171202 Rögle - Skellefteå

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 171202 Rögle - Skellefteå

Inläggav GrönvitaMike » 171202 kl 19:49

Äckligt ineffektivt framåt idag.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171202 kl 19:53

27, jag orkar inte.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171202 kl 19:54

Tack Williamsson. Tack BP.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171202 kl 19:55

Hur många poäng har 27 kostat laget under säsongen? Herrejävlar, omöjligt att vinna med spelare som alltid sätter laget i skiten
Flood

Inläggav Flood » 171202 kl 19:55

Herregud!
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171202 kl 19:56

Riktigt tungt, det här förtjänar vi verkligen inte. Helt och håller Williamssons fel. Helvete!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171202 kl 19:57

Fan, en match som vi egentligen ägt hela tiden...

Hoppas nu på lite effektivitet i PP så att de kan kvitteras!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171202 kl 19:58

Jesper och Kruse. Fuck off. Oduglingar
henkus78

Inläggav henkus78 » 171202 kl 19:58

Sedvanliga efterblivna BP. Forwards står stilla och viftar på klubborna bara. De får så mycket is och tid på sig så det är omöjligt att inte göra mål då. Synd att vi ska släppa in 4 skitmål varje match för vi är det klart bättre laget.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171202 kl 20:05

Förlusten till trots så är det en gedigen insats och en bra match från vår sida. Vi kör över Skellefteå, och med tanke på hur det såg ut sist vi mötte de så känns det nästan som ett overkligt faktum. Lucas är riktigt bra, honom hämtade vi tillbaka vid precis rätt tillfälle! Lerg är tillbaka i gamla kreativa och vassa spår och flera spelare uppträder mycket bättre än för bara några veckor sedan.

Vi kommer fortsätta förlora så länge truppen är så här defensivt svag - men jag kan inte tänka mig att vi förlorar ett kval så länge vi kan upprätta ett så här pass bra spel.

Surt med torsk, men ändå flera steg åt rätt håll. Många lag kommer få det svettigt i Lindab under säsongen.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171202 kl 20:07

Jävla skit!! Hedersam förlust. Grymt bra insats.

Men alltså, in med vilken junior som helst istället för backen längst ner på skalan, har bjudit på tillräckligt nu.
noojd

Inläggav noojd » 171202 kl 20:07

Tyvärr riktigt svagt ledarskap av abbot att inte bänka Williamsson. Vilken junior som helst gör det bättre än JW. Och tänk om vi hade haft en så bra målvakt som Lindvall! Men, vi borde ju för fasen gjort minst fyra mål till om vi haft lite kvalitet i avsluten.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171202 kl 20:08

Bra anfallsspel överlag. Youds = klockren värvning. Vi behöver 1-2 till backar som honom av SHL-kvalité.
Kruse darrig, förmodligen backup framöver efter den insatsen. Med lite hetare målvakt hade vi vunnit idag.
Lerg är inte att känna igen, vilken gigant.
Lucas fantastisk, behåll. Trodde aldrig han skulle dominera såhär. Han behöver spela med hetare medspelare som är beredda när mackorna kommer.
BP fortfarande passivt och dåligt, måste rättas till.
Surt att inte få poäng idag samtidigt som Mora vinner.
Spunk

Inläggav Spunk » 171202 kl 20:10

Stort steg framåt ändå... vi fans gillar olika. Jag älskar killar som jobbar arslet av sig varje match så därför gläds jag över Sylle och Sandin. Lucas bra och är en injektion...
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 171202 kl 20:14

GrönvitaMike skrev:Pogge passar bättre mot ett lag som SAIK. Kruse släpper returer på allt. Han släppte väl in 7 mål mot SAIK senast och är inte bra idag tyvärr.

