171226 Rögle - Linköping

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
sinner

Re: 171226 Rögle - Linköping

Inläggav sinner » 171226 kl 18:59

Fan vad tungt det känns nu. Man var på hugget idag och nu har man kommit hem deppig(som vanligt nuförtiden). De vårdar inte pucken, skapar inte mycket framåt. Cam kommer nog att ha händerna fulla med att få killarna att kriga för varandra. Kvalserien blir det, frågan är hur man ska lyckas att spela ihop laget. Att snacka skit om enskilda spelare är ganska värdelöst nu. Att Almen inte var problemet visste jag redan och han glänste idag, både med tacklingar och ett mål?! Gött att han ändå visade respekt och inte jublade, som vissa andra som har lämnat oss.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171226 kl 19:17

Har någon koll på hur många matcher som spelats sedan Eldebrink lämnade och hur många poäng som tickat in?
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171226 kl 19:35

sinner skrev:Fan vad tungt det känns nu. Man var på hugget idag och nu har man kommit hem deppig(som vanligt nuförtiden). De vårdar inte pucken, skapar inte mycket framåt. Cam kommer nog att ha händerna fulla med att få killarna att kriga för varandra. Kvalserien blir det, frågan är hur man ska lyckas att spela ihop laget. Att snacka skit om enskilda spelare är ganska värdelöst nu. Att Almen inte var problemet visste jag redan och han glänste idag, både med tacklingar och ett mål?! Gött att han ändå visade respekt och inte jublade, som vissa andra som har lämnat oss.

Håller med, all respekt till Almen för sitt sätt att ta sig an denna match. Stort credd till fansen också som hyllade honom trots att han som GVM hade sagt återigen sett till att RBK förlorade... Se så bra det fungerar om man låter Almen spela sitt spel och inte något påtvingat offensivt jox.

Ross och Hansson, det är lite väl mycket gamnacke hos de två? Hoppas Cam är fit for fight till SAIK borta. Det finns många som inte gör skäl för sin lön eller position i RBK idag, jag är säker på att Chris och Cam redan nu vet vilka som ska dumpas efter säsongen men just nu handlar det om att förbereda laget inför kvalet.

Stör mig som fan på raset i slutet av andra, där och då tappar vi chansen till poäng. Vi bränner på tok för mycket chanser. Boxplay såg däremot bättre ut idag, trots det insläppta. Med lite skärpa hade vi gjort minst två SH mål idag.

Pogge... Idag var han mänsklig igen. Vi behöver en målvakt som står på huvudet för att vi ska ha någon chans på poäng, kanske dags att vädra Kolppannen mot SAIK?

Kul för Lucas med målet, tyckte kedjan med 90-52-34 såg bra ut, även 50-8-15 hade sina stunder. Tansatlantkedjan verkar kört fast lite, kanske dags för ett byte där och in med 14 istället för 12?
Användarvisningsbild
Ramones

Inläggav Ramones » 171226 kl 19:36

Nä nu ska jag heja på Timothy
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 171226 kl 19:50

Ramones skrev:
captain skrev:Varför ger vi upp?

Det oroar mig.

Vilka ger upp vi gnällspikar på forumet eller pågarna på isen?

Tyckte vi gav upp i matchen.

Fansen ger aldrig upp. Bra kämpat på läktaren.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171226 kl 19:53

Tycker fortfarande att man måste kräva mer från en leading line, i varje match. Man gör det stundtals bra men sällan över en hel match och Teds hjärnsläpp när vi äntligen får chansen i fem mot tre säger mkt.

jänkarkedjan tycka ha kört slut på bensin och jag tycker det är påfallande ofta som man fastnar eller lyfts bort, känns små. Lerg den som ändå lyser skarpast.

PP verkar man helt ha tappat.

Loosermentaliteten svår att tvätta bort, känns som man slutar tro på det redan vid 1-2.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171226 kl 19:57

Demon-Willaume skrev:Har någon koll på hur många matcher som spelats sedan Eldebrink lämnade och hur många poäng som tickat in?

Ja.

5 November fick han lämna.

Vi har spelat 14 matcher sedan dess. Av dessa har vi vunnit endast 3. Mot Frölunda, HV 71 och den magiska matchen mot Örebro hemma.
Sedan bröderna Abbot kom har vi spelat 11 matcher och vunnit 3.

Dystra siffror både och.

För övrigt, dags för Ville att stå i målet och låta Sylwander vila.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 171226 kl 21:25

defensiven ser mycket bättre ut nu, det är dax att slipa till offensiven.
Hade vi haft ett PP som fungerat så hade vi inte stått här med 3 raka förluster. vi har 2-1 or och 3-2 or och måste börja göra mål. det är oroväckande hur svårt vi har för att komma in i zone och att styra upp spelet samt att komma till skott från blå. att gång på gång slå den på första täckande spelare är inte okej. det är för lite direktskott och idag så håller inte det, mycket möjligt att Eldebring trodde detta bara man skymmer målvakten. Måste säga att Sen Cam kom in har defensiven blivit bra. men nu måste den offensiva spetsen leverera! Ted är jag inte speciellt imponerad av än, han känns lite väl opålitlig i sin insats för dem roll han ska ha. Danne MÅSTE lära sig avslut nu, det är få spelare som har så många frilägen som den pojken, lär grabben dribbla.

två tankar, vem får "C":et?..

och tror någon att Hansson sitter säkert nu. kände att det var lite tillbaka till Ross/ hansson tiden innan Cam i insatsen idag, tydligen så fungerar det inte när de två är där under match.

Återgå till "Matchtrådar"