180118 Rögle - Mora

Försnack och eftersnack till Rögles matcher.
Användarvisningsbild
Oi!

Re: 180118 Rögle - Mora

Inläggav Oi! » 180118 kl 20:26

GrönvitaMike skrev:Hedberg som fått oförtjänt mycket skit är grymt bra.

Efter matchen mot Luleå så var den all den kritik som haglade rättvis. Idag tycker jag att han gör bra ifrån sig.
henkus78

Inläggav henkus78 » 180118 kl 20:29

GrönvitaMike skrev:Vilket statement av Rögle! Kör ju över Mora fullständigt. Se nu till att hålla tiden ut.

Hedberg som fått oförtjänt mycket skit är grymt bra. Är nu helt övertygad om att vi ska behålla Aaltonen. Han är delaktig, skapar mycket framåt och jobbar lika hårt som de flesta andra. Behåll och ta in Squires eller nån annan måltjuv för vi är rätt trubbiga i avsluten. Positivt att vi skapar så mycket.

Aaltonen ska absolut behållas. Han har en blick för spelet som ingen annan har, vilka passningar han har. Synd inte widing har lite av den varan. Widing är nog tyvärr bara en brunkare för han kan varken passa eller göra mål. Gillar dock hans inställning. Hedberg gör det väll bra men är samtidigt väldigt omständig med pucken, han håller i den för länge ibland.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180118 kl 20:35

till o med den sopan på cmore verkar vara överraskad och egentligen älskar han det han ser men vågar inte riktigt leva ut sina känslor för oss.

No one likes us, we don't care!
Användarvisningsbild
eleganten

Inläggav eleganten » 180118 kl 21:07

Otroligt viktig vinst!

Jag har sett Mora mycket den här säsongen. Detta var deras sämsta match, de verkar ha tappat sin game plan och kör med individuella försök.
De kuggar inte i varandra som de gjorde tidigare. Jag tror de kommer sjunka som en sten i tabellen.

Vi är det bättre laget rakt igenom. Vi vinner matchen genom att vara täta och smarta i egen zon. Spela runt och hålla i pucken istället för att skicka iväg den.
Matchen vinns till stor del av Youds, Schira, Gagné, Jalasvaara. Stänger ner i egen zon och gör att vi skapar fler målchanser än Mora.
Två trubbiga lag där vi har bättre defensiv + Kolppanen omutlig.

Ananrs gnager alla missade 2mot1or lite. Otroligt trubbigt där.
Collberg måste börja sätta lägena, två otroliga chanser i slottet idag. Elvenes måste börja skjuta, de har läst sönder honom.

VI ÄR PÅ SÄKER MARK!
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180118 kl 21:10

Oi! skrev:Andra började lite svagt för min smak. Mora tryckte ner oss lite för länge ett tag.
Sedan tog vi tag i det. Vi försvarar oss bra, inget krångel, kontrollerat spel. Snabb omställningar. Sedan tycker jag vi gör ett
mycket bra PP i andra, tror att Mora inte fick till ett enda byte men rätta mig gärna om jag har fel här.
I fem mot fem ligger vi på bra i deras zon och håller i pucken, letar fina passningar.
Ställer om bra och kommer med fart på ett par kontringstillfällen som tyvärr inte ger utdelning.

Fortsätt så här Rögle!!

Starten på 2a var alla kedjorna omgjorda. När dom flytta tillbaka igen blev det bättre. Undra vad som hände med matson?
Flood

Inläggav Flood » 180118 kl 21:12

Underbar vinst idag efter en jävligt gedigen insats. Defensiven känns väldigt stabil och en bra arbetsinsats över hela linjen.
Det enda negativa idag är publiksiffran, att vi inte ens lyckas fylla hallen i en sådan här match är deprimerande.
Användarvisningsbild
Oi!

Inläggav Oi! » 180118 kl 21:22

Demon-Willaume skrev:
Oi! skrev:Andra började lite svagt för min smak. Mora tryckte ner oss lite för länge ett tag.
Sedan tog vi tag i det. Vi försvarar oss bra, inget krångel, kontrollerat spel. Snabb omställningar. Sedan tycker jag vi gör ett
mycket bra PP i andra, tror att Mora inte fick till ett enda byte men rätta mig gärna om jag har fel här.
I fem mot fem ligger vi på bra i deras zon och håller i pucken, letar fina passningar.
Ställer om bra och kommer med fart på ett par kontringstillfällen som tyvärr inte ger utdelning.

Fortsätt så här Rögle!!

Starten på 2a var alla kedjorna omgjorda. När dom flytta tillbaka igen blev det bättre. Undra vad som hände med matson?