Håller med. Lek med tanken att vi bytt målvakt med SAIK. Kruse släppte faktiskt - bokstavligt talat - returer på allt. Som det såg ut ikväll -och mycket var bra - kan vårt dåliga målvaktsspel bli avgörande.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171202 kl 20:17

Ja, håller med, tre bitar kvar att fila på: målvaktsfrågan, backbehovet och BP.
Henrik

Inläggav Henrik » 171202 kl 20:23

eleganten skrev:Bra anfallsspel överlag. Youds = klockren värvning. Vi behöver 1-2 till backar som honom av SHL-kvalité.
Kruse darrig, förmodligen backup framöver efter den insatsen. Med lite hetare målvakt hade vi vunnit idag.
Lerg är inte att känna igen, vilken gigant.
Lucas fantastisk, behåll. Trodde aldrig han skulle dominera såhär. Han behöver spela med hetare medspelare som är beredda när mackorna kommer.
BP fortfarande passivt och dåligt, måste rättas till.
Surt att inte få poäng idag samtidigt som Mora vinner.

Såg bara sista 1,5 perioden men blev riktigt glad, trots inneffektivt RBK, brutalt effektiva Lindström o co...
Det är kul med Rögle nu.
Fortsätter de spela så här, Pogge börjar likna Lindbäck litegrann och man får in 1-2 backar så tror jag faktiskt Mora får väldigt svårt att hålla undan i 52 omgångar, de två återstående mötena med dem blir sannolikt mycket avgörande.
Blir förvånad om vi inte kör om KHK.
Blir det ändå kval så har vi mycket goda chanser att klara det.
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 171202 kl 20:33

Så jävla retligt...rögle äger ju hela tillställningen....när det väger lite i 3:e ska JW tvunget sluta åka och dra i motståndaren likt en pensionär på REA.......
Och löken på moset alla RBK jagar tar fan poäng....uppförsbacken känns hiskelig......men det blir väl bättre!!!!!!!!!!!!!!!
henkus78

Inläggav henkus78 » 171202 kl 20:35

Kruse lever främst på tur när han räddar. Han får den på sig också blir det retur. Om jag får välja så är Pogge klart bättre även fast han inte heller varit så vass. Men 2 mål kommer idag pga av efterblivna BP. Tycker det är konstigt inte Cam har rättat till det att de ska pressa spelarna i den spelformen. JW är ett sorgebarn i sig. De måste ju spela honom för vi har knappt några backar och junioren Jonsson håller inte på denna nivån.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 171202 kl 20:47

+Sett över hela matchen så var Rögle bättre lag
+Elvenes riktigt bra och passar ihop med Brithén
+Sylle gjorde mål - äntligen, nu får vi hoppas på fler
+Youds en tillgång offensivt
+Alen har höjt sig flera snäpp
+Aaltonen var på spelhumör idag
+Sandin visar hjärta

- Helt klart boxplay, det tar tid att förändra
-PP måste bli bättre
-Tyvärr så känns Kruse inte trygg alls, flaxar som satan. Pogge ska stå och vi får hoppas att Kolppanen blir frisk snart.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 171202 kl 21:29

Säsongens bästa spelmässiga insats. Bara målen som saknas och skärpan där bak. Svårt att vinna matcher när man bjuder motståndarna på 4 mål. Jag hoppas att det här var JW sista match i Rögletröjan någonsin. Förstörde på egen hand mot Brynäs. Idag styr han pucken framför mål som leder till 3-3 och drar på sig en korkad utv i slutet som avgör matchen. Kruse är inte bra och mogen nog att stå i SHL, så jag hoppas att de slutar lalla runt och utser Pogge som klar etta.

Boxplay är ett sorgebarn och betyder numera ett automatiskt mål i röven. Spelarna står stilla och petar lite med klubban. Cam har styrt upp det mesta utifrån förutsättningarna förutom just BP. Man gjorde sin bästa insats i BP mot Örebro när man var aggressiva och rensade femtioelva gånger och fick stående applåder av publiken. Efter det har man spelat äckligt passivt precis som tidigare med Eldebrink. Är det Ross & Hansson som fortsätter envisas med den dumma taktiken? Alla lag i SHL pressar utom vi.

