151103 Rögle-Växjö

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: 151103 Rögle-Växjö

Inläggav ogilthorpe » 171103 kl 22:04

Jäkligt bra första fem. Men Rögle är mästare på att ge bort matcher. Växjö vinner och behöver inte ens lägga i högstaväxeln. Ändå bästa insatsen på bra länge sett över tre perioder!

Boxplay är HELT hjärndött. Helt. Förstår att Pogge vill slå sönder allt och alla efter det målet.

Backsidan. Allt är sagt. Tycker ändå Marshall ser rätt bra ut i förhållande till övriga.

Collberg - den spelare som fått absolut flest chanser i alla tänkbara konstellationer. Får inte ut ett skit.

Plus:

Juha+Ted börjar hitta kemi. Blir bra. Fan vet om Hedberg är bästa tredjelänk?

Kruse. Andra bra inhoppet nu. Tycker man kan starta med honom i morgon.

Widing - vilken energi, hade varit intressant att se med Ted/Juha.

Lerg halvpigg.

Ryfors och From ska åtminstone inte sitta på bänken just nu.

Tänk om man hade kunnat överföra den här insatsen mot alla bottengäng.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171103 kl 22:16

ogilthorpe skrev:Tänk om man hade kunnat överföra den här insatsen mot alla bottengäng.

Tänkte samma sak. Så onödigt att göra en delvis hedervärd insats mot serieledarna och åka på en skridsko mot Linköping och HV som såg tusen gånger sämre ut.
Henrik

Inläggav Henrik » 171103 kl 22:40

eleganten skrev:
ogilthorpe skrev:Tänk om man hade kunnat överföra den här insatsen mot alla bottengäng.

Tänkte samma sak. Så onödigt att göra en delvis hedervärd insats mot serieledarna och åka på en skridsko mot Linköping och HV som såg tusen gånger sämre ut.

Jag också, retligt! Men kanske kan de ge fan i missarna i morgon i ren frustration därför att dagens ligger så nära i tiden och retar dem? Tror vi får se tappra men lite mer försiktiga krigare som vill undvika gå bort sig och bjuda på spelvändingar samt onödiga utvisningar imorgon. Skulle kännas som en seger om vi fick med oss en pinne hem inför uppehållet. Med lite positiva vibbar från idag tror jag faktiskt vi är bättre än åtminstone Mora och KHK i längden, förmodligen även Örebro. Och även om vi ligger sist nu så är vi ju inte helt avsågade. Det återstår också en del av serien. Så det blir kanske inte så jättehemskt det här till slut iaf? ;-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171103 kl 22:59

Hade man bara haft ett "dugligt" försvarsspel så hade man vunnit den här typen av matcher. Ser en viss nonchalans hos de här tyngre lagen som Växjö och LHC i Lindab och det är jävligt synd att vi inte kan utnyttja det till vår fördel. Vi bjuder motståndarna på alldeles för enkla mål genom individuella misstag som tar kraft och energi från spelarna och laget. Frustrerande. Man tutar och kör framåt och glömmer bort att försvara.

Widing står återigen för en bra insats och är stabil rakt igenom. Kruse kommer in och är tät. Ett litet plus till Aaltonen och From också för att de kämpar och är samtidigt konstruktiva. Karlsson var hyfsad men jag är inte helt såld på att han är rätt center för Lerg. Fairchild har presterat ok på slutet, klart stabilare än bröderna. Matcha honom med Gagné.

Minus för Collberg som får hur mycket förtroende som helst men uträttar inte ett skit.
Alen borde få smaka på bänken, gör sällan bra byten numera. Sämste back so far.
Hedberg och Brithen får gärna köra kortare byten, det är inte meningen att de ska bli helt slutkörda varje gång så att motståndarna får långa anfall på oss.
Ryfors går inte känna igen. Spelar i en roll som inte passar honom. Han behöver centra en konstruktiv femma och bidra framåt. Han är inte klockren i en destruktiv roll.
Ett fett jävla minus att man inte kan ge speltid till en sån som Rasmus när det ser ut som det gör på backsidan. Det är precis en sån back man hade behövt nu istället för Alen.

