171114 Rögle - Mora

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: 171114 Rögle - Mora

Inläggav ogilthorpe » 171114 kl 20:56

henkus78 skrev:Ponera att om vi hamnar i kval om Rögle ens är bättre än allsvenska lagen? Det blir en favorit i repris för Aaltonen en loska och bye bye kör han iväg i sin porsche.

Det spelet man visade upp idag håller inte mot valfritt topp-4-lag i AS.

Förresten, när hade vi en så blek förstakedja senast? Och när hade vi en så blek centeruppsättning? Ted är en av spelarna jag är mest besviken på, tyvärr. Kan inte hålla sin egen kedja än mindre styra ett helt lag som kapten. Visst, försvaret är uselt och maskens fuskbygge med backar som inte håller gör sitt, men alltså, vi måste ha en bättre förstakedja än så här!!! Och centrar som tar ansvar.

Verkligen märkligt att man inte hade istid till Ryfors i det här superba gänget...
henkus78

Inläggav henkus78 » 171114 kl 21:02

För helvete har de inte tränat varken försvar eller BP under uppehållet. Det ser ännu värre ut än innan. Varför varför står man helt stilla i en liten box och låter motståndarna skjuta in sig gång på gång. Det är så hjärndött så man blir förbannad totalt. Är spelarna så uselt tränade eller menar de att de verkligen ska spela en sådan självmordstaktik? Det värsta jag har sett i modern hockey- Promenera in i vår zon och skjut bara. Hur ska Chris få ordning på detta, tycker synd om killen som har tagit på sig detta eländet.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171114 kl 21:02

Något positivt är att Växjö har vänt men vad hjälper det när vi inte vinner några matcher ändå.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171114 kl 21:03

Jag kommer inte gå på en match till innan bye bye nr 28 och 12!
Användarvisningsbild
Bourque

Inläggav Bourque » 171114 kl 21:05

Nyper mig i armen i arenan.
Vi ligger alltså under med 1-5 mot Mora?
På riktigt?

Timrå blir en hårdknäckt nöt i vår.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171114 kl 21:07

Lysande BP igen hahahahaha
henkus78

Inläggav henkus78 » 171114 kl 21:09

HD bör fråga tränarna om taktiken i BP är att stå helt stilla och skymma sin egen målvakt? De måste ju titta på matcherna i efterhand och se hur sjukt det ser ut hahahah.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171114 kl 21:12

-"vi har ingen action i benen", säger Ross. Vad fan har ni snackat om de 2 senaste veckorna? Trots förändringar händer shit nada. Jo man är nog sämre än man någonsin varit.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171114 kl 21:15

Första gången man hunnit hem och fortfarande 7 min kvar av matchen.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171114 kl 21:15

AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ALLA!!!!
Grymnir
Kontakt:

Inläggav Grymnir » 171114 kl 21:17

Tur att mitt andra lag levererade! Annars så hade det här varit en dålig match.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171114 kl 21:18

Tuborg skrev:AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ALLA!!!!

Instämmer helt
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171114 kl 21:18

Jag har sett RH vara HC tidigare i RBK. Och nej, detta var inte bättre!! Såg ut på samma vis men då var man nästan sist i HA.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171114 kl 21:19

Så man är inte förvånad skulle jag oxå skriva
Berra

Inläggav Berra » 171114 kl 21:21

Skrämmande. Rögle har mest gnuggat detaljer under uppehållet. Det räcker för fan inte, hitta en tydlig spelidé och gå tillbaka till grunderna. Mora sätter 9/10 gånger passningarna på bladet. Men Rögle passar bakom, framför och slänger bort pucken. Nej, hoppas Chris kan komma in och styra upp det här snarast!
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171114 kl 21:24

Tuborg skrev:AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ALLA!!!!

