171021 HV71 - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
henkus78

Re: 171021 HV71 - Rögle

Inläggav henkus78 » 171021 kl 18:15

GrönvitaMike skrev:Förresten, på 10 matcher har vi gjort första målet i 2 matcher.

Starkt gjort :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171021 kl 18:28

Tycker den här matchen sätter tonen för lagets högstanivå just nu. Klarar man inte slå ett jätteskadedrabbat HV som spelar kass så säger det väldigt mkt. Alla ledande spelare syntes inte ett skit.

Utgick Alen? Eller vem ersattes av Jonsson (är det förresten Pierres son?)?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171021 kl 19:03

Ja de är Pierres påg. Tyvärr är det en för hög nivå för honom.

Jag hatar när ett lag inte kämpar!

Man hade kunnat förlora mot ett pissdåligt Brynäs oxå men de var så pass dåliga så det var omöjligt att förlora mot de. Även om man trodde att spelarna ville.

Heja #28!

Laget behöver en superback och även en kämpe som sliter å gör poäng, gärna med storlek.

Connolly är ju ett skämt! Den utvisningen i sliutet på 2:a är det ju skottpengar på!

Är riktigt förbannad på alla överbetalda som inte gör ett piss för lönen!

Krisen är lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt ifrån över!

Ett friskt lag beter sig inte såhär!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171021 kl 19:13

Det var nog typ 10 år sedan(hoppas jag) jag använde detta uttryck mot en RBK spelare men en spelare som tar en onödig utvisning HELT I ONÖDAN vid slutsignalen av en 1:a + 2:a period är en dundersopa!

Kan tyvärr inte släppa denna totalt onödiga förlust utan ens en enda pinne. Gryyymt besviken!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171021 kl 19:24

Jag tror ärligt talat det är dags att sära på 11 och 12. De får aldrig fast pucken, de är för svaga och långsamma ihop.
Skulle vilja se något liknande nästa match:

Hedberg - Brithén - Aaltonen
Lerg - Rensfeldt - Widing
Ryfors - Connolly - From
Sylwander - Matson - Sandin
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 20:06

Mora tar 3p mot Brynäs borta. Mora och KHK är bättre än oss. Om inget märkvärdigt händer i Rögles trupp så kommer vi sist.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171021 kl 20:11

Skillnaden är att de lärt sig att kämpa i varje match. Det är ok i Rögle att glida på en skridsko.

Örebro har begränsade resurser men kämpar som svin. Därav alla poäng.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 20:14

Tuborg skrev:Det var nog typ 10 år sedan(hoppas jag) jag använde detta uttryck mot en RBK spelare men en spelare som tar en onödig utvisning HELT I ONÖDAN vid slutsignalen av en 1:a + 2:a period är en dundersopa!

Kan tyvärr inte släppa denna totalt onödiga förlust utan ens en enda pinne. Gryyymt besviken!
Det känns löjligt att du gnäller på Fairchild och Connolly hela tiden men låter Bibic gå fria från kritik, som är det sämsta vi har.

Problemen som jag ser det.
1. Bibic. Såsar, spelar fast sig i egen zon, tar felbeslut, dåliga i uppspelsfasen, nada offensiv.
2. Inget spel och horribel BP-taktik
3. Fairchild, Lerg, Aaltonen, Brithen (dyra som satan men presterar inte vad som förväntas)
4. Mellanmjölk på fw-sidan...Sniper-Collberg, From, Matson osv.

Plus till Pogge, Hedberg, Gagné och Schira. Där kan vi snacka bang for buck.

Brithen är långt ifrån en förstecenter/härförare. Han känns rakt av ospetsig och relativt anonym i spelet. Han funkar som andre/tredjecenter i ett topplag, men det är ingen som lyfter ett bottenlag. Tycker mig nästan se exakt samma spelare som när han lämnade senast. 225t/mån för honom och 245t USD/år för Lerg svider. Fairchild är nog inte billig han heller.