Till nästa match vill jag ha dessa formationer:

Gagné - Fairchild
Younan - Schira
Marshall - Almen

Aaltonen - Brithen - Widing
Lerg - Connolly - Hedberg
Rensfeldt - Ryfors - From
Matson - Karlsson - Sandin

På sikt ska Lucas definitivt matchas in i någon av de tre konstruktiva femmorna. Vi behöver en skicklig och klok forward som kan öppna upp spelet och bryta mönstret.
Senast redigerad av GrönvitaMike 171103 kl 23:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171103 kl 23:02

eleganten skrev:Widing bra. Lergs bästa match för säsongen, tycker han kommer till sin rätt med Karlsson som kan transportera puck och sätta upp honom.
Collberg behöver nog en match på läktaren nu, han har fått chans från dag 1 utan att leverera, han kan nog vakna till av en petning.
From bra tendenser, kanske 11-36-20 i tredje?

Vi tar för långa byten ibland. Tycker framförallt förstakedjan är inne för länge ibland, Hedberg och Brithén. Younan tenderar också att vara kvar hur länge som helst.
Annars tycker jag 34-90-50 fungerar rätt bra. Behåll den.
Tycker nog Sandin varit bättre i fjärde än vissa som spelade idag. Om man vill fortsätta på Ryfors tycker jag Sandin ska spela på Matsons bekostnad.

28 har höjt sig. 5 bör bänkas, sämsta back idag.
10 ibland svag men visar också på bra tendenser.
6 har inte riktigt marginalerna på sin sida idag.
Gillar ändå attityden från 46. Om 3 inte tänker spela som aggressiv retsticka ser jag hellre att man ger speltid till 46.

Tycker generellt vi chanser lite för mycket offensivt och släpper till farliga kontringar.

Håller med dig i allt du skriver. Jag tycker att man haft ett enormt tålamod med Collberg. Det har säkert varit rätt men nu måste han vila. Dagens match var dock ett stort steg framåt trots förlusten. Min uppfattning är att Pogge ska ha åtminstone 2-an, kanske också 3-an. Eftersom Kruse gjort det bra i sina inhopp utgår jag från att han står i morgon.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171103 kl 23:08

GrönvitaMike skrev:Av alla jävla backar så klagar du på Gagne, som tillsammans med Schira är den enda som håller i SHL. Han är Rögles bästa defensiva back. Ska man leta fel så kolla först på Bibic som är klappusla. Riv deras jävla kontrakt och skicka till Leksand där de kan sabba så gott de vill.

Respektlöst och oförskämt som vanligt Mike. Menar du att Bibic medvetet sabbar? Jag tror bröderna gör sitt bästa! Och det är ju knappast deras fel att de har kontrakt med Rögla. Klappusla??? I morgon både hoppas och tror jag på vinst!!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171103 kl 23:14

Hög standard skrev:Respektlöst och oförskämt som vanligt Mike. Menar du att Bibic medvetet sabbar? Jag tror bröderna gör sitt bästa! Och det är ju knappast deras fel att de har kontrakt med Rögla. Klappusla??? I morgon både hoppas och tror jag på vinst!!
Det är respektlöst av dem att vara så usla. De sabbar inte medvetet utan har helt enkelt inte kunnandet och borde inte spela i den här jävla ligan. De var inte ens bra i allsvenskan när det begav sig. Jag skiter i att jag inte är "korrekt". Sådant kan ni andra syssla med. Passar inte den bistra sanningen så får ni väl stänga av mig. Vilket skämt att man inte kunde ge Rasmus speltid, han är mycket bättre än bröderna både defensivt och offensivt.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171104 kl 00:15

Taktiken i Boxplay är den dummaste svensk hockey någonsin skådat och de gör inget för att förändra den. Luktar mål varje gång motståndarna ställer upp. Vad sägs om lite aggressivitet och stress istället för att bara stå och titta på när de passar runt och skjuter från nära håll.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171104 kl 03:00

AIA agera. Avsätt oduglingen!!!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171104 kl 08:10

Vi tappar momentum vid deras 1-0, någon av Bibic bröderna hade tagit på sig Kevin Gagnés tröja och gick bort sig något makalöst i egen zon. Ett misstag på juniornivå och just den typen av misstag som man tjatat om inte får ske.

