180104 Färjestad - Rögle

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Flood

Re: 180104 Färjestad - Rögle

Inläggav Flood » 180104 kl 20:36

Trots att vi blivit bättre och bättre den senaste tiden tror jag fortfarande att vi är ligans sämsta lag, vilket är ganska problematiskt om man ska jaga i kapp en massa poäng.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180104 kl 20:37

Glömde skriva att vinner Rögle idag så går vi till slutspel!!!
Flood

Inläggav Flood » 180104 kl 20:48

Horribelt spel i fem mot tre.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180104 kl 21:00

5-3 är alltid kasst pga av att #12 alltid sänker tempot i 0,2 km/h alltid alltid alltid alltid. Ibland även Lerg.

De vandrande pinnar min syrra hade när jag var 5 år var som raketer i jämförelse.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180104 kl 21:07

Inte mycket som stämde ikväll. Cams stora utmaning blir å höja lägsta nivå. Några större ändringar i truppen lär det inte bli, max 1-2 spelare.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180104 kl 21:08

Tänk att JW kan göra sån skillnad. Vårt försvar är uselt, BP uselt, PP uselt och målskyttet uselt. Då vinner man inga matcher :-( .
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180104 kl 21:09

Segt. Vi var mycket bättre i första, borde haft med oss något mål där och spelat i medvind.
Tycker mig återigen se tendenser av att vi behöver en målvakt som står på huvudet för att ens vara med i matcherna.
Kolppanen minst sagt mänsklig idag. Nya tag nästa gång!
Henrik

Inläggav Henrik » 180104 kl 21:11

Mora tar 3p, Örebro 1p och KHK 0p. Mora stretar onekligen på bra!
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180104 kl 21:11

har inte med JW att göra att Kolppanen, Younan och Jalasvaara gör grova individuella misstag sedan alla lägen som brändes de första 5 har inget med JW att göra.

Men visst saknas alla bra spelare...
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180104 kl 21:20

Henrik skrev:Mora tar 3p, Örebro 1p och KHK 0p. Mora stretar onekligen på bra!
Tar man en titt på Moras laguppställning så är det 4 gedigna kedjor så jag är inte förvånad. Akeson gör succe såklart vilket gör det extra surt. 7p upp till Örebro med 2 matcher mer spelade. Svårt men hoppet finns ju fortfarande om RBK lyckas bra i de kommande två hemmamatcherna. Att jaga ikapp KHK känns realistiskt. 3390 var deras publiksiffra ikväll och de får pisk med 6-2. Kommer det över 3000 i nästa hemmamatch? ;-) Snart har de Malmö hemma och därefter 4 raka bortamatcher mot Växjö, Färjestad x2 och Skellefteå. Mao läge för Rögle att gå om.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180104 kl 21:22

JMA ska spela om man inte tar in en bra ersättare. Perfetto är inte någon höjdare så här långt precis. Vi kan inte bara ha spelare som jobbar stenhårt, måste ha någon målskytt i laget också.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180104 kl 21:26

henkus78 skrev:JMA ska spela om man inte tar in en bra ersättare. Perfetto är inte någon höjdare så här långt precis. Vi kan inte bara ha spelare som jobbar stenhårt, måste ha någon målskytt i laget också.
Håller fullständigt med. Lira Aaltonen tills man hittar en klubb åt karln. Händer nada från Collbergs klubba. Kan det vara så att Chris är rädd för att Aaltonen skadar sig och därmed omöjliggör en trade?
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180104 kl 21:31

Gäller väl att inte gräva ner sig helt efter dagens magplask och istället försöka hitta tillbaka till insatserna mot Djurgården och HV. Jävla banalt och uppenbart förstås, men viktigt att vi inte låter medvinden avta på en gång efter i dag. Vi gör en gedigen första period och är med i matchen i spel fem mot fem mot slutet på andra. Däremot faller vi på individuella misstag och på ett försvarsspel som såväl underpresterade som hade otur.

In med Aaltonen i laget igen tills på lördag. Må så vara att han inte är en del av Cam/Chris lagbygge på sikt, men så länge han är kontrakterad här bör han spela eftersom han definitivt stärker laget.