Word!
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 21:26

Det är onekligen nattsvart!
och det ser verkligen inte ut att vara en quick-fix heller tyvärr! Det är mycket som saknas! :-(

Tror RBK måste sluta leva i lögn ("vi är egentligen ett bra lag"), börja inse att man är sämst (tabellen ljuger inte) till att börja med och sedan börja jobba därefter, lite som Mora, KHK och Örebro ödmjukt gjort från start, kriga som djur för att visa för sig själv och alla andra att man kan vara bättre.
Berra

Inläggav Berra » 171114 kl 21:31

Henrik skrev:Det är onekligen nattsvart!
och det ser verkligen inte ut att vara en quick-fix heller tyvärr! Det är mycket som saknas! :-(

Tror RBK måste sluta leva i lögn ("vi är egentligen ett bra lag"), börja inse att man är sämst (tabellen ljuger inte) till att börja med och sedan börja jobba därefter, lite som Mora, KHK och Örebro ödmjukt gjort från start, kriga som djur för att visa för sig själv och alla andra att man kan vara bättre.

Precis Henrik! Spelare för spelare har vi ett slutspelslag men om man inte jobbar som ett lag, så är vi sämst i tabellen. Hade alla jobbat som idioter hade jag inte sagt något. Då är spelar materialet för dåligt. Men nu visas det otrolig nonchalans på isen. Rögle kommer inte resa sig förrens alla spelare fattar att man måste jobba som ett lag. :-(
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171114 kl 21:35

Som man skrivit för ett bra tag sen, det är så mycket som behöver göras så man blir mörkrädd.

Vill styrelsen mena allvar gällande etablering så är det bara att hosta opp 7-10 millar. Annars väntar HA runt knuten.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171114 kl 21:38

Precis! Vi ÄR inte bättre. Vi ligger sist för att vi är sämsta laget i ligan. Inga tillfälligheter, inget att skylla på, så snälla, spela därefter och hitta en spelidé som passar för just detta! Hårt jobb, enkelt spel.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 21:44

Hade detta på känn efter Hanssons menlösa intervju "vi har inte ändrat så mycket utan gnuggat på detaljer" blabla. Fy fan vad illa!
Nu kan man konstatera att det inte var Eldebrinks taktik som bromsade spelarna. Passiviteten i försvarszon i 5 mot 5 och i BP är lika hjärndöd som tidigare.
Mot Mora hemma så ska man trampa gasen i botten från första nedsläpp och ta tag i taktpinnen. Rögle har varken ett grundspel eller defensiv för att spela avvaktande och passivt. Det kan man syssla med mot SAIK och co men inte mot Mora för helvete! Det enda man lyckades med var att sabba offensiven, för defensiven var lika usel som vanligt. Låter ett pissgäng som Mora snurra i 2 min i vår zon och skapa chans på chans, alla Röglespelare fryser till och står stilla medan Mora leker. Tom vår spetsback Schira står bara och glor när man blir satta under press. För dåligt tränade? Dålig inställning? Efterbliven taktik? Masken har byggt ihop ett lag med en massa trähänder och ointelligenta spelare som inte förmår att spela ett lagspel. Det krävs en utrensning deluxe. Det sade man iof förra säsongen också.

Det var nog sista matchen på plats för min del innan något märkvärdigt händer, typ 2 backar + Lucas. Annars är jag tillbaka i vår. Vem fan vill se ett lag som skämmer ut sig själva, klubben, och supportrarna?
Senast redigerad av GrönvitaMike 171114 kl 22:03, redigerad totalt 2 gånger.
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 21:50

Berra skrev:

Precis Henrik! Spelare för spelare har vi ett slutspelslag men om man inte jobbar som ett lag, så är vi sämst i tabellen. Hade alla jobbat som idioter hade jag inte sagt något. Då är spelar materialet för dåligt. Men nu visas det otrolig nonchalans på isen. Rögle kommer inte resa sig förrens alla spelare fattar att man måste jobba som ett lag. :-(

Tycker det "snackas" en massa i förskott varje år. Sen glider man, kör individuellt och kommer inte upp i nivå/prestation. Så djävla klent, oproffsigt och dåligt. Varför inte spela först och snacka sen? Klart vi hoppas på etablering och har potential. Men det verkar nästan som att upprätthållandet av "bilden" (av att vi EGENTLIGEN är ett talangfullt lag) är det enda viktiga. Vore sundare att utgå från vad man FAKTISKT är, sedan ta sikte högre upp för sig själv och därefter ge sig fan på att nå dit. Rögle saknar liksom självkännedom. Om det är någon som helst stake, stolthet, självkänsla och insiktsförmåga i detta lag borde de väl för fan spotta i nävarna nu och vilja bevisa framförallt för sig själva att de är bättre än så här. Man är vad man är och sen sliter man som djur för att bli något annat! Tillåt mig tvivla på att karaktären som krävs finns i laget. Men oavsett, tills motsatsen är bevisad är vi tyvärr sämst!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171114 kl 21:54

Nästa match Rögle spelar ska köpa mig en spann färg och sedan pensla ca 2 m2 och sedan ska jag i lugn å ro se de torka. Det ska bli underhållning de i jämförelse....