2-0 ska kanske Pogge ha men vi bjuds tillbaka omgående efter att Lerg reducerar. 3-1 är ett fasansfullt snyggt PP mål men markeringen brister ju enormt. Sen efter det känns det som om Växjö kontrollerar matchen och anstränger sig precis så mycket som det behövs för att hålla distansen till ett vilt kämpande men ack så uddlöst Rögle

Ett fall framåt spelmässigt men samma skit resultatmässigt.

Det kuggar inte i spelmässigt, där finns individuella skills i laget men alltför sällan är det mer än en eller två spelare som har en bra dag. Det räcker inte. Tror man måste anamma en spelide där det gäller att locka upp motståndaren lite mer i banan för att sen satsa på snabba omställningar, vi har en hel del spelare med fart på rören och känsla för mål. Sen måste man skjuta fan så mycket oftare i offensiv zon istället för att leta den där extra passningen.

Många av Maskens värvningar/förlängningar kan ifrågasättas rejält och jag tror det är oerhört viktigt att man får in en ny sportchef ASAP som förlänger med de spelare som duger, med SHL klausul givetvis och att denne sportchef har säsongen ut på sig att granska vilka som håller eller inte.

Men, nu är det nya tag mot Lejkers som gäller!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171104 kl 08:10

Felpost
Senast redigerad av Flying Farang 171104 kl 09:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 171104 kl 08:44

Jag tycker det är dags att plocka hem Lukas. Det är en poängspelare som i stort sätt gör poäng i varje match i iko(16 poäng på 15 matcher). Det finns utan tvekan sämre spelare som spelar i Rögle idag. T ex matson som man skulle kunna byta rakt av med Lucas. Matson må kämpa men det blir aldrig något av det. Viktigt att man ser över utlåningarna och spelar med bästa lag man kan skrapa ihop.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171104 kl 09:02

Felpost
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171104 kl 10:39

Låt Lucas spela hela säsongen i iko. Hacka inte sönder hans säsong. Kontinuitet är viktigt och det skuljer rätt mycket på serierna. Finns ingagarantier att han lyfter laget. Nej se hellre till att få in backar istället.

Sen fattar jag inte önskningarna om att ha lilja i båset. Vad har han för meriter? En som jag gärna sett i någon roll är Jörgen Jönsson. Snacka om att få insikt i växjös hemligheter. Tror att han är redo för head.
Användarvisningsbild
Citizen

Inläggav Citizen » 171104 kl 11:07

Demon-Willaume skrev:Låt Lucas spela hela säsongen i iko. Hacka inte sönder hans säsong. Kontinuitet är viktigt och det skuljer rätt mycket på serierna. Finns ingagarantier att han lyfter laget. Nej se hellre till att få in backar istället.

Håller inte alls med. Ett succéår i iko och risken är att han försvinner till NHL eller annat SHL lag. Vad är garantierna att Rögle spelar i SHL nästa år? Lukas bidrog i SHL redan förra säsongen, de få inhopp han fick. Att ha ett guldkorn i ett annat lag är gravt tjänstefel. Just den här typen av spelare som Rögle måste utnyttja i sitt eget lag innan de är borta. Han har gjort mest poäng i allsvenskan. Vad väntar vi på? Ska han leda med 10 poäng innan han ska hem? Finns inget att vänta på!

Enda problemet jag kan se är att Eldebrink inte vågar ge honom förtroende. Tänker på debaclet med Sandin. Tar man hem honom ska han förstås få en rejäl chans. T ex ta collbergs plats.inte fjärdekedja med sylle och matson.

En grej till. Bara för att man behöver backar finns det absolut inget som talar emot att förstärka förstärka anfallssidan om tillfälle ges.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171104 kl 12:35

Håller med Citizen.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171104 kl 12:52

GrönvitaMike skrev:Håller med Citizen.

Me too.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171104 kl 13:39

Demon-Willaume skrev:Sen fattar jag inte önskningarna om att ha lilja i båset. Vad har han för meriter? .