Tungt att vi hade några resultat emot oss, förutom det egna. Känns spontant som att väldigt mycket ska till för att vi inte ska kvala nu - räcker det ens med att vi prylar våra bottenkollegor? Däremot tror jag vi fixar kvalet om vi höjer vår sämsta nivå en aning, och gärna förstärker ytterligare (framförallt om Aaltonen drar). Vi blir däremot mindre och mindre attraktiva för bra spelare för varje förlust, så jag har inga förhoppningar om att vi ska hitta spets på marknaden om vi faller tillbaka i en dålig trend efter i dag.

Fullt stöd på lördag och en pigg matchinledning från vår sida där vi visar att Färjestad-matchen var ett undantag - det vill jag se mot Växjö Plasters. Sju poäng på fyra matcher är trots allt inget dåligt facit för oss och vi har två raka vinster hemma. Det finns fortfarande bra tendenser att rida vidare på.

Kämpa Rögle!
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180104 kl 21:35

Om Rögle menar allvar i slutspurten så behöver Alen plockas väck från tre backpar. Han är en svaghet i 5 mot 5 men också en stor anledning till att BP är så dåligt. Jag är även tveksam till förlängningen av Jalasvaara. Inte bara pga misstagen ikväll utan han är segare än segast och hänger inte med i tempot och gör noll nytta framåt. Han känns faktiskt som en Alen nr 2.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180104 kl 21:36

Bjudningar på rubbet. Synd.

Janne gör sin sämsta prestation hittills.

Younan tillbaka för tidigt? Går bort sig, tvekar och känns allmänt osäker. Youds gör också en riktigt dålig match och Alen en av de sämre insatserna på hela säsongen, han kändes uppgiven. Det tillsammans med special teams som inte funkar och bjudningar som får ögonen att blöda blir torsk.

Ville mänsklig men får inte heller hjälp.

Ted saknas i boxen.

Tufft nästa men hemmafavör i alla fall.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180104 kl 21:41

fidelis skrev:Gäller väl att inte gräva ner sig helt efter dagens magplask och istället försöka hitta tillbaka till insatserna mot Djurgården och HV. Jävla banalt och uppenbart förstås, men viktigt att vi inte låter medvinden avta på en gång efter i dag. Vi gör en gedigen första period och är med i matchen i spel fem mot fem mot slutet på andra. Däremot faller vi på individuella misstag och på ett försvarsspel som såväl underpresterade som hade otur.

In med Aaltonen i laget igen tills på lördag. Må så vara att han inte är en del av Cam/Chris lagbygge på sikt, men så länge han är kontrakterad här bör han spela eftersom han definitivt stärker laget.

Tungt att vi hade några resultat emot oss, förutom det egna. Känns spontant som att väldigt mycket ska till för att vi inte ska kvala nu - räcker det ens med att vi prylar våra bottenkollegor? Däremot tror jag vi fixar kvalet om vi höjer vår sämsta nivå en aning, och gärna förstärker ytterligare (framförallt om Aaltonen drar). Vi blir däremot mindre och mindre attraktiva för bra spelare för varje förlust, så jag har inga förhoppningar om att vi ska hitta spets på marknaden om vi faller tillbaka i en dålig trend efter i dag.

Fullt stöd på lördag och en pigg matchinledning från vår sida där vi visar att Färjestad-matchen var ett undantag - det vill jag se mot Växjö Plasters. Sju poäng på fyra matcher är trots allt inget dåligt facit för oss och vi har två raka vinster hemma. Det finns fortfarande bra tendenser att rida vidare på.

Kämpa Rögle!

Helt rätt!

KHK förlorade stort iaf, bra! Och Örebro tappade två. Alltid något. Tycker man ska ta sikte på att gå om KHK, det ska fan gå, allt annat är bonus.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180104 kl 21:43

GrönvitaMike skrev:Om Rögle menar allvar i slutspurten så behöver Alen plockas väck från tre backpar. Han är en svaghet i 5 mot 5 men också en stor anledning till att BP är så dåligt. Jag är även tveksam till förlängningen av Jalasvaara. Inte bara pga misstagen ikväll utan han är segare än segast och hänger inte med i tempot och gör noll nytta framåt. Han känns faktiskt som en Alen nr 2.