Cam hyllar Lucas och jag är nu helt övertygad om att han stannar. Tjänstefel annars. Han sticker ut även på SHL-nivå och gör lagkamraterna bättre. Idag gör han allt bra förutom att leta passningar i tid och otid. Hade inte skadat att skjuta någon gång för skottlägen hade han. Sen är det uppenbart att han behöver en målskytt som Hedberg jämte sig och inte en trubbig Widing, som blev frispelad av Lucas och missade öppet mål, 4-2 där hade ev dödat matchen.

Som Ogilthorpe säger, Rögle kommer inte att lyfta med de här backarna och Mora blir nog för svåra att jaga ikapp. Hade vi fått 2 nya backar imorgon så hade jag kanske trott på det, men det lär ta ett tag och då är det förmodligen för sent. Det är upp till Chris att fixa hålen på backsidan.

Jag kommer att tagga ner och troligen inte skriva och analysera på ett tag. Problemen i matcherna är återkommande och jag har tröttnat på att samma individer sabbar match efter match.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171203 kl 03:16

Skjuter man 39 skott ska det bli mer än 3 mål och samtidigt om man får 20 skott mot sig så ska inte 4 gå in.

Förutsätter att Pogge får chansen mot HV och att man gnuggar BP i veckan som kommer.

Vi behöver 1 back av hög kvalite till förusatt att Gagne snart är med och att vi satsar på Pogge som förstaspade.

Men det var jävligt kul att se Rögle igår, det är sådant här spel vi vill se. Nu gäller det bara att få ordning på bortaspelet också sen tror jag nog vi kan klättra-förhoppningsvis bort från kvalplatserna.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171203 kl 07:50

Jag håller med om att pogge känns som given 1a men det är rätt kul att läsa kommentarer efter varje match. Folk vill hela tiden ha den som inte stått. Typisk indikation på att vi har en dålig målvaktsbesättning. Viktigaste positionen i ett lag. Jag har inga som helst förhoppningar på finnen. Maskens fingertoppskänsla ger jag inte ett ruttet lingon för.

Synd på färlust när laget radar upp det bästa spelet i mannaminne. Gagne och en back till är ett måste. Lucas riktigt bra men nr 20 är inte redo för shl. Försöker gång på gång med pojklagsfinten och det är mest pinsamt för honom. Kan inte någon berätta för honom.

Transatlanterna spelar som i trans. Janske lite för mycket snajs. Aaltonen täcker skott med huvudet och är ofta först hem i försvarsarbetet. Rensfelt såg bättre ut och Brittan var riktigt bra.

Jag blir såklart besviken över noll poäng men fortsätter vi såhär går det vägen. Synd bara att bottenkonkurrenterna fortsätter att plocka poäng. Lite till och det blir försnkrat kvalläge. Spelar dom så här kan inget ha lag ha en chans.
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 171203 kl 09:22

Det positiva är att om Lerg spelar såhär så kommer han skrämma upp allsvenskt motstånd på läktarna.
Med Eldebrinks spelsystem åkte han runt i mörkret och såg vilsen ut tills han emellanåt sopade in ett mål.
Så som Lerg såg ut igår har han inte sett ut en enda match sedan han kom. Dominant, vinner puck, snurrar i anfallszon.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171203 kl 12:31

Flying Farang skrev:Skjuter man 39 skott ska det bli mer än 3 mål och samtidigt om man får 20 skott mot sig så ska inte 4 gå in. Förutsätter att Pogge får chansen mot HV och att man gnuggar BP i veckan som kommer.
Vi behöver 1 back av hög kvalite till förusatt att Gagne snart är med och att vi satsar på Pogge som förstaspade.