Ska tydligen ha varit en enorm informell ledare under året vi gick upp. Det är det enda jag baserar min önskan om att se honom i båset på.
Henrik

Inläggav Henrik » 171104 kl 14:12

Citizen skrev:
Demon-Willaume skrev:Låt Lucas spela hela säsongen i iko. Hacka inte sönder hans säsong. Kontinuitet är viktigt och det skuljer rätt mycket på serierna. Finns ingagarantier att han lyfter laget. Nej se hellre till att få in backar istället.

Håller inte alls med. Ett succéår i iko och risken är att han försvinner till NHL eller annat SHL lag. Vad är garantierna att Rögle spelar i SHL nästa år? Lukas bidrog i SHL redan förra säsongen, de få inhopp han fick. Att ha ett guldkorn i ett annat lag är gravt tjänstefel. Just den här typen av spelare som Rögle måste utnyttja i sitt eget lag innan de är borta. Han har gjort mest poäng i allsvenskan. Vad väntar vi på? Ska han leda med 10 poäng innan han ska hem? Finns inget att vänta på!

Enda problemet jag kan se är att Eldebrink inte vågar ge honom förtroende. Tänker på debaclet med Sandin. Tar man hem honom ska han förstås få en rejäl chans. T ex ta collbergs plats.inte fjärdekedja med sylle och matson.

En grej till. Bara för att man behöver backar finns det absolut inget som talar emot att förstärka förstärka anfallssidan om tillfälle ges.
quote="Citizen"]

Nä, Lukas har inte mycket att göra med annat än att det är en lovande kille det finns en individuell plan för. Och han tål att väntas på! Han har tvåårskontrakt. Om han inte väljer att dra direkt till NA nästa år efter succé-år i HA, (då tror jag han tar ett felbeslut), så är naturligtvis planen att han ska spela i RBK och utvecklas vidare i SHL åtminstone nästa säsong. Låt han briljera i HA i år, befästa sin nivå och självförtroende över en säsong, precis som Ejdsell, ungdomarna från Timrå m.fl. Det är klart att allt är möjligt och inget går att säga med säkerhet på förhand. Men i utvecklings- och investerings- och långsiktigt byggande-hänseende blir iaf jag besviken på RBK om man i dagsläget rycker hem honom. Det vore ett alltför typiskt slit-och-slängbeteende från ett desperat gäng med lindansartradition och HA-beteende i väggarna. Jag köper absolut att man testar honom lite kring jul då han och brorsan förhoppningsvis ändå ska hem till mamma en sväng. Sen får man se, utifrån hur han fixar det och utvecklats fram till dess. Därmed håller jag öppet för att han spelar i RBK tidigast från juletid, men om det är aktuellt då går ej att avgöra nu.

Överhuvudtaget måste vi fans nog också börja förstå att inte ropa på vargar och frälsare, hur än motiverat och förståeligt det kan vara. Speciellt med katastrofinledningar som i år. Men uppenbarligen påverkar vi RBK. Och ska den klubben någonsin kunna etablera sig i SHL så måste den få lära sig att bygga och fila vidare på sitt bygge under säsong med mer långsiktighet. Se på Växjö tex. Sportchefen bygger metodiskt och uppdaterar efterhand, fyller på med unge tysken och Hallam passar på att spinna vidare på honom... Sam har ett långt kontrakt, man lyfter systematiskt juniorleden osv. RBK har tycker jag många gånger uttalat liknande tankegångar och har bitvis handlat i den riktningen. Men man når inte ända fram ännu. Och det är inte så enkelt som att man bara kan apa efter Växjö, SAIK eller MÖFF. Man måste själv skapa sitt eget hjul, ett liknande, men ett eget, på sitt sätt. Frågan är hur mycket lättare det blir om man ständigt använder röjsågen? Självklart har RBK förutsättningar och potential att lyckas på sikt. Men ännu famlar man och försöker som Örebro. Det är inte heller givet att man någonsin klarar det bara för att man uttalar att man vill. Jag tror att RBK lugnt, sansat och systematiskt ska finna lösningar, höja kravbilder, förbättra rutiner och så klart uppdatera bland spelare och personal efterhand.

