24/11 Frölunda-Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Titanus88

24/11 Frölunda-Rögle

Inläggav Titanus88 » 171122 kl 00:34

Ny match om inte ens 48 timmar.
Känns som att dessa 2 stundande matcher kommer att visa huruvida vi verkligen har en "Abbotteffekt"

Vem av dom skadade spelarna är tillbaka? Widing?

Satan vad viktig match.
Vint här och man kan börja tro igen...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 24/11 Frölunda-Rögle

Inläggav GrönvitaMike » 171122 kl 02:14

Titanus88 skrev:Ny match om inte ens 48 timmar.
Känns som att dessa 2 stundande matcher kommer att visa huruvida vi verkligen har en "Abbotteffekt"

Satan vad viktig match.
Jag tycker inte att de kommande två matcherna avgör om det blir en "Abbott-effekt". Jag tar gärna en seger men det är ändå Frölunda och Djurgården borta och även om spelarna kämpar mer än tidigare så får de svårt att räcka till. Jag tror på en långsiktig Abbott-effekt där de får sätta sin egen prägel på laget. Det är fortfarande många brister i truppen och det tar tid att stabilisera och stärka upp manskapet. Frågan är om de hinner städa upp alla misstag som oduglingen lämnade bakom sig.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171122 kl 06:48

En gång är ingen gång. Mot Frölunda visar laget om det här är på riktigt.

Come on Rööögle
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171123 kl 01:45

Man är ju lite rädd för att det blir en "Brynäs" som efter att ha kickat Melin spöade SAIK för att sen i den hallelulja stämning som rådde få stryk mot oss hemma...

Men vilja slår klass heter det ju och jag tror attt många spelare vill visa att de inte är så dåliga som det har verkat under starten av säsongen. En del måste helt enkelt visa det för att få vara kvar.

Vill se ett fortsatt aggresivt Rögle, FHC har underpresterat så här i början men är i botten ett mycket bättre lag än Rögle men visst finns det chans till en mini-skräll.

Såg inte Örebro matchen på grund av usel internet uppkoppling på vischan i Kambodja med kvällens, för det är väl ikväll den 23/11 som man spelar mot Frölunda, tänker jag försöka se.

Abbott verkar ha fåt fart på jänkarna och även Aaltonen verkar förstått att det är allvar nu. Alen, Ludvig och Craig är assisterande kaptener men ingen är utsedd till C, förutsätter att det blir Widing när han är åter från skada. Tror det är bäst för Brithén också då han slipper det oket på sina axlar och kan koncentrera sig på att vara center.

Plockar Rögle 2 pinnar på denna borta turné är jag mer än nöjd!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 10:49

Jepp, han har fått fart på alla. Framför allt Lerg, han går inte att känna igen. Kastar sig raklång för att täcka skott, det kan jag inte minnas att jag har sett honom göra - någonsin. Rögle körde sönder Örebro och gör man många mål och har sån bålgeting inställning, så kan man leva med några försvarsmissar. Dock som de flesta påpekar, det blir inte lika lätt ikväll.Å andra sidan, man har inte så mycket att förlora, vi har redan nått botten, nu är det i alla fall en rolig hockey att titta på.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171123 kl 11:20

sinner skrev:Rögle körde sönder Örebro

Det var oerhört skönt och förlösande med en seger, särskilt med den typen av siffror. Gåshud med "Cam Abbott - Chris Abbott"-ramsan.
Jag kan ändå inte skriva under på beskrivningen att vi körde sönder Örebro. De var bitvis vassare än oss trots en uppryckning i arbetsinsats.
Vi ska inte glömma att två av målen var slumpmål, Lergs första och Williamssons. Pogge gör dessutom enligt mig en JÄTTEMATCH, står verkligen på huvudet.
Får se hur det ser ut ikväll.
Berra

Inläggav Berra » 171123 kl 12:37

Kör man på som förra matchen har man god chans på poäng. Frölunda borta är ett bra test. Tror faktiskt att det kan bli en skräll!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171123 kl 13:44

eleganten skrev:

Det var oerhört skönt och förlösande med en seger, särskilt med den typen av siffror. Gåshud med "Cam Abbott - Chris Abbott"-ramsan.
Jag kan ändå inte skriva under på beskrivningen att vi körde sönder Örebro. De var bitvis vassare än oss trots en uppryckning i arbetsinsats.
Vi ska inte glömma att två av målen var slumpmål, Lergs första och Williamssons. Pogge gör dessutom enligt mig en JÄTTEMATCH, står verkligen på huvudet.

