180111 Rögle-Brynäs

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Titanus88

180111 Rögle-Brynäs

Inläggav Titanus88 » 180109 kl 00:09

Aldrig varit säkrare på en vinst. Om det nu betyder något.

Brithén är tillbaka.
Hedberg & Matson var däremot borta (sjukdom resp familjen)

Räknar med att Sylle nöter bänk.

Däremot verkligen 50 50 om det blir Pogge eller Ville.
Vad tror ni?
Titanus88

Re: 180111 Rögle-Brynäs

Inläggav Titanus88 » 180109 kl 00:12

F.Ö

Går resaultaten vår väg så har vi ynka 2 poäng till säker mark.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180109 kl 05:16

Jag är däremot aldrig så nervös som när vi har "säkra" poäng att plocka in, se hur det gick när vi skulle slå ett Färjestad med var det sju eller nio raka förluster...

Det ska bli kul att se hur Aaltonen reagerar - och hur Chris och Cam hanterar honom.

Kanske ska låta Pogge stå en match till men tror inte det spelar någon roll egentligen. Speat man Ville så markerar man tydligt att han är etta och Pogge kommer i fortsättningen att luftas var 5-6 match. Tror Abbotts vill se mer av båda innan de delar ut en förstaspade- Ifall de nu gör det.

Vi kanske inte ska räkna bort Hedberg och Matson ännu, det är ju ett par dagar kvar till match.

Ska bli kul och nostalgiskt att förhoppningsvis få se Liljewall uti vår hall igen...
qp

Inläggav qp » 180109 kl 09:55

Titanus88 skrev:Aldrig varit säkrare på en vinst. Om det nu betyder något.

Brithén är tillbaka.
Hedberg & Matson var däremot borta (sjukdom resp familjen)

Räknar med att Sylle nöter bänk.
i
Däremot verkligen 50 50 om det blir Pogge eller Ville.
Vad tror n?

Blir nog dagsform som avgör
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180109 kl 10:36

Pogge står pga vinsten senast. Det är vad jag tror iaf.

Farang - FBK borta är aldrig "säkra poäng" oavsett hur många förluster de har på raken.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180109 kl 14:26

Hedberg tränade idag.
Det innebär att vi kommer ha Juhamatti,Hedberg,Brithen,Schira,Gagne,Perfetto,Widing,Båda målvakerna...

Jag sticker ut hakan och säger att förutsättningarna aldrig sett bättre ut för tre poäng, oerhört viktigt att vara med ifrån början, kokar hallen då kommer Brynäs ha det svårt med tanke på att Rögle har vaknat.

Nu går vi om KHK!!
Henrik

Inläggav Henrik » 180109 kl 15:04

Säkra poäng finns inte. Tycker Brynäs hemma just nu känns som en 50%-match. Det är bara upp till bevis och se till att få till en seger till varje pris. Stor chans att ta in på övriga bottenkollegor denna omgång, kanske tom gå en av dem? Närmsta fyra omgångarna kan i bästa fall bli en tydlig positiv vägvisare. Men det gäller som vanligt att ta en match i taget! :-)

Målvaktskampen kan förhoppningsvis bli ett angenämt problem en tid framöver. Tror Pogge får stå en till. Hoppas han spikar igen och höjer tempen ytterligare i målvaktskampen. Lyckas han inte får Ville läge att ta övertag i kampen om förstaspaden mot Luleå. Lyckas Pogge däremot mot Brynäs tror jag likväl Ville får chansen mot Luleå. Han har redan gjort sig förtjänt av att åtminstone få dra ut på kampen, kanske höja tempen ytterligare och spela till sig en andra match i rad.

Blir förvånad om man ändrar i backparen. Tycker också det känns som kedjeformationerna i sin helhet hittar alltmer rätt och kan skapa angenäma problem om nu inte Hedbergs krasslighet och Matsons familjeangelägenheter gör det relativt enkelt för Cam. Misstänker att han generellt fortsätter ändra så lite som möjligt och denna gång prioriterar att hålla Ryfors- och Connolly-kedjorna intakta. Den stora frågan blir nog var Brithén ska in och på bekostnad av vem om både Hedberg och Matson är redo? Ska Brithén återta sin plats och flytta Perfetto till en kant? Kanske själv ut på kanten? Eller någon av dem ner i centerhierarkin? Var blir annars Hedberg och Matson av? Vem i fjärde blir då kanske i stället 13:e? Det enda som känns säkert är att Sylle just nu står längst ifrån en ordinarie plats.

