1801113 Luleå - Rögle.

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Re: 1801113 Luleå - Rögle.

Inläggav GrönvitaMike » 180113 kl 21:05

Henrik skrev:
GrönvitaMike skrev:Matson har kontrakt över nästa säsong och ska såklart stanna. Tror att han är en Abbott-favorit. Vidhåller dock att Rögle ska ge fan i att värva nordamerikaner till fjärde.

Tror Matson sätter fingret på en realistisk kompromiss. Kör i princip billiga unga och junisar i fjärde, spetsa tre femmor maximalt, med prio från första. Men kanske klokt att lägga en viss slant på en typisk fjärdekedjanspelare, arbetshäst och hjälpgumma som egentligen kan spela i princip var som och hjälpa vilken enhet som igång. Om någon annan behöver bänkas kan man alltid slänga in Matson där om man saknar andra alternativ. Den lojalitet och arbetsetik han besitter är guld värd, likaså Widings frenesi och glädje. Men det räcker väl med två riktiga "kanon-brunkare" och resten spelskicklighet? ;-)
Intressant tanke. Så länge Abbottarna är i klubben så lär inte Matson röra på sig. Det är min känsla. Han har spelat upp sig och visat gammal god form så jag har inget emot att ha honom i laget under några år. På ett villkor dock. Att han ger fan i att jaga bakom motståndarnas kasse. Hamnar ofta 10-15m bakom samtliga motståndare vilket gör att de anfaller samlade i 5 mot 4 och i egen zon har du då en trött Matson som inte orkar försvara. Det finns fler än Matson som gör detta och det är bara korkat. Visst kan man jaga när man känner att man är nära, men inte när du hamnar 15m bakom puckföraren. Widing behöver också bli smartare på isen. Han tokkör hela tiden och i alla lägen, vilket iof är charmigt, men välj dina lägen och gör inte av med energi i onödan.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180114 kl 01:56

Såg matchen nu i efterhand. Tyckte vi jobba på bra. Klent framåt och en enorm insats av Kolppanen. Klippa!. Vi måste helt klart se till att fler puckar går på mål annars bli det svårt att vinna. Bibic, Youds, Schira, Jalasvaara, Jonsson stabila insatser. Plus till lill-Stass. Bra match av Matson med men håller med GIT här angående utflykterna bakom motståndarens mål. Första gången han gjorde tyckte jag att det var vågat men han komm hem snabbt, alle de andra gångerna såg man riktigt hur han slet mer och mer. Nån borde säga till honom. Onödigt, sånt kan straffa sig. Om Hedberg vill jag inte ens prata idag.
Bra att vi fick poäng som vi ska ta med med oss och ladda om till på torsdagen men vi måste fan se till att få pucken på mål oftare. Bra insats trots allt idag.
Ser gärna att vi krossar Mora på torsdag.
Rappakalja

Inläggav Rappakalja » 180114 kl 11:27

Jag var på plats och tänkte ge en liten analys såhär dagen efter.

+ Backar
Schira, gigant. Tacklas, ligger rätt, slänger inte bort puckar. Otroligt nyttig
Gagné är ett kap också, fantastisk fart och spelsinne. Bortsett från målet också nästan bäst igår.
Resterande backpar gör det bra, stabil och resolut. Gillar Janne skarpt. Youds tycker jag kan börja skjuts mer, han letar så febrilt passningar hela tiden. Har vi folk på mål, släng in en puck. Han har ett skapligt skott ändå, använd det mer!

+ Forwards
Collberg sliter och gör det bra, vinner puck, hittar passningar och är aktiv.
Kedjan med Lerg-Ryfors-Elvenes väldigt bra igen, smarta, finurliga och farliga.
Matson sliter som ett djur
Tycker Sandins tuppkamm bara växer också, vågar ta för sig.

