171121 Rögle-Örebro

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Julgran

Re: 171121 Rögle-Örebro

Inläggav Julgran » 171121 kl 23:27

Varför ser Roger Hansson så ledsen ut på
presskonferensen? Det ser nästan ut som att han ska börja lipa. Men de har ju precis vunnit med 6-1!! Känner han på dig att hans dagar i båset är räknade eller att han inser sitt eget misslyckande? De fick ju aldrig ut detta spel av laget tidigare. Måste svida.

Var det någon som observerade dynamiken mellan Cam, Roger och Ross i båset under match? Hur såg det ut? Hur var kroppsspråket?
qp

Inläggav qp » 171121 kl 23:50

Tyckte det såg ut som Ross & Hansson tog sina roller på allvar, och med full respekt för Cam. Tror de närmast var lättade då de märkte hur beslutsamma Abbottarna är, att försöka vända detta i rätt riktning. En ren avlastning
psykiskt, för de förstnämnda, för att oket togs från deras axlar. Så tyckte jag att det såg ut iaf, Nya kvastar sopar..............
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171121 kl 23:59

qp skrev:Tyckte det såg ut som Ross & Hansson tog sina roller på allvar, och med full respekt för Cam. Tror de närmast var lättade då de märkte hur beslutsamma Abbottarna är, att försöka vända detta i rätt riktning. En ren avlastning
psykiskt, för de förstnämnda, för att oket togs från deras axlar. Så tyckte jag att det såg ut iaf, Nya kvastar sopar..............
Min uppfattning också.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171122 kl 07:52

qp skrev:Tyckte det såg ut som Ross & Hansson tog sina roller på allvar, och med full respekt för Cam. Tror de närmast var lättade då de märkte hur beslutsamma Abbottarna är, att försöka vända detta i rätt riktning. En ren avlastning

Jepp håller med. Vi behöver inte älta Hansson mer. Han är trogen och gör precis vad han blir tillsagd att göra. Jag är rätt säker på att det endast var en tillfällig lösning.

Klart han är lättad men fortfarande diplomatisk och väluppfostrad i sina uttalanden.
Användarvisningsbild
Mygel
Kontakt:

Inläggav Mygel » 171122 kl 08:20

Tänk vad lite mer press spel kan göra... Istället för att avvakta så satte man press över hela banan i tydlig Abbott-stil. Detta gav i slutändan att man vann fler närkamper och fick mer tid över till att bygga upp anfallen samt ställa upp i defensiven.

Nu kommer detta inte funka mot alla andra lag då risken är stor att man helt går bort sig om man pressar överallt, men det är helt klart ett bra sätt att utnyttja en svag trupp och få upp självförtroendet. Tror dock inte att detta typ av spel kommer att funka med vissa av våra spelare (läs Bibic) som är sämre på rören och att placera sig.

Ska bli oerhört intressant att se hur man tar sig annan nästa match som är oerhört mycket svårare.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171122 kl 12:13

Mygel skrev:Tänk vad lite mer press spel kan göra...

Tyckte man såg det tydligt vid 2-0 målet, där man kom i full fart med fyra man på led....bääm.
Givetvis kommer de kommande matcherna bli annorlunda än gårdagens. Tufft motstånd men egentligen spelar det ingen roll vem vi möter om vi ska vara med I leken, rada upp dem och
så tar vi en match i taget.

Gillade Cams uttalande efter matchen där han blev tillfrågad " could you even dream of this magnificent start?
- "Yeah, by all means. hockey doesn't have to be that complicated"
:-)

Återgå till "Matchtrådar"