Problemet på målvaktssidan är väl att man inte tar ställning från tränarstaben, i min bok är Pogge solklar etta, framför allt mot de "bättre" lagen. Men matchningen har varit raka motsatsen, Pogge mot sämre och Kruse mot bättre. Kruse hävdar jag fortsatt är en märklig värvning till ett bottenlag, kan bli bra men är för flaxig och släpper för mycket returer. Jag förväntar mig att man från och med gör Pogge till uttalad förstaspade. Han har inte briljerat på sistone men har samtidigt fått otacksamma uppgifter med stora försvarsmissar och felstudsar.

Ja, man behöver få in en back till oavsett hur det går i Gagne-gate. Är han också off behövs det två.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171203 kl 12:37

Demon-Willaume skrev: nr 20 är inte redo för shl. Försöker gång på gång med pojklagsfinten och det är mest pinsamt för honom. Kan inte någon berätta för honom.
Transatlanterna spelar som i trans. Janske lite för mycket snajs. Aaltonen täcker skott med huvudet och är ofta först hem i försvarsarbetet. Rensfelt såg bättre ut och Brittan var riktigt bra.

Ja vilken enorm skillnad på 52 och 20. From kan säkert bli riktigt bra, men tycker fortsatt han fuskar för mycket och mest tycker det är roligt att dra egna finter. Tycker han är jäkligt svårplacerad i kedjorna. Skulle kanske må bra av en utlåning till OIK...

Lucas HELT enorm.

Personligen tycker jag inte Rensfeldt passar in i Abbottarnas tempohockey, för slö och åker mest och petar med klubban. Men visst, en nyans bättre igår.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171203 kl 12:40

eleganten skrev:Det positiva är att om Lerg spelar såhär så kommer han skrämma upp allsvenskt motstånd på läktarna.
Med Eldebrinks spelsystem åkte han runt i mörkret och såg vilsen ut tills han emellanåt sopade in ett mål.
Så som Lerg såg ut igår har han inte sett ut en enda match sedan han kom. Dominant, vinner puck, snurrar i anfallszon.

Håller med om Lerg - en HELT annan spelare på alla sätt! Kroppsspråk, kamp, skills, attityd. Precis det man förväntar sig av en jänkarforward. Det får mig att undra om man överhuvudtaget har pratat engelska med importerna eller bara ritat på en tavla och mumlat tidigare ;-)

Lucas och Ted hade behövt en sådan avslutare och även Juha-Matti. Känns som det generellt sätt saknas 1-2 avslutare.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171203 kl 12:47

Inte ofta man hör Bert Robertsson hylla ett motståndarlag på det sättet. Bara att plocka med sig.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171203 kl 15:16

ogilthorpe skrev:
Demon-Willaume skrev: nr 20 är inte redo för shl. Försöker gång på gång med pojklagsfinten och det är mest pinsamt för honom. Kan inte någon berätta för honom.

Ja vilken enorm skillnad på 52 och 20. From kan säkert bli riktigt bra, men tycker fortsatt han fuskar för mycket och mest tycker det är roligt att dra egna finter. Tycker han är jäkligt svårplacerad i kedjorna. Skulle kanske må bra av en utlåning till OIK...

Lucas HELT enorm.

Personligen tycker jag inte Rensfeldt passar in i Abbottarnas tempohockey, för slö och åker mest och petar med klubban. Men visst, en nyans bättre igår.

Spot on
qp

Inläggav qp » 171203 kl 18:21

Kruse kontra Pogge är svårlöst tycker jag, Kruse är verkligen på direkt och står nästan och hoppar på sin post, släpper tyvärr många returer men är ofta "i vägen" för skotten i alla fall. Pogge är nästan för cool och lite nonchalant och verkar lite "off" då och då, men bra med klubban och plocken. Svårt val för Cam måste jag säga. Finnen jobbar väl bara av tiden och tar väl köksvägen så småningom.

Återgå till "Matchtrådar"