Han är en något uppgraderad Alen men som du säger Micke det är ingen back med offensiva skills. Tänk när vi spydde galla över JW att han spelade och även att han spelade i PP. Sen blommar karln ut och nog fan så blir han skadad och då får vi spela med någon skitback. Younan måste nog ha schira jämte sig. Men vem fan ska rädda jalaasvaara då? Alen? ;-)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180104 kl 21:48

Oerhört oerhört nonchalant att bänka vår skickligaste lirare (när han är på humör) och en av dom absolut främsta poängspelarna i årets trupp samtidigt som Sylwander har gjort 1 mål på 25 matcher & ja jag vet att annat förväntas av JMA än av Sylwander men dom bästa ska spela och Aaltonen har i år varit bra mycket bättre än både Sylwander,Conolly och många andra.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180104 kl 21:49

Younan hade inte många rätt idag, direkt orsak till både 2-0 och 3-1, sen kan nog Schira och Jalasvaara kommunicera lite bättre vid 4-1.

Kolppanen helt mänsklig idag men jag tycker han ska stå mot Läjkers ändå. En lika slätsruken insats då som idag och det är dags att lufta Pogge.

Bristen på målskyttar är uppenbar och det är väl den stora anledningen att man vill lösgöra Aaltonen (och Hedberg?) för att få utrymme för en eller två sniper värvningar.

Tänka sig att försvarspelet, BP och PP rasar ihop när Williamsson skadas... Den såg man inte komma.

Tycket annars att FBK hade maxutdelning, i första för Rögle spelet och borde lett matchen, sen går Younan bort sig vid 2-0 och gör en indianare till 3-1 sen känns det som om luften lite går ur dem. Var väl bara ett enda PP som de fick något som kan liknans press på FBK.

Det kommer fler förluster, det viktiga är att det kommer lite vinster då och då. Gärna otippade segrar, som mot Läjkers på lördag..
henkus78

Inläggav henkus78 » 180104 kl 21:52

Titanus88 skrev:Oerhört oerhört nonchalant att bänka vår skickligaste lirare (när han är på humör) och en av dom absolut främsta poängspelarna i årets trupp samtidigt som Sylwander har gjort 1 mål på 25 matcher & ja jag vet att annat förväntas av JMA än av Sylwander men dom bästa ska spela och Aaltonen har i år varit bra mycket bättre än både Sylwander,Conolly och många andra.

Håller med dig! Fast sylwander har gjort 2 mål på 25 matcher, rätt ska vara rätt ;). Aaltonen ligger på fjärde plats i den interna poängligan så någon nytta gör Karln ändå.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180104 kl 21:59

henkus78 skrev:
GrönvitaMike skrev:Om Rögle menar allvar i slutspurten så behöver Alen plockas väck från tre backpar. Han är en svaghet i 5 mot 5 men också en stor anledning till att BP är så dåligt. Jag är även tveksam till förlängningen av Jalasvaara. Inte bara pga misstagen ikväll utan han är segare än segast och hänger inte med i tempot och gör noll nytta framåt. Han känns faktiskt som en Alen nr 2.

Han är en något uppgraderad Alen men som du säger Micke det är ingen back med offensiva skills. Tänk när vi spydde galla över JW att han spelade och även att han spelade i PP. Sen blommar karln ut och nog fan så blir han skadad och då får vi spela med någon skitback. Younan måste nog ha schira jämte sig. Men vem fan ska rädda jalaasvaara då? Alen? ;-)

Tycker kritiken är lite överdriven mot Janne. Mindre bra idag - yes - men tidigare har han visat bra kurva, framför allt i BP. Mkt bättre än Alen.

