180111 Rögle-Brynäs

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Henrik

Re: 180111 Rögle-Brynäs

Inläggav Henrik » 180110 kl 16:32

ogilthorpe skrev:
fidelis skrev:Ska vi få en bra publiktillströmning till häxkitteln gäller det först och främst att vinna lite och inte vara evig förlorare i botten av tabellen. Väldigt få lag hade dragit så särskilt mycket mer åskådare än oss under våra förutsättningarna. Kommer det 3 800 ska man inte vara jätte besviken, vi är trots allt sist i tabellen, har haft två år av motgång, det är en fattig månad och en torsdag. Sen ska man självklart inte glömma att vi har spelat upp oss och ökat vårt underhållningsvärde markant på sistone, men det krävs nog mer för att marginalåskådaren ska ta sig till arenan i några större skaror. Detsamma tror jag gäller överallt, oavsett om man är i Ängelholm, Malmö, Stockholm, Skellefteå eller Trelleborg

Sant. Jag tror det tar tid att locka tillbaka en del åskådare som helt har tappat sugen under AE/AC-tiden och det spelar så klart in med fattigmånaden. Men, man har trots allt tre raka hemma där man slagit både serieledaren, serietvåan och seriesexan, så hoppet lever att det åtminstone ska nosa på 4 000.

Visst är det så att resultaten förmodligen har störst betydelse! Men då blir det ju också brist på platser vid de hetare matcherna, mao utrymme att höja priset. Mao står inte prestations/resultatvariabeln i motsättning till prissättningen, den samverkar, vilket man borde lägga större vikt och flexibilitet vid! :-)
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180110 kl 18:49

Spännande att se hur JMA kommer ut i morgon. Är väl läge för fyra mål med tanke på all turbulens sedan förra matchen :-)

Oavsett, kör man på som i senaste hemmamatcherna så ska det åtminstone vara en bra chans på poäng. Det som skiljer den här från övriga vinstmatcher är väl i så fall att man inte är underdog.

Jävligt roligt ska det bli i alla fall, hemmalusten är tillbaka!
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 19:16

Hoppas JMA gör minst 2 mål imorgon igen så att bröderna Abbot en gång för alla inser att det är en jävla stjärna dom har turen att ha i sitt lag.
JMA är en jävla ikon och bör behandlas därefter och inte som en B-spelare ala Sylwander,Rensfeldt eller dylikt som man bänkar lite då och då för att visa någon meningslös markering,
Än värre är det att man i medierna pratar om honom som att han är ett djur och inte människa. En dag ska han säljas en dag ska han behöva bevisa. Förstår att han börjar bli trött på såväl klubben som Abbots.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180110 kl 20:06

Titanus88 skrev:Än värre är det att man i medierna pratar om honom som att han är ett djur och inte människa. En dag ska han säljas en dag ska han behöva bevisa. Förstår att han börjar bli trött på såväl klubben som Abbots.

Fast så funkar det ju för de flesta proffsen. Inget konstigt. Tror inte direkt han gråter blod och vad som än händer så går det ingen nöd på honom i en ny klubb förr eller senare.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 20:23

ogilthorpe skrev:
Titanus88 skrev:Än värre är det att man i medierna pratar om honom som att han är ett djur och inte människa. En dag ska han säljas en dag ska han behöva bevisa. Förstår att han börjar bli trött på såväl klubben som Abbots.

Fast så funkar det ju för de flesta proffsen. Inget konstigt. Tror inte direkt han gråter blod och vad som än händer så går det ingen nöd på honom i en ny klubb förr eller senare.

Där är vi nog första gången inte överens Ogli,
Jag tycker inte alls det fungerar så för proffsen,
Jämför Mourinho hur han i media talar om Zlatan, hur MIF talar om Zaars svacka, Eldebrink om Hedberg. Ja det spelar ingen roll. Utåt i media ska du skydda dina spelare och aldrig lägga upp dom på transfer eller svartmåla dom.

Visserligen är han proffs och kan hantera det men att bänka honom när 90% av övriga spelare underlevererat mer, komma med uttalande som "han får leverera eller så får han lämna" det är bara onödigt, ALLT sådant ska du ta internt och utåt skydda dina spelare, jag personligen tycker det är förbannat oproffsigt att sköta det som Abbot X2 har skött det här med JMA.
Sättet som Cam och Chris i HD pratade om JMA innan matchen han var bänkad (FBK borta va?) det är bedrövligt sett att sköta det.