-
Hedberg.... Satt och kokade något fruktansvärt över denna herre. Han går in i 90% av situationerna igår och petar, ingen fart, ALLT annat än rejält. Hans passningar är så jävla duttiga. Såg ut som han inte ens ville vara på isen, riktigt jävla förbannad. Då ska vi inte ens prata om att han spelar powerplay? Ser ut som han inte kan spela ishockeyn när han måste vårda pucken i liiite lägre tempo. Han blir helt ställd och bara slarvar bort det hela tiden. Han är bra i hög fart och när han får utmana. Men så fort det går lite långsammare spelar han fast sig och ser så jävla loj ut. Riktigt trubbig med klubban faktiskt, vilket förvånar mig då han är 10x bättre i högre fart..
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180114 kl 14:40

Karlskrona på väg mot femte raka torsken.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180114 kl 15:41

Titanus88 skrev:Karlskrona på väg mot femte raka torsken.

Ljuv musik. Inget litet ras heller. (Märkligt spelschema)
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180114 kl 15:53

Jiiiiises. 6-0 efter 2 perioder och nu väntar Skellefteå borta.
Deras sista livlina är Mora omgången därefter.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180114 kl 16:15

Rappakalja skrev:Hedberg.... Satt och kokade något fruktansvärt över denna herre. Han går in i 90% av situationerna igår och petar, ingen fart, ALLT annat än rejält. Hans passningar är så jävla duttiga. Såg ut som han inte ens ville vara på isen, riktigt jävla förbannad. Då ska vi inte ens prata om att han spelar powerplay? Ser ut som han inte kan spela ishockeyn när han måste vårda pucken i liiite lägre tempo. Han blir helt ställd och bara slarvar bort det hela tiden. Han är bra i hög fart och när han får utmana. Men så fort det går lite långsammare spelar han fast sig och ser så jävla loj ut. Riktigt trubbig med klubban faktiskt, vilket förvånar mig då han är 10x bättre i högre fart..

Jag håller fullständigt med dig.
Nu har det gått 5 matcher utan att Hedberg har levererat poäng, det är egentligen inte det stora bekymret för man kan uträtta annat på isen.
Problemet är att Hedberg som du säger slarvar som in i helvete, han slår bort passningar, han förstör PowerPLay och han fuskar dessutom i sina byten.
Skulle det vara som så att han är på väg eller redan klar för en annan klubb (Skellefteå) då är det direkt tjänstefel att spela honom.
Om bröderna Abbot ska vara konsekventa och bänka spelare som inte passar i deras filosofi eller som inte ger allt på isen (något i år Fairchild,Sylwander,Bibic,Rensfelt,Aaltonen råkat ut för) då är det hög tid att bänka Hedberg eller åtminstone markera på något annat sätt.

Ja Hedberg är i grund och botten en bra spelare som kan blixtra till och avgöra en match men vi har klarat av det ganska bra utan hans medverkan senaste 5-6 matcherna för han har inte bidragit med NÅGONTING. Som sagt, problematiken är inte enbart poängskörden utan att han är destruktiv för Rögle och för min del rann bägaren över igår, börja kämpa som dina medspelare eller känn CAM/Chris vrede.

För övrigt Rappakalja ni hördes bra mycket mer än Luleåfansen hemma i TV-soffan, trodde ni var 200 pers där uppe :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180114 kl 17:23

Även jag är less på Hedbergs turnovers på sistonde men inte en j-a chans att han ska väck i vinter. När det felaktiga HD-ryktet kom ut fick jag i samma veva reda på att han stannar i RBK säsongen ut av en 100%ig källa. Han är fortfarande vår vassaste forward och matchvinnare när han är på humör. Det är tränarnas uppgift att plocka fram det lite oftare. Rögle är mycket, mycket sämre utan Hedberg och jag kan tycka att det är en icke-diskussion att prata om hans vara eller icke vara i år. Han är trots sina turnovers ett hot framåt hela tiden, fixade en straff mot Växjö, ständigt farlig i snabba omställningar osv. Det finns fortfarande en risk att vi hamnar i ett kval och vi såg i våras hur överjävlig han var mot allsvensk motstånd och i en klass för sig jämfört med övriga Röglespelare. Det är spelare som Hedberg som gör skillnad mot våra konkurrenter och inte nån Collberg eller Perfetto som du sätter in som ersättare.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180114 kl 19:19

Hedberg måste växla upp, helt klart. För lagets skull och framför allt för sin egen skull. Om han ska anses som en ledande spelare är den typ av insats han kommer med just nu, inte ok.

Återgå till "Matchtrådar"