Rögle må ha individuellt snabba spelare, men som lag spelar man långsammast i hela ligan och helt osynkat. Rensfeldt är äckligt seg tycker jag, hans mål på målvaktstavlor ger jag inte mycket för. Vill inte förlänga här. Tror vi kan få in en bättre spelare för pengarna.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171021 kl 20:26

Haha skämtar du? Så du menar att de är Bibic fel att vi förlorar en sådan här match? Där även #5 utgick i 1:a perioden?

Jag har skrivit flera ggr vad jag tycker om #3 men i denna matchen gjorde han mer än #28 och #12 tillsammans.

Bara för att du tokhyllar dessa arbetsskygga spelare behöver inte jag gilla dem. OK?!

Vilken back gjorde ett heroiskt arbete i vanlig ordning vid målen?

Bibic kan jag garantera dig har ingen roll som ska avgöra denna match!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 20:34

Jag tycker att Bibic var precis lika dåliga som vanligt. Även de jag snackar med säger samma sak. På senare tid har jag även hört utomstående säga att Bibic är helt värdelösa. Två relativt kända journalister/programledare har skrivit det till mig senaste veckan. Jag har inte tokhyllat någon förutom Pogge, Hedberg och Gagné. De du syftar på (Fairchild, Lerg, Aaltonen mfl) har jag skrivit upp som ett av problemen.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171021 kl 20:54

Hehe, den ene utgick efter första och den andre kämpade rätt bra. Du snackar bara skit och exakt samma skit efter varje match - klipper och klistrar till nästa match. Journalister har skrivit till dig, buahahha...
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171021 kl 21:01

Du har försvarat #28 sedan dag 1 och #12 har jag aldrig ens sett dig att ta upp som ett problem. Han är lojare än loj och förra året avgjorde han på egen hand KHK:s dubbelseger genom sitt loja spel.

Både #12 o #28 har vissa kvaliteér men det överväger inte den det som de har betalt för på lååååååååååååååååååånga vägar. Onödiga pengar alltså.

Bibic spelar för fickpengar i sammanhanget och därför kräver jag inte mer av dem.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 21:27

Tuborg skrev:Du har försvarat #28 sedan dag 1 och #12 har jag aldrig ens sett dig att ta upp som ett problem. Han är lojare än loj och förra året avgjorde han på egen hand KHK:s dubbelseger genom sitt loja spel.

Både #12 o #28 har vissa kvaliteér men det överväger inte den det som de har betalt för på lååååååååååååååååååånga vägar. Onödiga pengar alltså.

Bibic spelar för fickpengar i sammanhanget och därför kräver jag inte mer av dem.
Jag har inte försvarat nån av de nämnda. Det är väldigt få som har presterat sett till prislapp och roll. Hönsgården i egen zon, som är det enskilt största problemet, är knappast något man kan skylla på Connolly. Där kan du gott räkna in Bibic, som utan konkurrens dräller mest, och därefter Fairchild. Fairchild är en katastrof sett till pengarna, men i Bibic har du två backar som inte ens håller i SHL. Sen kan du ju aldrig ursäkta Bibics usla prestation genom att säga att de spelar för fickpengar. De upptar 2 ordinarie platser och är två STORA svagheter. Hade inte platsat i något av de övriga lagen. Connolly bör lämna efter kontraktsslut, dock ser jag honom som ett litet problem jämfört med många andra, han är en andre/tredjecenter som gör det hyfsat. Brithen som tjänar 225t/mån är ju minst lika blek.