Aaltonen - känslan är att han är nära annan klubb. Agerandet och snacket från Chris låter precis som när Fairchild klipptes.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180104 kl 22:30

ogilthorpe skrev:Aaltonen - känslan är att han är nära annan klubb. Agerandet och snacket från Chris låter precis som när Fairchild klipptes.
Japp. Man vill inte riskera en skada innan man skeppar, precis som tanken var med Fairchild. Det kan tolkas som att Chris har något på kroken - gärna Squires.

henkus78 skrev:[Han är en något uppgraderad Alen men som du säger Micke det är ingen back med offensiva skills. Tänk när vi spydde galla över JW att han spelade och även att han spelade i PP. Sen blommar karln ut och nog fan så blir han skadad och då får vi spela med någon skitback. Younan måste nog ha schira jämte sig. Men vem fan ska rädda jalaasvaara då? Alen? ;-)
Jag tycker inte att JW borta är något större avbräck trots formen. Jag rankar Younan högre även om han gör en svag insats ikväll. JW gör fortfarande sina hårresande indianare som sånär ledde till mål i baken. Vill inte se ett Röglelag där Alen, JW och Janne går in på tre backpar. Hade plockat bort den förstnämnde först.

Surras lite om att Rensfeldt och Hedberg är klara för andra klubbar till nästa säsong. Gissar på FHC och SAIK. Det är dock inte anledningen till att de varit dåliga på sistonde. Hedberg blir ändå viktig i slutspurten men Rensfeldt är en katastrof numera. Han är inte betald för att brunka i fjärde och klarar knappt ens det. 0 mål på 20 matcher...
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180105 kl 00:11

Flying Farang skrev:Younan hade inte många rätt idag, direkt orsak till både 2-0 och 3-1, sen kan nog Schira och Jalasvaara kommunicera lite bättre vid 4-1.

Kolppanen helt mänsklig idag men jag tycker han ska stå mot Läjkers ändå. En lika slätsruken insats då som idag och det är dags att lufta Pogge.

Bristen på målskyttar är uppenbar och det är väl den stora anledningen att man vill lösgöra Aaltonen (och Hedberg?) för att få utrymme för en eller två sniper värvningar.

Tänka sig att försvarspelet, BP och PP rasar ihop när Williamsson skadas... Den såg man inte komma.

Tycket annars att FBK hade maxutdelning, i första för Rögle spelet och borde lett matchen, sen går Younan bort sig vid 2-0 och gör en indianare till 3-1 sen känns det som om luften lite går ur dem. Var väl bara ett enda PP som de fick något som kan liknans press på FBK.

Det kommer fler förluster, det viktiga är att det kommer lite vinster då och då. Gärna otippade segrar, som mot Läjkers på lördag..

Bra skrivet, tänkte inte på det där med Williamssons betydelse, kan mycket väl vara så. Ärligt talat så tror jag inte att det blir några förändringar på backsidan. Att bänka Jalasvaara kommer inte på tal, han har precis skrivit på för resten sv säsongen. Alen var inte bra idag, men var riktigt bra senaste 3-4 matcher. Ärligt talat så var nog bara Elvenes, Gagn'e, Matson och Lerg ok ikväll .
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180105 kl 00:52

Håller med, backsidan är nog spikad för resten av säsongen. Det vi behöver nu är är målskyttar!

Som Chris sa, Williamsson är en krigare och har ju lyft sig enormt under Abbotts. Tror han får ett nytt kontrakt som är ganska billigt. Han har attityden.

Fixar vi att undvika kvalet är säsongen en succé och Abbotts kan börja bygga laget säsong 2018-2019 i februari.

Skulle det bli kval - som jag tror - så är jag inte så orolig. Här finns skills och kapacitet som inget HA lag kan matcha.
Tuborg

Inläggav Tuborg » 180105 kl 09:19

Leksand tror jag inget lag vill möta. De matchar alla 4-5 lagen i botten i SHL.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180105 kl 12:31

Med lite distans till gårdagen, vi gör EN mindre bra match och det är domedagsklockor och ve och fasa. Vi spelade trots allt bra mot HV och grymt bra mot DIF och har dessförinnan spelat riktigt, riktigt bra mot flera topplag. Det var ett gupp på vägen, nu gäller det bara att hitta rätt igen. Känns trots allt hundra miljoner gånger bättre nu än under AE-eran.

Nya tag på lördag, kom igen!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180105 kl 23:40

Håller med ogi.

Återgå till "Matchtrådar"