Tack, lade inte riktigt märke till det. Det är nåt med Matsons arm iaf, såg dock ej vad orsaken var.
Användarvisningsbild
ogilthorpe
Kontakt:

Inläggav ogilthorpe » 180118 kl 21:33

Skönt med tre poäng och en förlängd segersvit men jag tycker det var en skittråkig match live.

Plus till: Sandin, Ville, Aaltonen (vilka mackor han lägger) Gagne, Schira, Youds, Janne

Kändes som en enda röra i kedjorna. Perfetto tog inte chansen, sjukt snabb dock, men det händer inget. Tycker Lerg/Ryfors/Elvenes funkade mkt mkt bättre! Elvenes måste våga SKJUTA!! Inte en av sina bästa matcher och fel omgivning.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180118 kl 21:38

* Vi har numera två briljanta målvakter. Behåller vi en av dom har vi något bra att bygga på. Ville riktigt jävla bra match efter match.
* Försvaret, svårt att särskilja någon. Alen gör mål, Gagne,Schira och dom andra är så fruktansvärt stabila. Behåll alla 4 tycker jag (Schira,Youds,Gagne,Janne)
* Aaltonen vår bästa spelare framåt, gör allt ni kan för att behålla honom Abbots.
* Hedberg. Ett steg framåt men fortfarande 8 matcher - 1 poäng. Det är inte wow sett till formen Rögle är i.
* Ynglingarna kämpar och sliter.
* Collberg....Något där stör mig, jag tycker alltså inte det är en bra spelare. Tyvärr.
* Widing. Vilken jävla krigare, synd att han inte har målsinne.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180118 kl 21:39

Första tyckte jag var jämn med en viss övervikt för Rögle, målet ger oss ett psykologiskt övertag. Tror också att en sådan sak som jalasvaaras bröstvärmare på Akeson gjorde att han kom av sig i sitt spel för fram tills dess hade han sett farlig ut men sedan försvann han mer och mer och hämtade sig inte förrän lite i tredje.

I andra after deras utvisning så är det Rögles match och i tredje så faller de ihop som ett korthus, med lite precision i avsluten hade matchen slutat 7-0

Är också väldigt imponerad av hur de städar av matchen i ledning.

Vi har något riktigt bra på gång!
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180118 kl 22:38

Nya parkeringen var för övrigt kanon.
4350 pers var en besvikelse och själva matchen hade jag dålig fokus på då jag hade ståplats.
Men på det hela kontrollerade RBK spelet. Dom ägde matchen och en förlust hade varit ett rån.

Aaltonen gjorde några bra grejor som stack ut men som någon var inne på så lyfter jag på hatten för försvarsspelet.
Det var en riktigt Boork-seger. :)

Skål!

KHK i nästa hemmamatch kommer hjälpa oss att klättra.
Användarvisningsbild
Demon-Willaume
Kontakt:

Inläggav Demon-Willaume » 180118 kl 22:49

captain skrev:Nya parkeringen var för övrigt kanon.
4350 pers var en besvikelse och själva matchen hade jag dålig fokus på då jag hade ståplats.
Men på det hela kontrollerade RBK spelet. Dom ägde matchen och en förlust hade varit ett rån.

Aaltonen gjorde några bra grejor som stack ut men som någon var inne på så lyfter jag på hatten för försvarsspelet.

Skål!

Vilken nya parkering? Är den vid plantskolan åvanför hallen klar?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180118 kl 22:59

Henrik, slå dig ner i soffan, slå på reprisen och njut, för Rögle körde tamejfan över Mora! Som någon sa, med lite bättre skärpa i avsluten hade det slutat 7-0. Vi skapar 50 heta målchanser. Å ena sidan positivt att vi skapar så mycket, å andra sidan trist att de bommar så mycket. Vi hade hur många som helst 2 mot 1or och 3 mot 2or i tredje perioden utan att förvalta. In med en målskytt så blir det bra! Borde vara lättare att locka hit spelare nu när vi är över strecket och har ligans bästa form. Tyckte Mora kändes skärrade av trycket i hallen och stundens allvar. Rögle är bättre i varje period.

Jag var inne på det tidigare ikväll. Den största skillnaden jämfört med förr är framförallt försvarsspelet i egen zon och uppspelen från backar. Stort jävla cred till Youds, Gagné och Jalasvaara som gör det riktigt bra. För första gången på 3 år känner man att vi har något som kan liknas vid ett spel. Backarna är trygga och noggranna i egen zon och håller i pucken inom laget istället för att slänga iväg den på måfå. Elvenes gör väldigt mycket rätt men måste, precis som Ogil säger, skjuta mer! Han har haft jättemånga chanser där han har kunnat gå på skott men han letar pass även om det är ett mycket sämre alternativ. Här måste tränarna ta ett snack med honom. Tror det är lite orutin som lyser igenom. Hade han skjutit mer så hade han haft 3-4 mål till på sitt konto.