Williamssons kan jag hålla med om men lergs 1a är väl ändå inget slumpmål. Perfekt skott på en täckt målvakt. Annars kan vi dömma ut 75% av alla mål i shl som slumpmål. :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171123 kl 14:44

Demon-Willaume skrev:Williamssons kan jag hålla med om men lergs 1a är väl ändå inget slumpmål. Perfekt skott på en täckt målvakt. Annars kan vi dömma ut 75% av alla mål i shl som slumpmål. :)
Vill minnas att pucken ändrade riktning och ställde målvakten.
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171123 kl 15:35

GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:Ny match om inte ens 48 timmar.

Satan vad viktig match.
Jag tycker inte att de kommande två matcherna avgör om det blir en "Abbott-effekt". Jag tar gärna en seger men det är ändå Frölunda och Djurgården borta och även om spelarna kämpar mer än tidigare så får de svårt att räcka till. Jag tror på en långsiktig Abbott-effekt där de får sätta sin egen prägel på laget. Det är fortfarande många brister i truppen och det tar tid att stabilisera och stärka upp manskapet. Frågan är om de hinner städa upp alla misstag som oduglingen lämnade bakom sig.

Det var mycket som var bättre mot Örebro - arbetsinsatsen, offerviljan, boxplay, målvaktsspelet, försvarsinsatsen. Även kompositionen av laget var- som jag ser det - bättre än tidigare - ny lagkaptén, Ryfors tillbaks i laget, Lerg-Conolly-Matson tillsammans. Fortsätter man så här lever Abbott-effekten för mig även om det skulle bli förlust i de kommande två svåra bortamatcherna. Sen tycker jag ändå att epitetet "oduglingen" om Eldebrink är att ta i och dessutom oförskämt.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 15:38

Tja, lag som åker mer skridsko och kämpar mer brukar ”ha tur”. Jag tar tre slumpmål om det så är studs mot någons bakdel före en snygg handledsskott alla dagar i veckan:)
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 15:44

Håller med dig hög standard angående Eldebrink. Riktigt lågvattenmärke, sånt borde stävjas här på forumet.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171123 kl 15:58

Demon-Willaume skrev:
eleganten skrev:

Williamssons kan jag hålla med om men lergs 1a är väl ändå inget slumpmål. Perfekt skott på en täckt målvakt. Annars kan vi dömma ut 75% av alla mål i shl som slumpmål. :)

Slumpmål kanske var ett hårt ordval. Jag tänkte på att han är på väg ur vinkel och Örebro har fyra spelare med hem, i många fall hade det blivit skott utanför och pucken ut ur offensiv zon. Det liknade Rensfeldts ribbskott lite tidigare i perioden. Man tar sig in och tar ett snabbt skott från en vinkel som inte är optimal och det finns ingen framför mål som skymmer/tar returer. Lerg har gjort samma sak en massa gånger under säsongen då det inte blivit något av läget över huvud taget. När jag ser om reprisen har jag svårt att hitta linjer i det som man kan bygga ett grundspel på.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171123 kl 15:59

Med oduglingen syftade jag på Masken, och ja...han dög ju inte ;-)
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171123 kl 16:06

sinner skrev:Tja, lag som åker mer skridsko och kämpar mer brukar ”ha tur”. Jag tar tre slumpmål om det så är studs mot någons bakdel före en snygg handledsskott alla dagar i veckan:)

Så är det ju givetvis. Jag är bara lite luttrad från vår vinst-radda inledningsvis på säsongen. Då såg det också lite bättre ut med kämpandet och vi fick enkla mål.
När flytet vände så fanns det inget grundspel att falla tillbaka på.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 16:19

Sant, nu får vi hoppas att man får ett grundspel att luta sig mot.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171123 kl 17:21

Den enda förändringen är att Widing går in och Melvin Karlsson ut. Widing ihop med Ryfors och Sylwander.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171123 kl 18:41

Klart man inte kan förändra ett grundspel på tre träningar och slå bort all skit på några veckor. Men på ren energi kan man säkert ta några skalper till. Långsiktigt håller jag med, måste byggas en solid grund.

