171026 Linköping-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

171026 Linköping-Rögle

Inläggav ogilthorpe » 171025 kl 14:24

Cirkus Brazil Jack fortsätter ser jag.

Yatzytärningarna är kastade för vilka som ska bänkas och kanske ska tombolan rulla på ytterligare inför matchstart. Tja, det kan ju inte bli mycket sämre, men jag tror ju knappast det är lösningen att bänka Connolly och From för att det här planet ska flyga.

"Vi kan inte tappa allt, utan följa spelidén". Snälla, kan någon berätta exakt vad spelidén går ut på?

Ah, nu ska det tydligen spelas 0-0, men var lugn, Eldebrink säger att chanserna kommer ändå. Ska bli extremt intressant att se hur detta hönshus till försvar och långa lag ska spela 0-0 med tanke på hur det har sett ut i egen zon.

Backsidan fredad ser jag. Har man verkligen inget underifrån som kan utmana om Bibics och Fairchilds platser? Är det verkligen så illa ställt i J20-leden?

Men ok, för att försöka se något ljus i tunneln, så hoppas jag Karlsson tar chansen (sista?) att Ryfors visar hur mycket han har i sig och att förstakedjan får spela ihop sig ett tag (även om det är chockerande att finnen får spela när man ska spela 0-0 ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Re: 171026 Linköping-Rögle

Inläggav eleganten » 171025 kl 15:29

Första säsongen visade Eldebrink att vissa spelare inte dög genom att bänka dem och sen ösa in juniorer.
Antingen orkar han inte det nu eller så anser han att truppen duger.
Förstår inte riktigt bänkningen av Connolly, om nu exempelvis Aaltonen får spela vidare.
Hade däremot förstått om man bänkat 3,5,28 och lyft 3 backar från J20.
Klassiker att From går från att knappt fått förtroende förra säsongen till att spela i första kedjan till att bli bänkad. Vilda västern
BubsemanNG

Inläggav BubsemanNG » 171025 kl 17:07

ogilthorpe skrev:Cirkus Brazil Jack fortsätter ser jag.

Yatzytärningarna är kastade för vilka som ska bänkas och kanske ska tombolan rulla på ytterligare inför matchstart. Tja, det kan ju inte bli mycket sämre, men jag tror ju knappast det är lösningen att bänka Connolly och From för att det här planet ska flyga.

"Vi kan inte tappa allt, utan följa spelidén". Snälla, kan någon berätta exakt vad spelidén går ut på?

Ah, nu ska det tydligen spelas 0-0, men var lugn, Eldebrink säger att chanserna kommer ändå. Ska bli extremt intressant att se hur detta hönshus till försvar och långa lag ska spela 0-0 med tanke på hur det har sett ut i egen zon.

Backsidan fredad ser jag. Har man verkligen inget underifrån som kan utmana om Bibics och Fairchilds platser? Är det verkligen så illa ställt i J20-leden?

Men ok, för att försöka se något ljus i tunneln, så hoppas jag Karlsson tar chansen (sista?) att Ryfors visar hur mycket han har i sig och att förstakedjan får spela ihop sig ett tag (även om det är chockerande att finnen får spela när man ska spela 0-0 ;-)

Jernberg, Jäderberg och Jonsson är väl närmast. Kan inte dem riktigt men Jernberg är poängbästa back (2+5 på 14 matcher), är rightare vilket vi behöver, lite kortare men förmodligen kvick. Jäderberg, stor och lång, borde kunna trycka till (1+5 på 14 matcher). J20 verkar vara på uppgång nu så det är klart läge för inhopp!!!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171025 kl 19:20

eleganten skrev:Första säsongen visade Eldebrink att vissa spelare inte dög genom att bänka dem och sen ösa in juniorer.
Antingen orkar han inte det nu eller så anser han att truppen duger.
Förstår inte riktigt bänkningen av Connolly, om nu exempelvis Aaltonen får spela vidare.
Hade däremot förstått om man bänkat 3,5,28 och lyft 3 backar från J20.
Klassiker att From går från att knappt fått förtroende förra säsongen till att spela i första kedjan till att bli bänkad. Vilda västern

Det finns inga juniorer att fylla på med. Rögle håller på med att gräva sin egen grav. Sorgligt att se.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171025 kl 19:39

Marshall tillbaka mot LHC, nu vänder det boys!
henkus78

Inläggav henkus78 » 171025 kl 20:06

sinner skrev:Marshall tillbaka mot LHC, nu vänder det boys!