Ogli, lyssna på Röglepodden, Hjälm på HD är EXAKT inne på mitt spår och säger detta jag ovan skrev fast med andra ord. Rooth och Linus håller med.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180110 kl 21:50

Hjälm är ju kär i Aaltonen.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 21:52

GrönvitaMike skrev:Hjälm är ju kär i Aaltonen.

Hörde du Podden :-) ?

Men han resonerar ju exakt på samma sätt som jag och han har ju rätt?!
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180110 kl 23:27

Fortfarande inte bestämr vem som står imorgon?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180111 kl 00:31

ogilthorpe skrev:
Titanus88 skrev:Under 3.000 sålda till imorgon, denna och nästa vecka är årets absolut fattigaste.
Rögle borde lockat till denna matchen med att sälja biljetter som är mer ekonomiskt fördelaktiga.
Säg 50 ståplats / 100 sittplats /300 för hela familjen, eller dylikt.
Hockey i SHL är dyrt att se på plats, att göra det i januari är ännu dyrare. Klubbarna skjuter sig själva i foten men det har dom råd med när dom får såna sinnessjuka pengar av TV-avtalet.

Fast det här med att joxa med biljettpriset mitt i säsongen slår jävligt illa mot alla trogna säsongare kan jag tycka. Med det sagt, jag tycker också man skulle ta ett nytt grepp om biljettpriserna generellt till nästa säsong och inte vara så giriga.

Jag talar bara för mig själv men köpt är köpt. Mig gör det inget om dom rear ut. Hoppas många tänker som jag. Det kan ju bli merförsäljning om grabbarna vinner och man frälser lite nya själar.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180111 kl 10:59

Titanus88 skrev:
ogilthorpe skrev:

Där är vi nog första gången inte överens Ogli,
Jag tycker inte alls det fungerar så för proffsen,
Jämför Mourinho hur han i media talar om Zlatan, hur MIF talar om Zaars svacka, Eldebrink om Hedberg. Ja det spelar ingen roll. Utåt i media ska du skydda dina spelare och aldrig lägga upp dom på transfer eller svartmåla dom.

Visserligen är han proffs och kan hantera det men att bänka honom när 90% av övriga spelare underlevererat mer, komma med uttalande som "han får leverera eller så får han lämna" det är bara onödigt, ALLT sådant ska du ta internt och utåt skydda dina spelare, jag personligen tycker det är förbannat oproffsigt att sköta det som Abbot X2 har skött det här med JMA.
Sättet som Cam och Chris i HD pratade om JMA innan matchen han var bänkad (FBK borta va?) det är bedrövligt sett att sköta det.

Ogli, lyssna på Röglepodden, Hjälm på HD är EXAKT inne på mitt spår och säger detta jag ovan skrev fast med andra ord. Rooth och Linus håller med.

Olika tankar är bara av godo :-)

Att Hjälm hyllar JMA till skyarna är inget nytt. Men Hjälms tyckande ger jag inte mycket för, tycker Roothen och Linus är mer balanserade och pålästa. Att JMA är ett klickvänligt namn bidrar så klart en hel del till att han tas upp i typ varje avsnitt. Personligen är jag less på det och tycker att det tar allt för mycket från allt som faktiskt går riktigt bra i klubben just nu. Det här med att lägga ut spelare till försäljning/byte, nä där är vi helt enkelt oense och vad gäller just gången med JMA så känns den identisk med sättet man skötte Fairchild. Just därför tror jag att man redan hade bestämt sig när man gick ut med det (för att få ut bästa möjliga deal?), precis som man är inne på i podden.

Men nu, fokus kvällens match! Sjukt spännande!
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 11:33

Inför matchen

Rögle–Brynäs

Lindab arena, torsdag kl 19

AKTUELLT

Rögle har två spelare på skadelistan: Jesper Williamsson och Filip Karlsson. I övrigt är alla tillgängliga för spel. Taylor Matson saknades på grund av familjeskäl i veckan, men är redo att spela matchen mot Brynäs.

