171230 Rögle-HV71

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Re: 171230 Rögle-HV71

Inläggav ogilthorpe » 171230 kl 21:09

Håller med! JW har blivit bättre och gör det bra idag. Men helt ärligt, han har fått 783 000 chanser så det vore väl själve fan om han inte tog sig någon gång :-)

Ville K, så bra så jävla bra! och på det så bjuder han på show efter matchen, redan en stor favorit!

Janne! fan grym, inte snabb men stark som en jäkla björn och passningssäker och lugn.

Collberg, alltså, det får räcka med chanser nu i PP. Får ingenting uträttat!

Hedberg, det är något som inte klickar där. Han är tokmycket bättre än detta men i PP idag är han inget vidare. Tycker han ska s
sättas upp för för direktskott som man gör med Lerg, inte leka playmaker.

Ingen hemlis att jag gillar Ryfors, tycker man skulle testat hans kreativitet i PP.

Connolly betydligt bättre idag!

Kul att se Younan tillbaka
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171230 kl 21:47

Obs detta är ett svar om khk. Citerade inte då jag trodde det skulle hamna efter. Har inget med rögle att göra.

Så många gånger dom varit totalt utspelade i 1 och en halv period och sen sätter 3 mål på sina 4 första skott. Jag tycker dom har mycket tur men håller med om att dom inte är dåliga.
Senast redigerad av Demon-Willaume 171230 kl 23:24, redigerad totalt 1 gång.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171230 kl 21:53

Har inte sett en sekund idag men verkar det gått bra som tur väl va. :-)

Bara nu inte alla tror att allt o alla är världsmästare.....
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 171230 kl 22:17

Håller också med om att både KHK o Mora haft mycket flyt medans RBK haft det motsatta. Sen är varken Mora eller KHK lättspelade lag och dom kommer fortsätta ta sina poäng. Det är upp till RBK nu att omsätta det spelmässiga lyftet sedan abbots entre till poäng. Hade man hållt i mot MIF, FHC och SAIk hade vi faktiskt varit förbi. Men vinner vi hälften av resterande så tror jag det kommer räcka, inte lätt men inte omöjligt, o givetvis väldigt viktiga matcher mot övriga i botten.
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 171230 kl 22:27

Titanus88 - jag hoppas verkligen du har på fötterna innan du går ut med dessa rykten. Allt tyder på att Gagne är på väg tillbaka från en hjärnskakning och därmed att de rykten du tidigare spridit här inte varit sanna. Spridning av rykten speciellt av negativ karaktär hjälper inte laget överhuvudtaget. Sen hoppas jag samtidigt att du har fel och att Gagne snart är åter och att läget med Aaltonen inte är så illa.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 171230 kl 22:43

Puuuh, känns så jävla skönt!

Kolppanen visar just nu en med Rögle mått mätt en oerhört hög nivå och ett lugn vi inte sett på länge - hoppas det inte är en Pogge variant där han tokdominerar de första 4-5 matcherna för att sen falla tillbaka. Men med Kolppanen och Pogge så finns det inget HA lag som har en suck gentemot den målvaktsbesättningen.

Schira och Jalasvaara, där har vi ett första backpar.

Men det är de evigt bespottade Alen Bibic och Jesper Williamsson som lyft mest, trodde inte att de hade de nivåerna i sig. Hoppas på en fortsatt leverans på samma nivå.

En annan jag vill lyfta fram och som faktiskt numera gör att jag förstår varför han varit kapten i många av sina lag är Bryan Lerg. Den som hållt högst och jämnast nivå efter Abbotts inträde och sliter numera som ett djur, täcker skott, gör mål peppar sin unga omgivning till stordåd, Lucas och Simon alltså, och agerar som en härförare för laget. En numera klar kandidat till att få C på bröstet.

Perfetto verkar också var en smart center som funkar i olika omgivningar och alltid presterar trots att han hamnat i tombolan vad gäller spelkamrater.

Jag är oerhört glad för att många av de tidigare utdömda värvningarna/förlängningarna nu verkar lyfta. Masken hade kanske ett halvhyfsat öga ändå...

Får vi tillbaka Gagné så ser jag inte just nu något behov av att värva någon back. Bättre att satsa på en sniper om Aaltonen är bort resten av säsongen och Hedberg drömmer om guld med SAIK så bör vi släppa honom också.

Nu klipper vi Djyrgården av bara farten också!
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171230 kl 22:53

GrönVit4life skrev:Titanus88 - jag hoppas verkligen du har på fötterna innan du går ut med dessa rykten. Allt tyder på att Gagne är på väg tillbaka från en hjärnskakning och därmed att de rykten du tidigare spridit här inte varit sanna. Spridning av rykten speciellt av negativ karaktär hjälper inte laget överhuvudtaget. Sen hoppas jag samtidigt att du har fel och att Gagne snart är åter och att läget med Aaltonen inte är så illa.

Juhamatti är enligt mig vår bästa spelare. Har öst beröm över honom. Han är borta januari ut MINST.
Jag kan liksom inte ljuga för att vissa av er ska må bättre.

Gällande Gagné.
Jag har tom sett bilder nu ifrån kvällen ifråga.
Han har INTE hjärnskakning. Inte heller haft det.
Ni tror inte klubben hade sagt att han har en hjärskakning om han nu hade haft det haha?!
Varför i helvete skulle dom mörka det?!
GrönVit4life

Inläggav GrönVit4life » 171230 kl 23:01

Håller med dig om att Juhamatti skulle kunna vara lagets bästa spelare. Han har inte varit dålig men han kan bättre.