Connolly och Hedberg räddade f.ö. kontraktet mot BIK. De spelade på en helt annan nivå än övriga. Nämner du Lindbäck så kommer du göra bort dig, han bjöd BIK på 4 mål och glänste bara i en match.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 21:31

Tuborg skrev:Bibic spelar för fickpengar i sammanhanget och därför kräver jag inte mer av dem.
Vad bra då. Vad sägs om att byta ut hela backsidan mot div 1-backar och säga att de spelar för fickpengar och att vi inte kräver så mycket av dem? Bibic utgör ändå 1/3 av vår backuppsättning och har potential att sabba vilken backuppsättning som helst i SHL.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171021 kl 21:43

GrönvitaMike skrev:
Tuborg skrev:Bibic spelar för fickpengar i sammanhanget och därför kräver jag inte mer av dem.
Vad bra då. Vad sägs om att byta ut hela backsidan mot div 1-backar och säga att de spelar för fickpengar och att vi inte kräver så mycket av dem? Bibic utgör ändå 1/3 av vår backuppsättning och har potential att sabba vilken backuppsättning som helst i SHL.

Jag tror faktiskt sinners favorit back Panelin-Borg hade gjort det bättre än bibic bröderna, han lär spela för kaffepengar, är han ledig tro? :-)
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171021 kl 21:47

Tuborg skrev:Haha skämtar du? Så du menar att de är Bibic fel att vi förlorar en sådan här match? Där även #5 utgick i 1:a perioden?

Jag har skrivit flera ggr vad jag tycker om #3 men i denna matchen gjorde han mer än #28 och #12 tillsammans.

Bara för att du tokhyllar dessa arbetsskygga spelare behöver inte jag gilla dem. OK?!

Vilken back gjorde ett heroiskt arbete i vanlig ordning vid målen?

Bibic kan jag garantera dig har ingen roll som ska avgöra denna match!

Där ser du, Alen är ju en sopa som blev skadad och utgick så med GVM´s logik är det Alens fel att vi torskade då...

Bland backarna så borde det vara 28 som sätts på läktaren ifall vi får in förstärkning på backsidan - han spelar provocerande dåligt och har gjort så i princip hela säsongen. Vad fan är det för fel på honom?
henkus78

Inläggav henkus78 » 171021 kl 21:56

Fairchild har offensiva kvaliteter, men något har hänt med honom. Han fick väl käken bruten och fick typ leva på flytande föda ett bra tag. Kan det vara att han inte är tillräckligt tränad efter detta? För så här dålig va han inte ifjol. Håller med om att man inte kan lasta Alen i denna matchen såklart men överlag så håller de inte SHL klass, tyvärr.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 22:02

Helt ärligt nu, hur ofta ser ni Bibic över mittlinjen eller vid offensiva blå? Väldiiiigt sällan, de har alltid fullt upp med att freda sig i egen zon och såsar som satan. Vid ett tillfälle idag hade Almen all tid i världen med pucken i egen zon, men han håller i den och såsar tills en motståndare kommer upp och han slår den då panikartat till icing. Bibic i ett nötskal.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 22:07

Flying Farang skrev:Där ser du, Alen är ju en sopa som blev skadad och utgick så med GVM´s logik är det Alens fel att vi torskade då...

Bland backarna så borde det vara 28 som sätts på läktaren ifall vi får in förstärkning på backsidan - han spelar provocerande dåligt och har gjort så i princip hela säsongen. Vad fan är det för fel på honom?
Alen drällde som vanligt innan han utgick. De som bör bänkas först i tur och ordning 1. Almen. 2. Alen. 3. Fairchild.

Egentligen skiter jag i vad många av er tycker, jag har hållit på med er i många år och har alltid haft rätt till slut, så varför skulle det inte vara så även den här gången?
Senast redigerad av GrönvitaMike 171021 kl 22:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171021 kl 22:07

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:

Jag tror faktiskt sinners favorit back Panelin-Borg hade gjort det bättre än bibic bröderna, han lär spela för kaffepengar, är han ledig tro? :-)

Nej, men kanske Bonsaksen ;-)
Skämt åsido, visst märktes det att det blev rörigare efter att Alen försvann efter första. Fairchild var aldrig bra defensivt, däremot var han rätt bra offensivt ifjol. Vi får hoppas att tränarna kan få han på rätt spår. Jag tror faktiskt att vi förlorade matchen på att vi inte gjorde mål i PP. Att släppa in 2 är inte en katastrof egentligen, som vissa vill få det till. Visst jag hade inte klagat om vi värvade 1 eller 2 bra backar, men ikväll var det inte många som gav 100 %
henkus78