LAGET

Så tränade Rögle under onsdagen:

Målvakter: Ville Kolppanen/Justin Pogge.

Backpar: Alen Bibic, Samuel Jonsson – Craig Schira, Kevin Gagné – Ben Youds, Janne Jalasvaara. Sjundeback: Alexander Younan.

Kedjor: Sebastian Collberg, Ted Brithén, Edwin Hedberg – Daniel Widing, Jack Connolly, Juhamatti Aaltonen – Bryan Lerg, Simon Ryfors, Lucas Elvenes – Ludvig Rensfeldt, Stephen Perfetto, Linus Sandin. Extraforward: Daniel Sylwander.

TRÄNARSNACK

Roger Hansson, assisterande tränare i Rögle: "Energinivån är viktig. På hemmaplan är det ett givande och tagande mellan oss och publiken. Sen gäller det att vi fortsätter göra det vi gjort: att vara noggranna med pucken och vara tillräkneliga för varandra för att få längre anfall på Brynäs."
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 11:33

Collberg i förstafemman?!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180111 kl 11:37

Det vill till att alla är på idag, även Aaltonen, för Brynäs är väl ett av de mer formstarka lagen i SHL just nu och RBK brukar av hävd underprestera när de har ett visst favorittryck på sig som man kan säga de har idag.

Jag skulle kört Pogge i målet men det lär ju funka med Kolppanen också.

Frågan är var man ska sätta in Brithén? Den enda kedjan jag lägger in mitt veto emot förändring är 52-15-11 för där känns det som om det finns mer att plocka.

Hoppas på ett fortsatt mer effektivt PP och att BP lyfter sig några snäpp. Ok målet för växjö sist var ju inte frukten av ett effektivt PP från Växjö utan en tavla av Pogge.

Tror på en väldigt jämn match, oavgjort vid full tid och så vinst i sudden?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180111 kl 13:12

Titanus88 skrev:Collberg i förstafemman?!
Matson tränade inte men sägs spela så jag antar att han tar Collbergs plats.

Brynäs må vara i form men fick Gunderson skadad nyligen och det är nog bra för oss.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180111 kl 13:55

Ja inte fan bli det lätt, BIF i form, bra boxplay, Rautio tät. Men nog fan för att det är bra chans på tre pinnar med tanke på hur det har sett ut senaste hemmamatcherna. Gunderson borta underlättar.

Sjukt taggad! Målvaktsfrågan känns mest eggande.
Henrik

Inläggav Henrik » 180111 kl 13:57

Jamen det är ju bara logiskt. Han här ju minst lika bra som Zaar! ;-)
Eller kanske mest för att man i vanlig ordning vill göra så få ändringar som möjligt, vill hålla enhet två och tre intakta denna gång och även fjärde så gott det går när man får tillbaka Brithén i första. Bidragande orsak verkar vara att man hellre spelar Perfetto längre ner i hierarkin som center än som ytter. Men Matson får kanske behålla sin plats och Collberg eller Sandin därmed bli extra, Sylle lär få sitta på läktaren och kommer bara därifrån om det uppstår skador. Sylle vill nog snart bli utlånad.

Kan vi ta vara på vårt momentum och vittring ikväll, klara av ett marginellt favorittryck och betvinga Brynäs!
Vore det ultimata välkommen hem till Liljewall. Hoppas ni som är där ger honom stående ovationer! :-)
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 14:09

Kan eventuellt missa denna såväl live som framför TV:n
Har ni några bra streams som brukar fungera?

Henrik, gällande sylle. Han har fått chans efter chans, match efter match, säsong efter säsong. Lika bra att han börjar leta ny klubb.
Användarvisningsbild
sinner

Inläggav sinner » 180111 kl 16:20

Titanus88 skrev:Kan eventuellt missa denna såväl live som framför TV:n
Har ni några bra streams som brukar fungera?

Henrik, gällande sylle. Han har fått chans efter chans, match efter match, säsong efter säsong. Lika bra att han börjar leta ny klubb.

Vad ska du med stream om du ändå ska missa matchen framför TV:n? :-) Kom till Lindab Arena, helt makalös upplösning och skitbra surroundljud ;-)
Skämt åsido, synd om du missar matchen. Jag har Cmore, så jag känner inte till några andra streams...
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180111 kl 17:41

GrönvitaMike skrev:

Brynäs må vara i form men fick Gunderson skadad nyligen och det är nog bra för oss.