Ang Gagne har man väl visst sagt att det är en hjärnskakning? Och om det vore sant med utekvällen med mera så vore det väl skäl nog att riva avtalet utan konsekvens för klubben. Jag tycker det känns långsökt han tränar med laget och Cam säger att han är på väg tillbaka. Säger inte att du har fel men jag kan inte riktigt få ihop det?
MRG

Inläggav MRG » 171230 kl 23:14

Titanus88 skrev:
GrönVit4life skrev:Titanus88 - jag hoppas verkligen du har på fötterna innan du går ut med dessa rykten. Allt tyder på att Gagne är på väg tillbaka från en hjärnskakning och därmed att de rykten du tidigare spridit här inte varit sanna. Spridning av rykten speciellt av negativ karaktär hjälper inte laget överhuvudtaget. Sen hoppas jag samtidigt att du har fel och att Gagne snart är åter och att läget med Aaltonen inte är så illa.

Juhamatti är enligt mig vår bästa spelare. Har öst beröm över honom. Han är borta januari ut MINST.
Jag kan liksom inte ljuga för att vissa av er ska må bättre.

Gällande Gagné.
Ni tror inte klubben hade sagt att han har en hjärskakning om han nu hade haft det haha?!

Nu har ju både HD och Rögle gått ut med att han har hjärnskakning tidigare, så jag förstår inte varför du säger att de inte gjort det?
Möjligt att han flippat ut också, kanske han fick hjärnskakningen då?Oavsett vilket så är allt detta med hjärnskakningar jävligt märkligt. Luleå har varit hemliga med Cehlin också, fattar inte detta hemlighetsmakeri om hjärnskakningar.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... kort-lulea
Tycker alla lag ska köra med öppna kort om så är fallet, det är ju för fan människor det handlar om. Inte robotar.
Tänk om man resonerat likadant inom boxning och MMA, rena idiotin.

Många skandaler som mörkas inom många lag, det är bara att konstatera.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171230 kl 23:32

Titanus88 skrev:
GrönVit4life skrev:Gällande Gagné.

Här och nu är det helt oväsentligt och jag fattar inte varför du drar upp det igen. Njut av segern och allt positivt istället
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 171230 kl 23:35

Lite tanke bara. Mora har en match mindre spelad och khk tog 2 pinnar ikväll. Det är rent teoretiskt på mora men faktum på khk. Vi är 8 resp 10p efter om mora vinner sin släpmatch. Fortsätter vi med att förlora 3 av 4 matcher blir det nog rätt tungt. Däremot så ser det mycket bättre ut nu rent spelmässigt så man har förhoppning om att lite mer poäng trillar in. Jag tror avgörandet kommer i just de matcherna när vi möter våra bottenkonkurrenter.

Vad vi ser rent spelmässigt är så enkelt som att spelarna åker mer skridskor. Det kan man när man tränar som man ska och inte lallar runt. Därför har många spelare höjt sig.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171231 kl 00:53

Chris är forrfarande i Buffalo va?
Har en känsla om att han inte kommer att komma hem tomhämt ;-) ;-)
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171231 kl 01:23

För övrigt så har Rögle gått ut med att Gagne har en hjärnskakning, att påstå något annat är direkt felaktigt. När skadorna i laget kom på tal i en videointervju på officiella så svara vår gode sportchef något i stil med ”angående Gagne så måst vi ta död på rykten kring honom, han har hjärnskakningssympton efter att ha fått en smäll”. Inte ordagrant förstås, men åt det hållet löd svaret.

Om Gagne varit ute och dragit linor och knullat vet inte jag, men det stämmer inte att Rögle inte gått ut med information. Däremot dröjde det, vilket är väldigt märkligt..
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 171231 kl 01:30

Fidelis.
Okej.
Jag ska släppa Gagnéstoryn en gång för alla & jag vill verkligen se han i Rögle igen.
MEN.
Kolla vilket datum han gjorde sin sista match i Rögle (16 november). Första uttalandet om hans skada kom låååångt efter. Men ännu mer beklämmande är faktumet att jag frågade vilken match han drog på sig hjärnskakningen, det ville en i Rögle inte berätta. Den officiella storyn är ju att han fick hjärnskaknikgen i samband med en match i oktober.
Skitsamma jag orkar inte upprepa migm ser honom som den andra/tredje bästa backen vid sidan av Schira men killen hade en karatefylla oberoende av det.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 171231 kl 10:28

Kruse lånas ut till SSK, bra!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 171231 kl 13:08

Ja, de var bra och väntat.

Jag undrar dock om han kommer att övertyga i SSK.
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 171231 kl 14:41

Titanus88, helt enig med dig. Rögle vore varit öppna på en gång och omständigheterna kring Gagnes skada göra saken än konstigare. Om jag får spekulera i en anledning till att mörka så skulle det väl vara att Rögle lät honom spela med hjärnskakningssympton och när det förvärrade skadan så mörkade man det för att undgå kritik. Som sagt, rent spekulativt, men jag förstår inte annars varför man inte lagt korten på borden på en gång.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 171231 kl 16:49

Zzzzz
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180101 kl 16:11

Tuborg skrev:Ja, de var bra och väntat.

Jag undrar dock om han kommer att övertyga i SSK.

Jag hoppas verkligen det. Det verkar vara en bra kille, som var bra i allsvenskan. Lite grön för SHL kanske, men vårt spel i de matcherna han stod i mål var under all kritik.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180101 kl 18:06

Klart man hoppas att det går bra. Det gör man gällande alla förutom de värsta svinen.

Men har svårt att se potentialen faktiskt. Han känns som en sämre kopia av Gistedt o han lyckades inte övertyga något vidare...

Återgå till "Matchtrådar"