Denna säsong har man i stort sett byggt sig kvar i bottenträsket. Man kan inte under säsong rätta till alla de "fel" man redan byggt in. Det kommer inte att hjälpa nämnvärt att byta Eldebrink eller köra vidare utan honom, snarare mest kosta pengar. Men blir man riktigt desperata, därför att ordningen aldrig framväxer och resultaten uteblir, så förstår jag om han till slut får silkessnöret. Men jag tror man försöker undvika det i det längsta. Är ganska säker på att man först vill presentera en sportchef. Skulle RBK kämpa sig till en poäng i dag så tror jag det räcker för att ge Eldebrink en ganska rejäl respit. Och det tycker jag skulle vara skönt. Inte för att jag tvunget vill ha kvar just Eldebrink, men för att få lugn och ro. Uppvisar däremot RBK återigen hönsgård och blir fullständigt överkörda av Växjö idag så blir väl ingen förvånad om klockan klämtar.

Missarna man desperat borde rätta till under säsong, det skulle naturligtvis vilken annan SHL-klubb som helst gjort, är de vi redan nämnt miljoner gånger, de två spetsbackarna. Man skulle så klart inte garderat sig med "Säkerheten" som åttonde. Precis som förra säsongen då man tog in Cederholm, hade man behövt en spets i stället. Och finns det ingen kvar på marknaden vid tidpunkten så har man varit för långsam! När sen Fairchild och 2xBibic vacklar, dessutom "Säkerheten", så måste man våga ge talanger som Rasmus både chanser och löften. Speciellt med Timothy i färskt minne. I stället tog man hem ännu en ratad back. Klart det inte fanns något vettigare prisvärt för stunden, men det kändes likväl spontant djävligt frustrerande. Själva signalens, att här kan man göra bort sig hur mycket som helst, man får ändå komma tillbaka, skaver svårt hos mig. Klart man kan slita på Marshall när man ändå betalar för honom. Och, lev i nuet, nu tycker jag att man ska slita på honom och Fairchild, eftersom de är på plats, man inte blir av med dem och att de faktiskt platsar pga bristande konkurrens. Men de uppenbara spetshålen på backsidan är sådana som sportchef Evertsson iaf definitivt hade lagat under säsong. Det får gärna vår nye ta tag i omgående när han är på plats, förhoppningsvis mha en scoutchef som i sin tur har en hel hord av scouter till hjälp. Dessa fel får det kosta att laga. För att desperat rädda SHL-kontraktet! Helst utan kval! Det vore synd att bara låta mellanmjölken surna i avsaknad av spets och kvävda ungdomar samtidigt som man förlorar sin SHL-status.

Låt säga att man tar en pinne idag, Eldebrink och RBK vinner tid med oss (för det är vi som är den högljudda opinionen) och att man snart presenterar en sportchef och kanske därefter en eller två backar. Därefter kan säkert Eldebrink, som sitter mer eller mindre permanent löst nu, om det fortsätter hacka, på nytt hamna i läge där han tvingas gå. T.ex inför desperat räddningsaktion i vår, eller under lite lugnare ömsesidiga former efter säsongen (detta lär ju tära även på honom och han behöver knappast göra det för pengarna).
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171104 kl 14:27

Håller inte med dig angående Lucas, Henrik. Han lånades ut till IKO med förhoppningen om att han skulle producera och bli en dominant forward i allsvenskan. Nu är vi där och då är det läge att plocka hem honom. ¨Det finns inga garantier på att vi spelar i SHL nästa säsong med tanke på hur det ser ut idag, och risken finns att man sjabblar bort ännu en talang. Ejdsell och Elias var ej utlånade/signade annars hade de garanterat plockats hem efter jul förra säsongen.

Håller annars med om att man borde ha värvat en ersättare för Liljegren tidigt och räknat honom som bonus. En annan sak som gör mig förbannad är att de inte kunde spela in Rasmus i ett av backparen. Ponera att man hade spelat in honom och samtidigt suttit på Liljegrens ersättare, då hade man fått bort en stor del av hönsgården. Tveksamt om en back räcker för att stoppa blödningen.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171104 kl 14:45

eleganten skrev:
Demon-Willaume skrev:Sen fattar jag inte önskningarna om att ha lilja i båset. Vad har han för meriter? .

Ska tydligen ha varit en enorm informell ledare under året vi gick upp. Det är det enda jag baserar min önskan om att se honom i båset på.