Hoppas vd å styrelse inser att snart e de helt tomt på matcherna.

Vilka handlingsförlamade jönsar!
Henrik

Inläggav Henrik » 171114 kl 21:58

Tuborg skrev:Nästa match Rögle spelar ska köpa mig en spann färg och sedan pensla ca 2 m2 och sedan ska jag i lugn å ro se de torka. Det ska bli underhållning de i jämförelse....

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 22:00

Berra skrev:

Min uppfattning är att spelarna kämpar efter sin förmåga. Det är kunnandet som saknas. Man har 3-4 urusla backar på SHL nivå, man har en massa trähänder på forwardssidan som slarvar i passningsspelet och i mottagandet, Rensfeldt, Brithen, Hedberg och co får nog jobba lite på grunderna. Många vet inte vem de ska passa, hur de ska åka osv = brist på spelintelligens. Lerg och Aaltonen spelar för sig själva och är inte en del av laget på isen. Aaltonen försöker åtminstone och är någorlunda kreativ i anfallszon. Lerg å andra sidan har aldrig pucken i sin ägo, man lägger bara märke till honom i PP när han ska skjuta sina lättlästa skott när motståndarmålvakten har fri sikt. Brithen är fanimig exakt samma spelare som när han var här sist. Ser ingen märkvärdig förändring. Han och Connolly är tredjecentrar i SHL.

Glömde nämna 5 mot 3 spelet som är det sämsta SHL har skådat. Jag reagerade på det även i inledningen av säsongen, alla 5 står stilla och passar till varandra utan några som helst rörelser/förflyttningar. När det sen kommer ett skott så är det fri sikt för målvakten. De vet inte vad ska göra och improviserar. Helt j-a horribelt.
HBG_Micke

Inläggav HBG_Micke » 171114 kl 22:09

Mike, Henrik, ogilthorpe : Spot on! Ni sammanfattar det hela på ett korrekt sätt.
Detta är f-nimej inte acceptabelt från spelare, ledare & förening. Är det inte bättre tillhöra toppen i HA än att göra bort sig fullständigt i SHL som vi gjort nu 2 säsonger i rad?!? Är uppgiven och då var jag inte ens på plats (tur är väl det)....
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 22:12

Det finns inget hopp med nuv trupp utan det blir en enda lång resa mot kval. Mina förhoppningar står till att Chris vaskar om lite genom att ta in 2 duktiga backar samt Lucas på bekostnad av nån
trähand. Sen får vi hoppas att det räcker mot LIF, AIK, Timrå och co.
Higuita

Inläggav Higuita » 171114 kl 22:16

Vet att det inte kommer ske i nuläget men hade velat se följande i ledarstaben:

Hellkvist med Cam Abbott o Lilja som assisterande

Kanske inte ett jätterfaret tränarteam men hade fan inte funnits någon som hade vågat fuska med detaljerna och det hade varit en enorm kravbild på spelarna.

Också då Chris som sportchef...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171114 kl 22:27

Higuita skrev:Vet att det inte kommer ske i nuläget men hade velat se följande i ledarstaben:

Hellkvist med Cam Abbott o Lilja som assisterande

Kanske inte ett jätterfaret tränarteam men hade fan inte funnits någon som hade vågat fuska med detaljerna och det hade varit en enorm kravbild på spelarna.

Också då Chris som sportchef...
Det hade känts surt att ha det manskapet i allsvenskan och gå miste om alla miljonerna :arg: Måtte de rädda säsongen.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171114 kl 22:27

HBG_Micke skrev:Mike, Henrik, ogilthorpe : Är det inte bättre tillhöra toppen i HA än att göra bort sig fullständigt i SHL..

Nej, absolut inte. SHL är alltid bättre

Återgå till "Matchtrådar"