Det är kanske första gången i år som känslan av positiva förväntningar ändå något övertrumfar de negativa farhågorna inför en match. Oj vilken självförtroendeboost vi alla skulle få om vi på ett förtroendeingivande sätt bara gick ut och bestämde oss fram till ytterligare en seger på torsdag!
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180109 kl 15:13

Henrik,
Hedbers sjukdom är under kontroll nu och han tränade idag.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180109 kl 15:13

Henrik - Så här hade jag ställt upp men misstänker att Widing och Perfetto byter plats. Vi har nog inte råd att ha Brithen på kanten för då ser det tunt ut i mitten.

Hedberg - Brithen - Matson
Lerg - Ryfors - Elvenes
Perfetto - Connolly - Aaltonen
Rensfeldt - Sandin - Widing

Brynäs är i bra form men jag tyckte att de såg sådär ut mot Mora senast. Saknar Gunderson och Paille dessutom och det är inga dåliga avbräck. Vi har jätteläge att närma oss Mora nu. Sällan man såg fram emot en match lika mycket som denna.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180109 kl 15:43

Jag tror att Widing fick blodad tand efter "biljard"målet mot Lakers sist.
Hade nog gärna velat ha upp honom i hierarkin lite men visst det kan vara mer att jag är glad i han som person och hans krigarinställning (täckte ett skott med huvudet i slutminuterna någon av dessa sista matcher).
Tror att han kommer göra mål imorgon, Widing. Har det på känn.

Tycker att vi nu har ett helt jävla okej lag, om man behåller mycket inför nästa säsong och kanske byter ut Sylwander/Bibic mot en jävligt bra back och forward/center så kan nästa säsong bli utopi.
Henrik

Inläggav Henrik » 180109 kl 15:59

Titanus88 skrev:Henrik,
Hedbers sjukdom är under kontroll nu och han tränade idag.

Härligt! Hoppas Matsons även familjeangelägenheter är hanterbara så att konkurrensen är på topp inför matchen! :-)
Henrik

Inläggav Henrik » 180109 kl 16:10

GrönvitaMike skrev:Henrik - Så här hade jag ställt upp men misstänker att Widing och Perfetto byter plats. Vi har nog inte råd att ha Brithen på kanten för då ser det tunt ut i mitten.

Hedberg - Brithen - Matson
Lerg - Ryfors - Elvenes
Perfetto - Connolly - Aaltonen
Rensfeldt - Sandin - Widing

Brynäs är i bra form men jag tyckte att de såg sådär ut mot Mora senast. Saknar Gunderson och Paille dessutom och det är inga dåliga avbräck. Vi har jätteläge att närma oss Mora nu. Sällan man såg fram emot en match lika mycket som denna.

Köper absolut dina formationer, men har också samma misstanke. Dock utan större våndor. Ser det bara som positivt att Cam får våndas lite. Litar på att han känner av kemi, tendenser och dagsform riktigt bra. Tror också att Collberg kan bli 13:e och en sådan som kan få hoppa in på i stort sett vilken ytterforwardsposition som helst bortsett från Matsons. ;-)

Tycker som sagt också att läget ser ovanligt lovande ut. Hoppas vi lyckas ta vara på det! Det är alltid roligare att vinna! Och det känns mer och mer betydelsefullt för varje omgång. Vi närmar oss trots allt slutet nu!
Henrik

Inläggav Henrik » 180109 kl 16:52

Titanus88 skrev:Jag tror att Widing fick blodad tand efter "biljard"målet mot Lakers sist.
Hade nog gärna velat ha upp honom i hierarkin lite men visst det kan vara mer att jag är glad i han som person och hans krigarinställning (täckte ett skott med huvudet i slutminuterna någon av dessa sista matcher).

Tycker att vi nu har ett helt jävla okej lag, om man behåller mycket inför nästa säsong och kanske byter ut Sylwander/Bibic mot en jävligt bra back och forward/center så kan nästa säsong bli utopi.