Spelar han som i kvalet mot BIK så vänder det ;-). Han va så usel så man undrade om han va hög på tabletter eller berusad av någon substans. Han fixar nog lite boxplay till oss ;-)
Henrik

Inläggav Henrik » 171025 kl 22:18

Som sagt, matchningen är svår att begripa. "Vilda västern" är ett bättre namn på den matchning jag tidigare kallat hatti-fnattig. Otroligt tvära kast! Givet att behålla fjärde iofs. Lika givet att ge Karlsson och Ryfors chansen från start nu. När skulle de annars få det, som Rooth sa i podden? Jag skulle dock kanske satt in båda i tredje och framför allt flyttat From dit, inte ända ut ur laget direkt. Platsbytet med Aaltonen är som sagt logiskt. Men de verkar också ha bestämt sig för att behålla Rensfeldt som center, iaf en ge honom lite mer tid att växa in i rollen. Tror de tänker att han är för långsam för att spela på kanten likt LIljewall men att de ändå vill få använding för honom. Det, samt att man måste lufta Karlsson eller låna ut honom gör att man väljer det första och därför petar Connolly som inte heller har impat. Det kan dock bara vara högst tillfälligt. Och det känns inte bra. Snart har man "djävlats" med alla, fattas bara att man petar kapten Brithén också så att verkligen ingen känner att de har tränarens förtroende eller tillhör kärnan i truppen, de man ska kunna lita på i vått och torrt och som ska bära laget. Vem av centrarna tar initiativ och börjar spela bra? Relativt sin kapacitet leder väl Linus Sandin rätt klart på poäng hittills? I långa loppet borde Brithén och Connolly vara alternativen för kedja ett och två. Vill Rensfeldt och Karlsson ändra på det så är det dags att visa upp något radikalt nu. Annars krigar de två om centerplatsen i tredje framöver.

Bland ytterforwards är det som sagt logiskt att man i dagsläget försöker få Aaltonen på humör och hitta rätt omgivning för honom. Men egentligen är det nog bara glade Widing, utöver fjärdekedjan, som kan vara säker på att få spela just nu.

På backsidan är det givet att behålla Schira-Younan. Kan man få ihop ett andra fungerande backpar vore mycket vunnet. Självklart riktigt trist lösning med Marshall på backsidan. Men kanske både dyrt och svårt att hitta något man tycker det är värt att tömma börsen på? Med tanke på publiksiffrorna har man kanske inte råd heller? Men fan va mesigt av JW att sjukskriva sig för att flickvännen gör slut. Pinsamt! Varför i helvete lovade man inte Rasmus en plats på 6? Det borde han varit nöjd med. Och när nu Samuel Jonsson fixar det, varför kör man inte på honom? Jernberg och Jäderberg duger säkerligen lika gott. Jag kan köpa att man tar hem Marshall för att konkurrera främst med bröderna Bibic (liknande fysiska spelartyper) och Williamsson (ett fjärde höns i konkurrens om två backplatser), men inte att för att han ska göra det trängre för ungdomarna som bör tillåtas sätta press på övriga fyra, mer spelande backar, om de underpresterar. Kan köpa att Marshall petar t.ex Alen i morgon och bildar nytt backpar med Samuel. Använd i stället den till synes gnällige, sure, ynklige och föga hedervärde Cade som sjundeback. Låt han få avlasta
i första hand Almen, kanske även Marshall och Jonsson?
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171025 kl 22:57

Var fick du det där med JW:s sjukskrivning ifrån? Det kan väl ändå inte vara sant?
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171025 kl 23:07

Förlust igen och konsekvenserna måste bli stora!
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171025 kl 23:13

Jag förstår inte varför man petar Conolly. Särskilt inte efter senaste matchen där jag tycker att han var en av få som var hyfsat bra.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171026 kl 00:06

Henrik skrev:Som sagt, matchningen är svår att begripa. "Vilda västern" är ett bättre namn på den matchning jag tidigare kallat hatti-fnattig. Otroligt tvära kast! Givet att behålla fjärde iofs. Lika givet att ge Karlsson och Ryfors chansen från start nu. När skulle de annars få det, som Rooth sa i podden? Jag skulle dock kanske satt in båda i tredje och framför allt flyttat From dit, inte ända ut ur laget direkt. Platsbytet med Aaltonen är som sagt logiskt. Men de verkar också ha bestämt sig för att behålla Rensfeldt som center, iaf en ge honom lite mer tid att växa in i rollen. Tror de tänker att han är för långsam för att spela på kanten likt LIljewall men att de ändå vill få använding för honom. Det, samt att man måste lufta Karlsson eller låna ut honom gör att man väljer det första och därför petar Connolly som inte heller har impat. Det kan dock bara vara högst tillfälligt. Och det känns inte bra. Snart har man "djävlats" med alla, fattas bara att man petar kapten Brithén också så att verkligen ingen känner att de har tränarens förtroende eller tillhör kärnan i truppen, de man ska kunna lita på i vått och torrt och som ska bära laget. Vem av centrarna tar initiativ och börjar spela bra? Relativt sin kapacitet leder väl Linus Sandin rätt klart på poäng hittills? I långa loppet borde Brithén och Connolly vara alternativen för kedja ett och två. Vill Rensfeldt och Karlsson ändra på det så är det dags att visa upp något radikalt nu. Annars krigar de två om centerplatsen i tredje framöver.