Ok.
Henrik

Inläggav Henrik » 171104 kl 14:48

Håller inte med dig angående Lucas, Henrik.

Hade inte räknat med det. ;-) Men det gör inget. Nu har jag iaf försökt förklara vad som rimligtvis talar för att man väntar ett tag, och det är bara en tidsfråga innan han kommer hem, det är ju det som är meningen i slutändan. Men för min del får det gärna dröja minst till jul, gärna säsongen ut. Skitkul så klart att det går spikrakt än så länge för Lukas!

Ejdsell och Elias var ej utlånade/signade annars hade de garanterat plockats hem efter jul förra säsongen.

Ursäkta Mike, men hur vet du det? Och jag skulle iaf inte tycka att det var givet att plocka dem under föregående säsong.

Håller annars med om att man borde ha värvat en ersättare för Liljegren tidigt och räknat honom som bonus. En annan sak som gör mig förbannad är att de inte kunde spela in Rasmus i ett av backparen. Ponera att man hade spelat in honom och samtidigt suttit på Liljegrens ersättare, då hade man fått bort en stor del av hönsgården. Tveksamt om en back räcker för att stoppa blödningen.

Ja där är vi oerhört överens. ;-)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171104 kl 15:00

Demon-Willaume skrev:
eleganten skrev:

Ok.

Håller med. Lilja skulle nog tillföra mycket som assisterande och så Hellkvist som huvudtränare. När det kommer till truppen, så känns Brithén inte riktigt som en ledartyp, det är snarare Widing - han både snackar och föregår med gott exempel på isen, även när vi ligger under...Roligt ändå att klacken är och stöttar laget nu när det är som jobbigast.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171104 kl 15:03

Henrik skrev:Ursäkta Mike, men hur vet du det? Och jag skulle iaf inte tycka att det var givet att plocka dem under föregående säsong.
För att de stack ut såpass mycket ;-) Och de fortsätter dominera i SHL också. Tror inte att de har blivit sååå mycket bättre på ett par mån utan det är precis samma spelare som de var i allsvenskan. Nu sitter vi själva på en liknande råtalang men vi låter honom spela vidare i allsvenskan med risk att vi åker ur och aldrig får se honom i vår tröja igen. Hade varit lite typiskt Rögle.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171104 kl 15:12

sinner skrev:
Demon-Willaume skrev:
eleganten skrev:Ska tydligen ha varit en enorm informell ledare under året vi gick upp. Det är det enda jag baserar min önskan om att se honom i båset på.

Ok.

Håller med. Lilja skulle nog tillföra mycket som assisterande och så Hellkvist som huvudtränare. När det kommer till truppen, så känns Brithén inte riktigt som en ledartyp, det är snarare Widing - han både snackar och föregår med gott exempel på isen, även när vi ligger under...Roligt ändå att klacken är och stöttar laget nu när det är som jobbigast.
Indeed. Han gör vassa ströbyten då och då men det finns liksom ingen spets i hans spel som gör honom effektiv, varken passningsspel eller målskytte. Han är i bästa fall en andrecenter i SHL. Funkar som en i mängden i en väloljad maskin som HV, men är inte tillräckligt bra för att lyfta ett bottenlag. 225t/mån är saftigt överpris för en andre/tredjecenter.
Henrik

Inläggav Henrik » 171104 kl 15:45

GrönvitaMike skrev:
Henrik skrev:Ursäkta Mike, men hur vet du det? Och jag skulle iaf inte tycka att det var givet att plocka dem under föregående säsong.
För att de stack ut såpass mycket ;-) Och de fortsätter dominera i SHL också. Tror inte att de har blivit sååå mycket bättre på ett par mån utan det är precis samma spelare som de var i allsvenskan. Nu sitter vi själva på en liknande råtalang men vi låter honom spela vidare i allsvenskan med risk att vi åker ur och aldrig får se honom i vår tröja igen. Hade varit lite typiskt Rögle.