Unnar Widing alla mål! Gillar också honom! Men om Cam tycker att han ska spela i fjärde så kan jag köpa det, med tanke på konkurrenssituationen och karaktären på övriga spelare. Mao, Collberg, Widing, Matson m.fl kan hamna i fjärde, men knappast Lerg, Aaltonen eller Elvenes.

Hoppas också att laget kan avsluta säsongen såpass förtroendeingivande och skadefritt att vi får se viss kontinuitet i truppen. Tycker som sagt att det har börjat stabilisera sig och hittas rätt med det mesta. Drömmen vore att det går skitbra just nu, fram till OS-uppehållet, så att vi slipper göra rena desperata och chansartade panikvärvningar innan tranferfönstret stänger, att det blir typ fyra raka segrar nu så att det känns som att det omedelbara behovet avtar, att det i så fall snarare handlar om successiva uppdateringar, lite fortsatt renovering som med Janne och Perfetto, om ytterligare en back och en sniper ändå kommer in. Kan tycka det vore idealiskt att fylla på med någon back och forward ytterligare som då i praktiken får en slags try-out inför nästa säsong. Speciellt om Chris redan vet med sig att han kommer att ha platser lediga.

Inför nästa gissar jag att omsättningen av olika anledningar kan bli ganska stor, även om vi skulle klara oss kvar utan kval. Någon kan säkert redan ha klart med annan klubb. Någon är säkert redan oönskad inför nästa säsong. Andra är Chris ännu ej säker på att han vill behålla. Någon är med tanke på situationen säkert lika villrådig själv? Ytterligare någon kontrakterad kan Chris säkert vilja byta ut för att kunna höja nivån i lagdelen. Jag vill inte nämna namn nu, men tror säkert de flesta kan komma på minst ett namn i respektive kategori. Time will tell. Nu ska allt fokus ligga på att VI TILLSAMMANS SKA SLÅ BRYNÄS PÅ TORSDAG, OAVSETT VEM SOM SPELAR OCH VAR FÖR STUNDEN!
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180109 kl 17:59

Precis, hoppas att det kommer mer folk än senast . Grabbarna förtjänar en ljudkuliss utöver det vanliga, så ska vi nog fixa några pinnar mot Brynäs.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180109 kl 21:58

Titanus88 skrev:Jag tror att Widing fick blodad tand efter "biljard"målet mot Lakers sist.

Tycker inte att Widing ska spela högre upp. Han är bäst i en brunkarroll. Jag tror att det kommer ske en utrensning deluxe i vår ;-)
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180109 kl 23:33

Nej alltså spelmässigt är det säkert så. Men när det kommer till Juhamatti Aaltonen och Widing så är jag på det personliga planet så förtjust i dessa 2 spelare att jag säkerligen inte är objektiv.
Jag älskar JMA trollkarlsskills hans oerhörda kyla och näsa för att frispela en lagspelare.
I Widings falls så är jag galen i kärleken han verkar hysa för Rögle, hans oerhörda vinnarskalle och killerinstintikt, oavsett vad så kan jag lova dig att med 20 krigare ala Widings kaliber så hade vi inte legat där vi gör. Måhända att hans spelaregenskaper är begränsade men han har så oerhört mycket annat och hans kärlek för Rögle genomsyrar varje intervju han lämnar.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180110 kl 00:03