Bland ytterforwards är det som sagt logiskt att man i dagsläget försöker få Aaltonen på humör och hitta rätt omgivning för honom. Men egentligen är det nog bara glade Widing, utöver fjärdekedjan, som kan vara säker på att få spela just nu.

På backsidan är det givet att behålla Schira-Younan. Kan man få ihop ett andra fungerande backpar vore mycket vunnet. Självklart riktigt trist lösning med Marshall på backsidan. Men kanske både dyrt och svårt att hitta något man tycker det är värt att tömma börsen på? Med tanke på publiksiffrorna har man kanske inte råd heller? Men fan va mesigt av JW att sjukskriva sig för att flickvännen gör slut. Pinsamt! Varför i helvete lovade man inte Rasmus en plats på 6? Det borde han varit nöjd med. Och när nu Samuel Jonsson fixar det, varför kör man inte på honom? Jernberg och Jäderberg duger säkerligen lika gott. Jag kan köpa att man tar hem Marshall för att konkurrera främst med bröderna Bibic (liknande fysiska spelartyper) och Williamsson (ett fjärde höns i konkurrens om två backplatser), men inte att för att han ska göra det trängre för ungdomarna som bör tillåtas sätta press på övriga fyra, mer spelande backar, om de underpresterar. Kan köpa att Marshall petar t.ex Alen i morgon och bildar nytt backpar med Samuel. Använd i stället den till synes gnällige, sure, ynklige och föga hedervärde Cade som sjundeback. Låt han få avlasta
i första hand Almen, kanske även Marshall och Jonsson?
Jag kan tycka att det hade räckt med några få ändringar såsom att byta plats på Aaltonen och From, och matcha Ryfors istället för Sylwander. Att peta Connolly till förmån för alibi-Karlsson är galet. Tyvärr lär de ju även förstöra Froms säsong genom att bänka honom så tidigt. Tycker att alls att han varit så dålig och är en av få forwards med fart+finess. Vad gäller backparen så hade man gjort bäst i att splittra Alen - Fairchild, som är klart sämst. Helst hade man velat behålla Rasmus och ge honom stort förtroende. Jag tyckte att han överglänste alla backar utom Gagné och Schira.

Pogge

Younan - Schira
Gagné - Fairchild (ett försök att få fart på CF28)
Almen - Marshall

Aaltonen - Brithen - Hedberg
Lerg - Connolly - Widing
Rensfeldt - Ryfors - From
Matson - Sandin - Collberg

Nu har man flyttat upp finnen men tråkigt nog förstört de andra femmorna. Går det trögt för laget pga de övriga felaktiga panikändringarna så kommer de säga att experimentet Aaltonen - Brithen - Hedberg inte funkade :-)

sinner skrev:Var fick du det där med JW:s sjukskrivning ifrån? Det kan väl ändå inte vara sant?
Har folk som informerar mig.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171026 kl 05:49

På något vis känns det som om detta och Lulematchen är firma Eldebrink/Carlssons sista försök. Får de inte ordning på saker och ting nu så är det bye-bye senast söndag.

Marshall hade man kunnat plock in när som helst - de började titta på backförstärkningar för ett bra tag sedan men slutade med att man plockar in en redan kontrakterad spelare. Tyder på att Masken inte har tillgång till pengar att värva för. Ifall de är slut eller styrelsen strypt kassan i väntan på en ny sportchef ska jag låta vara osagt.

Poäng idag och stabiliserat spel samt seger/poäng på lördag ger Eldebrink/Masken ytterligare tid men annars är det adjö.

Man vet inte vad man ska hoppas på?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171026 kl 14:17

Flying Farang skrev:På något vis känns det som om detta och Lulematchen är firma Eldebrink/Carlssons sista försök. Får de inte ordning på saker och ting nu så är det bye-bye senast söndag.

Marshall hade man kunnat plock in när som helst - de började titta på backförstärkningar för ett bra tag sedan men slutade med att man plockar in en redan kontrakterad spelare. Tyder på att Masken inte har tillgång till pengar att värva för. Ifall de är slut eller styrelsen strypt kassan i väntan på en ny sportchef ska jag låta vara osagt.