Inläggav henkus78 » 171021 kl 22:09

GrönvitaMike skrev:Helt ärligt nu, hur ofta ser ni Bibic över mittlinjen eller vid offensiva blå? Väldiiiigt sällan, de har alltid fullt upp med att freda sig i egen zon och såsar som satan. Vid ett tillfälle idag hade Almen all tid i världen med pucken i egen zon, men han håller i den och såsar tills en motståndare kommer upp och han slår den då panikartat till icing. Bibic i ett nötskal.

Satt precis och tänkte på denna händelse, han slår oftast icing puckar för han står och såsar och hans passningar är horribla. Hur ofta får han igenom sina skott vid offensivblå? Han är bra på att tackla och det gör han inte så ofta längre eftersom de blivit hårdare mot huvudtacklingar etc.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171021 kl 22:10

henkus78 skrev:Fairchild har offensiva kvaliteter, men något har hänt med honom. Han fick väl käken bruten och fick typ leva på flytande föda ett bra tag. Kan det vara att han inte är tillräckligt tränad efter detta? För så här dålig va han inte ifjol. Håller med om att man inte kan lasta Alen i denna matchen såklart men överlag så håller de inte SHL klass, tyvärr.

Vill han bort mån tro? SAIK ville ha honom innan säsong men av det blev det inget ( Mike har skrivit om detta tidigare). Gör sig "medvetet" sämre än vad han är?

Sen är ju dessvärre bröderna Bibic alldeles för dåliga för ett SHL-lag. Tyvärr! Alen hade en lyckosäsong ifjor och nog hade man högre förväntningar/förhoppningar inför denna säs. 2 nya backar är mer än välkommet men Masken håller väl semester nu och ett tag framåt sen återkallar han Marshall lagom till kvalet börjar....
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171021 kl 22:12

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:Helt ärligt nu, hur ofta ser ni Bibic över mittlinjen eller vid offensiva blå? Väldiiiigt sällan, de har alltid fullt upp med att freda sig i egen zon och såsar som satan. Vid ett tillfälle idag hade Almen all tid i världen med pucken i egen zon, men han håller i den och såsar tills en motståndare kommer upp och han slår den då panikartat till icing. Bibic i ett nötskal.

Satt precis och tänkte på denna händelse, han slår oftast icing puckar för han står och såsar och hans passningar är horribla. Hur ofta får han igenom sina skott vid offensivblå? Han är bra på att tackla och det gör han inte så ofta längre eftersom de blivit hårdare mot huvudtacklingar etc.

Håller med er båda - fruktansvärt irriterande beteende att ständigt se detta såsande & drällande med puck av Almen.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171021 kl 22:15

sinner skrev:
henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:Vad bra då. Vad sägs om att byta ut hela backsidan mot div 1-backar och säga att de spelar för fickpengar och att vi inte kräver så mycket av dem? Bibic utgör ändå 1/3 av vår backuppsättning och har potential att sabba vilken backuppsättning som helst i SHL.

Nej, men kanske Bonsaksen ;-)
Skämt åsido, visst märktes det att det blev rörigare efter att Alen försvann efter första. Fairchild var aldrig bra defensivt, däremot var han rätt bra offensivt ifjol. Vi får hoppas att tränarna kan få han på rätt spår. Jag tror faktiskt att vi förlorade matchen på att vi inte gjorde mål i PP. Att släppa in 2 är inte en katastrof egentligen, som vissa vill få det till. Visst jag hade inte klagat om vi värvade 1 eller 2 bra backar, men ikväll var det inte många som gav 100 %

Din sista mening är intressant: Vad är det som gör att spelarna ser så fruktansvärt loja ut? Ställs det inga som helst krav från tränarna att det ska presteras? Tävlar man inte på träningar osv...?? Ser skrämmande lojt & tamt ut!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 22:19

Som Ahlin skriver:

Inför matchen säger Eldebrink: ""Att vara nöjd är en sjukdom."

