte så mycket att välja på... En Widing i form möjligtvis. Känns inte bredden/konkurrensen väldigt klen?

Tycker Ryfors är för kreativ för att harva i fjärde. Visst, istid förtjänas, men med tanke på hur övriga har sett ut och hur fin fjolårssäsong han hade så känns han lite väl lågrankad.

Annars är jag mest spänd över att se Gagne och Widing. Och om man hittar lite bättre linjer i grunden. Fairchild med Schira känns också spännande.

Nystart! Bygg upp något vettigt nu inför helgen!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 170920 kl 18:44

ogilthorpe - Connolly kör hela tiden så det är upp till de två andra att åka lite mer än normalt haha. Vill också se Ryfors i en kreativ roll högre upp i hierarkin. Ryfors - Brithen - Hedberg hade känts spännande. Collberg måste prestera snart, annars får han ställa in sig på att brunka i fjärde som förra säsongen. From ska ju också in i laget snart. Man kan väl lugnt påstå att Brithen inte har fått den bästa omgivningen för att producera poäng så här i början.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 170921 kl 06:46

Hoppas nu innerligt att Aaltonen Connolly Lerg blir succe. Rögle är så enormt behov av en ledande kedja. Får inte Connolly ihop de med Aaltonen då är det bara Brithén kvar. Men det verkar som att man e helt inriktade på From Brithén Hedberg.

I år måste Connolly leverera!

Rätt att Karlsson ska spela i 4:e. Har grymt svårt att se att han kommer att blomma ut efter sett han under försäsongen och MIF matchen. Han behöver spela i HA i ett topplag 1-2 säsonger.

Som någon sa, Ryfors borde spela högre upp i hierkin
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 170921 kl 17:34

Hoppas att grabbarna är motiverade ikväll och piskar Mora.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 170921 kl 18:05

Tuborg skrev:Hoppas nu innerligt att Aaltonen Connolly Lerg blir succe. Rögle är så enormt behov av en ledande kedja. Får inte Connolly ihop de med Aaltonen då är det bara Brithén kvar. Men det verkar som att man e helt inriktade på From Brithén Hedberg.

I år måste Connolly leverera!

Rätt att Karlsson ska spela i 4:e. Har grymt svårt att se att han kommer att blomma ut efter sett han under försäsongen och MIF matchen. Han behöver spela i HA i ett topplag 1-2 säsonger.

Som någon sa, Ryfors borde spela högre upp i hierkin

Ja, hoppas verkligen Connolly & Aaltonen kan hitta varandra så Aaltonen slipper spela mer med Karlsson...
Helt enig Tuborg - Karlsson är (för tillfället) alldeles för dålig för att ta plats i vår trupp. Ge han 1-2 säsonger i HA och värdera därefter.

Återgå till "Matchtrådar"