Titanus88 skrev:Nej alltså spelmässigt är det säkert så. Men när det kommer till Juhamatti Aaltonen och Widing så är jag på det personliga planet så förtjust i dessa 2 spelare att jag säkerligen inte är objektiv.
Jag älskar JMA trollkarlsskills hans oerhörda kyla och näsa för att frispela en lagspelare.
I Widings falls så är jag galen i kärleken han verkar hysa för Rögle, hans oerhörda vinnarskalle och killerinstintikt, oavsett vad så kan jag lova dig att med 20 krigare ala Widings kaliber så hade vi inte legat där vi gör. Måhända att hans spelaregenskaper är begränsade men han har så oerhört mycket annat och hans kärlek för Rögle genomsyrar varje intervju han lämnar.
Aaltonen är en skön lirare och underhållare men samtidigt en humörspelare som blandar och ger och lyfter inte RBK uppåt i tabellen. Vi behöver absolut skillade forwards också men de måste ha någorlunda tvåvägsegenskaper som t.ex. Miele och Rakhshani. Widing är lätt att tycka om pga offerviljan och ödmjukheten men i år har han varit lite för trubbig för min smak. Han har inte haft utvecklingen i år som jag hade hoppats på utan snarare tagit ett steg tillbaka jämfört med förra säsongen. Jag hade hoppats på mer offensiv och poäng från hans klubba istället för evig brunk och målsumpande. Är han hyfsat billig och kan tänka sig att kriga i en fjärdefemma så ska man signa, annars kan man lika gärna ersätta med en mycket billigare Ludvig Elvenes.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180110 kl 08:20

Ja kommer det inte fler till hallen än senast så är det något som är galet.

Grejen med JMA är väl att han är så ojämn, från kung till osynlig på nolltid. Ett lag som Rögle hade behövt en JMA som levererar konstant. Till hans försvar kan man säga att man har hattat med hans omgivning från dag ett och då är det svårt att få till kemin.

Widing perfekt i fjärde. Verkar ha tappat sin målfarlighet men har absolut kvar sin energi och starka åkning.
UppflyttningsByrån

Inläggav UppflyttningsByrån » 180110 kl 10:43

ogilthorpe skrev:Ja kommer det inte fler till hallen än senast så är det något som är galet.

Grejen med JMA är väl att han är så ojämn, från kung till osynlig på nolltid. Ett lag som Rögle hade behövt en JMA som levererar konstant. Till hans försvar kan man säga att man har hattat med hans omgivning från dag ett och då är det svårt att få till kemin.

Widing perfekt i fjärde. Verkar ha tappat sin målfarlighet men har absolut kvar sin energi och starka åkning.

håller med till fullo
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 14:09

Under 3.000 sålda till imorgon, denna och nästa vecka är årets absolut fattigaste.
Rögle borde lockat till denna matchen med att sälja biljetter som är mer ekonomiskt fördelaktiga.
Säg 50 ståplats / 100 sittplats /300 för hela familjen, eller dylikt.
Hockey i SHL är dyrt att se på plats, att göra det i januari är ännu dyrare. Klubbarna skjuter sig själva i foten men det har dom råd med när dom får såna sinnessjuka pengar av TV-avtalet.
Henrik

Inläggav Henrik » 180110 kl 14:21

Titanus88 skrev:Under 3.000 sålda till imorgon, denna och nästa vecka är årets absolut fattigaste.
Rögle borde lockat till denna matchen med att sälja biljetter som är mer ekonomiskt fördelaktiga.
Hockey i SHL är dyrt att se på plats, att göra det i januari är ännu dyrare. Klubbarna skjuter sig själva i foten men det har dom råd med när dom får såna sinnessjuka pengar av TV-avtalet.

Tror du har en stor poäng där! Det är i mitt tycke dyrt med biljetter. Om det inte kommer mer än 4000 imorgon vill jag påstå att prissättningen är fel, eller åtminstone för oflexibel och för hög för många supporters i just i detta fattiga läge, men också för klubben som behöver allt publikstöd de kan få i sitt livsviktiga läge.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 14:24

Det ser inte alls bra ut, jag tror faktiskt att vi är närmare 3500 imorgon än 4.000
Gissar på ca 3600-3800 på läktarna beroende på hur många Brynäsfans som dyker upp (fått höra ca 200 på stå/sittplats)

Jag tror att med en bättre prissättning så hade vi ÅTMINSTONE haft 4000 imorgon men folk har bränt alla sina pengar på jul och nyår att då lägga 500-600 för att se ett bottenmöte i Elitserien ligger nog inte på marginalfansens top1 prioritering, tyvärr..
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180110 kl 14:35

Ska vi få en bra publiktillströmning till häxkitteln gäller det först och främst att vinna lite och inte vara evig förlorare i botten av tabellen. Väldigt få lag hade dragit så särskilt mycket mer åskådare än oss under våra förutsättningarna. Kommer det 3 800 ska man inte vara jätte besviken, vi är trots allt sist i tabellen, har haft två år av motgång, det är en fattig månad och en torsdag. Sen ska man självklart inte glömma att vi har spelat upp oss och ökat vårt underhållningsvärde markant på sistone, men det krävs nog mer för att marginalåskådaren ska ta sig till arenan i några större skaror. Detsamma tror jag gäller överallt, oavsett om man är i Ängelholm, Malmö, Stockholm, Skellefteå eller Trelleborg.