Synd att inte Melker fick fortsatt förtroende, hade varit nyttigt att fortsätta bygga i medvind.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171123 kl 18:51

ogilthorpe skrev:Klart man inte kan förändra ett grundspel på tre träningar och slå bort all skit på några veckor. Men på ren energi kan man säkert ta några skalper till. Långsiktigt håller jag med, måste byggas en solid grund.

Synd att inte Melker fick fortsatt förtroende, hade varit nyttigt att fortsätta bygga i medvind.

Melker kunde spelat istället för nr 23
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171123 kl 19:23

Pogge för helvete.
Synd efter den stabila starten.
& Fairchild....
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 19:25

Synd, Pogge tar såna vanligtvis, har inte pucken ändrat riktningen på nåt vis? Sen var Fairchild rätt passiv där.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171123 kl 19:31

Fairchilds mål. Enig. Sen tar idioten årets mest onödiga utvisning och 0-2.
Båda mål hans fel solklart.
Hoppas han nu förpassas till läktaren. Vår sämsta back i år tillsammans med Almen. Åkande katastrof.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 19:38

Titanus88 skrev:Fairchilds mål. Enig. Sen tar idioten årets mest onödiga utvisning och 0-2.
Båda mål hans fel solklart.
Hoppas han nu förpassas till läktaren. Vår sämsta back i år tillsammans med Almen. Åkande katastrof.

Förstår dig, men låt oss hålla en högre nivå på kommentarerna här.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171123 kl 19:41

Ärligt talat så tycker jag inte att vi är så dåliga, hyfsat fram till första målet.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171123 kl 19:42

Lite svårt när det finns instanser i vårt lag som inte genom sin okunskap sänker oss utan man tar utvisningar för att man är loj, orkar inte.
Det gör mig besviken då jag indirekt betalar hans lön.
Hans inställning är bedrövlig och destruktiv.

Rögle gör det bra ikväll.
Undantaget är spelaren ovan nämnd..
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171123 kl 19:43

Pucken ser ut att vobbla lite men känns som ett billigt mål och på tal om billigt, utvisningarna känns extremt billiga, domaren bara väntade på att dra upp armen vid Cades utvisning.

Tungt och synd på en bra förstaperiod. En ny prövning för moralen!

5 har enorma problem att hänga med när tempot skruvas upp. 28 kan omöjligt falla Abbott i smaken, slarvig och loj. 27 har spelat upp sig däremot.

Jänkarkedjan piggast hittills. 34 ser också riktigt pigg och stark ut! Hade Rens haft avslut som Lasch så... Så bra som Lasch är för Frölunda skulle JMA varit för oss - sjukt bra den alltså

Kom igen
henkus78

Inläggav henkus78 » 171123 kl 19:45

Jag tycker också att Rögle spelar helt okej. Det är inte ett rättvist resultat. Frölunda har flyt och sen är det en onödig utvisning att ta såklart. Målen ser inte otagbara ut heller. Förmodligen tar den på Fairchild och ställer Pogge, det andra skottet kunde han lika bra räddat med lite tur. När vi vänder
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171123 kl 19:49

Såg helt okej ut tills 1-0, med lite tur hade det varit Rögle som tagit ledningen. Sen som några påpekat så ser 1-0 ut som lojt arbete av 28 och ett tveksamt ingripande av Pogge och 2-0 efter en idiotisk utvisning av 28.

Ska bli intressant att se vad Abbott gör, bänkas 28? Hur kommer Rögle i andra?

Det går att vända detta, så jävla bra är inte Frölunda.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171123 kl 19:55

28 som sagt...

Svårt att vinna då.
henkus78

Inläggav henkus78 » 171123 kl 19:56

Pogge ska han släppa det tredje målet? Det är ett hårt och distinkt skott men jag tycker han borde hålla den stolpen.

Återgå till "Matchtrådar"