Efter matchen säger han: "HV ville mer, vi var inte lika desperata".

Motsägelsefull.
Senast redigerad av GrönvitaMike 171021 kl 22:29, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171021 kl 22:27

Nog kändes hela laget lite mätta efter veckans två urladdningar, de längtade väl hem efter roadtrippen?

Men det är tränarnas jobb att känna av detta innan matchen och korrigera inställningen.

Vi förlorade momentum i matchen när vi misslyckades med de två inledande PP spelen, efter det var det lite lojt och ointresserat varvat med en del finess.

Fjärdelinan bäst idag utöver Pogge.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171021 kl 22:32

Vi förlorade varenda närkamp och andra puck idag, vårt PP va under all kritik eller så va det HV som stressade dem som bålgetingar. Vår taktik i boxplay är att stå stilla och låta motståndarna avlossa skott på skott, hur kan vi vara det enda lag i SHL som har en sådan taktik i boxplay? Ändå har tränarna sagt att vi ska stressa motståndarna mer i boxplay, det ser precis lika illa ut som de andra säsongerna man blir ju livrädd varje gång vi har boxplay. Vi förlorade matchen för att vår bästa back Alen Bibic fick utgå ;)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171021 kl 22:44

henkus78 skrev:Vi förlorade varenda närkamp och andra puck idag, vårt PP va under all kritik eller så va det HV som stressade dem som bålgetingar. Vår taktik i boxplay är att stå stilla och låta motståndarna avlossa skott på skott, hur kan vi vara det enda lag i SHL som har en sådan taktik i boxplay? Ändå har tränarna sagt att vi ska stressa motståndarna mer i boxplay, det ser precis lika illa ut som de andra säsongerna man blir ju livrädd varje gång vi har boxplay. Vi förlorade matchen för att vår bästa back Alen Bibic fick utgå ;)
Boxplayspelet och taktiken är tragisk. Som du säger, de står stilla 2-3 m framför Pogge och skymmer honom medan HV-spelare ohotade får komma in och skjuta från nära håll. Det känns som att det kan bli mål vid varje skott. En annan sak som slår mig är hur lätt motståndarna får komma in och etablera spel i lugn och ro, medan vi får det kämpigt med att ta oss in i deras zon övht, och när vi väl gör det får vi ingen tid med pucken pga aggressiva HV-spelare. Precis som du säger så spelar alla lagen på det här sättet utom just oss.

En annan tragisk grej i 5 mot 5 är hur passiva man är i mittzon och hur enkelt man släpper egen blå. Det var flera situationer idag där HV vinner tekningen i deras zon för att omedelbart avancera framåt samtidigt som Röglebackarna backar hem hela vägen till vår zon istället för att stå upp i mittzon och förstöra anfallet. Helt j-a horribelt hur mycket is man ger motståndarna.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171021 kl 22:55

Problemet med Rögles taktik är att dem ska sätta press högt upp i banan, vilket i sig inte är fel, men man överarbetar detta och blir bortspelade och det är därför vi tappar mittzonen så lätt. Man avväger inte situationerna utan man åker med en man direkt och försöker pressa, vilket kan vara bra men problemet är att det många ggr blir helt tokigt också. Karlskrona spelar sitt styrspel jävligt bra, jag säger inte att vi ska spela så men att man måste avväga situationerna och inte jaga puck som tokingar och förlora mittzonen.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171021 kl 23:15

Oavsett hur usla ni än tycker Bibic är så är de bättre än #28 i egen zon. Ja det säger allt.
Den som inte ser det är både blind, döv och förståndshandikappad!!!!!!!!!!!!!

Återgå till "Matchtrådar"