Fullt tempo från start, hög intensitet och gärna tidiga avslut. Gör det extremt svårt för Brynäs-spelarna att hålla i puck och visa på en gång att vi inte är något lag som man promenerar över hur som helst längre - det vill jag se! Det är bara för oss att fortsätta på den inslagna vägen, så har vi goda chanser att även slå Brynäs!

Gärna en Liljewall-tribute innan nedsläpp också, om han spelar.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 14:41

Är detta Stoffes första match i Lindab sedan han lämnade för Brynäs?
Användarvisningsbild
fidelis

Inläggav fidelis » 180110 kl 14:43

Titanus88 skrev:Är detta Stoffes första match i Lindab sedan han lämnade för Brynäs?

Ja!
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 14:47

Kan någon kopiera in artikeln med Stoffe ifrån HD Premium?
Kommer inte åt den.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180110 kl 15:35

Titanus88 skrev:Under 3.000 sålda till imorgon, denna och nästa vecka är årets absolut fattigaste.

Fast det här med att joxa med biljettpriset mitt i säsongen slår jävligt illa mot alla trogna säsongare kan jag tycka. Med det sagt, jag tycker också man skulle ta ett nytt grepp om biljettpriserna generellt till nästa säsong och inte vara så giriga.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180110 kl 15:39

fidelis skrev:Ska vi få en bra publiktillströmning till häxkitteln gäller det först och främst att vinna lite och inte vara evig förlorare i botten av tabellen. Väldigt få lag hade dragit så särskilt mycket mer åskådare än oss under våra förutsättningarna. Kommer det 3 800 ska man inte vara jätte besviken, vi är trots allt sist i tabellen, har haft två år av motgång, det är en fattig månad och en torsdag. Sen ska man självklart inte glömma att vi har spelat upp oss och ökat vårt underhållningsvärde markant på sistone, men det krävs nog mer för att marginalåskådaren ska ta sig till arenan i några större skaror. Detsamma tror jag gäller överallt, oavsett om man är i Ängelholm, Malmö, Stockholm, Skellefteå eller Trelleborg

Sant. Jag tror det tar tid att locka tillbaka en del åskådare som helt har tappat sugen under AE/AC-tiden och det spelar så klart in med fattigmånaden. Men, man har trots allt tre raka hemma där man slagit både serieledaren, serietvåan och seriesexan, så hoppet lever att det åtminstone ska nosa på 4 000.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 15:47

Projektet heter "En bra start" och handlar om att Brynäs spelare tillbringar några timmar i månaden på skolor i Gävle. Christopher Liljewall är just klar med första insatsen i januari när vi når honom på mobilen.

– Vi hjälper till med läxläsning, spelar fotboll och sitter och ritar med barnen. Vi åker alltid till samma skola, det är kul, då lär man känna barnen lite mer, säger han.

Christopher Liljewall sammanfattar sin egen höst med tre ord: upp och ner. En skada i början av december höll honom borta från fyra matcher och den kom extra olämpligt.

– Då hade det känts bra en längre tid och formen var på väg uppåt. Efter återkomsten har det blivit mindre speltid. Men det är bara att försöka bevisa igen att jag ska spela mer.

"En bra start" var inte parollen för Brynäs den här säsongen. Förväntningarna var uppskruvade efter SM-finalen i våras, men hösten började illa och redan den 13 oktober fick Roger Melin sparken. Därefter har Brynäs klättrat stadigt och ligger nu på nionde plats.

– Man märkte direkt att det är en stor förening med stora förväntningar på sig, säger Liljewall. Men vi hade några bra samtal och enades om att det fick vara slut på alibispelet som vi höll på med. Vi började med defensiven, att skapa en trygghet.