Håller med dig Mike, men så blev det inte. Collberg och Rensfeldt är med och Matson är extra fwd. Märkligt tycker jag.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 18:05

Pogge står, inte Ville som jag skrev ovan.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180111 kl 18:11

Hög standard skrev:Håller med dig Mike, men så blev det inte. Collberg och Rensfeldt är med och Matson är extra fwd. Märkligt tycker jag.
Antar att det är för att Matson varit bortrest och missat träningar. Dröjer nog inte länge innan han är tillbaka i första om Colan inte visar framfötterna.
Jensan

Inläggav Jensan » 180111 kl 18:16

Fem av sex spelare är svenskar och hälften är egen fostrade i dem två första kedjorna. Rögle är på rätt väg och kedjorna ser riktigt intressant ut ikväll. Brynäs lär få en svettig kväll om dem inte är påkopplade från start.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 19:20

Rögles första powerplay måste nog vara den i särklass sämsta 5-4 något lag har presterat på hela säsongen :D?
Direkt uselt.
Andra powerplayet inte mycket bättre. Hedberg måste sluta slarva alltså.

Ryfors blir bättre och bättre för varje match, som han sliter. Jag är riktigt förtjust i honom.

Både Mora och Karlskrona ligger under. Viktigt!!
Henrik

Inläggav Henrik » 180111 kl 19:34

Hög standard skrev:
GrönvitaMike skrev:

Håller med dig Mike, men så blev det inte. Collberg och Rensfeldt är med och Matson är extra fwd. Märkligt tycker jag.

Kanske inte så konstigt med tanke på att Matson vad jag förstår inte hunnit vara med på något pass från förra och fram till denna match. Rimligt att ge sniper Collberg chansen då! ;-)
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180111 kl 19:38

Titanus88 skrev:Rögles första powerplay måste nog vara den i särklass sämsta 5-4 något lag har presterat på hela säsongen :D?
Direkt uselt.

Ryfors blir bättre och bättre för varje match, som han sliter. Jag är riktigt förtjust i honom.

Ja det är direkt pinsamt. Ändå är man 4e bäst i ligan. Eller 5e inte så noga :)
Henrik

Inläggav Henrik » 180111 kl 19:38

Kom in sent i 1a per. De verkar lite sega/avvaktande/loja idag, eller?
Men kul att Collberg nätar!
KHK och Mora får svårt idag så nu gäller det att inte lalla bort chansen att äta ifatt!
Henrik

Inläggav Henrik » 180111 kl 19:41

Demon-Willaume skrev:
Titanus88 skrev:Rögles första powerplay måste nog vara den i särklass sämsta 5-4 något lag har presterat på hela säsongen :D?
Direkt uselt.

Var det lika svårt att ens komma in i zon och sedan få kontroll på pucken idag som tidigare? Upplever att när de väl får igång ett uppställt PP-spel så resulterar det ofta ganska snabbt. Eller har jag fel?
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180111 kl 19:47

Henrik skrev:
Demon-Willaume skrev:
Direkt uselt.

Var det lika svårt att ens komma in i zon och sedan få kontroll på pucken idag som tidigare? Upplever att när de väl får igång ett uppställt PP-spel så resulterar det ofta ganska snabbt. Eller har jag fel?

Ja. Nästan så man önskade att dom inte fått pp.

Dom spelade bra från början men tappa lite tempo mot slutet. Kan vara för att brynäs skruvade upp sig lite. Hoppas dom rycker upp sig nu annars har jag svårt att se några poäng ikväll tyvärr.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 19:47

8 skott i första PP trots två PP.
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180111 kl 20:23

En dyslektiker direkt ifrån särskolan,
Har din vårdare gett dig tillåtelse att hantera skolans datorer till att skriva på forum där vuxna människor huserar?

Som tur är bor du i Sverige så ni inavlade sär får den hjälpen ni behöver :)
Dricker mor & far?

Tillbaka till matchen, aningen märkliga domslut på slutet. Skulle verkligen tacklingen frias?

Återgå till "Matchtrådar"