Poäng idag och stabiliserat spel samt seger/poäng på lördag ger Eldebrink/Masken ytterligare tid men annars är det adjö.

Pengar finns. Man har bara inte hittat rätt back ännu och vill bredda med Marshall. De tycker att det är tunt med en J20-back som sjunde.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171026 kl 17:12

GrönvitaMike skrev:
Flying Farang skrev:På något vis känns det som om detta och Lulematchen är firma Eldebrink/Carlssons sista försök. Får de inte ordning på saker och ting nu så är det bye-bye senast söndag.

Pengar finns. Man har bara inte hittat rätt back ännu och vill bredda med Marshall. De tycker att det är tunt med en J20-back som sjunde.

Om det du säger stämmer, så kan jag trots allt ändå se något vettigt i att KM plockas hem. Vår backsida blir ju inte direkt sämre av att den breddas. Däremot återstår ju fortfarande ett grymt stort behov av ytterligare en back, och det hoppas jag samtliga i den sportsliga ledningen förstår. KM kommer ju knappast innebära någon direkt posetiv effekt.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171026 kl 17:54

conolly som center i tredjefemman med Rensfeldt och Widing. Karlsson med Collberg och Lerg. From på läktaren och Ryfors och Marshall extraspelare. Märkligt beslut att sätta dansken på läktaren tycker jag, han har kvaliteter att göra mål och ett hot framåt, oj, glömde att vi ska spela 0-0 i varje byte, konstigt att finnen får vara med då ;-).
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171026 kl 18:19

Inte ens i ett havererat lag där tombolan snurrar friskt får alltså Ryfors chansen fullt ut. Ryfors som av flera sades bli det mest intressanta i år. Och From går från förstafemman till läktaren - precis som förra säsongen. Man gör verkligen allt gör för att förstöra den lilla gnutta framtid som finns att bygga på.

Jag tycker det är helt sjukt och säger som Rooth i podden, får man inte chansen efter 0-6-bottennapp så kan man ju undra. Båda lämnar inför nästa och slår igenom i andra klubbar, i Rögle premieras bara trähänder som spelat i LIF och BIF. Vilken förstörelse av klubb alltså.

Dessutom måste ju juniorleden vara katastrofdåligt om ingen är bra nog för att testa i det här ängagänget...

Tänk noll-noll nu då, som upplagt för en höjdarmatch detta.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171026 kl 18:21

Är jag den enda som tycker att bänkningen av From är logisk? 2 mål 2 ass och jag tycker inte att han varit den han borde varit, i mer än ett handfull byten. Kan vara bra att väcka honom så han använder sin fart han har.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171026 kl 18:31

Jaha.
Vad har Eldebrink redo åt oss ikväll?
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 171026 kl 19:07

Börjar bra i alla fall.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171026 kl 19:14

Där söker man för svår pass. Hade de dumpat ner hade vi kommit i fart med tre spelare. Nu står det 1-1 istället.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 171026 kl 19:15

Vad är det för överambitiös jävla öst-väst-pass i mittzon? Fan också. Det såg ju förhållandevis skapligt ut och så faller man på en sån turnover... skit!
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171026 kl 19:15

Demon-Willaume skrev:Är jag den enda som tycker att bänkningen av From är logisk? 2 mål 2 ass och jag tycker inte att han varit den han borde varit, i mer än ett handfull byten. Kan vara bra att väcka honom så han använder sin fart han har.

Från första till läktaren är inte friskt. Sedan kan man ju verkligen fråga sig om han ens skulle spelat i en förstafemma i ett SHL-lag just nu. Mer normalt hade varit att spela in honom i en tredje eller fjärdelina.
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 171026 kl 19:16

Och så 2-1 på det...
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171026 kl 19:17

Ja jag vet inte vad man längre ska säga.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171026 kl 19:17

Grym defensiv!

Tur att man fokuserat på det.
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 171026 kl 19:20

Så uselt! LHC tar tiillvara på allt. Var är vårt försvar?
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171026 kl 19:20

timeout?
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171026 kl 19:21

Tycker verkligen synd om Pogge. Vi har inget försvar alls. Hur kan en forward bli så ren i vår zon? Jäkla billigt sätt att slarva bort poäng på, speciellt när det trots allt såg ut som att vi var med i matchen till en början. Att byta ut Pogge kommer ju knappast lyfta oss..
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 171026 kl 19:24

Vår fantastiska spelidé visar sig verkligen....vänta...vi har INGEN spelidé.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171026 kl 19:27

28 ser bättre ut iofs. Visat lite dominant kroppsspråk och vilja i offensiv zon. Viktigt att se tendenser åt rätt håll inför kvalet!

Återgå till "Matchtrådar"