Collberg verkar aldrig kunna få det att lossna. Han är långt ifrån dålig i spelet men saknar en killer instinct i avsluten. Widing är en renodlad brunkare och har tyvärr ytterst medioker offensiv. Ska man förlänga så är det fjärdefemman och brunk som gäller till ett vettigt pris. Tycker Sandin imponerar mest av brunkarna för övrigt. Inte bara pga målet utan han är jävligt stark med pucken, bra runt sargerna och otroligt lojal. Han bör vara given i fjärde.

Kolppanen? Tredje raka hemma. Han släpper fan inte mer än 1 mål känns det som. Glad för hans skull att han får hålla nollan. Fortsätt så och du kommer bli en publikfavorit och belönas med ett nytt kontrakt.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180118 kl 23:20

Demon-Willaume skrev:
captain skrev:Nya parkeringen var för övrigt kanon.

Skål!

Vilken nya parkering? Är den vid plantskolan åvanför hallen klar?

Den som är vid "nya" fotbollsplanerna. Gratis och det tog 4 min att komma ut.
Jag har inte varit på plats så mycket, då fokus har legat på mitt egna hockeyspelande. :)
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180118 kl 23:29

Rörande Lucas som målskytt så är just en sådan sak som ofta ligger i "generna"/uppfostran.
Visst mycket kan man träna in men supersniperförmågan skulle jag vilja påstå är en sak som man har naturligt efter år som avslutare.

Lucas är inte en sådan spelare i naturen och kommer troligen aldrig att bli.
Han är en smart spelfördelare.
dogge

Inläggav dogge » 180118 kl 23:35

Fyfan så bra Janne J är, skicka ner han på en juniorträning då och då så kanske dem inte är så valpiga när det är dags för SHL. :-)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180118 kl 23:41

Lucas = Aaltonen
Användarvisningsbild
Hög standard

Inläggav Hög standard » 180118 kl 23:43

GrönvitaMike skrev:Henrik, slå dig ner i soffan, slå på reprisen och njut, för Rögle körde tamejfan över Mora! Som någon sa, med lite bättre skärpa i avsluten hade det slutat 7-0. Vi skapar 50 heta målchanser. Å ena sidan positivt att vi skapar så mycket, å andra sidan trist att de bommar så mycket. Vi hade hur många som helst 2 mot 1or och 3 mot 2or i tredje perioden utan att förvalta. In med en målskytt så blir det bra! Borde vara lättare att locka hit spelare nu när vi är över strecket och har ligans bästa form. Tyckte Mora kändes skärrade av trycket i hallen och stundens allvar. Rögle är bättre i varje period.

Jag var inne på det tidigare ikväll. Den största skillnaden jämfört med förr är framförallt försvarsspelet i egen zon och uppspelen från backar. Stort jävla cred till Youds, Gagné och Jalasvaara som gör det riktigt bra. För första gången på 3 år känner man att vi har något som kan liknas vid ett spel. Backarna är trygga och noggranna i egen zon och håller i pucken inom laget istället för att slänga iväg den på måfå. Elvenes gör väldigt mycket rätt men måste, precis som Ogil säger, skjuta mer! Han har haft jättemånga chanser där han har kunnat gå på skott men han letar pass även om det är ett mycket sämre alternativ. Här måste tränarna ta ett snack med honom. Tror det är lite orutin som lyser igenom. Hade han skjutit mer så hade han haft 3-4 mål till på sitt konto.

Collberg verkar aldrig kunna få det att lossna. Han är långt ifrån dålig i spelet men saknar en killer instinct i avsluten. Widing är en renodlad brunkare och har tyvärr ytterst medioker offensiv. Ska man förlänga så är det fjärdefemman och brunk som gäller till ett vettigt pris. Tycker Sandin imponerar mest av brunkarna för övrigt. Inte bara pga målet utan han är jävligt stark med pucken, bra runt sargerna och otroligt lojal. Han bör vara given i fjärde.

Kolppanen? Tredje raka hemma. Han släpper fan inte mer än 1 mål känns det som. Glad för hans skull att han får hålla nollan. Fortsätt så och du kommer bli en publikfavorit och belönas med ett nytt kontrakt.