Du har kanske rätt? Men du får heller aldrig veta om Elias eller Ejdsell hade kommit av sig eller ej ifall de hoppat in i SHL under fjolåret. Småsaker kan strula till det. Vi kan fortsätta tro vad vi vill.
Jag tror under alla omständigheter att Lukas testas vad det lider under säsongen om han fortsätter så här. Och då lär vi ju märka ganska snart, på 3-4 matcher, om han ska stanna eller ej. Men jag tycker inte vi behöver inte vara så hialösa. Ta't lugnt me pågen! Och hur än mycket vi sitter i skiten vore det ju lite patetiskt, ganska korkat och nästan oetiskt, om vi satte hoppet för att lösa våra problem till en junis. Han är en framtidsinvestering. Kan så klart bli succé, men också ett "Kovacs-jasså" när han testas. Vi får se. Tror chansen på något positivt är större ju längre vi kan vänta. Så ha is i magen! Och än är det faktiskt ingen ko på isen. Och jag tror inte att supertorsk ikväll kan få mig att ändrar mig principiellt beträffande Lukas, däremot kan jag då ha full förståelse för om man känner att Eldebrink då gjort sitt.
Spännande!
Henrik

Inläggav Henrik » 171104 kl 15:53

GrönvitaMike skrev:
sinner skrev:
Demon-Willaume skrev:
Ok.

Indeed. Han gör vassa ströbyten då och då men det finns liksom ingen spets i hans spel som gör honom effektiv, varken passningsspel eller målskytte. Han är i bästa fall en andrecenter i SHL. Funkar som en i mängden i en väloljad maskin som HV, men är inte tillräckligt bra för att lyfta ett bottenlag. 225t/mån är saftigt överpris för en andre/tredjecenter.

Förvisso korrekt sak! Men ändå rätt investering på sikt om man lyckas få in Sjögren som förstecenter till nästa säsong! Och vi vinner inget på att klanka på Brithén. Han är och förblir en strategiskt viktig hemvändarpusselbit. Och vi ska nog ha respekt för att det inte är hur lätt som helst att få hem dem eller värva annan spets för den delen. Vi bör jobba oss ur bottenträsket för att det ska kunna bli lättare efterhand, få ett positivt växelspel eller "snöbollseffekt á la Växjö/Evertsson".
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171104 kl 15:54

Henrik skrev:
GrönvitaMike skrev:

Du har kanske rätt? Men du får heller aldrig veta om Elias eller Ejdsell hade kommit av sig eller ej ifall de hoppat in i SHL under fjolåret. Småsaker kan strula till det. Vi kan fortsätta tro vad vi vill.
Jag tror under alla omständigheter att Lukas testas vad det lider under säsongen om han fortsätter så här. Och då lär vi ju märka ganska snart, på 3-4 matcher, om han ska stanna eller ej. Men jag tycker inte vi behöver inte vara så hialösa. Ta't lugnt me pågen! Och hur än mycket vi sitter i skiten vore det ju lite patetiskt, ganska korkat och nästan oetiskt, om vi satte hoppet för att lösa våra problem till en junis. Han är en framtidsinvestering. Kan så klart bli succé, men också ett "Kovacs-jasså" när han testas. Vi får se. Tror chansen på något positivt är större ju längre vi kan vänta. Så ha is i magen! Och än är det faktiskt ingen ko på isen. Och jag tror inte att supertorsk ikväll kan få mig att ändrar mig principiellt beträffande Lukas, däremot kan jag då ha full förståelse för om man känner att Eldebrink då gjort sitt.
Spännande!
Säger inte att han gör succe utan bara att han bör testas. Rögle har liksom inget att förlora. Blir det inte lyckat så spelar man in honom nästa säsong istället. Hade vi varit i typ Djurgårdens sits och säkra på att spela kvar i SHL nästa säsong så hade jag haft is i magen, men med den rådande hönsgården har jag inte det ;-) En sportchef, en back och Lucas under uppehållet. Tack. :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 171104 kl 16:10

Sportchefen (måste bli rätt) och backen(arna) (måste också bli rätt för att vara meningsfulla) - får de gärna skynda på med!
Henrik

Inläggav Henrik » 171104 kl 16:14

Ska slå ett öga på Calle Clang och Kalle Bartholdsson o Co, den moraliska finalen, semifinalen i TV-pucken som uppvärmning...

Återgå till "Matchtrådar"