Statistiken säger att Christopher Liljewall är på 17:e plats i interna poängligan med ett mål och tre assister på 30 matcher. Han håller för det mesta till i fjärdekedjan och den genomsnittliga istiden är nio minuter per match.

– Jag har spelat mycket i vissa perioder och mindre i andra, säger han. Jag hade kunnat producera lite mer, men det är oftast sådant som kommer med speltid.

I Rögles supporterkretsar är Christopher Liljewall en mycket omtyckt ikon. Under sin tid i klubben var han dessutom lagkapten och en given central punkt. Han var kulturbäraren som tog hand om nya spelare och bidrog till att skapa trivsel. Som nyförvärv i Brynäs våren 2017 fick han prova på rollen som nykomling.

– Jag är rätt social av mig, så det gick ganska snabbt att komma in i gänget. Men jag fick lite nya perspektiv när någon bjöd med mig på en fika eller lunch. Det betydde ännu mer än jag trodde, säger han.

Har du samma roll i Brynäs omklädningsrum som i Rögles?

– Inte exakt samma, men det är ingen stor skillnad. Jag försöker att vara en positiv person som peppar kompisar och jag försöker sprida energi och glädje.

Hur trivs du?

– Bra. Jag trodde att det skulle vara jobbigare att lämna Ängelholm, men det är kanonskön stämning här.

Men jag antar att du inte blir stannad lika ofta på stan numera?

– Så är det, här behöver jag inte snacka hockey när jag är ute. I Ängelholm känner jag rätt många, men Gävle är en nästan tre gånger större stad.

Du gillar ju att snacka. Saknar du hockeysnacket på stan?

– Både och. Ibland är det kul, men när det går tungt är det inte jättekul att älta problemen hela tiden.

Att Christopher Liljewall gillar Rögle är känt, med undantag för en kort utlåning till Växjö och en höst i Gävle har han tillbringat hela sin hockeykarriär i Ängelholm. Två gånger i höst har han mött moderklubben.

– Redan då var det speciellt, säger han.

Men nu ska du hem till Lindab arena.

– Ja, det kommer att bli väldigt speciellt. Jag skulle ljuga om jag sa något annat. Men jag försöker att inte göra det för stort.

Hur mycket har du följt Rögle så här långt?

– Helt ärligt: inte så mycket som jag trodde. Jag har sneglat på tabellen, men det har varit väldigt mycket fokus på Brynäs.

Vad tänker du kring själva matchen?

– Att det ska bli väldigt kul att komma till Ängelholm, jag kommer att ha både familjen och många vänner på läktaren. Det är två rätt formstarka lag som möts och förhoppningsvis kan vi ta med tre poäng hem till Norrland.

Säg att du dribblar av fem Röglespelare och sätter pucken i krysset. Hur firar du?

– Oj... det har jag inte ens tänkt på. Men anledningen till att jag spelar hockey är för att vinna och jag ger alltid hundra procent för mitt lag. Skulle det hända att jag gör mål får jag se hur det känns. Det får bli som det blir.
Henrik

Inläggav Henrik » 180110 kl 16:28

ogilthorpe skrev:

Fast det här med att joxa med biljettpriset mitt i säsongen slår jävligt illa mot alla trogna säsongare kan jag tycka. Med det sagt, jag tycker också man skulle ta ett nytt grepp om biljettpriserna generellt till nästa säsong och inte vara så giriga.

Håller inte med. Matcherna är väldigt olika attraktiva för marginalåskådaren, därav kan bara en flexibel prissättning bli optimal om man vill maximera intäkterna och antalet åskådare. Säsongarna köper säker tillgång till alla matcher och specifik plats, men samtidigt en risk att RBK är ett bottenlag. Naturligtvis vet även säsongarna på förhand är olika attraktiva. Dylika avundsjukeeffekter bör inte hindra RBK att ibland försöka locka fler till Lindab på olika sätt, bla genom varierande pris på lösbiljetter. Det tycker jag vore småaktigt av de trogna fansen. Rent krasst bör de väl gilla om RBK får tillfälle att saluföra sin produkt och lyckas lura "allmänheten" på ytterligare någon krona för att se lite underhållning på is... ;-)

Återgå till "Matchtrådar"