En sak till Mike: Visst är det befogat att berömma även Alen för hans insats ikväll. Jag tycker at han förbättrats rejält sedan Abbots tog över. Och vad jag förstår går Almen bra i LHC. Så rimligtvis bör väl din kampanj mot bröderna vara över nu eller...
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180118 kl 23:44

Alen har varit mer än godkän på sistone allt annat är löjligt att säga.

https://www.hd.se/2018-01-19/juhamatti- ... l-deadline

Kan någon kopiera?
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180118 kl 23:48

Hög standard skrev:En sak till Mike: Visst är det befogat att berömma även Alen för hans insats ikväll. Jag tycker at han förbättrats rejält sedan Abbots tog över. Och vad jag förstår går Almen bra i LHC. Så rimligtvis bör väl din kampanj mot bröderna vara över nu eller...
Absolut! Alen har lyft sig och ska ha cred för det.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180118 kl 23:54

Vad kan vi fans göra för att behålla vår kelgris Aaltonen? Chris kan ju omöjligt se matcherna och säga att han inte bidrar. Han är viktig för offensiven. Behåll honom och ta hit Squires eller nån annan likvärdig med lite näsa för mål som kan peta Widing till fjärde, där han kan brunka.

Hedberg - Brithen - Matson/Collberg
Lerg - Ryfors - Elvenes
Aaltonen - Connolly - Squires
Sandin - Perfetto - Widing

Mitt tips är att skicka Rensfeldt om man illa tvunget måste skicka nån. Han verkar dåligt tränad, blir trött efter 10 sek på isen. Det var inte vackert att se honom i slutet av matchen, kunde knappt ta sig till båset så trött han var. Det är jävligt mycket mer fart och intensitet i Sandin - Perfetto - Widing.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180118 kl 23:57

GrönvitaMike skrev:Vad kan vi fans göra för att behålla vår kelgris Aaltonen? Chris kan ju omöjligt se matcherna och säga att han inte bidrar..

Tror du Abbot X 2 vet vad vi fans tycker om JMA?
Hoppas det iallafall.
Användarvisningsbild
captain
Kontakt:

Inläggav captain » 180119 kl 00:13

Titanus88 skrev:
GrönvitaMike skrev:Vad kan vi fans göra för att behålla vår kelgris Aaltonen? Chris kan ju omöjligt se matcherna och säga att han inte bidrar..

Hoppas det iallafall.

Tror ni att han bryr sig?
Inget tyder på att han lyssnar på något fan hur han ska bedriva sitt arbete rörande eventuella kontrakt. :)
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180119 kl 00:14

Titanus88 skrev:

Hoppas det iallafall.
Det tror jag nog. Bröderna har ställts lite mot väggen efter finnens fina prestationer på senare tid. Tycker vi borde visa vårt stöd på något sätt. En banderoll på ståplats kanske "KEEP AALTONEN" istället för dessa fjantiga flaggor.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180119 kl 00:16

Rögle 16/17: 28p efter 40 matcher.
Rögle 17/18: 38p efter 37 matcher.
Användarvisningsbild
GrönvitaMike

Inläggav GrönvitaMike » 180119 kl 00:21

Chris borde sätta sig ner med Gagné och "krita på nytt" hehe
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180119 kl 00:21

GrönvitaMike skrev:
Titanus88 skrev:

Hoppas det iallafall.
Det tror jag nog. Bröderna har ställts lite mot väggen efter finnens fina prestationer på senare tid. Tycker vi borde visa vårt stöd på något sätt. En banderoll på ståplats kanske "KEEP AALTONEN" istället för dessa fjantiga flaggor.

Detta är helt briljant förslag GVM.
Glad att vi båda ser JMA gudabenådade passningkvalitér, känsla för mål vid frilägen (tror du Sylle lärt sig något?)& hans skarpa briljans att alltid vara placerad på rätt ställe.

JMA/Ville & Gagné måste behållas!!
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180119 kl 00:22

JMA har förmodligen köpt sig tid hos Abbotts med sina prestationer på sistone, de väckte onekligen liv i honom. Tycker han funkar bättre och bättre med Connolly och Widing och där borde han få fortsätta säsongen ut i Rögle.

Transfer fönstret stänger den 15 februari och jag tror det är beroende på Rögles tabellposition runt den tiden som avgör hans vara eller inte vara resten av säsongen. Det kan ju också dyka upp någon klubb som behöver en artist i ett slutspel eller kval som är beredd att ta över JMA sista månaden?

För nästa säsong är jag till 99% säker på att JMA inte spelar i Rögle.
Användarvisningsbild
Titanus88

Inläggav Titanus88 » 180119 kl 00:23

Så är han kvar 15e februari är han kvar säsongen ut?
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Flying Farang » 180119 kl 00:28

Titanus88 skrev:Så är han kvar 15e februari är han kvar säsongen ut?

Japp!

Återgå till "Matchtrådar"